In tweestijd door stiefkinderen

08-12-2019 01:12 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Sorry dit word een lang verhaal maar;
Ik zit al een tijd in een moeilijke tweestrijd, ik heb nu 2.5 jaar een relatie met een man waar ik ontzettend verliefd op ben. Onze relatie is super fijn en we zitten over bijna alles op 1 lijn, ik heb echt het gevoel dat dit mijn soulmate is!
Ik ben een stuk jongen dan hij is, ik ben namenlijk 20 en hij 37, dit is een behoorlijk leeftijdsverschil, dat weet ik, maar we merken er weinig van!

Sinds kort wonen we samen en het gaat super goed tussen ons. Alleen er is 1 best groot ding waar ik heel veel moeite mee heb.
Hij heeft 2 dochters uit een vorige relatie, waar ik ontzettend veel moeite mee heb. (5 en 11). Ik ben niet bepaald een kindermens en nou zijn dit ook nog eens stikverwende kinderen die voor niks dankbaar zijn en om alles zeuren. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben zeker ook hun goede kanten maar het is gewoon te veel voor mij.
Ik doe altijd ontzettend mijn best voor ze en ze merken ook niet dat ik ze niet leuk vind gelukkig. Met mijn vriend kan ik hier goed over praten, hij is het met me eens en doet erg zijn best maar zijn ex is precies hetzelfde en ze zijn daar veel meer, dus het is bijna onmogelijk af te leren. Ik zit in een ontzettende tweestijd want ik doe zo erg mijn best om het van me af te zetten en te accepteren maar het lukt me gewoon niet. Elke keer als ze zijn geweest heb ik er zelfs buikpijn van. Ik hoop dat het misschien met mijn leeftijd te maken heeft dat ik het nu zo moeilijk te accepteren vind en over een (paar) jaar over heen kom, want ik hou zo erg van hem dat ik het een bijna onverdraagzaame gedachte vind om bij hem weg te gaan, maar ook om met zijn kinderen te dealen, ik weet dat er 2 opties zijn, namenlijk het accepteren of weg gaan, maar ik vind het allebij te moeilijk, heeft iemand advies? Of een vergelijkbare situatie? Alle hulp is welkom! (Graag niet te hard oordelen)
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
08-12-2019 10:07
Een man die zijn kinderen overlaat aan iemand van 20 die die kinderen verder niet moet en buikpijn krijgt van hun aanwezigheid lijkt me niet bepaald the catch of the county.
Die man denkt met zijn pik, zoveel is wel duidelijk. Een 35-jarige oude viespeuk die het aanlegde met een 17-jarig kind. Gatver. Vraag me af of over 6 jaar een vent van dan 35 zijn nu 11-jarige dochter mag bespringen. 🤮

RFR.
MissMaran schreef:
08-12-2019 11:39
Maar mag je ook verwachten dat ze zich ineens als een volwassen moederfiguur gaat gedragen? Ze is zelf meer kind dan volwassen en dit is meer sibling jaloezie dan een bewuste vrouw die moeite heeft met haar moederrol.
Ze is gewoon boos dat ze niet de enige is in zijn leven en dat is logisch als je 20 bent en een vriendje hebt maar in deze situatie zit ze compleet verkeerd en moet je je haar gevoelens en jaloezie kwalijk nemen of die vent een schop onder zijn hol dat ie drie jonge meiden in een onmogelijke situatie houdt?
Helemaal mee eens hoor. Ik verwijt TO niets en haar vriend des te meer, voor zover dat überhaupt kan aan de hand van een minieme OP.

Ik reageer slechts op de extreme uitspraken (aangifte! niet volwassen!).
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een mei sdje van 20 waar ik vroeger op paste, ze is bijna afgestudeerd als arts in Leiden en e nr wel redelijk volwassen voor haar leeftijd en toch vindt ik het meer het buurmeisje dat op je kinderen komt passen op vrijdag en kan me niet voorstellen als vriendinnetje van oudere man met 2 kinderen, brr en dan ook naar haar hoofd geslingerd krijgen dat ze anderen schaadt :pukey:
In zo'n situatie weet zo'n meisje toch niet wat ze moet voelen en wat ze voelt is ook al niet goed..
Als ze nou zelf tienermoeder was dan had ze nog hormonen meegekregen om haar eigen baby leuk te vinden en zat ze waarschijnlijk nog te bal e n dat ze de deur niet uit kon en van haar jeugd genieten, maar nee dit meisje moet het maar 'goed' aanpakken, het juiste erbij voelen en niet oordelen.
merano schreef:
08-12-2019 11:42
Niemand, echt bijna niemand overweegt in dit topic de mogelijkheid dat het ook echt irritante kutkinderen zijn. ;-)

Ok, ik vind er ook vanalles van dat pa met een meisje van 20 gaat samenwonen, maar ook als TO 35 was geweest zou het kunnen dat het een hele lastig opgave was om met die kids uit de voeten te kunnen.

TO vraagt om advies. Heeft iemand tips? Ik heb er weinig verstand van maar ik zou geloof ik voorlopig zorgen dat ik weinig thuis was op de dagen dat de kinderen er zijn. Dagje sauna met een vriendin, dat soort dingen. Dat geeft de kinderen tijd met pa, en pa de verantwoordelijkheid om ook echt zelf wat met zijn kids te doen. Als de relatie aan blijft heb je nog tijd geneog om elkaar langzaam beter te leren kennen. Hoe ouder je wordt hoe sterker je zelf in je schoenen staat. En je voorkomt dat ergernis die je nu voelt zich opbouwt.

Als je elkaar minder ziet, is het niet zo zwaar. Niet voor jou en niet voor de kinderen.
Zorg er wel voor dat je bv. op zondagochtend samen ontbijt en dat er vaste momenten zijn waarop jij ook aanwezig bent, zodat ze je wel als blijvend onderdeel in hun vaders leven leren zien.

Take it slow, en dwing jezelf niet teveel om aan het ideaalbeeld van een stiefmoeder te voldoen. Je bent nog zo jong.
Exact.
Mijn eerste gedachte was dan ook: ga wat voor jezelf doen op die dagen, laat vader lekker alleen met zijn dochters, je hebt die kinderen op dit moment zeer weinig te bieden.
Alle reacties Link kopieren
en dan zeg je dat je niets merkt van het leeftijdsverschil?
MissMaran schreef:
08-12-2019 11:49
Ik ken een mei sdje van 20 waar ik vroeger op paste, ze is bijna afgestudeerd als arts in Leiden en e nr wel redelijk volwassen voor haar leeftijd en toch vindt ik het meer het buurmeisje dat op je kinderen komt passen op vrijdag en kan me niet voorstellen als vriendinnetje van oudere man met 2 kinderen, brr en dan ook naar haar hoofd geslingerd krijgen dat ze anderen schaadt :pukey:
In zo'n situatie weet zo'n meisje toch niet wat ze moet voelen en wat ze voelt is ook al niet goed..
Als ze nou zelf tienermoeder was dan had ze nog hormonen meegekregen om haar eigen baby leuk te vinden en zat ze waarschijnlijk nog te bal e n dat ze de deur niet uit kon en van haar jeugd genieten, maar nee dit meisje moet het maar 'goed' aanpakken, het juiste erbij voelen en niet oordelen.
Eens, volgens sommige reacties is TO nog een kind, maar dan wel een kind dat volwassen moet doen/zijn.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2019 11:45
kutkinderen worden niet als kutkinderen geboren, ze worden zo gemaakt
Eens, maar daar schiet TO op dit moment weinig mee op.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
08-12-2019 11:25
Tenzij TO een prostituee was op haar 17de valt er weinig aangifte te doen.

Weet je wat het gekke is? Als je voorstelt om de minimale leeftijd voor seks van 16 naar 18 te verhogen dan stuit je ook op weerstand. Weerstand soms van dezélfde mensen die de man in dit verhaal zo'n smeerlap vinden. Dat vind ik interessant.
Iemand van 16 mag best sex hebben... met iemand van dezelfde leeftijd en niet met een vent van bijna 40. Vind dat echt walgelijk
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2019 11:42
Niemand, echt bijna niemand overweegt in dit topic de mogelijkheid dat het ook echt irritante kutkinderen zijn. ;-)

Nee, op het viva forum ben je altijd een stiefloeder als er ook maar iets niet lekker loopt tussen jou en de stiefKids.

Eens met jouw post.
Ze vraagt om tips. Niet om door iedereen met de grond gelijk gemaakt te worden.

Ook ik ben 14 jaar jonger dan mijn man.
Echter was ik al wel iets ouder toen we iets kregen samen.
Ik had eerder ook weleens buikpijn als mijn (stief) dochter kwam (4dagen per week.) Ik heb me echter opengesteld. Gevraagd of ik te veel was. Dat als ze het wou ik weg ging zodat ze met haar vader alleen kon zijn. Heb leuke dingen ondernomen, echt wij niet met mijn man erbij. Veel gepraat, ook als het niet leuk is. Hoor je stiefKids!!!

Tegenwoordig woont ze fulltime bij ons.
We botsen heus wel eens (welke puber niet met haar ouders.) maar we zijn stapelgek op elkaar. Ze is gewoon mijn dochter. Stiefdochter zeg ik nooit meer. Er is hoop. Maar je zult je best moeten doen. Wil je dat dit echt gaat werken....
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zijn het geen kutkinderen en is moeder ook geen slechte opvoeder, ik zou dat met een korrel zout nemen, vader VINDT hun moeder vast een slechte opvoeder tegenover zijn vriendin en de kinderen zijn vast gewoon kinderen maar zitten al in haar irritatie zone en zal ze weinig leuk aan ze vinden, kinderen doen ook niet de hele dag leuk, kinderen, zeuren, maken ruzie, hebben vaak honger of vervelen zich en dan zijn ze niet slecht opgevoed het zijn gewoon kinderen, wen er maar aan.
abracadabra schreef:
08-12-2019 11:57
Iemand van 16 mag best sex hebben... met iemand van dezelfde leeftijd en niet met een vent van bijna 40. Vind dat echt walgelijk
Ik ook. Maar het moment dat je hier regels over op wil stellen dan roepen gek genoeg dezelfde mensen dat dit niet kan, mag, wenselijk is, zij zelf 14 jaar waren en geen spijt hadden etc. etc.

Ik ben in ieder geval helemaal voor het opkrikken van de minimale leeftijd naar 18 jaar. Maar dat krijg je never nooit door de Viva-ballotage-commissie!
Alle reacties Link kopieren
Zelfs dit gesprek gaat haar al boven haar pet aan haar reactie te zien, oe moeilijk nou ik ben weg!

To als je nog leest, nee je gevoelens zijn niet gek, je moet de juiste stappen volgen in je leven, je slaat de helft over plus al het genieten wat erbij hoort, zonde zeg, ipv jong zijn, met vriendinnen uitgaan en op kamers, zit je ineens in een oudere mensen toestand, scheidingen, kinderen, gezeik..
Daar gaat normaal gesproken aan vooraf, verliefd worden, samenwonen, genieten van het leven, zwanger worden, samen van die tijd genieten, moeder worden nog meer genieten en als het echt niet anders kan..
scheiden, co ouderschap nieuwe relaties, zonde hoor je springt gelijk in het stuk, scheiden stiefkinderen en je voelt dat het niet klopt. Nou eh duh...
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2019 11:42
Niemand, echt bijna niemand overweegt in dit topic de mogelijkheid dat het ook echt irritante kutkinderen zijn. ;-)
Alsof vader en moeder er niks aan kunnen doen, maar het vervelende en nare gedrag gewoon onveranderlijk en rotsvast in die kinderen zit. Tssssk.

Ik denk wel dat er hele pittige kinderen kunnen zijn, niet altijd makkelijk om mee om te gaan bijvoorbeeld. Kan me voorstellen dat een scheiding en pa met een nieuwe vriendin wel iets in kinderen kan oproepen, gedrag waarmee ze vader vragen om zijn loyaliteit aan ze te bewijzen, om aandacht vragen. Bijvoorbeeld.

Ik denk TO het beste afstand kan houden van de kinderen. En op welke manier, door te gaan LAT-ten, de relatie te verbreken of gewoon het weekend dat de kinderen er zijn zoveel mogelijk pleite te zijn, mag ze dan lekker zelf weten.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net 17 was, leerde ik ook een hele leuke man kennen. Stukje ouder, had al 3 kinderen van onder de 5.
Hoe leuk ik hem ook vond, ik heb er toen toch voor gekozen om er niet meer verder te gaan. Op zo'n jonge leeftijd ben je nog totaal niet klaar voor kinderen, al zeker niet als dat niet eens je eigen kinderen zijn. Achteraf ben ik superblij dat ik toen zo verstandig was, want het was voor die kinderen ook schadelijk geweest om een meisje van zo jong als 'stiefmoeder' te hebben.
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Alle reacties Link kopieren
Als die kinderen "stikverwende kinderen" zijn, waarom ben je dan gaan samenwonen met die ouwe kerel? Dat snap ik echt niet. Onzeker? Bang dat je niets beters kon krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Gun je stiefkinderen een leukere stiefmoeder. Dit is zielig voor ze en zij zijn nu eenmaal de belangrijkste. Hoop dus niet dat jouw vriend je op 1 heeft staan. Je bent nog niet volwassen genoeg voor een dergelijke relatie, dat is zeker.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Een man van 35 die het met een kind van 17 aanlegt lijkt me sowieso geen hele zuivere koffie.

Verder denk ik dat je nog veel te jong bent om een relatie te hebben met iemand met kinderen. En je soulmate zal dit ook wel niet zijn. Op die leeftijd denk je dat vaker en achteraf valt het allemaal wel mee.

Doe jezelf en die kinderen een plezier en maak het uit. Je komt er echt wel overheen.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
08-12-2019 10:40
Bij mij gaat er echt een pedo alert af... mijn stiefdochter is van die leeftijd... als ze met een vent van 35 zou thuiskomen zou ik zijn benen breken... wat een vies peuk...

Welke 35 jarige stopt zijn lul nou in een kind van 17? Gatverdamme.
Ja, ik vind dit ook niet normaal.
Iemand van 35 en 17, dat is echt niet oké.
De kinderen hebben geen keuze, TO wel.
Als kinderen al gedragsproblemen hebben, hebben ze begeleiding nodig. In de eerste plaats van ouders die hun verantwoordelijkheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
08-12-2019 11:42
Niemand, echt bijna niemand overweegt in dit topic de mogelijkheid dat het ook echt irritante kutkinderen zijn. ;-)

Ok, ik vind er ook vanalles van dat pa met een meisje van 20 gaat samenwonen, maar ook als TO 35 was geweest zou het kunnen dat het een hele lastig opgave was om met die kids uit de voeten te kunnen.

TO vraagt om advies. Heeft iemand tips? Ik heb er weinig verstand van maar ik zou geloof ik voorlopig zorgen dat ik weinig thuis was op de dagen dat de kinderen er zijn. Dagje sauna met een vriendin, dat soort dingen. Dat geeft de kinderen tijd met pa, en pa de verantwoordelijkheid om ook echt zelf wat met zijn kids te doen. Als de relatie aan blijft heb je nog tijd geneog om elkaar langzaam beter te leren kennen. Hoe ouder je wordt hoe sterker je zelf in je schoenen staat. En je voorkomt dat ergernis die je nu voelt zich opbouwt.

Als je elkaar minder ziet, is het niet zo zwaar. Niet voor jou en niet voor de kinderen.
Zorg er wel voor dat je bv. op zondagochtend samen ontbijt en dat er vaste momenten zijn waarop jij ook aanwezig bent, zodat ze je wel als blijvend onderdeel in hun vaders leven leren zien.

Take it slow, en dwing jezelf niet teveel om aan het ideaalbeeld van een stiefmoeder te voldoen. Je bent nog zo jong.
Maar het zijn wel die man's kutkinderen en die kutkinderen verdienen beter dan een vader die met zijn neukertje van 20 over ze gaat zitten klagen en ze af loopt te zeiken.

En dat neukertje van 20 verdient ook beter dan een lamstraal die niet eens van zijn eigen kinderen houdt.
Am Yisrael Chai!
abracadabra schreef:
08-12-2019 10:40
Bij mij gaat er echt een pedo alert af... mijn stiefdochter is van die leeftijd... als ze met een vent van 35 zou thuiskomen zou ik zijn benen breken... wat een vies peuk...

Welke 35 jarige stopt zijn lul nou in een kind van 17? Gatverdamme.

Beter instellen dat pedo-alert. Je weet waar een pedo op valt en hoe een meisje van 17 er doorgaans uitziet? Juist. Dom gelul.
Alle reacties Link kopieren
Die vent geeft alleen om zichzelf, als hij van die kinderen hield dan was ie niet gaan samenwonen met dit meisje, zeker voor zijn oudste dochter van elf die in groep 8 zit, die zal ook wel balen met deze situatie.
En als ie van to hield dan had ie haar niet in zo'n ongepaste situatie laten leven, hij wil alleen leuke dingen voor zichzelf en de rest cijfert zich maar weg.
Beetje neuken nieuwe oppas, oh en af en toe nog zijn kinderen die over de vloer komen.
Ik hoop dat ie een keer een grote boze hells angel tegen het lijf loopt.
Hij moet ff op zijn plek gezet worden.
justagirly schreef:
08-12-2019 11:14
Helaas zullen veel lullen dit doen als ze de kans krijgen. Kutkerels.

Gelukkig ken ik normale mannen.
Voor die paar dagen in de twee weken de kinderen bij pa is het toch wel uit te houden? De rest van die dagen heeft TO deze man voor zichzelf.
hoe kan je als jonge meid, met nog een hele toekomst voor zich, in vredesnaam vallen op zo’n nietsnut?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven