In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
abracadabra schreef:
10-12-2019 22:20
Lief! En ik kan het wel een beetje begrijpen als je zoiets traumatisch hebt meegemaakt. Alleen zou ik het dan gewoon vragen...

Zo van hè schatje... Ik weet dat ik je kan vertrouwen maar dat dacht ik van ex ook... En daarom vertrouw ik soms niet op mijn eigen gevoel... Zou ik even in je tel mogen kijken met wie je appt? Dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Ik vind gewoon oprecht dat ik niks te zoeken heb in zijn telefoon.

En ik vertrouw hem ook.

Geen idee waarom ik in zijn telefoon keek, want ik heb daar eigenlijk ook helemaal geen behoefte aan. Maar ik deed het toch. Vind het zelf nogal gênant.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
10-12-2019 21:16
ai, ik denk dat ht er bij ons thuis iets anders aan toe gaat.
Wij kunnen allebei in elkaars telefooncel mail, en....etc.
We gebruiken elkaars telefoon als dat nodig is en bekijken elkaars mail als dat zo uitkomt om praktisch redenen.
Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed, dat een telefoon privé is. Maakt niet uit toch? Is toch gewoon praktisch als je elkaars telefoon kan gebruiken?
Zie weleens berichten voorbij komen die niet voor mij bestemd zijn. Mannenpraat enzo is niet aan mij besteed. Lees ik ook liever niet dan wel. omgekeerd wordt mij man dan weer niet zo blij van vrouwenpraat.leest hij ook lieverd nietwaar ziet soms wel iets voorbij vliegen.
Zo gaat het bij ons ook.
Malinois schreef:
11-12-2019 07:46
Wat een bijzonder onprettige manier van communiceren heb jij Fitze. Je ontneemt me elke behoefte om er nog iets op te antwoorden. Succes ermee
Daarom appt niemans met haar
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet.
Ik mag het wel. Kans genoeg. Dan roept hij vanonder de douche: kijk eens even hoe laat ik....
Of: wanneer moest ik....
Nou, dan bekijk ik dat and thats it.
Geen behoefte om verder te kijken.

@fitze: of je het nou leuk vindt of niet. De wereld is contineu in ontwikkeling.
Vroeger besprak je ook face to face niets met vriendinnen.
Thuis bleef achter gesloten deuren.
En ja, je hebt een punt. Mensen weten zich sociaal soms geen houding te geven. Sollicitaties lopen via de app en relaties worden er verbroken.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, je hoeft niet mee te doen.
Maar zaken veranderen.

Ik moet er wel bij zeggen; ik heb een vriendin die ook zelden iets appt/ verteld.
Alles is koek en ei. Gaat over koetjes en kalfjes enz.
Je snapt: dit is de vriendin die in een groepsapp zit, waarvan de overige leden ook nog een groepsapp hebben, maar dan zonder haar.
Ze voelt soms als een verplicht nummertje. Alsof je op 10-minuten gesprek moet. (Hoe gaat het? Goed.)
Doordat ze zelf nooit iets deelt, zijn we ook minder snel geneigd om iets met haar te delen.
En als je elkaar al maanden niet gesproken hebt, blijft een leuk gesptek lastig. Meestal is het dan een vragenuurtje. " hoe is het op het werk/ gaat het met de kinderen/ je ouders/ de hond/ je auto".

Oja. Tip: je hoeft nooit meer in de agenda van je man te kijken als je een gezamelijke agenda neemt. Dat kan met smartphones. Je kunt er zelfs je kinderen/ buren/ vrienden enz. Aan toevoegen.

Ps: werk kan mij niet verplichten tot het hebben van whatsapp of zelfs een telefoon.
Ze kunnen mij er wel een geven. Van hun. En die mag ik uit zetten als ik klaar ben met werken.
Is toch van de zotte dat je, je prive telefoon hiervoor moet gebruiken.
thanx wijzigde dit bericht op 11-12-2019 08:57
Reden: Aanvulling
14.81% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik kijk wel eens in mijn man zijn telefoon, maar nooit stiekem. Overigens ook niet omdat ik op zoek ben naar spannende info of uit achterdocht.

Bij ons gaat het meer zo van ach ik kan niet slapen en mijn eigen mobiel ligt beneden, dan scroll ik een beetje in zijne. Soms gewoon zijn instagram-tijdlijn, soms door zijn whatsapp. Hij vindt dit geen enkel probleem en ik ook niet als hij dat bij mij doet. Overigens ga ik ook nooit rare of suggestieve vragen stellen, we vertrouwen elkaar volledig dus er is niks aan de hand. Wel vind ik het leuk om te lezen wat sommige vrienden sturen. Mijn man vergeet soms te vertellen dat een vriend van hem een kind krijgt, of dat een familielid komend weekend op bezoek wil komen oid. Dan lees ik het zelf, voor ons beiden geen probleem.

Als het echter niet zo zou kunnen, als een van ons bijvoorbeeld heel jaloers of achterdochtig zou doen, dan zou ik misschien beide mobieltjes 'geheim' houden. Maar bij ons is dat niet nodig.
Fitze schreef:
11-12-2019 07:25
Ik zeg dat ik het armoedig vind, niet dat het armoedig is. Mocht ik het anders hebben geschreven dan had ik dat niet zo gedaan willen hebben.

Maar dan komt nu wel het oordeel wat ik uit probeerde te stellen. Met al dat geapp en verdere oppervlakkige manier van contact onderhouden, want alle non-verbale communicatie en verbale van de communicatie valt weg zodra er een barrière tussen zit zoals een telefoon, gaat het rap achteruit met de kwaliteit van onze sociale interacties.

Wel als appen in plaats komt van elkaar zien. Overigens kan je ook facetimen met Whatsapp, waardoor ik af en toe toch samen koffie kan drinken (of een borrel) met mijn tante aan de andere kant van de wereld. Als ik het contact moet beperken tot elkaar zien wordt het wel heel erg weinig.

En de emotionele incontinentie waarbij we alles met elkaar delen, zonder eerst zelf na te denken of zelfstandig een mening of beslissing te vormen vind ik een achteruitgang.

Waarom associeer je appen met emotionele incontinentie?

Ik hoef niet elke dag met vrienden te appen/bellen om goede vrienden te hebben. En mijn beste vriend woont in Kiev en liefste oudste vriendin 1000km boven Perth. En ik zit niet elke avond met vrienden op de bank. We zoeken elkaar op, gaan bij elkaar langs, vertellen onze verhalen, lachen, huilen en beleven onze levens met elkaar terwijl we elkaar kunnen zien, aanraken. We delen geen ruzies bij de boterhammen of seks problemen terwijl het onderwerp van gesprek naast ons op de bank zit. Als ik een probleem heb met mijn man bespreek ik dat met hem. Ik heb geen vrienden nodig om mijn mening te vormen of hart te luchten. Dat kan ik zelf.

Als dat voor jou werkt is het toch prima?

En dan nu de reacties waarbij men schreeuwt dat ik het absoluut fout heb en defensie mechanismes in werking treden want iedereen doet het tegenwoordig zo en ik ben raar:
Nee hoor, jij bent zelf degene die aannames doet en etiketten plakt. Het zal mij worst wezen of jij wel of niet appt met je vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 09:00
Soms gewoon zijn instagram-tijdlijn, soms door zijn whatsapp. Hij vindt dit geen enkel probleem en ik ook niet als hij dat bij mij doet. Overigens ga ik ook nooit rare of suggestieve vragen stellen, we vertrouwen elkaar volledig dus er is niks aan de hand. Wel vind ik het leuk om te lezen wat sommige vrienden sturen. Mijn man vergeet soms te vertellen dat een vriend van hem een kind krijgt, of dat een familielid komend weekend op bezoek wil komen oid.
Weten die vrienden dat ook?
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 09:00
Ik kijk wel eens in mijn man zijn telefoon, maar nooit stiekem. Overigens ook niet omdat ik op zoek ben naar spannende info of uit achterdocht.

Bij ons gaat het meer zo van ach ik kan niet slapen en mijn eigen mobiel ligt beneden, dan scroll ik een beetje in zijne. Soms gewoon zijn instagram-tijdlijn, soms door zijn whatsapp. Hij vindt dit geen enkel probleem en ik ook niet als hij dat bij mij doet. Overigens ga ik ook nooit rare of suggestieve vragen stellen, we vertrouwen elkaar volledig dus er is niks aan de hand. Wel vind ik het leuk om te lezen wat sommige vrienden sturen. Mijn man vergeet soms te vertellen dat een vriend van hem een kind krijgt, of dat een familielid komend weekend op bezoek wil komen oid. Dan lees ik het zelf, voor ons beiden geen probleem.

Als het echter niet zo zou kunnen, als een van ons bijvoorbeeld heel jaloers of achterdochtig zou doen, dan zou ik misschien beide mobieltjes 'geheim' houden. Maar bij ons is dat niet nodig.
Alleen zijn jullie niet te vertrouwen voor jullie vrienden/vriendinnen.
Fitze schreef:
11-12-2019 07:25
We delen geen ruzies bij de boterhammen of seks problemen terwijl het onderwerp van gesprek naast ons op de bank zit. Als ik een probleem heb met mijn man bespreek ik dat met hem. Ik heb geen vrienden nodig om mijn mening te vormen of hart te luchten. Dat kan ik zelf.
Maar dit is toch jou invulling en vooroordeel van wat ik bijvoorbeeld schreef?
Ik spreek vriendinnen niet dagelijks, ik gooi niet alles de app op, omdat ik zelf niet kan denken en een ander dat voor me moet doen. Als ik iets met een vriendin bespreek is dat iets wat ik wil bespreken met haar, vaak gaat het over mij en mijn probleem. Godzijdank ben ik geen vergroeide twee-eenheid met mijn partner waardoor mijn hele leven alleen nog uit samen met hem bestaat. Ik ben autonoom.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
11-12-2019 09:48
Alleen zijn jullie niet te vertrouwen voor jullie vrienden/vriendinnen.
Ik zou ook niet gecharmeerd zijn als mijn appjes met vriendinnen (over emoties/ frustraties/ ruzies en soms ook over mannen als lustobject) door haar partner worden doorgelezen.
Is toch raar als je op een verjaardag zit en daar komt stuk2 en je hebt dat ooit geappt (gewoon voor de gein, want je hebt een partner) en he dan weet dat haar hubbie weet wat jij ervan vind.
Ik hoef ook niet de mannenappjes te lezen. Die zijn qua humor soms ook echt te ver. Soms zie ik wat voorbij komen (omdat het oplicht in het scherm) en dan wil ik gewoon niet verder lezen. Zo puberaal! Maar ach, ze hebben er lol mee.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Madeliefjees schreef:
10-12-2019 22:29
Dat gaat niet, het moet met zijn vingerafdruk.
Daar zit altijd nog een gewone code aan verbonden die je kunt gebruiken ;-) Je hoeft een telefoon niet met de vingerafdruk te ontgrendelen.
Telefoons worden wel als een 'heilige koe' gezien in deze maatschappij.
Ik zou het niet prettig vinden als mij partner in mijn telefoon zou kijken.
Maarja, als ik echt een zwaar vermoeden zou hebben dat ik word belazerd door mijn partner...
Zou ik zeker even kijken ja, voor een bewijs.
Uiteindelijk kun je dan met zekerheid beslissen wat je wilt.
Mijn man en ik kunnen in elkaars telefoon. We doen het alleen nooit.
Alle reacties Link kopieren
We weten elkaars codes. Ik laat mijn telefoon overal slingeren dus hij heeft alle mogelijkheid om er in te kijken. Hij daarentegen neemt zijn telefoon altijd en overal mee. Hij beantwoordt nooit appjes waar ik bij ben. Opzich wel sneaky nu ik er zo over nadenk.. En dat is (denk ik) ook wat wantrouwen kweekt: alles onder een vergrootglas leggen en daaruit je conclusies trekken.
Ik heb zijn telefoon wel eens gebruikt, met toestemming, om te kijken wat voor weer het zou worden als mijn eigen telefoon niet binnen handbereik ligt.

Verder vraag ik hem gewoon met wie hij appcontact heeft. In het verleden heeft hij wel sekschats gehad met een meid die hij had ontmoet op een festival, inclusief naaktfoto's etc. Om eerlijk te zijn durf ik niet eens om in zijn telefoon te kijken.. Iets met zoekt en gij zult vinden.
Wie wat wil die moet wat.
Delhi23 schreef:
11-12-2019 10:08
Telefoons worden wel als een 'heilige koe' gezien in deze maatschappij.

Zeer zeker. Mijn telefoon is ook heilig. Mijn handtas ook trouwens, en daar zit echt niets bijzonders in. Ik moet wel zeggen dat ik bij deze man minder moeite heb als hij iets uit mijn handtas vist (sleutels of zo). Bij mijn ex voelde dat echt als een invasie.

Ik zou het niet prettig vinden als mij partner in mijn telefoon zou kijken.

Ik vind het afschuwelijk. En ik heb daar geen reden voor.

Maarja, als ik echt een zwaar vermoeden zou hebben dat ik word belazerd door mijn partner...
Zou ik zeker even kijken ja, voor een bewijs.
Uiteindelijk kun je dan met zekerheid beslissen wat je wilt.
Mwa. Bij mijn ex heb ik heel lang het vermoeden gehad dat hij loog. Ik had gewoon gelijk. Als ik dat in deze relatie weer denk, dan weet ik dat ik gelijk heb.
Alle reacties Link kopieren
Telefoon, laptop en tablet zijn privé. We hebben elkaars wachtwoorden en codes. Maar zonder toestemming gebruiken we elkaars devices niet. Ook geen behoefte aan. Ik respecteer mijn partner's privacy.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
we hebben dezelfde pincode / ontgrendelingsbeweging. wij beiden mogen altijd overal inkijken, maar misschien daarom gebeurt dat nooit.
QueenArachnia schreef:
11-12-2019 09:33
Weten die vrienden dat ook?
Goede vrienden wel. Maar mijn man en ik zeggen ook eerlijk tegen elkaar als er iets 'geheims' of persoonlijk in staat en dan lees ik het uiteraard niet van hem. Wat ik al zei, het is niet dat ik op zoek ga naar dingen. Als hij geheim is van een vriend is het ook prima als hij een bericht of de hele chat wist. Ik vertrouw hem genoeg dat ik daar niet achterdochtig van wordt. We gaan dus beiden heel ethisch met vertrouwelijke dingen om. Daar komt bij dat hij met veel vrienden en familie in het Arabisch appt en ik met mijne in het Nederlands, dus daarvan kunnen we het toch niet echt lezen van elkaar. Maar soms zijn vakantiefoto's of foto's van baby's e.d. wel leuk om te zien.
Overigens weten mensen die mij goed kennen (dus vrienden en familie) dat mijn man en ik heel transparant naar elkaar zijn. Als je mij een geheim wilt vertellen met als voorwaarde dat ik het geheim moet houden voor mijn man, dan wil ik je geheim liever niet horen.
Dit betekent niet dat we dus elke scheet aan elkaar vertellen, maar ik wil graag zelf mijn keuzes daarin maken. Als ik vooraf beloof het niet door te vertellen voor ik weet waar het om gaat, en het vervolgens gaat knagen, zou ik het graag met mijn man bespreken. Daarom beloof ik dat dus nooit. Dat weten mijn vrienden en het is aan hen om te bepalen welke dingen ze mij dan wel en niet vertellen. Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Verder vraag ik hem gewoon met wie hij appcontact heeft. In het verleden heeft hij wel sekschats gehad met een meid die hij had ontmoet op een festival, inclusief naaktfoto's etc. Om eerlijk te zijn durf ik niet eens om in zijn telefoon te kijken.. Iets met zoekt en gij zult vinden.
[/quote]

Kijk, dít vind ik dan wel weer armoe.
Jij vind jezelf niet meer waard dan een man waarvan je (bijna) zeker weet dat hij dingen voor je verbergt?
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
Alle reacties Link kopieren
Fitze, ik krijg toch echt de hele tijd het gevoel dat ik te maken heb met een 60-plusser of nee een 80-plusser, die gewoon helemaal niet snapt hoe online en offline in elkaar overlopen.
Voorbeeldje, de vriendin die ik elke week bij het sporten zie en met wie ik soms ook naar de film ga of ga fietsen, die app of bel ik tussendoor ook wel eens. En ja ook over emotionele dingen. Omdat zij op die dag net haar kindje heeft en niet naar een café kan, maar wel mijn verhaal kan aanhoren dat ik echt even kwijt moet omdat ik verdriet heb. Omdat ik haar goed ken, mis ik op dat moment heus niet de lichaamstaal of geur of wat dan ook. En daarna zien we elkaar bij het sporten en gaan we in één moeite weer door waar we gebleven waren en vragen we bij elkaar na hoe het nu gaat met de dingen die we via app of telefoon hadden besproken.

Maar goed, dit is net als aan iemand van 90 in het bejaardentehuis uitleggen hoe e-mail werkt. Niet te doen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik kijk altijd in zijn telefoon. En dan ook meteen zijn email. Ik zet dan meteen alle afspraken die voorbij zijn gekomen in de agenda of regel zaken die nog niet zijn geregeld. Normale gang van zaken hier.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
11-12-2019 09:33
Waarom associeer je appen met emotionele incontinentie?
Omdat je volgens Fitze geen persoonlijke of emotionele dingen met vrienden bespreekt, maar zelf in je eentje oplost. Althans dat haal ik nu uit de verzameling van haar reacties.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 11:03
Overigens weten mensen die mij goed kennen (dus vrienden en familie) dat mijn man en ik heel transparant naar elkaar zijn. Als je mij een geheim wilt vertellen met als voorwaarde dat ik het geheim moet houden voor mijn man, dan wil ik je geheim liever niet horen.
Dit betekent niet dat we dus elke scheet aan elkaar vertellen, maar ik wil graag zelf mijn keuzes daarin maken. Als ik vooraf beloof het niet door te vertellen voor ik weet waar het om gaat, en het vervolgens gaat knagen, zou ik het graag met mijn man bespreken. Daarom beloof ik dat dus nooit. Dat weten mijn vrienden en het is aan hen om te bepalen welke dingen ze mij dan wel en niet vertellen. Werkt prima!
Dit dus. Als ik het niet met mijn man mag bespreken dan hoor ik het liever niet. Mijn vriendinnen weten dat en hebben dat zelf ook voor het grootste gedeelte.
Loekie12345 schreef:
11-12-2019 11:03
Overigens weten mensen die mij goed kennen (dus vrienden en familie) dat mijn man en ik heel transparant naar elkaar zijn. Als je mij een geheim wilt vertellen met als voorwaarde dat ik het geheim moet houden voor mijn man, dan wil ik je geheim liever niet horen.
Dit betekent niet dat we dus elke scheet aan elkaar vertellen, maar ik wil graag zelf mijn keuzes daarin maken. Als ik vooraf beloof het niet door te vertellen voor ik weet waar het om gaat, en het vervolgens gaat knagen, zou ik het graag met mijn man bespreken. Daarom beloof ik dat dus nooit. Dat weten mijn vrienden en het is aan hen om te bepalen welke dingen ze mij dan wel en niet vertellen. Werkt prima!
Wow. Echt? Je wilt niets weten wat je man niet mag weten? Als een vriendin mij vertelt een miskraam gehad te hebben en dat stil te houden dan heb ik
geen enkele behoefte dat met mijn man te delen. Dat is geen ‘geheim’, want dat is een basisschoolterm, maar gewoon vertrouwelijke informatie waar hij geen enkel belang bij heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven