In hoeverre doe je dingen samen in je gezin?

16-05-2019 13:15 108 berichten
ik vind het lastig in hoeverre doe je je eigen dingen en in hoeverre doe je dingen samen bijvoorbeeld met de feestdagen.

Ik vind het fijn om dan samen te zijn en leuke dingen te doen.
Mijn man is het liefst op evenementen aan het organiseren en vrijwilligerswerk doen...

Wij hebben constant gezeur erover en we komen er maar niet uit....

Koningsdag & kerst en oud en nieuw die hele week gaan al standaard op aan evenementen.

En met Pinksteren is nu het volgens verzoek...
Ik werk ook nog daarnaast ook met feestdagen.

Ik blijf het vervelend vinden, ondanks dat we geen plannen hebben, dat hij dan maar weer weg gaat....
Maar dat klinkt ook zo lullig en geeft voel me er beetje ego onder,, maar ik vind het ook zo lekker om te zien wat weekend ons brengt, de fiets op te stappen als het mooi weer is of weet ik wat....
Alles wat ik voorstel vind hij niks of kan ook op andere dagen....tja..

Daarnaast is hij erg druk met zijn nieuwe baan, moet vaak bijkomen in weekend.
Dus ik probeer hem hierin ook al ruimte te geven om bij te komen.

Ik werk ook af en toe in de weekenden en de feestdagen hoort er nu eenmaal bij, maar als ik aangeef dat er ziekte is dan is hij ook niet happy als ik weg moet :-(. ( dat laatste is niet vaak nodig)
De een zijn vrijheid is de ander zijn beperking.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het voornamelijk om de feestdagen? Zo lees ik het wel namelijk, maar misschien lees ik het verkeerd.
Wil je echt dan graag wat met hem samen doen, of krijg je de indruk dat dat zo hoort omdat de rest van NL dat ook doet?
Kijk, als je echt concrete plannen hebt, dan kan hij gerust een keer wat samen gaan doen. Maar als er geen specifieke dingen zijn en hij heeft wel iets waar hij graag heen wil, dan zie ik het probleem niet.
Maar misschien praat ik makkelijk, mijn man werkt ongeveer elke feestdag dus ik ben het wel gewend om mezelf te vermaken. Soms hebben we pyjamadag, of gaan we op familiebezoek, of even lekker uitrazen in het bos en daarna patat eten. En soms ook gewoon niks, gewoon thuis wat rommelen / opruimen / poetsen, net als op iedere andere dag.
piepp schreef:
17-05-2019 21:10
Maar als er geen specifieke dingen zijn en hij heeft wel iets waar hij graag heen wil, dan zie ik het probleem niet.
Het probleem is volgens mij dat de man van TO zo nadrukkelijk niet de wens heeft vrije tijd met vrouw en kind door te brengen. Een ander probleem is dat zij zorg voor kind, hond en huishouden heeft als hij weg is. Wat ik persoonlijk verder een probleem zou vinden is dat je altijd afspraken met man moet maken om gezamenlijke tijd vast te leggen in de agenda. En dan moet je ook nog eens concurreren met zijn festivalactiviteiten.
Kirby schreef:
16-05-2019 13:31
He wat leuk, zo gedragen mijn pubers zich ook! Altijd onderweg en pleite, geen rekening houden met de rest van het gezin en als ze verplicht mee moeten met een gezinsuitje gaan ze zeuren want stel je voor dat je eens wat voor een ander over moet hebben.

Alleen is die van jou geen puber maar een volwassen kerel, misschien moest ie zich dan ook maar zo gaan gedragen?
Idd. Ik zou hier snel klaar mee zijn!
Alle reacties Link kopieren
Jouw man lééft zijn eigen leven. Maakt zijn eigen keuzes. En begrijpt niet waarom hij dat niet kan blijven doen. Waarschijnlijk heeft hij dit altijd zo gedaan?

Als hij niet inziet dat een relatie en zeker een gezinsleven andere prioriteiten heeft voorspel ik weinig goeds voor jullie relatie.

Zaken als zorg voor kind of huisdieren en simpele huishoudelijke taken is echt wel de basis.

Als he zelfs over dit soort dingen niet kunt communiceren omdat hij dat niet wil voorspel ik een scheiding. Heeft hij weer alle tijd voor zijn eigen leven net als vroeger.
Alle reacties Link kopieren
bedoel je dat hij nu doet wat je wilde maar dan mokkend?
Lorem Ipsum
evelien2010 schreef:
20-05-2019 00:19
Jouw man lééft zijn eigen leven. Maakt zijn eigen keuzes. En begrijpt niet waarom hij dat niet kan blijven doen. Waarschijnlijk heeft hij dit altijd zo gedaan?

Als hij niet inziet dat een relatie en zeker een gezinsleven andere prioriteiten heeft voorspel ik weinig goeds voor jullie relatie.

Zaken als zorg voor kind of huisdieren en simpele huishoudelijke taken is echt wel de basis.

Als he zelfs over dit soort dingen niet kunt communiceren omdat hij dat niet wil voorspel ik een scheiding. Heeft hij weer alle tijd voor zijn eigen leven net als vroeger.
Dan heeft hij de helft van de tijd zijn kinderen, dus zoals vroeger is het dan natuurlijk niet meer. Zo zal het ook niet meer worden, want hij is vader.

Misschien dat het hem in die situatie wel duidelijker zou worden wat er komt kijken bij het hebben van een kind als alleenstaande vader en de helft van de tijd kan hij rondhangen op festivals, als hij zich dat dan nog kan veroorloven, een eigen huishouden kost meer geld dan wanneer je het samen kunt doen, dus waarschijnlijk moet hij dan in de tijd dat hij zijn kind niet heeft veel werken.
sleepingbeauty87 schreef:
16-05-2019 13:15
Daarnaast is hij erg druk met zijn nieuwe baan, moet vaak bijkomen in weekend.
Dus ik probeer hem hierin ook al ruimte te geven om bij te komen.
Waar bestaat dat bijkomen uit TO? Hij is dus wel thuis dan?

En jij? Wanneer kan jij bijkomen?

Verder ben je een gezin, geen huisgenoten. Als een gezin doe je dingen samen en leef je niet langs elkaar heen. Hij is nu eenmaal geen vrijgezel meer.

Als je man zoiets eenvoudigs niet eens inziet, dan zie ik weinig goeds voor de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven