In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Kloddertje schreef:
12-05-2021 09:15
O Patatfriet, wat energiezuigend... Ik leef met je mee.


Dank je wel! Aan de ene kant helpt zijn gedrag mij wel op zwakke momenten ;-)

Gelukkig heb ik fijne mensen om mij heen, waardoor ik zelf ook beetje bij beetje sterker in mijn schoenen ga staan, en blijf staan.
Alle reacties Link kopieren
@patatfriet dat is wat mij ook veel heeft geholpen. Terugkijken op wat er is gebeurd en gezegd is.
Hoe jou ex zich nu gedraagt is eigenlijk te triest en probeert zo nog ergens controle over jou te houden. Laat je niet kennen, doe gewoon wat jij wilt en goed voelt voor jou. Jij bent hem niets verschuldigd.

Ikzelf had het gisteren heel moeilijk. Even een terugval en weer veel huilen en boosheid. Hormonen gieren door mijn lijf, baby is er ook nog niet. Heb het gevoel er alleen voor te staan, ook al steunt ex waar hij kan. Ik ben dan op mijn beurt eigenwijs en wil eigenlijk helemaal zijn hulp niet. Nu niet in ieder geval. Alles aan hem irriteert mij. Daarbij komt nog dat ik nog steeds alles wat er is gebeurd aan het verwerken ben. Ik vind het zo moeilijk allemaal.
Ik probeer de focus op mijn zoon en de zwangerschap te leggen, maar ik heb mijn terugval momenten.
Hoe klimmen/klommen jullie daaruit?
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
13-05-2021 09:56
@patatfriet dat is wat mij ook veel heeft geholpen. Terugkijken op wat er is gebeurd en gezegd is.
Hoe jou ex zich nu gedraagt is eigenlijk te triest en probeert zo nog ergens controle over jou te houden. Laat je niet kennen, doe gewoon wat jij wilt en goed voelt voor jou. Jij bent hem niets verschuldigd.

Ikzelf had het gisteren heel moeilijk. Even een terugval en weer veel huilen en boosheid. Hormonen gieren door mijn lijf, baby is er ook nog niet. Heb het gevoel er alleen voor te staan, ook al steunt ex waar hij kan. Ik ben dan op mijn beurt eigenwijs en wil eigenlijk helemaal zijn hulp niet. Nu niet in ieder geval. Alles aan hem irriteert mij. Daarbij komt nog dat ik nog steeds alles wat er is gebeurd aan het verwerken ben. Ik vind het zo moeilijk allemaal.
Ik probeer de focus op mijn zoon en de zwangerschap te leggen, maar ik heb mijn terugval momenten.
Hoe klimmen/klommen jullie daaruit?
Ik had vannacht/vanochtend terugval, ex ge appt met zielig verhaal, reageerde hij heel lullig op, was ik meteen weer genezen.
in begin had ik dat elke dag, daarna elke week, nu 1x per maand , totdat het nooit meer gebeurt .
Lila2588 schreef:
13-05-2021 09:56
@patatfriet dat is wat mij ook veel heeft geholpen. Terugkijken op wat er is gebeurd en gezegd is.
Hoe jou ex zich nu gedraagt is eigenlijk te triest en probeert zo nog ergens controle over jou te houden. Laat je niet kennen, doe gewoon wat jij wilt en goed voelt voor jou. Jij bent hem niets verschuldigd.

Ikzelf had het gisteren heel moeilijk. Even een terugval en weer veel huilen en boosheid. Hormonen gieren door mijn lijf, baby is er ook nog niet. Heb het gevoel er alleen voor te staan, ook al steunt ex waar hij kan. Ik ben dan op mijn beurt eigenwijs en wil eigenlijk helemaal zijn hulp niet. Nu niet in ieder geval. Alles aan hem irriteert mij. Daarbij komt nog dat ik nog steeds alles wat er is gebeurd aan het verwerken ben. Ik vind het zo moeilijk allemaal.
Ik probeer de focus op mijn zoon en de zwangerschap te leggen, maar ik heb mijn terugval momenten.
Hoe klimmen/klommen jullie daaruit?

Het is bij jou ook wel erg dubbel allemaal. Hij moet nog bij je zijn om de kinderen, maar gezien de situatie zou het veel gezonder en makkelijker zijn als hij er niet meer was.
Ik weet niet of ik nu ga vloeken in de kerk maar het lijkt me zo krampachtig om je ex steeds om je heen te hebben omwille van de baby. Ik weet niet of ik dat zelf zou doen. Hij wilde iemand anders jij hebt hier niet om gevraagd.
Een vriendin van me heeft een partner van een ander continent. Die was weg tijdens de bevalling, kwam pas weer toen de baby 3 mnd was en ging weer weg toen hij 5 mnd was. Kwam toen weer na een paar maanden. Dat zou ik zelf ook niet ideaal vinden, maar ik bedoel te zeggen dat er wel meer vaders niet de hele tijd bij hun baby's zijn.
Ik vind dit zo ten koste gaan van jou. En dat is ook nog goed voor de baby. Laat je niet van alles aanpraten omdat anderen vinden dat hij de baby en de kinderen moet zien. Als hij dat zo belangrijk vond had hij zijn energie in jullie relatie moeten steken en niet in zin collega.

In het begin zag ik ex nog regelmatig. Toen probeerden we nog om de relatie een andere vorm te geven. En dan was ik juist verdrietig als hij geweest was. Nu ik hem op afstand heb gaat het veel beter met me.
Lila2588 schreef:
13-05-2021 09:56
@patatfriet dat is wat mij ook veel heeft geholpen. Terugkijken op wat er is gebeurd en gezegd is.
Hoe jou ex zich nu gedraagt is eigenlijk te triest en probeert zo nog ergens controle over jou te houden. Laat je niet kennen, doe gewoon wat jij wilt en goed voelt voor jou. Jij bent hem niets verschuldigd.

Ikzelf had het gisteren heel moeilijk. Even een terugval en weer veel huilen en boosheid. Hormonen gieren door mijn lijf, baby is er ook nog niet. Heb het gevoel er alleen voor te staan, ook al steunt ex waar hij kan. Ik ben dan op mijn beurt eigenwijs en wil eigenlijk helemaal zijn hulp niet. Nu niet in ieder geval. Alles aan hem irriteert mij. Daarbij komt nog dat ik nog steeds alles wat er is gebeurd aan het verwerken ben. Ik vind het zo moeilijk allemaal.
Ik probeer de focus op mijn zoon en de zwangerschap te leggen, maar ik heb mijn terugval momenten.
Hoe klimmen/klommen jullie daaruit?


Lila, allereerst een dikke knuffel!

Wellicht is mijn post erg direct, of mijn vragen, maar voel je absoluut niet verplicht deze te beantwoorden.

Mss heb ik er overheen gelezen, maar is jouw partner nu nog samen met die ander? In hoeverre heb jij last van jouw keuze zonder hem verder te gaan, ik bedoel, doe je dit voor ‘het zicht vd buitenwereld’ of omdat hij niet meer samen verder wil gaan of omdat het hele gebeuren onoverkomelijk is voor jou?

Nogmaals, je hoeft echt geen antwoord te geven, maar ik begrijp echt wel jouw tweestrijd als dat al van toepassing is.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
13-05-2021 15:45
Lila, allereerst een dikke knuffel!

Wellicht is mijn post erg direct, of mijn vragen, maar voel je absoluut niet verplicht deze te beantwoorden.

Mss heb ik er overheen gelezen, maar is jouw partner nu nog samen met die ander? In hoeverre heb jij last van jouw keuze zonder hem verder te gaan, ik bedoel, doe je dit voor ‘het zicht vd buitenwereld’ of omdat hij niet meer samen verder wil gaan of omdat het hele gebeuren onoverkomelijk is voor jou?

Nogmaals, je hoeft echt geen antwoord te geven, maar ik begrijp echt wel jouw tweestrijd als dat al van toepassing is.
Niet direct hoor. Ik heb geen moeite met de vragen.
Hij heeft geen relatie of contact met die vrouw.
Ik kan gewoon niet meer opbrengen om hem te vertrouwen. Ook omdat hij geen moeite doet dit vertrouwen terug te winnen. Buitenwereld wilt juist dat we samen blijven, maar ik kan het gewoon niet.
Dat hij hier blijft vanwege de baby is eigenlijk puur vanwege de nachten. Mijn familie kan bijspringen waar ze kunnen, maar werken ook nog allemaal. Ik kan en wil dat niet van ze vragen.
Sorry ik kom heel random en kort door de bocht binnen vallen, maar hoe gaan jullie om met inkomen en vermogen verschil? Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en hij zag het saldo op mijn bankrekening en toen gaf hij aan dat hij dat onwijs veel vindt. Alleen was dat mijn betaalrekening... en ik heb nog veel meer op mijn spaarrekening. Er zit ook wel wat leeftijdsverschil tussen ons en ik werk al een tijdje fulltime, hij is student. Dus het is te verklaren waarom er zo'n verschil tussen ons zit. Maar toch vind ik het moeilijk en voel ik me een soort van schuldig? En heb ik ook de neiging om alles te betalen voor ons...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je daar schuldig over voelen?

Het is aan jou en je vriend om daar afspraken over te maken. Ik vind zelf grote verschillen in geld ook lastig. Niet in vermogen, wel in inkomen. Lief en ik hebben de inkomens op een hoop gegooid. Hij heeft op dit moment meer spaargeld dan ik. Ik heb meer inkomen. We leven samen van wat er binnen komt.

Maar dat werkt alleen als je het met elkaar eens bent over geldzaken.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Liptonicetea schreef:
13-05-2021 16:58
Sorry ik kom heel random en kort door de bocht binnen vallen, maar hoe gaan jullie om met inkomen en vermogen verschil? Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en hij zag het saldo op mijn bankrekening en toen gaf hij aan dat hij dat onwijs veel vindt. Alleen was dat mijn betaalrekening... en ik heb nog veel meer op mijn spaarrekening. Er zit ook wel wat leeftijdsverschil tussen ons en ik werk al een tijdje fulltime, hij is student. Dus het is te verklaren waarom er zo'n verschil tussen ons zit. Maar toch vind ik het moeilijk en voel ik me een soort van schuldig? En heb ik ook de neiging om alles te betalen voor ons...


Wat een raar bericht om op een topic als dit te komen binnenvallen! Waarom open je niet zelf een topic?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
13-05-2021 17:13
Wat een raar bericht om op een topic als dit te komen binnenvallen! Waarom open je niet zelf een topic?
#Doeslief
De titel van dit topic is : In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar. En in de OP staat niet eens dat het hier over scheidingen gaat. Of alleen daarover mag gaan.
Lipton lucht haar hart. Geheel ontopic dus.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
13-05-2021 17:36
#Doeslief
De titel van dit topic is : In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar. En in de OP staat niet eens dat het hier over scheidingen gaat. Of alleen daarover mag gaan.
Lipton lucht haar hart. Geheel ontopic dus.

Daar heb je ook weer gelijk in, excuses dus, iets teveel projectie en geheel mijn fout :$
Alle reacties Link kopieren
@liptonicetea
Hoe lang zijn jullie al samen? Wonen jullie samen? Hoe ben jij gewend om kosten te delen in relaties? Vaak hebben mensen bepaalde gewoontes ontwikkelt over geld terwijl ze zich daar niet bewust van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lila :hug: zou je niet paar dagen hulp van iemand anders kunnen krijgen en hij even eruit? Ik vind bij ex zijn ook confronterend we zien elkaar sinds een paar weken een stuk minder, dat voelt beter. De omgeving die wilt dat jullie om de kinderen samen blijven moeten hun mond houden. Je hoort goed behandeld te worden door je partner dat wil je ten slotte ook je Kids mee geven.

Lipton ik hield geld gescheiden met exman, geen grote hoop. Hij betaalde wel wat meer want verdiende meer. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: liefde kost geen geld, dus laat je niet gekmaken door je schuldgevoel. Natuurlijk kun je soms wat meer uitgeven, als je bijv eens graag uiteten wil. Maar stel dat het een duurzame relatie wordt/blijft, en je wilt samenwonen, huis kopen, heeft hij er ook meer aan als je een leuke som spaargeld houdt. ( en dan laat vastleggen dat dat bij een evt scheiding van jou blijft)
Alle reacties Link kopieren
Lipton: In de vorige eeuw begon ik (al werkende) een relatie met een jongere student. Dat ging eigenlijk vanzelf: Hij nam me mee uit eten naar de snackbar en ik hem naar een leuk restaurant. Ik betaalde meer omdat ik samen leuke dingen wilde doen. Hij was heel attent en zorgzaam en deed praktisch veel voor mij. Dat voelde gewoon in balans. Wij zijn zelfs gaan samenwonen toen hij nog studeerde en zo goed als geen inkomen had. Ik werkte (heel veel) en hij studeerde, deed het huishouden, kookte en verwende me. Ging ook prima. En nu zijn we bijna 30 later en verdient hij veel minder dan ik maar werken we allebei evenveel en is alles van 'ons'. Nog nooit gedoe gehad. We gunnen elkaar een leuk leven en een leuk leven samen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
13-05-2021 15:35
Het is bij jou ook wel erg dubbel allemaal. Hij moet nog bij je zijn om de kinderen, maar gezien de situatie zou het veel gezonder en makkelijker zijn als hij er niet meer was.
Ik weet niet of ik nu ga vloeken in de kerk maar het lijkt me zo krampachtig om je ex steeds om je heen te hebben omwille van de baby. Ik weet niet of ik dat zelf zou doen. Hij wilde iemand anders jij hebt hier niet om gevraagd.
Een vriendin van me heeft een partner van een ander continent. Die was weg tijdens de bevalling, kwam pas weer toen de baby 3 mnd was en ging weer weg toen hij 5 mnd was. Kwam toen weer na een paar maanden. Dat zou ik zelf ook niet ideaal vinden, maar ik bedoel te zeggen dat er wel meer vaders niet de hele tijd bij hun baby's zijn.
Ik vind dit zo ten koste gaan van jou. En dat is ook nog goed voor de baby. Laat je niet van alles aanpraten omdat anderen vinden dat hij de baby en de kinderen moet zien. Als hij dat zo belangrijk vond had hij zijn energie in jullie relatie moeten steken en niet in zin collega.

In het begin zag ik ex nog regelmatig. Toen probeerden we nog om de relatie een andere vorm te geven. En dan was ik juist verdrietig als hij geweest was. Nu ik hem op afstand heb gaat het veel beter met me.
Hier ook, kwam hij nog langs om te klussen en dronken we koffie .
Zat ik daarna te huilen.
Nu hebben we oorlog, bizar .
Alle reacties Link kopieren
@sandy, ik kom uit de meeleest stand. Voor zo'n nachtelijke terugval is de luisterlijn heel fijn. Kun je even je verhaal kwijt. Dat lucht vaak zoveel op dat je weer door kunt.
Verder heel veel sterkte met de komende 3 weken doorkomen!
Alle reacties Link kopieren
Sandy stuur hem niks in terugvallen want iets zegt me dat ie dit allemaal opslaat en tegen je gaat gebruiken zo van "zie je wel ze doet gek".

Je komt als hij dat allemaal doet echt onstabiel over. Wie weet speelt ie dat soort smeekbedes wel keihard door.
Alle reacties Link kopieren
WandaVision schreef:
14-05-2021 00:46
Sandy stuur hem niks in terugvallen want iets zegt me dat ie dit allemaal opslaat en tegen je gaat gebruiken zo van "zie je wel ze doet gek".

Je komt als hij dat allemaal doet echt onstabiel over. Wie weet speelt ie dat soort smeekbedes wel keihard door.
Ik heb m gevraagd of we afspraken kunnen maken over de kinderen, dat wil hij niet.
dus in mijn voordeel als ie dat doorspeelt.
Maar ik begrijp wat je bedoelt
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij aardig terugtrekken innmijj eigen huis. We hebben nu ook afgesproken dat wanneer ik hem even niet om mij heen wil hebben, hij ook weg gaat. Hij werkt nog en slaapt in een andere ruimte, dus veel zie ik hem op dit moment niet.
Het is meer dat hij wel echt zorgzaam is en veel voor mij uit handen neemt. Dat irriteert mij. In mijn ogen had dit gewoon zo moeten zijn, zonder die ander. Zonder dat we uit elkaar zijn, maar gewoon echt een gezin zouden vormen. Het maakt mij verdrietig en boos, dat hij dat kapot gemaakt heeft. Ik kan me er redelijk overheen zetten, maar ik heb zo nu en dan ern terugval.
Alle reacties Link kopieren
En dat is heel logisch en volkomen begrijpelijk!! Het is toch ook gewoon zo, je hebt alle recht om boos te zijn op hem en dat hij jullie zo in de steek heeft gelaten. En vooral nu met een baby op komst, knap dat je zo rustig blijft, ikzelf weet niet of ik me zo redelijk zou kunnen opstellen. Maakt het slechtste in je los lijkt mij. Wat een verraad.
Zeer verdrietig...
Dikke knuffel voor jou :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lila, :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
@Lila, ik vind jou situatie zo verdrietig. Bedonderd, relatie stuk én een baby krijgen, dat lijkt me enorm heftig en verwarrend. En dan heb je hem ook nog om je heen. Respect voor jou, hoe je hier mee omgaat.

Heeft jouw ex nu de verwachting dat het weer goed komt nu hij bij je is ingetrokken of heeft hij die intenties niet?
Alle reacties Link kopieren
Lila :hug: :rose:
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
14-05-2021 15:16
@Lila, ik vind jou situatie zo verdrietig. Bedonderd, relatie stuk én een baby krijgen, dat lijkt me enorm heftig en verwarrend. En dan heb je hem ook nog om je heen. Respect voor jou, hoe je hier mee omgaat.

Heeft jouw ex nu de verwachting dat het weer goed komt nu hij bij je is ingetrokken of heeft hij die intenties niet?
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik het doe. Ik heb mezelf wel voorgenomen om hem eruit te schoppen als ik het niet meer trek.

Voor zover ik weet heeft hij deze verwachting niet. Hij spreekt het in ieder geval niet naar mij uit. Heb ik ook totaal geen behoefte aan. Zou dat meteen afkappen denk ik.


Dank jullie wel voor de lieve woorden. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven