In de hut van BabaYaga: lucht hier je hart en steun elkaar

12-07-2020 19:07 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude topic was bijna vol. Ik heb het laten verwijderen omdat iemand dacht mij herkend te hebben.

Maar ik ben er nog, onder een andere naam.

Had je man een midlife crisis en een zoolmeet? Of "alleen maar" een midlife crisis? Wil je gewoon even anoniem je hart luchten zonder je omgeving daarmee te belasten? Zoek je steun van lotgenoten?

Schrijf het hier van je af. Of niet, maar dan verdwijnt dit topic vanzelf naar onderen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reflex was ook om te vechten tot ik er bij neerviel om de kinderen te behoeden voor een scheiding. Achteraf denk ik dat ik daarom te lang ben gebleven en ze meer schade heb berokkend dan als ik sneller was weggegaan.

Kinderen hebben last van de onderhuidse spanningen, maar laten dat niet merken. Achteraf hadden ze veel meer behoefte aan duidelijkheid dan aan een vader en moeder die in 1 huis niks meer hadden dat heb met elkaar verbond.
Protocol schreef:
26-07-2020 10:41
Mijn eerste reflex was ook om te vechten tot ik er bij neerviel om de kinderen te behoeden voor een scheiding. Achteraf denk ik dat ik daarom te lang ben gebleven en ze meer schade heb berokkend dan als ik sneller was weggegaan.

Kinderen hebben last van de onderhuidse spanningen, maar laten dat niet merken. Achteraf hadden ze veel meer behoefte aan duidelijkheid dan aan een vader en moeder die in 1 huis niks meer hadden dat heb met elkaar verbond.
Zo herkenbaar! De situatie was om te snijden ook al probeerde we normaal te doen tegen elkaar.
Zelf wilde ik snel duidelijkheid creëeren voor de kinderen alleen werkte mijn ex niet mee ('ik woon ook in mijn huis dus ik blijf zonder nog een bijdrage te leveren' (behalve financieel) terwijl het duidelijk was dat ik hem zou uitkopen maar de papieren waren nog niet rond.

De kinderen hebben dit heel erg gevoeld en gingen achteruit in schoolprestaties.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen hebben er veel verdriet van gehad. Hun ogenschijnlijke harmonieuze en gelukkige gezin was ineens weg.

Maar zoals iemand in mijn vorige topic (ik denk Meds, maar ik weet het niet zeker) al : je bent nog steeds een gezin.

En dat bleek toen alle stof neerdaalde. Ik kreeg een andere relatie met mijn kinderen. Hechter, dieper. Het verdriet sleet en mijn kinderen ontdekten dat het wegvallen van de constante kritiek best lekker is en dat hun vader heus niet van de aardbodem verdween.

Helaas kan je je kinderen niet overal voor behoeden.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ja, dat is een mooie! Je bent en blijft een gezin.

En inderdaad, verdriet slijt langzaam. Liefde een aandachtig zijn tijdens en na de scheiding is dan ook belangrijk.
Een goede collega van mij is psychiater en werkt ook als stiefcoach en zij zegt: 'Het is opvallend hoe flexibel kinderen worden en hoe goed zij met stressvolle situaties om kunnen gaan voor de rest van hun leven'. Daarnaast is het ook belangrijk dat opvoeding vanuit liefde wordt gedaan waar dan zwartmakerij van hun ouder niet bij hoort.

En ik ben ook heel reëel, soms ben ik ook boos en verdrietig, wanhopig of gefrustreerd. Merken ze dat? Zeker, het zijn kinderen ;-) en door het te benoemen laat je zien dat die emoties er ook mogen zijn. Laat ook zien dat je je kan herpakken, daar leren ze heel veel van.

En ik vermoed dat ook jij, Hexopbezemsteel, dingen niet verteld/laat uit liefde voor je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Sportschoen schreef:
26-07-2020 12:06
Ja, dat is een mooie! Je bent en blijft een gezin.

En inderdaad, verdriet slijt langzaam. Liefde een aandachtig zijn tijdens en na de scheiding is dan ook belangrijk.
Een goede collega van mij is psychiater en werkt ook als stiefcoach en zij zegt: 'Het is opvallend hoe flexibel kinderen worden en hoe goed zij met stressvolle situaties om kunnen gaan voor de rest van hun leven'. Daarnaast is het ook belangrijk dat opvoeding vanuit liefde wordt gedaan waar dan zwartmakerij van hun ouder niet bij hoort.

En ik ben ook heel reëel, soms ben ik ook boos en verdrietig, wanhopig of gefrustreerd. Merken ze dat? Zeker, het zijn kinderen ;-) en door het te benoemen laat je zien dat die emoties er ook mogen zijn. Laat ook zien dat je je kan herpakken, daar leren ze heel veel van.

En ik vermoed dat ook jij, Hexopbezemsteel, dingen niet verteld/laat uit liefde voor je kinderen.
Ik houd inderdaad dingen voor me. Tegelijk probeer ik wel eerlijk te zijn tegen de kinderen. Ik ben zelf natuurlijk ook geen heilige. Heb eerlijk tegen ze gezegd dat ik dit iets vind tussen hun vader en mij, en dat het voor hen verder niet relevant is.

Heb toen ik het net ontdekt had gebeld met een vriendin. Die heeft mij aan haar laten beloven dat ik niks tegen de kinderen zou zeggen. Nu ben ik alleen maar blij dat ik mijn mond gehouden heb.

Zoek iemand in je omgeving die pijnlijk eerlijk en direct is. Bel die persoon als je echt over de rooie bent. Mijn vriendin zette me keurig met mijn voeten op de grond. We zijn overigens ook nog steeds dikke vriendinnen nu alles weer goed gaat. Ze was er niet alleen voor kommer en kwel en ik ben er ook voor haar, met dezelfde pijnlijke eerlijkheid.

Een knuffel en een welgemikte schop onder je hol als je het nodig hebt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Precies! Wel eerlijk zijn maar alleen zaken delen die passen in de relatie die je heby met je kinderen.

Ik had vriendinnen die mijn boosheid juist verder ophitste en ik merkte ook dat dit niet goed was, juist omdat je ook toekomst als co-ouder hebt en daar wilde ik mijn energie in steken. Niet in boosheid die nergens toe leidt (of lijdt) behalve dat het energie slurpt.

En soms gewoon kei en keihard huilen en dan komt de zon ook wel weer tevoorschijn. :redrose:
En veel topics gelezen over scheiding l, het verdriet en dergelijke. Iemand die ook in zo'n situatie zit of zat. Dat heefy me ook geholpen en goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik weet nog goed hoe weinig begrip ik had voor het verdriet van sommige vriendinnen. Dat ze daar na een jaar nog niet overheen waren, zeg. Karma is a bitch. Gelukkig heb ik ze gewoon laten spuien, blijkbaar hadden ze dat nodig. Maar begrijpen deed ik het niet zo. Zoals er ongetwijfeld mensen zijn die van mij hetzelfde denken.

Tegen mijn vriendinnen heb ik het wel gezegd: dat ik me nu pas echt realiseer hoe het is. :facepalm:

Gelukkig was ik een betere vriendin voor hen die na mij kwamen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Protocol schreef:
26-07-2020 10:41
Mijn eerste reflex was ook om te vechten tot ik er bij neerviel om de kinderen te behoeden voor een scheiding. Achteraf denk ik dat ik daarom te lang ben gebleven en ze meer schade heb berokkend dan als ik sneller was weggegaan.

Kinderen hebben last van de onderhuidse spanningen, maar laten dat niet merken. Achteraf hadden ze veel meer behoefte aan duidelijkheid dan aan een vader en moeder die in 1 huis niks meer hadden dat heb met elkaar verbond.

Ook ik heb dit jaren gedaan en ging er bijna aan onderdoor! Mijn beste vriendin zei zet er een punt achter en ga door met je leven! Dat lukte mij heel lang niet. Ik had misschien teveel een ideaal beeld in mijn hoofd hoe mijn leven en dat van de kinderen er moest uitzien. Hij ging steeds lelijker tegen mij doen dat ik gelukkig toch in zag dit verdien ik niet en met deze man wil ik helemaal niet meer oud worden. Toen kwam er een paar maanden daarna ineens het konijn uit de hoge hoed en bleek hij mij dus al een lange tijd te besodemieteren. Ik heb er om gehuild maar ook om gelachen. Echt ik dacht WOW wat een loser en wat fijn dat ik straks van hem bevrijd ben. Ik wilde niet dat mijn kinderen zouden opgroeien in een gescheiden gezin omdat ik bang was dat het hun zou schaden. Ik besef mij nu dat ze wanneer we niet zouden scheiden veel meer schade op zouden lopen en ik vond hoe hij met mij omging waar de kinderen bij waren een zeer slecht voorbeeld. Ik dacht als ze maar niet denken dat het normaal is om zo met je partner om te gaan. Vanaf dat moment heb ik ook meer mijn mond open gedaan en ging de relatie alleen maar sneller bergafwaarts. Ik besefte mij dat ik ook een voorbeeld ben voor de kinderen en dat ik niet wil dat ze zo opgroeide met een vader die altijd maar commentaar had op hun moeder, en elke keer een andere pet op had. Ik heb veel moeite met hoe hij nu is, een slecht voorbeeld voor de kinderen. Ik stond weer met verbazing te kijken naar zijn laatste tattoo.... "Live free or die" in grote letters op zijn been. Wat wil je nou bewijzen met je bijna 50 jaar?!!
Alle reacties Link kopieren
2018anoniem schreef:
26-07-2020 18:06
Ook ik heb dit jaren gedaan en ging er bijna aan onderdoor! Mijn beste vriendin zei zet er een punt achter en ga door met je leven! Dat lukte mij heel lang niet. Ik had misschien teveel een ideaal beeld in mijn hoofd hoe mijn leven en dat van de kinderen er moest uitzien. Hij ging steeds lelijker tegen mij doen dat ik gelukkig toch in zag dit verdien ik niet en met deze man wil ik helemaal niet meer oud worden. Toen kwam er een paar maanden daarna ineens het konijn uit de hoge hoed en bleek hij mij dus al een lange tijd te besodemieteren. Ik heb er om gehuild maar ook om gelachen. Echt ik dacht WOW wat een loser en wat fijn dat ik straks van hem bevrijd ben. Ik wilde niet dat mijn kinderen zouden opgroeien in een gescheiden gezin omdat ik bang was dat het hun zou schaden. Ik besef mij nu dat ze wanneer we niet zouden scheiden veel meer schade op zouden lopen en ik vond hoe hij met mij omging waar de kinderen bij waren een zeer slecht voorbeeld. Ik dacht als ze maar niet denken dat het normaal is om zo met je partner om te gaan. Vanaf dat moment heb ik ook meer mijn mond open gedaan en ging de relatie alleen maar sneller bergafwaarts. Ik besefte mij dat ik ook een voorbeeld ben voor de kinderen en dat ik niet wil dat ze zo opgroeide met een vader die altijd maar commentaar had op hun moeder, en elke keer een andere pet op had. Ik heb veel moeite met hoe hij nu is, een slecht voorbeeld voor de kinderen. Ik stond weer met verbazing te kijken naar zijn laatste tattoo.... "Live free or die" in grote letters op zijn been. Wat wil je nou bewijzen met je bijna 50 jaar?!!
Live free or die? O ja, mijn ex heeft zich een soortgelijke naam aangemeten op Instagram, nadat hij vertrokken was. Tot grote hilariteit van de kinderen. Zo sneu.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
26-07-2020 19:18
Live free or die? O ja, mijn ex heeft zich een soortgelijke naam aangemeten op Instagram, nadat hij vertrokken was. Tot grote hilariteit van de kinderen. Zo sneu.
Gniffel. :clown:
Mermedina schreef:
27-07-2020 00:12
Gniffel. :clown:
Die van is op kickboksen. Hij heeft het nu al over wedstrijden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
28-07-2020 21:29
Die van is op kickboksen. Hij heeft het nu al over wedstrijden :facepalm:
o_o :there: :blauwoog:
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ik schiet hier wel in de lach hoor om sommige dingen.
Die Tattoo bijv..echt hilarisch en zo sneu idd.

Ideaal beeld, ja dat had ik ooit ook eens, maar kwam erachter dat er geen ideaal beeld is voorgeschreven, dat maak je zelf, en dan nog zal dat soms een illusie zijn.

Ik ben veel te meegaand, alles is goed en kan, totdat er een keerpunt komt, en je ziet dat dat niet kan.
De slachtoffer rol van man, hoe zielig hij wel niet is.
Eergisteren viel ik hem verbaal eens aan voor de verandering, en was zeer terecht ene erg ook eens tijd.
Hij zei dat ik wat liever moest zijn, want hij verdiende dat niet.
Nee mij zonder geld laten zitten in het buitenland verdien ik wel, mij geen inzage geven in zakelijke en inmiddels ook prive dingen verdien ik blijkbaar ook.

Ik vroeg hem geld over te maken want ik wil ook wel wat te vreten hebben, zegt hij dat ik hem maar wat liefde moet brengen..echt WTF??
Daar draait het bij hem, gezelligheid, leuke dingen doen en intimiteit, dan heb je een goede relatie.
Hij moet terug naar school denk ik.

O ja, hij heeft ook een nieuw woord bedacht.."cool"
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
28-07-2020 21:29
Die van is op kickboksen. Hij heeft het nu al over wedstrijden :facepalm:
Oooo, dat is hier in de buurt een Corona-sport dingetje. Ik dacht nog, wat hóór ik toch voor a-ritmische, doffe petsen. Was ik maar niet gaan kijken. Buurman in té blote outfit. What has been seen, cannot be unseen. Hij dobbert ook rond in zijn bootje (ik woon aan het water) met ontbloot bovenlijf, echt, wáárom? Een week later had de buurman ernaast ook zo’n bokszak hangen. Ook buiten. Lekker buiten spelen in je halve nakie.
Alle reacties Link kopieren
pepernootje0 schreef:
28-07-2020 22:44
Ik schiet hier wel in de lach hoor om sommige dingen.
Die Tattoo bijv..echt hilarisch en zo sneu idd.

Ideaal beeld, ja dat had ik ooit ook eens, maar kwam erachter dat er geen ideaal beeld is voorgeschreven, dat maak je zelf, en dan nog zal dat soms een illusie zijn.

Ik ben veel te meegaand, alles is goed en kan, totdat er een keerpunt komt, en je ziet dat dat niet kan.
De slachtoffer rol van man, hoe zielig hij wel niet is.
Eergisteren viel ik hem verbaal eens aan voor de verandering, en was zeer terecht ene erg ook eens tijd.
Hij zei dat ik wat liever moest zijn, want hij verdiende dat niet.
Nee mij zonder geld laten zitten in het buitenland verdien ik wel, mij geen inzage geven in zakelijke en inmiddels ook prive dingen verdien ik blijkbaar ook.

Ik vroeg hem geld over te maken want ik wil ook wel wat te vreten hebben, zegt hij dat ik hem maar wat liefde moet brengen..echt WTF??
Daar draait het bij hem, gezelligheid, leuke dingen doen en intimiteit, dan heb je een goede relatie.
Hij moet terug naar school denk ik.

O ja, hij heeft ook een nieuw woord bedacht.."cool"
Die vent van jou is gewoon kwaadaardig. Jou zo zonder geld laten zitten is echt gewoon mishandeling. (Geen grap, Google maar eens op economische mishandeling). Wat een idioot. Kan je nog terug naar Nederland?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ja soms is het echt lachwekkend wat mannen doen. Ik herken dat ook.

Mijn exman ging allemaal nieuwe kleding kopen en een ander interieur. Vroeg zijn moeder om extra geld (zij heeft wel wat vermogen) want anders is het allemaal heel moeilijk :)

Inderdaad Pepernootje, kan je terig naar Nederland? Heb je geld voor vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn kinderen ziet hun vader er tegenwoordig uit als een hipster. En dat is geen compliment.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
gaultier schreef:
28-07-2020 21:29
Die van mij is op kickboksen. Hij heeft het nu al over wedstrijden :facepalm:
Mermedina schreef:
28-07-2020 23:59
Oooo, dat is hier in de buurt een Corona-sport dingetje. Ik dacht nog, wat hóór ik toch voor a-ritmische, doffe petsen. Was ik maar niet gaan kijken. Buurman in té blote outfit. What has been seen, cannot be unseen. Hij dobbert ook rond in zijn bootje (ik woon aan het water) met ontbloot bovenlijf, echt, wáárom? Een week later had de buurman ernaast ook zo’n bokszak hangen. Ook buiten. Lekker buiten spelen in je halve nakie.
Echt zo stoer hoor! Je kunt er al je spanningen op kwijt zo’n boksbal. Nou als hij die boksbal was dan zou ik het wel weten.
Laatst zei iemand dat hij er goed uitzag, en dat hij was afgevallen. Nou het hek was van de Dam.
Leuk van buiten maar rot van binnen.
Alle reacties Link kopieren
haha herkenbaar allemaal hoor. Hier is ie zo'n 10 kilo afgevallen, ringetje in z'n oor (echt hoe suf!), vechtsport gaan doen en.... overweegt een haartransplantatie in Turkijke. Ik ben benieuwd wanneer hij zijn motorrijbewijs gaat halen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
29-07-2020 06:39
Die vent van jou is gewoon kwaadaardig. Jou zo zonder geld laten zitten is echt gewoon mishandeling. (Geen grap, Google maar eens op economische mishandeling). Wat een idioot. Kan je nog terug naar Nederland?
Het is telkens aantrekken en afstoten, ik heb nu ook door hoe het werkt met zijn manipulerend gedrag.
Dat ik dit nooit zo ervaren heb zeg, ik had echt blinde vlekken.
Het wordt ook steeds erger.
Weer van alles gaande natuurlijk, hij vindt dat hij mij helemaal niet laat zitten want hij maakt toch geld over?
Ja aangepast, echt wat nodig is, en geen cent meer.
Hij zegt morgen weer een bedrag over te maken.
Maar ik ben zo boos, mijn kinderen vroegen zich al af wanneer dat eens ging gebeuren.
Zij waren in staat om afgelopen weekend naar hem toe te gaan, want hij was grensoverschrijdend bezig.

Hij belt mij elke dag wel 3keer, laat me niet met rust.
Ellenlange flut verhalen, hoe zwaar hij het heeft, hij vindt dat hij daar recht op heeft om mij te bellen.
En maar vragen of ik van alles voor hem kan doen en regelen, want daar ben ik zo goed in.
Ik zei dat er dan toch nog iets goeds is in mij, maar dat hij toch zo graag alles zelf wil doen en helemaal niet afhankelijk is van mij?
Toen was ik lelijk aan het doen, en dat verdiende hij niet.
Ik heb heel hard gelachen.
Ik heb gevraagd of ik nog inzage krijg in het zakelijke gebeuren, ik moet toch weten at erin en eruit gaat?
Ik moet toch weten hoe alles geregeld is?
Nee was niet nodig, alles komt goed.
Vergeet het maar, inmiddels advocaat contact gehad, zodra ik terug ben meteen in gesprek.
Ik moet bij hem weg, al 4jr lang aan het vechten, en er is niks veranderd.

Ik ben mij aan het inlezen in narcisme, en daar schrik ik van..want ik herken het
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt lachen om jullie kerels met hun idioterie, man man..
Protocol schreef:
29-07-2020 10:41
haha herkenbaar allemaal hoor. Hier is ie zo'n 10 kilo afgevallen, ringetje in z'n oor (echt hoe suf!), vechtsport gaan doen en.... overweegt een haartransplantatie in Turkijke. Ik ben benieuwd wanneer hij zijn motorrijbewijs gaat halen :whistle:
Kunnen ze samen met die van mij gaan. Als ze eenmaal haar hebben komt alles goed hoor!
Sportschoen schreef:
26-07-2020 13:48
Precies! Wel eerlijk zijn maar alleen zaken delen die passen in de relatie die je heby met je kinderen.

Ik had vriendinnen die mijn boosheid juist verder ophitste en ik merkte ook dat dit niet goed was, juist omdat je ook toekomst als co-ouder hebt en daar wilde ik mijn energie in steken. Niet in boosheid die nergens toe leidt (of lijdt) behalve dat het energie slurpt.

En soms gewoon kei en keihard huilen en dan komt de zon ook wel weer tevoorschijn. :redrose:
Mooi gezegd! IK merkte ook dat door mijn boosheid ik gewoon een minder leuke moeder werd, het vreet energie. Dus heb toen even een stevig gesprek met mezelf gevoerd dat dit moest stoppen en probeer zo min mogelijk contact met mijn ex te hebben. Ik moet zeggen heb al tijdje niet meer gehuild nu ik er over nadenk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven