In de war door avond met date/prille relatie

24-01-2020 11:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Een tijdje date ik nu met een man die ik helemaal geweldig vind. We kennen elkaar al langer en hij heeft zo’n klein jaar achter me aan gezeten.
Inmiddels is het wel een relatie te noemen. We zijn exclusief, ik heb zijn ouders en zusjes ontmoet, vrienden van hem. Hij is gek op me, doet superlief en zegt dat hij het echt een succes wil maken en toekomst ziet.
Laatst alleen, hadden we een vrij aparte avond samen waarin hij ineens afstandelijk deed voor pakweg een uur.
Hij zei dat hij mij superleuk vond, dat hij nog niet eerder zo’n connectie met een meid had gehad. Dat hij wil dat dit een succes wordt en daarom soms bang wordt dat hij het gaat verpesten. Dat hij een soort faalangst heeft en heel soms zo raar doet dat hij hoopt dat ik hem ‘afwijs’ zodat hij van die druk die hij zichzelf oplegt, af is. Hij heeft het gevoel dat hij een loser is, dat nu een meisje van ver buiten zijn ‘league’ heeft gescoord en soms dan zo bang is dat hij het weer verpest dat dat hem als het ware lam maakt. Dat hij superverliefd is en niet wil dat het eindigt, maar dat hij soms ook bang is voor het ‘onbekende’. En dat hij dus even zo afstandelijk deed om mij ‘te testen’ ; zou ik hem af gaan wijzen of juist aan hem trekken en hoe ‘diep’ zit mijn liefde voor hem? VOor hem is dit wat er tussen ons gebeurd allemaal ‘echt en diep’ en zijn gevoelens voor mij ook, zei hij. Was dat het voor mij ook? Dat wou hij er dan uit afleiden. Hij bazelde best verward verder. Uiteindelijk kwam het er op neer zei hij, dat hij supergraag met me verder wil. Hij appt me vaak, belt ook gezellig op en plant nieuwe dates. Dus aan enthousiasme geen gebrek, maar toch zit er ik er even minder ontspannen in nu.. ik begrijp het allemaal niet zo goed. Kunnen jullie me wellicht helpen, wat is er aan de hand?
suzykjoew wijzigde dit bericht op 24-01-2020 11:57
4.07% gewijzigd
VelvetVolvo schreef:
24-01-2020 13:14

Maar sowieso, als je hem meneer noemt, dan is het al gedoemd te mislukken

Dit vind ik toch zulk dom gezwatel.
Alle reacties Link kopieren
Suzykjoew schreef:
24-01-2020 12:47
Ik hoef ook niet perse een relatie. Deze meneer is tot op heden gewoon erg leuk en het ging allemaal heel fijn tussen ons. Hij deed normaal, stabiel. Lief maar niet claimerig, gaf me volop ruimte. Laatste tijd veranderde dat wel ietsje met meer appen en af en toe bellen, maar op natuurlijke manier. Daarom ook zo'n grote verbazing. Zelf zei hij dat hij er spijt van had en dat ik er niet teveel van moest denken. Dat hij supergraag met me verder wil. Ik weet ook niet goed hoe ik het op moet vatten: is hij nou bang voor een echte relatie en moet ik het 'rustiger aandoen' en hem ruimte geven, of is hij juist een beetje te onzeker en 'obsessed'?
Ik zou het vooral heel erg bij hem laten. Jij kunt hier helemaal niets mee. En je gaat je nu niet aanpassen aan zijn gevoeletje.

En de volgende keer dat hij iets doet en het vervolgens afschuift onder: maar ik had je al gezegd he, dat ik faalangst heb om je kwijt te raken en daarom deed ik dit: wegwezen! Want dan blijkt hij zichzelf niet in de hand te hebben en moet jij je maar aanpassen aan hem. En dát is nu precies wat er niet moet gebeuren voor jou.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Klinkt als een onzeker persoon die dat in het verleden heeft gecamoufleerd met playergedrag en oppervlakkigheid. Zo hoefde hij zich bovendien niet echt open te stellen, wel zo veilig. Nu zit hij ineens in een relatie die serieus dreigt te worden en dat verwart hem en maakt hem een beetje angstig. Ik denk dat hij jou niet bewust heeft "getest", maar onbewust vanuit zijn diepgewortelde onzekerheid en misschien minderwaardigheidsgevoel. Dat hij dat bij zichzelf heeft herkend is een goed teken. Het zou goed zijn voor hem in therapie te gaan om aan dat minderwaardigheidsgevoel te werken. Of het slim is om dat binnen jullie prille relatie te doen betwijfel ik. Ik zou de boel on hold zetten en hem eerst zijn issue(s) laten uitwerken.

Tot zover mijn psychologie van de koude grond.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
24-01-2020 13:32
Klinkt als een onzeker persoon die dat in het verleden heeft gecamoufleerd met playergedrag en oppervlakkigheid. Zo hoefde hij zich bovendien niet echt open te stellen, wel zo veilig. Nu zit hij ineens in een relatie die serieus dreigt te worden en dat verwart hem en maakt hem een beetje angstig. Ik denk dat hij jou niet bewust heeft "getest", maar onbewust vanuit zijn diepgewortelde onzekerheid en misschien minderwaardigheidsgevoel. Dat hij dat bij zichzelf heeft herkend is een goed teken. Het zou goed zijn voor hem in therapie te gaan om aan dat minderwaardigheidsgevoel te werken. Of het slim is om dat binnen jullie prille relatie te doen betwijfel ik. Ik zou de boel on hold zetten en hem eerst zijn issue(s) laten uitwerken.

Tot zover mijn psychologie van de koude grond.
Bedankt voor het meedenken, iedereen hier trouwens. Vind ik heel fijn! Dit zou zeker wel kunnen kloppen. Hij heeft wel een paar relaties gehad maar die duurden max 10 maanden en dan werd het door de ander verbroken vaak. Hij zei dat het voor het eerst is dat hij dus echt een 'diepgaande' band met iemand opbouwt met iemand die hij interessant vindt en die hem interessant vindt.
Alle reacties Link kopieren
Dat het door de ander elke keer uit is gegaan vind ik wel een veeg teken hoor.
Misschien testte hij hen ook wel uit en werd dat niet gepikt. Hij is de gemene deler in al zijn relaties.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Pfff even een heel algemene opmerking hoor... maar de mannen van tegenwoordig???!!! :nope: DAMN!

Steeds meer mannen zijn zo onzeker/(bindings)angstig. Zouden ze misschien eerst zichzelf eens goed moeten leren kennen voordat ze gaan 'jagen' op dames?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde toch even een update geven. Inmiddels hebben we elkaar alweer 2 keer gezien en is alles normaal gebleven. Leuk en ontspannen. Hij zei dat hij blij met me is, dat we perfect bij elkaar passen. Hij heeft een vriendin van mij ontmoet en er zijn geen “rare” dingen meer gebeurd. Wel zei hij terloops een keer dat hij niet van vreemdgaan houdt en of ik hem dat alsjeblieft nooit aan wil doen, maar verder was het dus zoals het altijd was en dat is gewoon goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven