In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat niet, het moet met zijn vingerafdruk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Fitze schreef:
10-12-2019 22:25
Vertrouwelijke zaken app ik niet en mijn vriendinnen ook niet. Dat hoort niet in een app.
Mijn bankinlog niet nee.
Maar wel even zeiken over ons seksleven met een vriendin. Lekker ongenuanceerd en onredelijk. Hoeft hij niet te lezen. Zowel mijn stuk niet als haar stuk niet. Bijvoorbeeld.
Pindakaasjes schreef:
10-12-2019 22:08
Hier in huis liggen zo'n beetje overal telefoons.
Ik denk dat ik mede daarom niet nieuwsgierig ben.
Echter, wanneer iemand nog niet eens gaat kakken zonder zijn telefoon mee te nemen, dan zou ik wel argwanend raken denk ik.
Het is haast een doodzonde om iemand zijn telefoon te kijken, maar ik vind het net zo goed ongezond om in je eigen huis, tegenover je eigen partner je telefoon als een soort dagboek met een groot slot geheim te houden.
Ik neem hem altijd mee. Ik speel spelletjes op de wc. Sudoku, Candy Crush.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:28
Privacy om het prikken van een afspraak of uitwisselen van gegevens? Het is een communicatiemiddel, geen dagboek.
Ik bespreek ook mijn seksleven, of waar ik met mijn puber tegenaan loop, lichamelijke dingen, stomme dingen etc. Dat deel ik met haar en zij met mij en dat gaat een ander niets aan.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:28
Privacy om het prikken van een afspraak of uitwisselen van gegevens? Het is een communicatiemiddel, geen dagboek.
Het is een communicatiemiddel idd. Dus er kan zomaar een gesprek staan over de laatste date van een vriendin, incl details. Of werkstruggles van een ander of relatieellende of gezeur over zwangerschapskwaaltjes. Het is een communicatiemiddel en de meeste mensen communiceren daar dus uitgebreider dan ‘ben later’ ‘melk is op’ of ‘kun je dinsdag’
Malinois schreef:
10-12-2019 22:27
1984 belde...

Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:32
Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Ik heb vriendinnen aan de andere kant van het land. Beetje lastig dan.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:32
Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Wat een onzin. De meeste mensen onder de 50 doen dat anders. En ik mag hopen dat glazen goed zijn, niemand zit te wachten op een barst.

Daarbij heb ik niet elke dag tijd voor een afspraak en wel om even te appen
Maar als je het alleen gebruikt om een datum te prikken valt er sowieso niets in elkaars correspondentie te bekijken toch?
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
10-12-2019 22:33
Ik heb vriendinnen aan de andere kant van het land. Beetje lastig dan.
Precies. Bovendien nogal denigrerend om het armoedig te noemen als mensen wat uitvoeriger met elkaar appen dan alleen het hoognodige melden.
Wat een onzin.
...
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:32
Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Sja... Ik heb kids... kan niet elke avond even met een vriendin aan een glas... dus dan app of ik bel ik s avonds met mijn vriendinnen. Als ik alleen op de bank zit :p. Ik spreek ze daardoor dagelijks... Ik heb echt geen tijd om zo een intensief contact als ik met mijn vriendinnen heb alleen in real life te doen...
Als iemand net iets meemaakt en het even kwijt moet ofzo dan ga je toch ook niet wachten tot je elkaar ziet...
Als een vriendin bijvoorbeeld ruzie heeft met haar vent dan appt ze dat vriend echt een eikel is omdat... op dat moment is dat relevant. Iknwwet dat ze gewoon haar ei kwijt moet en dat ze niet echt zo over hem denkt. Als iemand anders het zou lezen zou ie denken dat ze een hekel aan dr vriend heeft. Daarom is t alleen voor mij bedoelt en niet voor een eventuele partner.
Als je zo tegen telefoons bent snap ik sowieso niet waarom je aan de lopende band juist andermans telefoon moet gebruiken en groepsapps moet bijlezen als gesprekken face to face gaan. Dan staat er toch niks in die groepsapps, behalve ‘zaterdag 20:00 hier thuis’
Alle reacties Link kopieren
Nope, ik kijk in niemand zijn telefoon.

1 keer in die van mijn kind gekeken , ik ging hem opladen en zag een melding van een appje. Dus ik keek wat het was en las dat stukje van het gesprek.
En daarna weken van slag geweest.

Dus ik ben zo ver dat ik gewoon niet wil lezen wat anderen schrijven naar elkaar. Bij mijn kinderen niet en bij mijn vriend ook niet.

Verder ben ik niet jalours aangelegd en mag hij met iedereen omgaan van mij. Vrouwen of mannen dat moet hij zelf weten.

Overigens ga ik ook om met wie ik wil en ga soms zelfs met andere mannen uit eten, gewoon vriendschappelijk. Als hij dat niet vertrouwd dan heeft ie pech want ik doe het toch.
Sudrì schreef:
10-12-2019 22:34
Maar als je het alleen gebruikt om een datum te prikken valt er sowieso niets in elkaars correspondentie te bekijken toch?

Jawel want dan weet ik of er nog een thema aan het komende feest (bruiloft, vriendenfeest, etc) vast zit waar een outfit voor moet komen en hij weet waarom er geld van de enige en gezamenlijke rekening is verdwenen omdat ik ergens iets aankoop voor ons huis Zo houden we overzicht.

Ik zou echt nooit wat naar een ander dan mijn man appen over ons seksleven of kind (O) (O) Dat schrijf ik niet op voor een ander.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:42
Jawel want dan weet ik of er nog een thema aan het komende feest (bruiloft, vriendenfeest, etc) vast zit waar een outfit voor moet komen en hij weet waarom er geld van de enige en gezamenlijke rekening is verdwenen omdat ik ergens iets aankoop voor ons huis Zo houden we overzicht.

Ik zou echt nooit wat naar een ander dan mijn man appen over ons seksleven of kind (O) (O) Dat schrijf ik niet op voor een ander.
Dat kan je niet gewoon met een goed glas aan je partner vragen?
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:25
Vertrouwelijke zaken app ik niet en mijn vriendinnen ook niet. Dat hoort niet in een app.
Wie bepaalt dat?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:32
Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Waarom armoe? Ik vind het juist een verrijking. Snel, efficiënt, anoniem. Net een forum :)
I wanna live my life with the volume full!
Anárion schreef:
10-12-2019 22:37
Precies. Bovendien nogal denigrerend om het armoedig te noemen als mensen wat uitvoeriger met elkaar appen dan alleen het hoognodige melden.
Wat een onzin.


Ik vind het armoedig om sociale interactie, taal en emotie af te poeieren tot wat geapp. Mensen zijn meer aandacht waard.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:42
Jawel want dan weet ik of er nog een thema aan het komende feest (bruiloft, vriendenfeest, etc) vast zit waar een outfit voor moet komen en hij weet waarom er geld van de enige en gezamenlijke rekening is verdwenen omdat ik ergens iets aankoop voor ons huis Zo houden we overzicht.

Ik zou echt nooit wat naar een ander dan mijn man appen over ons seksleven of kind (O) (O) Dat schrijf ik niet op voor een ander.
Oh grappig. Wij praten gewoon met elkaar zodat we dat soort info niet van een schermpje hoeven te halen. Wat een armoe
Fitze schreef:
10-12-2019 22:46
Ik vind het armoedig om sociale interactie, taal en emotie af te poeieren tot wat geapp. Mensen zijn meer aandacht waard.
Dan spreken we elkaar maanden niet. Lijkt me wat armoediger.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:46
Ik vind het armoedig om sociale interactie, taal en emotie af te poeieren tot wat geapp. Mensen zijn meer aandacht waard.
Bij de meeste mensen is het en/en, niet of/of
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:28
Privacy om het prikken van een afspraak of uitwisselen van gegevens? Het is een communicatiemiddel, geen dagboek.
Huh, nou ik weet niet wat voor gesprekken jij hebt, maar ik bespreek ook persoonlijke dingen met vrienden. Dingen die ik graag persoonlijk en tussen ons wil houden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
iris1986p schreef:
10-12-2019 22:39
Nope, ik kijk in niemand zijn telefoon.

1 keer in die van mijn kind gekeken , ik ging hem opladen en zag een melding van een appje. Dus ik keek wat het was en las dat stukje van het gesprek.
En daarna weken van slag geweest.

Dus ik ben zo ver dat ik gewoon niet wil lezen wat anderen schrijven naar elkaar. Bij mijn kinderen niet en bij mijn vriend ook niet.

Verder ben ik niet jalours aangelegd en mag hij met iedereen omgaan van mij. Vrouwen of mannen dat moet hij zelf weten.

Overigens ga ik ook om met wie ik wil en ga soms zelfs met andere mannen uit eten, gewoon vriendschappelijk. Als hij dat niet vertrouwd dan heeft ie pech want ik doe het toch.
Ja, er is er nog iemand. :high5:

Niemand van mijn vriendinnen die dit nog doet. Ze hadden allemaal mannelijke vrienden voordat ze een relatie kregen maar hebben daar allemaal mee gebroken. Ik vind dat gek.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:32
Toen leefde ik nog niet.

Maar het bespreken van therapie of tinderkneuzen doe je toch niet via een telefoon? Dat gebeurt face 2 face aan een tafel of op de bank met een goed glas.

Wat een armoe om dat via een schermpje te doen.
Ha ha, daar is tegenwoordig een term voor toch: OKAY BOOMER!

Jij bent zeker 60+? Onee je zegt dat je nog niet leefde in 1984. Je bent dus een baby-boomer geboren in het verkeerde lichaam. Die niet begrijpt dat appcontact net zo emotioneel en echt is als face to face. En dat het inderdaad en/en is, zoals iemand al zei.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:57
Reden: in de war door boomer in verkeerd lichaam
23.69% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Eidde schreef:
10-12-2019 22:45
Wie bepaalt dat?

Ik heb het over mijn vriendinnen en ik. Ik denk dat wij dat voor ons zelf hebben bepaalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven