In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
upendown
Gefeliciteerd met je huis!!! Geweldig! Ik ben wel benieuwd hoe je ex reageert op het nieuws.
Wat je gister vroeg over niet zomaar een gesprek willen vind ik ook heel normaal. Zeker zonder te weten waar het over gaat.

Lila:
mijn vriendin heeft de 1e 8 mnd bijna helemaal alleen gedaan. Met een schoolgaand kind erbij. En een baby die alleen maar op de arm wil en alleen op haar sliep. Zwaar maar gelukt. En zo'n leuke baby.
Ik wens je een bevalling als de mijne, 7,5 uur tussen de vliezen die braken en de baby die er was na 3 x persen en nauwelijks pijn. Sterkte mop. :redrose:

proetel : ik heb het 15 jaar zo retedruk gehad dat ik overspannen was toen ik er eenmaal uit was. Ik vond het helemaal prima op voornamelijk op de bank te hangen naast mijn werk.
Nu heb ik wel weer zin om dingen te doen en voel ik me soms alleen. Maar ik zoek meer contact met mijn vriendinnen en werk weer bijna al mijn uren en doe nog wat dingetjes ernaast. De tijd die dan overblijft vind ik het meestal prima om alleen te zijn.
Misschien is het wat om een bezigheid erbij te zoeken die je interesseert? Of is dat het punt niet? Mijn ervaring is dat je je minder snel ongelukkig voelt als je alleen bent, als je tevreden bent met hoe je je leven invult. Een paar belangrijke relaties heb je wel nodig vind ik. Je kunt ook nu nog vriendschappen opbouwen. Nou ja. Misschien is dat niet wat je bedoelt. Sterkte met die momenten. Probeer jezelf een beetje te verwennen als je financien het toelaten. Bloemetje, wijntje, kaarsjes, boek, tv. En huil als je verdrietig bent. Dat helpt. :heart:
fifty schreef:
18-05-2021 19:46
upendown
Gefeliciteerd met je huis!!! Geweldig! Ik ben wel benieuwd hoe je ex reageert op het nieuws. . :heart:
Ex reageerde positief. Vond het leuk voor me. Stiekem beetje jaloers denk ik ook, maar hij probeert het niet te laten blijken. Misschien ook wel verbaast dat ik alles zo goed voor mezelf regel en hem daar niet bij betrek?

Enfin- de storm is weer geluwd. Sneller dan verwacht eigenlijk. Hij vroeg me via de app of ik hen kon uitleggen hoe iets op de computer moest. Ik zei ja, hij kwam langs en dat was heel ok. Beetje gekletst over mijn huis. Hij begon nog dat hij nog wel boos was, maar dat heb ik afgekapt door te zeggen dat we daar toch niet uitkomen, dat we allebei boos zijn over dingen maar dat het daar niet meer over gaat.

Daarna ging hij weg en belde me ongeveer direct en wil dan hele verhalen houden en dingen (rondom huisverkoop enzo) bespreken, maar dat heb ik heel kort gehouden. Merkte wel weer dat ie zich dan afgepoeierd voelt (triggert het ’ik kom altijd op de laatste plek’ issue). Maar weet je? Ik heb besloten dat ik dat lekker langs me af laat glijden. Dan is hij maar geirriteerd of boos. Ik ga niet meer me in alle bochten wringen om hem te pleasen. Als hij iets vraagt zoals die computer en ik voel dat t ok is om te helpen doe ik dat, maar als ik ergens geen zin of tijd voor heb doe ik het niet. En ik ga me er niet meer schuldig over voelen. En ik ga me ook niet meer plooien om hem niet boos te maken. Lukt toch niet.

Ik heb nog nagedacht of ik hem wel had moeten helpen met de computer. Of ik dan weer doe wat ik altijd doe, harder moet zijn. Maar het voelde alsof ik dat zelf wilde, kost mij geen moeite en geen energie. En maakte dat we weer on speaking terms zijn. Dus ik heb besloten dat ik ook in het ’grenzen’ stellen en afstand nemen mild mag zijn naar mezelf. Misschien moet het harder en scherper, maar deze past me beter. Snappen jullie me nog?
@lila wat heerlijk voor je dat je baby er bijna is!
upendown schreef:
18-05-2021 21:41
Ex reageerde positief. Vond het leuk voor me. Stiekem beetje jaloers denk ik ook, maar hij probeert het niet te laten blijken. Misschien ook wel verbaast dat ik alles zo goed voor mezelf regel en hem daar niet bij betrek?

Enfin- de storm is weer geluwd. Sneller dan verwacht eigenlijk. Hij vroeg me via de app of ik hen kon uitleggen hoe iets op de computer moest. Ik zei ja, hij kwam langs en dat was heel ok. Beetje gekletst over mijn huis. Hij begon nog dat hij nog wel boos was, maar dat heb ik afgekapt door te zeggen dat we daar toch niet uitkomen, dat we allebei boos zijn over dingen maar dat het daar niet meer over gaat.

Daarna ging hij weg en belde me ongeveer direct en wil dan hele verhalen houden en dingen (rondom huisverkoop enzo) bespreken, maar dat heb ik heel kort gehouden. Merkte wel weer dat ie zich dan afgepoeierd voelt (triggert het ’ik kom altijd op de laatste plek’ issue). Maar weet je? Ik heb besloten dat ik dat lekker langs me af laat glijden. Dan is hij maar geirriteerd of boos. Ik ga niet meer me in alle bochten wringen om hem te pleasen. Als hij iets vraagt zoals die computer en ik voel dat t ok is om te helpen doe ik dat, maar als ik ergens geen zin of tijd voor heb doe ik het niet. En ik ga me er niet meer schuldig over voelen. En ik ga me ook niet meer plooien om hem niet boos te maken. Lukt toch niet.

Ik heb nog nagedacht of ik hem wel had moeten helpen met de computer. Of ik dan weer doe wat ik altijd doe, harder moet zijn. Maar het voelde alsof ik dat zelf wilde, kost mij geen moeite en geen energie. En maakte dat we weer on speaking terms zijn. Dus ik heb besloten dat ik ook in het ’grenzen’ stellen en afstand nemen mild mag zijn naar mezelf. Misschien moet het harder en scherper, maar deze past me beter. Snappen jullie me nog?

Fijn dat hij positief reageerde. En hij zal ongetwijfeld daar ook zijn emoties bij hebben maar daar hoef jij inderdaad niks mee.

Ik denk niet dat je harder moet zijn. Ik denk dat je moet luisteren naar je gevoel. Wil je helpen, wil je praten, wil je langsgaan of bezoek, allemaal prima. Wil je het niet, ook prima. Wil je het de ene keer wel en de andere niet ook goed.
Het is aan jou om met jouw emoties om te gaan, en het is een proces om die nu in deze situatie te leren kennen en ervaren.
Het is aan hem om met zijn emoties om te gaan en eventueel zijn grenzen aan te geven.
Wat anderen denken vinden of zeggen heeft er niks mee te maken en doet niet terzake. In zoverre, je kunt er naar luisteren, misschien geeft het een nieuw point of view of klikt het ergens met een gevoel. Maar Jij mag kiezen en beslissen.

Zo heb ik het gedaan en doe ik het. Met vallen en opstaan en tranen en gemis en nieuwe vrijheid. Maar als ik voel hoe ik er nu in sta en als ik terugkijk dan denk ik wel dat ik heb gedaan wat bij mij past. En bij onze relatie. Mijn ex is een goeie vent. Alleen niet zo leuk om een relatie mee te hebben. Maar ook niet zo belabberd dat ik hem nu moet verguizen. Wat een ander daar verder ook van vindt.

En zo mag jij en iedereen hier daar zijn eigen weg in vinden. Ik denk wel dat je eigen emoties durven toelaten wel belangrijk is. Hoewel soms uitstellen ook nodig is om te overleven en goed voor jezelf op te kunnen komen. Maar gelukkig heb jij je eigen plek nu en klinkt het alsof je in praktische materiele zin in elk geval niet afhankelijk bent van hem. En klinkt het ook alsof hij je niet enorm dwarszit. Gelukkig.
@fifty ah wat een wijze post! Dankjewel. Omdat ik al het gedoe met ex met een aantal van mijn naasten deel vinden die er ook nogal wat van. En vinden dat ik hem niet meer moet helpen. En als ik dat dan toch wil met iets, denk ik steeds dat ik het ’niet goed doe’. Maar jij beschrijft eigenlijk hoe ik het voel:

’Ik denk niet dat je harder moet zijn. Ik denk dat je moet luisteren naar je gevoel. Wil je helpen, wil je praten, wil je langsgaan of bezoek, allemaal prima. Wil je het niet, ook prima. Wil je het de ene keer wel en de andere niet ook goed.
Het is aan jou om met jouw emoties om te gaan, en het is een proces om die nu in deze situatie te leren kennen en ervaren.’

Misschien niet consequent qua gedrag, maar wel consequent in gevoel en vooral trouw aan mijn gevoel. Het is een eikel soms maar ik voel ook tederheid en warmte voor hem. En dat geldt ook andersom. Dus ik ga gewoon voelen hoe mijn weg is, wat voor soort relatie bij mij past als co-ouders (maar nooooit meer als partner!:-)

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
17-05-2021 18:48
Kinderen zijn vanmiddag geweest, ze voelen zich al thuis, kamers ingericht, Plek op de bank en aan tafel gekozen.
ik had (toevallig) hun fav pasta gemaakt,Ze belden papa of ze hier mochten blijven eten , hij zei JA
Heerlijk weer samen aan tafel.
Te vroeg gejuicht, ex appt net
“ morgen eten ze THUIS” , alsof hier niet thuis is,
Hij is weer beledigd dat ik huis opnieuw laat taxeren , en dan doet hij meteen weer vervelend over kinderen,
Hoop zo dat vovo positief uitpakt , dan kan ie niks meer dwarsbomen als ie pis bui heeft.
Zooo blij dat ik bij m weg ben.
Kloddertje schreef:
17-05-2021 11:10
Ieder kiest zijn eigen pad, laat je asjeblieft niet leiden door wat de buitenwereld denkt of vindt.
Ik heb indertijd de nachten met baby alleen gedaan. Kon en wilde ex niet om me heen hebben. Juist die irritatie die jij omschrijft kostte me energie, die kon ik beter voor me zelf bewaren toen ik weer aan het werk ging. Zelf op tijd naar bed en accepteren dat ik er 's nachts een paar keer uit moest. Maar ik ergerde me in elk geval aan niemand. En achteraf zijn het zulke dierbare herinneringen, ik met mijn baby in de stilte van de nacht...

@Upendown, afstand nemen is inderdaad het beste advies. En pick your battles.
Wat mij het meest heeft geholpen de afgelopen jaren is weinig tot niks verwachten van ex, dan is alles wat hij wel doet meegenomen. Zo betaalt hij keurig kinderalimentatie (maar wel al tien jaar hetzelfde bedrag en is het idee dat ik daar ook de studie van de kinderen van betaal. Prima joh, ik heb hem niet nodig dus ga daar geen strijd over aan.) De zomervakantie zijn onze kinderen drie weken bij hem maar alle andere vakanties en vrije dagen... hij heeft een belangrijke baan (en ik in zijn ogen niet), dus ik reken eigenlijk nooit op hem.
Alles ter discussie stellen kost me negatieve energie dus begin ik niet (meer) aan. Dat het misschien niet altijd eerlijk is... ik kan mezelf prima bedruipen gelukkig met mijn 'baantje' dus heb hem niet nodig. En dat hij de kinderen veel minder ziet dan ik, vind ik diep in mijn hart verdrietig voor de kinderen, maar verder vooral zijn verlies. Dat hij soms wel iets vindt van mijn manier van opvoeden, laat ik grotendeels van me afglijden.

Heeft voor mij ook even geduurd hoor, voor ik hier was. En natuurlijk heb ik ook (nog steeds) dagen dat het makkelijker gaat dan andere. Maar als vrienden zijn moeite kost, of eigenlijk gewoon niet lukt, accepteer dat dan. Ik ging voor second best. Geen gevechten, geen ruzie, rust en duidelijkheid in de tent voor de kinderen. Ook als dat soms even slikken was/is.

Wat goed om dit te lezen. Wat knap dat je dat hebt gedaan!
@ Lila. Veel succes met de laatste loodjes! Hopelijk heb je een beetje en vlotte bevalling. :heart:
Upendown, gefeliciteerd met je woning.
Ben stiekem wel jaloers!
Sta over 2 maanden praktisch op straat.
Volgende maand een zitting over toestemming om te verhuizen ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik heb na 2 maanden afgelopen week het eerste week gehad dag ik het echt zwaar vond ze niet te zien of te spreken. Behalve 1 vast bel moment dat opgedwongen is door de rechter zie ik ze ook niet, ex blokkeert alle contact. En het valt me vies tegen.
Ik vind een week vreselijk lang.
Was ook nog een feestdag waar hij ze had wat voor mij belangrijk was. Ik mocht ze niet zien, terwijl dochter smeekte of ze me even mocht zien.
Het is echt pijnlijk om je kinderen zo te zien.
Ergste is hij maakt ze wat anders wijs, maakt ze bv wijs dat mama niet eens om ze vraagt als ik ze niet heb. Terwijl ik ze bel app en of FaceTime maar hij verwijderd alles van hun iPad waardoor alles wordt geblokkeerd.

afgelopen week ook weer JGT over de vloer gehad er was weer een melding gedaan. Naar mij toe. Gelukkig prikte ze er doorheen ons kind versprak zich meerdere malen “ papa zegt” en dan oh nee ik zeg.
Maar ik word er wel moedeloos van.

Ze zouden het aanvullen op de plan en kijken of hij tekent maar weet wel zeker dat hij nu al helemaal niet tekent.
Alle reacties Link kopieren
Ohh kuikentje wat enorm verdrietig en hulpeloos gevoel krijg ik hier van, lijkt me heel pittig waar je doorheen gaat. Jouw ex is echt niet goed bezig. Hele dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren
@kuikentje mijn ex doet dit ook al sinds kerst.
Eerst valse aangifte van mishandeling, alle instanties op mijn nek.
Nu ik ander huis heb mogen ze van hem 2/3 x pw middag naar mama, maar niet blijven slapen.
Ik heb vovo aangevraagd, komt er dan onderzoek is zijn rol snel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Kuiken :hug: voor alles hier en ook nog een :hug: voor de reacties in je eigen topic, die niet mals zijn. Bedenk daarbij dat de meeste reageerders daar helemaal geen ervaring hebben met deze materie. Trek het je niet aan...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Kuikentje :hug:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
@lila succes met de laatste loodjes! gewoon bijna een verse baby in je armen, ik hoop dat je er heel erg van kan genieten ondanks de omstandigheden.

@upendown: gefeliciteerd met je huis! Het klinkt als een prachtige plek. en ik begrijp je helemaal dat je je niet keihard opstelt. Als het niet nodig is voor je verwerking, waarom zou je dan onnodig vijanden maken. Hier gaat dat af en aan. Beiden proberen we een soort van vriendschappelijk met elkaar om te gaan, voor de kinderen. Alleen gaat het vaak mis in de communicatie en dan hebben we weer een killere periode. Maar het is niet zo dat ik dat actief in stand houd om afstand te houden. Die afstand komt vanzelf als je apart van elkaar woont. Alhoewel ik in het begin wel je grenzen goed zou bewaken, zodat hij niet het idee krijgt dat hij te pas en te onpas naar binnen kan wandelen voor je hulp of om zijn mening te geven, als een soort huisvriend. Want het klinkt een beetje alsof hij dat wel zo voor zich ziet.

@kuikentje: jeetje wat naar. De onrust over je woning zal ook niet helpen bij het missen van je kinderen. Ik hoop dat je snel groen licht krijgt om naar een gemeente te verhuizen waar je wel een woning kan vinden. Dan kan je je in de kinderloze weken lekker focussen op het opknappen en inrichtingen van je eigen stek.
En wat ontzettend naar dat je ex zo zit te stoken. Mijn kinderen zijn nog te klein voor een eigen telefoonabbonement, ze hebben wel de afdankertjes van mij, meer voor de lol. Maar zodra ze wifi hebben kan ik dus wel los van ex met ze communiceren door een app die geen telefoonnummer nodig heeft. Wij gebruiken snapchat, maar misschien kan je iets googlen wat geen melding geeft ofzo? Of hebben ze de Ipad niet als ze bij jou zijn?

Verder voor iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel
upendown schreef:
18-05-2021 22:42
@fifty ah wat een wijze post! Dankjewel. Omdat ik al het gedoe met ex met een aantal van mijn naasten deel vinden die er ook nogal wat van. En vinden dat ik hem niet meer moet helpen. En als ik dat dan toch wil met iets, denk ik steeds dat ik het ’niet goed doe’. Maar jij beschrijft eigenlijk hoe ik het voel:

’Ik denk niet dat je harder moet zijn. Ik denk dat je moet luisteren naar je gevoel. Wil je helpen, wil je praten, wil je langsgaan of bezoek, allemaal prima. Wil je het niet, ook prima. Wil je het de ene keer wel en de andere niet ook goed.
Het is aan jou om met jouw emoties om te gaan, en het is een proces om die nu in deze situatie te leren kennen en ervaren.’

Misschien niet consequent qua gedrag, maar wel consequent in gevoel en vooral trouw aan mijn gevoel. Het is een eikel soms maar ik voel ook tederheid en warmte voor hem. En dat geldt ook andersom. Dus ik ga gewoon voelen hoe mijn weg is, wat voor soort relatie bij mij past als co-ouders (maar nooooit meer als partner!:-)

Dankjewel!

Hahahha, ik vind het leuk dat iemand mij een keer wijs vindt. Er wordt vaak niet gereageerd op wat ik schrijf, en dat snap ik wel, het is een forum, er wordt veel gepost en je kunt niet overal op in gaan, dat doe ik zelf ook niet, maar toch vind ik het soms vervelend.

Die naasten, ik vind het ook wat hoor. Ik herken precies wat jij schrijft. Soms een lul, maar ook lief op zijn manier, alleen geen partner materiaal voor mij.
Hij heeft een keer een rare agressieve uitspraak gedaan tegen kind, in een ruzie met kind. Ik was niet thuis, ik hoorde het van kind. "anders trap ik je tegen de muur". Dat kan niet natuurlijk. Dat is bedreiging. En je kunt van alles en nog wat vinden en voelen van wat kind doet, en daar kun je boos over worden, consequenties opzetten, wat je wil, maar je gaat hem niet bedreigen. Wij hadden toen een crisis, daarom was ik niet thuis.
Ik had het er met een vriendin over, en die vond het eigenlijk wel reden om meteen maar weg te gaan. Ik vond het absoluut niet ok, en heb ex er op aan gesproken en zijn hele houding toen mbt kind is zeker een deel van de reden geweest waarom ik ben weggegaan. Uiteindelijk. Maar niet meteen.
Maar die vriendin heeft een zeer bijdehante dochter en een partner die overeenkomsten heeft met mijn ex, oa zijn achtergrond. Hij heeft hun dochter een paar keer geslagen. Ook na mijn voorbeeld. Maar zij is ook niet weg hoor.
Ik bedoel maar, lullen langs de zijlijn is makkelijk. Zelf erin staan is andere koek.
Maar het zit me nog dwars van die vriendin, ik ga het er ooit nog wel een keer over hebben. Maar zij is ook degene met de baby die zoveel alleen moet doen, en ik denk dat ze nu aan het overleven en heeft besloten om geen grote beslissingen te nemen tot de baby wat ouder is. Dus nu nog maar even niet.

Ik mis ex weer een beetje. Hij is natuurlijk nog steeds hij, denkt op zijn eigen onnavolgbare wijze. Maar is toch echt ook een lief mens en probeert het goede te doen. Onze zoon heeft het erg moeiliijk, en ex probeert hem echt te helpen. Ik vind het niet allemaal even pedagogisch verantwoord, ben daar ook nog erg boos over geweest laatst, duuuuure kado's, niet normaal . Maar de reden is aandoenlijk lief, en hij spaart het uit zijn eigen mond. Ook maar goed dat ik er niet meer aanhang, want dan moest het ook en ook uit mijn mond, hahahah. Dubbel zal het altijd wel blijven denk ik.
o kuikentje wat naar! afschuwelijk. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Fifty, ik lees jouw bijdragen juist zo graag! En inderdaad wordt hier zoveel geschreven, dat het soms lastig is te reageren op de ‘reactieposts’ en niet alleen op de ‘acute noden’. Dat is jammer, want er worden hier veel wijze dingen gezegd en wijze adviezen gegeven, daarin is een aantal van jullie (met Hex als TO-trekker maar juist zeker ook jij Fifty!) héél goed. Weet dat ik jullie allemaal lees en waardeer, ook als ik niet altijd reageer!
:hug: voor ons allemaal!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
19-05-2021 15:20
Fifty, ik lees jouw bijdragen juist zo graag! En inderdaad wordt hier zoveel geschreven, dat het soms lastig is te reageren op de ‘reactieposts’ en niet alleen op de ‘acute noden’. Dat is jammer, want er worden hier veel wijze dingen gezegd en wijze adviezen gegeven, daarin is een aantal van jullie (met Hex als TO-trekker maar juist zeker ook jij Fifty!) héél goed. Weet dat ik jullie allemaal lees en waardeer, ook als ik niet altijd reageer!
:hug: voor ons allemaal!
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal! :hug:
Baby laat op zich wachten, maar ik laat het weten zodra hij er is!

@kuikentje heel veel succes en sterkte! Ik heb er geen ervaring mee, dus ook geen tips voor je. Ik hoop dat je gauw iets vind.
fifty schreef:
19-05-2021 14:52
Hahahha, ik vind het leuk dat iemand mij een keer wijs vindt. Er wordt vaak niet gereageerd op wat ik schrijf, en dat snap ik wel, het is een forum, er wordt veel gepost en je kunt niet overal op in gaan, dat doe ik zelf ook niet, maar toch vind ik het soms vervelend.

Die naasten, ik vind het ook wat hoor. Ik herken precies wat jij schrijft. Soms een lul, maar ook lief op zijn manier, alleen geen partner materiaal voor mij.


Ik mis ex weer een beetje. Hij is natuurlijk nog steeds hij, denkt op zijn eigen onnavolgbare wijze. Maar is toch echt ook een lief mens en probeert het goede te doen. Onze zoon heeft het erg moeiliijk, en ex probeert hem echt te helpen. Ik vind het niet allemaal even pedagogisch verantwoord, ben daar ook nog erg boos over geweest laatst, duuuuure kado's, niet normaal . Maar de reden is aandoenlijk lief, en hij spaart het uit zijn eigen mond. Ook maar goed dat ik er niet meer aanhang, want dan moest het ook en ook uit mijn mond, hahahah. Dubbel zal het altijd wel blijven denk ik.
Ik vertelde iemand in mijn omgeving over het gesprek hier en die zei: ’je moet niet harder zijn, je moet je grenzen leren kennen, bewaken, aangeven. Niet zozeer naar hem, maar naar JEZELF’. Ligt een beetje in het verlengde van wat jij zegt ook. De ’co-afhankelijkheid’ (zeg je dat zo in het Nederlands?) maakt dat je je gedrag steeds richt op de ander. In plaats daarvan moet ik vooral navoelen wat ik zelf wil en voel.

Zo herkenbaar ook met verschillende opvoedstijlen en dat maar loslaten. Ik vind ook van alles van die van hem, maar de kern is dat hij en de kinderen van elkaar houden en (over het algemeen) graag bij elkaar zijn. Loslaten dus.... makkelijker nu ik de dynamiek en onhandige pedagogische dingen niet meer van dichtbij hoef te zien.
@kuikentje- wat een rotsituatie. Heb je eigen topic gelezen, ik snap zo goed dat je het even niet meer weet!

@protocol- ja, zo gaat het bij ons ook zijn denk ik. Min of meer vriendschappelijk, afgewisseld met killere perioden. Voor de rest van de tijd dat onze kinderen nog niet volwassen zijn vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
19-05-2021 14:52
Hahahha, ik vind het leuk dat iemand mij een keer wijs vindt. Er wordt vaak niet gereageerd op wat ik schrijf, en dat snap ik wel, het is een forum, er wordt veel gepost en je kunt niet overal op in gaan, dat doe ik zelf ook niet, maar toch vind ik het soms vervelend.

Ik lees je altijd graag. Ik heb er vaak alleen niet heel veel aan toe te voegen omdat je zelf echt heel goed weet wat je wil en wat niet, etc.

Die naasten, ik vind het ook wat hoor. Ik herken precies wat jij schrijft. Soms een lul, maar ook lief op zijn manier, alleen geen partner materiaal voor mij.
Hij heeft een keer een rare agressieve uitspraak gedaan tegen kind, in een ruzie met kind. Ik was niet thuis, ik hoorde het van kind. "anders trap ik je tegen de muur". Dat kan niet natuurlijk. Dat is bedreiging. En je kunt van alles en nog wat vinden en voelen van wat kind doet, en daar kun je boos over worden, consequenties opzetten, wat je wil, maar je gaat hem niet bedreigen. Wij hadden toen een crisis, daarom was ik niet thuis.
Ik had het er met een vriendin over, en die vond het eigenlijk wel reden om meteen maar weg te gaan. Ik vond het absoluut niet ok, en heb ex er op aan gesproken en zijn hele houding toen mbt kind is zeker een deel van de reden geweest waarom ik ben weggegaan. Uiteindelijk. Maar niet meteen.
Maar die vriendin heeft een zeer bijdehante dochter en een partner die overeenkomsten heeft met mijn ex, oa zijn achtergrond. Hij heeft hun dochter een paar keer geslagen. Ook na mijn voorbeeld. Maar zij is ook niet weg hoor.
Ik bedoel maar, lullen langs de zijlijn is makkelijk. Zelf erin staan is andere koek.

Dat is zeker waar. Als ik toch ooit al mijn eigen adviezen had opgevolgd. D
Ik weet heel goed wat je beter niet kan doen, omdat ik het zelf zo vaak verprutst heb.


Maar het zit me nog dwars van die vriendin, ik ga het er ooit nog wel een keer over hebben. Maar zij is ook degene met de baby die zoveel alleen moet doen, en ik denk dat ze nu aan het overleven en heeft besloten om geen grote beslissingen te nemen tot de baby wat ouder is. Dus nu nog maar even niet.

Weten wat je zou moeten doen, is niet hetzelfde als het daadwerkelijk doen.

Ik mis ex weer een beetje. Hij is natuurlijk nog steeds hij, denkt op zijn eigen onnavolgbare wijze. Maar is toch echt ook een lief mens en probeert het goede te doen. Onze zoon heeft het erg moeiliijk, en ex probeert hem echt te helpen. Ik vind het niet allemaal even pedagogisch verantwoord, ben daar ook nog erg boos over geweest laatst, duuuuure kado's, niet normaal . Maar de reden is aandoenlijk lief, en hij spaart het uit zijn eigen mond. Ook maar goed dat ik er niet meer aanhang, want dan moest het ook en ook uit mijn mond, hahahah. Dubbel zal het altijd wel blijven denk ik.
Losmaken is een proces. Je bent klaar als je klaar bent en niet eerder.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
fifty schreef:
19-05-2021 14:52
Hahahha, ik vind het leuk dat iemand mij een keer wijs vindt. Er wordt vaak niet gereageerd op wat ik schrijf, en dat snap ik wel, het is een forum, er wordt veel gepost en je kunt niet overal op in gaan, dat doe ik zelf ook niet, maar toch vind ik het soms vervelend.

Die naasten, ik vind het ook wat hoor. Ik herken precies wat jij schrijft. Soms een lul, maar ook lief op zijn manier, alleen geen partner materiaal voor mij.
Hij heeft een keer een rare agressieve uitspraak gedaan tegen kind, in een ruzie met kind. Ik was niet thuis, ik hoorde het van kind. "anders trap ik je tegen de muur". Dat kan niet natuurlijk. Dat is bedreiging. En je kunt van alles en nog wat vinden en voelen van wat kind doet, en daar kun je boos over worden, consequenties opzetten, wat je wil, maar je gaat hem niet bedreigen. Wij hadden toen een crisis, daarom was ik niet thuis.
Ik had het er met een vriendin over, en die vond het eigenlijk wel reden om meteen maar weg te gaan. Ik vond het absoluut niet ok, en heb ex er op aan gesproken en zijn hele houding toen mbt kind is zeker een deel van de reden geweest waarom ik ben weggegaan. Uiteindelijk. Maar niet meteen.
Maar die vriendin heeft een zeer bijdehante dochter en een partner die overeenkomsten heeft met mijn ex, oa zijn achtergrond. Hij heeft hun dochter een paar keer geslagen. Ook na mijn voorbeeld. Maar zij is ook niet weg hoor.
Ik bedoel maar, lullen langs de zijlijn is makkelijk. Zelf erin staan is andere koek.
Maar het zit me nog dwars van die vriendin, ik ga het er ooit nog wel een keer over hebben. Maar zij is ook degene met de baby die zoveel alleen moet doen, en ik denk dat ze nu aan het overleven en heeft besloten om geen grote beslissingen te nemen tot de baby wat ouder is. Dus nu nog maar even niet.

Ik mis ex weer een beetje. Hij is natuurlijk nog steeds hij, denkt op zijn eigen onnavolgbare wijze. Maar is toch echt ook een lief mens en probeert het goede te doen. Onze zoon heeft het erg moeiliijk, en ex probeert hem echt te helpen. Ik vind het niet allemaal even pedagogisch verantwoord, ben daar ook nog erg boos over geweest laatst, duuuuure kado's, niet normaal . Maar de reden is aandoenlijk lief, en hij spaart het uit zijn eigen mond. Ook maar goed dat ik er niet meer aanhang, want dan moest het ook en ook uit mijn mond, hahahah. Dubbel zal het altijd wel blijven denk ik.

Goed dat je het aangeeft Fifty! Ik wil even reageren om te laten weten dat ik je stukjes ook graag lees. Ik ben wat kort om ergens specifiek op in te gaan, maar dat is de vermoeidheid die nu erg speelt.
Kuikentjegek schreef:
19-05-2021 04:22
Upendown, gefeliciteerd met je woning.
Ben stiekem wel jaloers!
Sta over 2 maanden praktisch op straat.
Volgende maand een zitting over toestemming om te verhuizen ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Ik heb na 2 maanden afgelopen week het eerste week gehad dag ik het echt zwaar vond ze niet te zien of te spreken. Behalve 1 vast bel moment dat opgedwongen is door de rechter zie ik ze ook niet, ex blokkeert alle contact. En het valt me vies tegen.
Ik vind een week vreselijk lang.
Was ook nog een feestdag waar hij ze had wat voor mij belangrijk was. Ik mocht ze niet zien, terwijl dochter smeekte of ze me even mocht zien.
Het is echt pijnlijk om je kinderen zo te zien.
Ergste is hij maakt ze wat anders wijs, maakt ze bv wijs dat mama niet eens om ze vraagt als ik ze niet heb. Terwijl ik ze bel app en of FaceTime maar hij verwijderd alles van hun iPad waardoor alles wordt geblokkeerd.

afgelopen week ook weer JGT over de vloer gehad er was weer een melding gedaan. Naar mij toe. Gelukkig prikte ze er doorheen ons kind versprak zich meerdere malen “ papa zegt” en dan oh nee ik zeg.
Maar ik word er wel moedeloos van.

Ze zouden het aanvullen op de plan en kijken of hij tekent maar weet wel zeker dat hij nu al helemaal niet tekent.
Heel veel sterkte kuikentje. Wat een ellende. :rose:
Ik ben wat afwezig geweest de laatste dagen. Ik slaap heel weinig. Iedere dag gebeurd er wel iets. Mijn advocaat is terug, alleen is ze zo druk, dat ik er niets van hoor. De advocaat van ex reageert heel snel bij hem. Ik vind het geen ramp, maar hoop wel dat het straks niet in mijn nadeel werkt dat ze zo druk is. Ik had gehoord dat ze achterliep vanwege een zieke werknemer.

Voor de rest krijg ik al een poosje de kriebels door mijn schoonmoeder. Ze was altijd al erg aanwezig in onze relatie. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik toen niet zo duidelijk zag als nu. Ze gaat alleen nu nog een paar stappen verder. Mijn verblijft daar heel veel ( vooral omdat het makkelijk is) Nu zag ik al dat ze iedere keer nieuwe dingen koopt voor ons kind ( speelgoed) pannenkoeken halen tussen de middag en nu loopt ze achter elke ouder aan voor speelafspraken bij haar thuis. Dit was in het verleden nooit zo. Ze gaat het haar opnieuw doen terwijl ik dat al heb gedaan.. gek wordt ik ervan. Mijn vriend heeft mij eens een bericht gestuurd met daarin allerlei argumenten waarom ons kind in onze woonplaats moet blijven. Nu weet ik, gezien de manier van schrijven, dat dit van mijn schoonmoeder is gekomen. Die heeft zelf niet zo'n gezellig huwelijk, dus is blij met alle nieuwe mensen die er nu over de vloer komen.

Voor de toekomst willen hun in het ouderschapsplan komen als medeverzorgers ( waar ik niet mee akkoord ga) eerder stond nog alleen de naam van mijn schoonmoeder erin en nu zijn ouders. Ik weet dat een groot deel van de tijd mijn schoonouders moeten gaan zorgen, omdat ex dat niet kan ivm werk. Ik heb jaren verhalen van anderen gehoord over mijn schoonmoeder en zag het niet. Nu voelt het alsof ik tegen de muur sta. Ex heeft ook al gezegd op de app ( wel impliciet) dat ik niet voor ons kind kan zorgen.. ik had eens brood gegeven voor het avond eten ipv warm..en dat soort rare dingen komt hij ineens mee.

Ik weet alleen niet goed wat ik moet doen. Moet ik mijn schoonmoeder hierop aanspreken? Ze neemt de moederrol over . Zo is ze ook met mijn ex. Ze gaat zelfs mee naar afspraken om de weg te wijzen..terwijl hij navigatie heeft, en nog meer van dat soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven