in stilte verliefd = een waste of time ?

19-04-2018 12:05 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor het eerst sinds lang nog eens écht verliefd. Met alle toeters en bellen - veel dagdromen; algemeen blij ei en stamelen en onhandig als ik hem zie. We ondernemen vaak iets samen, maar er is niets uitgesproken. Genieten allebei van het gezelschap van de ander, maar het is tot nu toe enkel vriendschappelijk. Zo was ook bij mij de insteek, maar op een bepaald moment is er opeens een vonk overgesprongen.

Nu weet ik dat hij door andere issues op dit moment niet klaar is voor een relatie. Hij is erg aan zichzelf aan het werken. Ik hoef ook niet per sé een relatie in de zin dat ik mijn leven als single best wel prima vind. Ik heb in het verleden ook issues gehad, maar heb die nu op een rijtje en ben blij met mijn leven.

Maar wat dan wel ? Gewoon in stilte blijven genieten van mijn gevoelens en de aandrang maar onderdrukken om hem uit het niets te zoenen.
Of is dat een waste of time of oneerlijk tov hem ?

Ik ben al lang blij dat ik dit weer eens voel - dacht lange tijd dat ik romantisch gezien dood was en nooit meer verliefd zou worden. Het kan dus wel nog. Aan de ene kant denk ik: geniet hier nu maar gewoon eens een tijdje van. Aan de andere kant: het leven is kort en laatst was hier een topic van iemand die spijt had van niet genomen kansen.

Ik ben niet bang voor afwijzing op zich - is niet erg als hij niet hetzelfde zou voelen; jammer natuurlijk, maar ik kom er wel overheen. Maar ik zou het wel erg vinden als het de vriendschap zou verstoren.

Wijze raad viva dames ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het a waste of time is.
Dat kan alleen jij bepalen.

Wat ik wel weet is dat een vriendschap dan niet meer gelijkwaardig is.
Jullie intenties zijn anders geworden

Want wat nou, als hij volgende maand aan je komt vertellen dat hij verliefd is geworden.......op een ander.
Blijft dan de vriendschap onveranderd?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
dit heet misschien wel gewoon lentekriebels, geniet er inderdaad in stilte van voorlopig

blijf afspreken en mocht je kans zien een balletje op te gooien dat je hem een leuke vent vind dan is dat natuurlijk niet verboden

maar ik zou afwachten als ik echt zeker was dat het momenteel een slecht moment is en een vinger aan de pols houden wat betreft dat 'werken aan zichzelf'
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar Summerdance. Herkenbaar. Mijn gevoel is inderdaad veranderd en ik merk bijvoorbeeld dat ik ook kleine interne jaloerse steekjes begin te krijgen als hij het over andere dames heeft. Dat had ik eerst natuurlijk niet.
Dus eigenlijk is de vriendschap al veranderd.
En misschien is dan het eerlijkste/slimste wel om dat gewoon toe te geven naar de ander.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
En Turquasi: ook dat is waar. Ik ben zo bij dat ik hier nu mag van genieten, dat ik aan het wachten ben op een goed moment. Maar dan kan inderdaad een kaper op de kust komen die zich van goede momenten niets aantrekt ... Lentekriebels zijn wel fijn :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
maak je niet druk om eventuele kapers op de kust, beter dat een piraat stukslaat in de storm nu dan dat jij je vergist in het juiste moment om de baai in te varen ;-)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik maar moet kijken hoe het loopt ... mezelf kennende komt er een punt dat ik het toch niet meer kan zwijgen
helaas kan ik zijn signalen niet helemaal goed lezen - hij neemt vaak zelf contact op om iets te doen en we praten en lachen samen, maar hij doet geen enkele fysieke toenadering, dus blijkbaar ben ik toch gewoon "one of the boys"
we zien mekaar onderhand wel zo'n 1 a 2 keer per week, dus het vuurtje wordt aan mijn kant wel telkens weer aangewakkerd
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
haha ik ben 47 en voel me nu opeens weer een puber :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
nouja, er zijn verschillende niveaus van flirten die niet inhouden dat je vollop-met-je-billen-bloot toegeeft dat je verliefd op hem bent

dus hij neemt vaak contact op; nou dan stuur jij nu toch iets vaker een berichtje
doe eens een leuk plaatje sturen ofzo, iets liefs en grappigs

de volgende keer dat jullie afspreken geef je hem een knuffel als je hem ziet en raak je hem eens aan, schouder/rug als je ergens heen loopt, zijn been als je ergens zit, dat soort dingen

(oh en trek een leuk jurkje aan en speel met je haar ofzo, sommige dingen zijn cliche voor een reden hihi)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Belgali, even reageren. Hier hetzelfde verhaal. Dezelfde situatie, dezelfde onzekerheid, dezelfde activiteiten en dezelfde leeftijd :-) Weet precies waar je het over hebt. Vind het eigenlijk best lastig, dus lees even mee!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
19-04-2018 12:32
nouja, er zijn verschillende niveaus van flirten die niet inhouden dat je vollop-met-je-billen-bloot toegeeft dat je verliefd op hem bent

dus hij neemt vaak contact op; nou dan stuur jij nu toch iets vaker een berichtje
doe eens een leuk plaatje sturen ofzo, iets liefs en grappigs

de volgende keer dat jullie afspreken geef je hem een knuffel als je hem ziet en raak je hem eens aan, schouder/rug als je ergens heen loopt, zijn been als je ergens zit, dat soort dingen

(oh en trek een leuk jurkje aan en speel met je haar ofzo, sommige dingen zijn cliche voor een reden hihi)
Contact houden, een knuffel: prima. Je merkt wel hoe hij reageert.
Een leuk jurkje zou ik wel tot (over) de knie houden, ik (man) zou wat opgelaten zijn als iemand zich sexy kleedt en aanhankelijk doet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
nou, zal jij je de komende tijd veel opgelaten voelen dan met dat rokjesweer

en ze zijn vrienden dus dan mag je best een hand op iemands schouder leggen hoor, zenuwpees XD
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hey Honeybee ... zo lang het niet dezelfde man is :)

Neen, echt lastig vind ik het niet. Genieten heeft nog de boventoon.

Maar als je gaat daten, is het wel duidelijker wat de bedoeling is. Dat werkte juist bij mij niet, omdat ik dan veel teveel rationeel dingen ging afwegen. En dan ging mijn gevoel op slot.

Het leuke is nu dat het gevoel er eindelijk is, maar dat ik nu verder niet meer gewend ben, hoe je dit nu ook alweer deed op de ouderwetse manier :)

En hij heeft niks door, ook al hint ik wel. Ik trek inderdaad leukere kleren aan dan in de friend zone, maak meer werk van mijn make-up. Maar meneer heeft niks door haha. Ook in de app zet ik al wel eens een open deur open, maar neen hoor. Dus ik zal er toch expliciet moeten over gaan beginnen denk ik.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik raak hem inderdaad wat meer aan. En daar schrikt hij gelukkig niet zo van als haarklover :)

Vooral het afscheid nemen is nu zo awkward gedoe ... het is nu een twijfelgevalletje met een knuffel en drie kussen en eigenlijk te lange pauze achteraf met weer loslaten ...
echt duf voor een vrouw die toch al de nodige ervaringen heeft met allerlei soorten relaties
maar tegelijk ook wel weer part of the charm, dat onhandige :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
19-04-2018 12:14
Ja dat is waar Summerdance. Herkenbaar. Mijn gevoel is inderdaad veranderd en ik merk bijvoorbeeld dat ik ook kleine interne jaloerse steekjes begin te krijgen als hij het over andere dames heeft. Dat had ik eerst natuurlijk niet.
Dus eigenlijk is de vriendschap al veranderd.
En misschien is dan het eerlijkste/slimste wel om dat gewoon toe te geven naar de ander.
Het is geen waste of time om je verliefd te voelen .

Er niks mee doen is wel een waste of feelings.

Ik zou het hem laten weten, wat je voelt voor hem.

Als het niet wederzijds is, dan is duidelijkheid zowiezo goed voor jullie vriendschapsrelatie .

En misschien is het wel wederzijds, voelen jullie hetzelfde voor elkaar .

In beide gevallen kan je dan weer verder met je gevoelens .
Alle reacties Link kopieren
------""En hij heeft niks door, ook al hint ik wel. Ik trek inderdaad leukere kleren aan dan in de friend zone, maak meer werk van mijn make-up. Maar meneer heeft niks door haha. Ook in de app zet ik al wel eens een open deur open, maar neen hoor. Dus ik zal er toch expliciet moeten over gaan beginnen denk ik."""--------



Nee hoor, zeker weten niet dezelfde. Hier heeft hij ook niet door. Of hij heeft het door, maar is niet geïnteresseerd. Kan ook nog :-)
Ik zou het zeggen en erbij zeggen dat je de vriendschap niet kapot wil. Als het nee is kunnen jullie elkaar wat minder zien tot je gevoel weg is en de draad terug oppikken.

Nu zit je jezelf gek te maken. Hoe langer je het voedt hoe pijnlijker de afwijzing.
Alle reacties Link kopieren
Trek je mooiste stoute schoenen aan en vraag hem mee uit.

Je hoeft hem op die date natuurlijk geen huwelijksaanzoek te doen, heb gewoon een leuke tijd samen, met mogelijk een romantische invulling en een vervolg .

Nee heb je, ja kan je krijgen .
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
19-04-2018 13:43
Nu zit je jezelf gek te maken. Hoe langer je het voedt hoe pijnlijker de afwijzing.
Ja. Daar moet ik het evenwicht in zoeken. Tijdelijk vind ik het namelijk wel prettig om mezelf een beetje "gek" te maken. Maar ik moet het natuurlijk niet te lang laten duren... dan komt de klap inderdaad harder aan.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
QuirienQ schreef:
19-04-2018 13:43
Trek je mooiste stoute schoenen aan en vraag hem mee uit.
We vragen mekaar al wederzijds mee uit ... maar dat zijn geen als dusdanig uitgesproken "dates". Meer van: wil je mee naar die film ? Zullen we vanavond iets gaan eten ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Honeybee123 schreef:
19-04-2018 13:40
Hier heeft hij ook niet door. Of hij heeft het door, maar is niet geïnteresseerd. Kan ook nog :-)
haha ... ja kan, maar meestal zijn mannen niet zo goed in het oppikken van subtiele hints toch
ik moet meerdere malen tegen vrienden uitleggen dat iemand hen leuk vindt - hebben ze dan zelf niet door - terwijl ik als vrouw zoiets heb: het is overduidelijk
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
19-04-2018 13:49
We vragen mekaar al wederzijds mee uit ... maar dat zijn geen als dusdanig uitgesproken "dates". Meer van: wil je mee naar die film ? Zullen we vanavond iets gaan eten ?
Dan kan je er (voorzichtig ) aan toevoegen dat je het zo fijn vind met hem. Dat je tussen de dates door aan hem denkt, dat je uitkijkt naar hem weer te zien.
Dat je hebt gefantaseerd over meer dan vriendschappelijke omgang .

Je zou dit mooi tijdens jullie afspraakje kunnen vertellen .
( mooiste stoutste schoenen aan doen he )
Alle reacties Link kopieren
*gaat op de koopavond schoenen kopen*

:)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
19-04-2018 13:55
*gaat op de koopavond schoenen kopen*

:)
Dat is stap 1 :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ga je mee schoenen kopen honeybee :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven