In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:46
Ik vind het armoedig om sociale interactie, taal en emotie af te poeieren tot wat geapp. Mensen zijn meer aandacht waard.

Vermoeiend..
In alle opzichten.

Een hele avond forummen is wel sociaal verrijkend? Je kan ook bij ons op bezoek komen..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
iris1986p schreef:
10-12-2019 22:39
Nope, ik kijk in niemand zijn telefoon.

1 keer in die van mijn kind gekeken , ik ging hem opladen en zag een melding van een appje. Dus ik keek wat het was en las dat stukje van het gesprek.
En daarna weken van slag geweest.

Dus ik ben zo ver dat ik gewoon niet wil lezen wat anderen schrijven naar elkaar. Bij mijn kinderen niet en bij mijn vriend ook niet.

Verder ben ik niet jalours aangelegd en mag hij met iedereen omgaan van mij. Vrouwen of mannen dat moet hij zelf weten.

Overigens ga ik ook om met wie ik wil en ga soms zelfs met andere mannen uit eten, gewoon vriendschappelijk. Als hij dat niet vertrouwd dan heeft ie pech want ik doe het toch.
Haha nou precies dat dus. Waarom zou een partner denken dat ie iets te zeggen heeft over met wie ik omga? Dat vind ik echt iets heel bizars. Ik ben van mezelf... waarom zou ik iets moeten doen of laten omdat iemand anders dat eist van mij. En nog wel iemand die zegt dat ie van me houdt. Als iemand van me houdt laat je me vrij om te doen wat ik wil en heeft ie gewoon vertrouwen in me.
Malinois schreef:
10-12-2019 22:46
Oh grappig. Wij praten gewoon met elkaar zodat we dat soort info niet van een schermpje hoeven te halen. Wat een armoe

Wat inefficiënt.
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:52
Ik heb het over mijn vriendinnen en ik. Ik denk dat wij dat voor ons zelf hebben bepaalt.
Je zegt 'dat hoort zo' in het algemeen. Dus jij en je vriendinnen hebben dat voor ons bepaalt. Blijkbaar.
I wanna live my life with the volume full!
patsy--stone schreef:
10-12-2019 22:52
Ha ha, daar is tegenwoordig een term voor toch: OKAY BOOMER!

Jij bent zeker 60+?

Ga eens rekenen.
Eidde schreef:
10-12-2019 22:55
Je zegt 'dat hoort zo' in het algemeen. Dus jij en je vriendinnen hebben dat voor ons bepaalt. Blijkbaar.

Hoe kan ik bepalen wat voor jou hoort?
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:55
Ga eens rekenen.
Ja ik heb mijn bericht al aangepast: je bent een babyboomer geboren in het verkeerde lichaam. Iemand die niet snapt dat appcontact ook gewoon emotioneel en echt is. En dat de meeste mensen en/en doen. Sommige vrienden spreek ik meermaals per week maar dat zou echt niet haalbaar zijn om daarvoor elke dag naar een andere stad te reizen als dat contact alleen face to face "mag" van jou.

Wat een raar leven heb jij dan???
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:56
Hoe kan ik bepalen wat voor jou hoort?
Precies, zeg het dan niet
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik check zeker de telefoon van mijn vriend.
De eerste voelde ik mij heel schuldig. Tot ik er achter kwam dat hij inderdaad was vreemd gegaan, alle details stonden in het desbetreffende gesprek beschreven.
Ik ben toen geflipt maar nooit verteld dat ik in zijn telefoon heb gekeken. Hij heeft alles ontkend en hij weet nog steeds niet dat ik het nog regelmatig heb gecheckt.

Er is daarna niets meer voorgekomen en doe je inmiddels ook niet meer. Het stukje vertrouwen komt nu langzaam wel weer terug.
Als hij mijn telefoon wilt checken, heb ik daar geen problemen mee, of het nou stiekem is of niet. Ik heb niets te verbergen en als hij het toch stiekem checkt, is dit tenminste een bevestiging dat hij mij kan vertrouwen.
patsy--stone schreef:
10-12-2019 22:59
Ja ik heb mijn bericht al aangepast: je bent een babyboomer geboren in het verkeerde lichaam. Iemand die niet snapt dat appcontact ook gewoon emotioneel en echt is. En dat de meeste mensen en/en doen. Sommige vrienden spreek ik meermaals per week maar dat zou echt niet haalbaar zijn om daarvoor elke dag naar een andere stad te reizen als dat contact alleen face to face "mag" van jou.

Wat een raar leven heb jij dan???


Jahaa ik ben raar :there:
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 23:07
Jahaa ik ben raar :there:
Geeft niet hoor, leuk juist rare mensen. Maar je hoeft niet anderen te bestempelen als armoedig omdat ze niet elke dag naar andere steden kunnen reizen om hun vrienden te spreken. Bovendien heb ik vrienden in meerdere steden en landen, ik vraag me dan wel af hoe dat volgens jouw regels zou moeten, dat contact houden :rofl: Dan mag je er dus maar 1 per dag spreken als het je niet lukt om naar meerdere steden per dag af te reizen?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mijn man schrijft in 't beste geval 1 bericht per maand. Naar mij. Als in "ok" of "ja".
De meesten uit zijn omgeving weten dat ze hem moeten bellen, want dat de kans groot is dat ie berichten pas na 2 maanden ontdekt.
(De helft van mijn berichten leest ie ook altijd véél te laat.)

Die 1 keer om de 3 jaar dat we in de wagen zitten, hij achter 't stuur zit en hij bericht krijgt lees ik dat voor.


Dus jep, ik lees zijn berichten.
En ik antwoord zelfs soms terug, want hij is dus een ramp met zijn telefoon.

(Sms'en hier overigens, want wij doen niet aan smartphones.)


En jep, ik ruim zijn berichtenbox zelfs soms op, want hij zou niet eens weten hoe hij berichten verwijdert.
En af en toe zit dat ding dus ook gewoon vol.


Ik verstuur zelf ook geen staatsgeheimen en alleen praktische zaken ("afspraak dan", "ben onderweg", "breng jij product x mee van de supermarkt", "trein weer vertraging dus ik ben een half uur later thuis"), dus moest ie willen ... mag ie bij mij ook gewoon lezen.
Het interesseert hem alleen geen klap.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
10-12-2019 23:28
Mijn man schrijft in 't beste geval 1 bericht per maand. Naar mij. Als in "ok" of "ja".
De meesten uit zijn omgeving weten dat ze hem moeten bellen, want dat de kans groot is dat ie berichten pas na 2 maanden ontdekt.
(De helft van mijn berichten leest ie ook altijd véél te laat.)

Die 1 keer om de 3 jaar dat we in de wagen zitten, hij achter 't stuur zit en hij bericht krijgt lees ik dat voor.


Dus jep, ik lees zijn berichten.
En ik antwoord zelfs soms terug, want hij is dus een ramp met zijn telefoon.

(Sms'en hier overigens, want wij doen niet aan smartphones.)


En jep, ik ruim zijn berichtenbox zelfs soms op, want hij zou niet eens weten hoe hij berichten verwijdert.
En af en toe zit dat ding dus ook gewoon vol.


Ik verstuur zelf ook geen staatsgeheimen en alleen praktische zaken ("afspraak dan", "ben onderweg", "breng jij product x mee van de supermarkt", "trein weer vertraging dus ik ben een half uur later thuis"), dus moest ie willen ... mag ie bij mij ook gewoon lezen.
Het interesseert hem alleen geen klap.
Is dat tegenwoordig niet heel onhandig... geen smartphone? Mensen en werk verwachten wel dat Whatsapp hebt tegenwoordig en bijvoorbeeld navigatie of een bankierenapp staan er op...
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:46
Ik vind het armoedig om sociale interactie, taal en emotie af te poeieren tot wat geapp. Mensen zijn meer aandacht waard.
Niet in plaats van. Het kan allebei hè.
Niet stiekem toen ik nog getrouwd was, wel openlijk.
Zijn en mijn mobiel waren geen heilige, geheime graal maar gewoon een mobieltje.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de OP: nee, geen inzage in mijn telefoon, is nl. van mijn werk, geen wachtwoorden tot mijn mail ook bijv. Zie niet in waarom. Alleen omdat je ineens een setje bent? Daarvoor had diegene toch ook alleen zelf toegang tot telefoon/post/mail etc?

Ik vind het verder ook vaak een drogreden als iemand geen toegang verleent, het gelijkstaat met 'dan heb je wat te verbergen'. Hoe wantrouwend vind ik dat al gelijk. Het zal best hoor, dat er dingen niet goed gaan maar daarom zou ik niet mijn mail etc. openzetten om diegene gerust te stellen. Niet mijn issue nl.
wij slapen nooit.
abracadabra schreef:
10-12-2019 23:50
Is dat tegenwoordig niet heel onhandig... geen smartphone? Mensen en werk verwachten wel dat Whatsapp hebt tegenwoordig en bijvoorbeeld navigatie of een bankierenapp staan er op...
Beiden geen job die dat verwacht.
Voor de auto een degelijke gps, voor bankieren een laptop en een bankkaart.
En foto's trek ik gewoon met een digitaal fototoestel.
(Ik trek geen onzin-foto's of selfies. Trek eigenlijk alleen familie-feestjes en vakanties.)
De uren van mijn vaste treinen en bussen ken ik van buiten.


Ik gebruik mijn telefoon om te bellen, sms'en (iets van een 10 à 15 sms'en per maand) en als wekker.
Meer heb ik niet nodig.
Als ik met iemand wil bijpraten doe ik dat per telefoon - liefst dan nog de vaste telefoon want da's goedkoper :-) - of ik ga langs.
Uren zitten priegelen op een mini-schermpje met een toetsenbord dat nergens op slaat is mijn ding niet.


Ik heb thuis internet en op mijn werk internet.
Dat volstaat.
Ik zit godganse dagen online achter mijn pc / laptop, die paar momenten onderweg heb ik écht geen internet nodig.


Geef mij maar mijn simpele Nokia :-).
(Als er ooit toch een smartphone komt, wordt het waarschijnlijk terug een Nokia :-D.
Vindt die nieuwe Nokia 9 wel een beauty, alleen gods-gruwelijk duur voor "maar een telefoon".
En mezelf kennende is het glas van eender welke smartphone direct kapot want mijn telefoon belandt zeer geregeld tegen de grond, wordt nat, ...)
Nog nooit op de telefoon van man en kinderen gekeken. Geen behoefte aan en weet zelfs geen enkele login. Wel mag man mij op de hoogte houden van de familie app en de schoolinformatie die via een app binnenkomt. De telefoon is voor iedereen zijn of h3 stukje privé.
Tja als je idd nog een 3310 hebt kijk je er misschien anders tegenaan maar mijn telefoon is wel mijn dagboek, en meer.
Een klein schermpje is het niet meer dus gepruts is het niet. Er staan werk- en privédingen op, financiële zaken, intieme gesprekken, foto’s, to do lijstjes en boeken, aantekeningen, afspraken, dromen en de boekhouding. Op mijn telefoon staat meer dan op mijn laptop en veel gaat niemand wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat onhandig al die mensen die mensen die elkaars agenda moeten checken of elkaars mail omdat daar gezamelijke dingen op binnenkomen... hier een gezamelijk account voor mail en agenda waarop alles binnenkomt dat de kinderen aangaat/ons als gezin en waarin alle afspraken staan die impact hebben op ons gezin (afspr kinderen en die van ons in avonden/weekenden). Daarmee hebben we dus geen reden meer om in elkaars priveaccounts te kijken en die zijn dus ook prive.

Ik kan me wel voorstellen dat ik zou kijken als ik echt zou denken dat hij vreemdgaat, maar ik heb geen enkele reden dat te denken gelukkig.

Ik lees wel de appjes van mijn dochter, die net aan het leren is om te gaan met social media/app e.d. dit omdat ik denk dat ik als ouder haar daarin moet begeleiden en leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees wel eens een appgesprek in man's telefoon, maar niet stiekem. Dat is meer als hij vraagt van joh lees eens, wat vind jij hiervan?
patsy--stone schreef:
10-12-2019 23:20
Geeft niet hoor, leuk juist rare mensen. Maar je hoeft niet anderen te bestempelen als armoedig omdat ze niet elke dag naar andere steden kunnen reizen om hun vrienden te spreken. Bovendien heb ik vrienden in meerdere steden en landen, ik vraag me dan wel af hoe dat volgens jouw regels zou moeten, dat contact houden :rofl: Dan mag je er dus maar 1 per dag spreken als het je niet lukt om naar meerdere steden per dag af te reizen?


Ik zeg dat ik het armoedig vind, niet dat het armoedig is. Mocht ik het anders hebben geschreven dan had ik dat niet zo gedaan willen hebben.

Maar dan komt nu wel het oordeel wat ik uit probeerde te stellen. Met al dat geapp en verdere oppervlakkige manier van contact onderhouden, want alle non-verbale communicatie en verbale van de communicatie valt weg zodra er een barrière tussen zit zoals een telefoon, gaat het rap achteruit met de kwaliteit van onze sociale interacties. En de emotionele incontinentie waarbij we alles met elkaar delen, zonder eerst zelf na te denken of zelfstandig een mening of beslissing te vormen vind ik een achteruitgang.

Ik hoef niet elke dag met vrienden te appen/bellen om goede vrienden te hebben. En mijn beste vriend woont in Kiev en liefste oudste vriendin 1000km boven Perth. En ik zit niet elke avond met vrienden op de bank. We zoeken elkaar op, gaan bij elkaar langs, vertellen onze verhalen, lachen, huilen en beleven onze levens met elkaar terwijl we elkaar kunnen zien, aanraken. We delen geen ruzies bij de boterhammen of seks problemen terwijl het onderwerp van gesprek naast ons op de bank zit. Als ik een probleem heb met mijn man bespreek ik dat met hem. Ik heb geen vrienden nodig om mijn mening te vormen of hart te luchten. Dat kan ik zelf.

En dan nu de reacties waarbij men schreeuwt dat ik het absoluut fout heb en defensie mechanismes in werking treden want iedereen doet het tegenwoordig zo en ik ben raar:
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk niet in mijn partners telefoon nee. Hij ook niet in de mijne.
Wat een bijzonder onprettige manier van communiceren heb jij Fitze. Je ontneemt me elke behoefte om er nog iets op te antwoorden. Succes ermee
Wij hebben het regelmatig over wat voor berichten we nu weer hebben gehad van die en die. Dan geeft hij me zijn telefoon om het me te laten lezen en en zie ik zijn hele berichtenlijst. Als ik dan een ander bericht ook boeiend vind zeg ik: wat heeft deze nou weer gezegd en open ik die ook etc. Hij hetzelfde bij mij, wij hebben geen geheimen voor elkaar. Toen hij (lang) ziek was heb ik mails voor hem zitten sturen en alles bekeken of er nog ergens op gereageerd moest worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven