Ineens is vader bonusvader

23-06-2022 17:45 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Relatie met mijn vader was altijd oppervlakkig. We hebben moeilijke jaren gehad door ziekte, overlijden, verwijdering broer en weet ik wat nog meer.

Vader heeft vriendin...soort maatje waar hij dingen mee onderneemt. Leuk! Ze heeft altijd commentaar op onze gezinsdynamiek want die wijkt af van die van haar. Logisch in mijn ogen...ieder gezin is verschillend. Zij zijn enorm van het liefie, schatje, och...toch. En wij zijn nuchter.

Nu wordt hij ineens op Facebook getagd door haar dochter als bonusvader. Waarvan ik niet eens weet of ik maatje in een overlijdensadvertentie zou opnemen noemen haar kinderen hem bonusvader. Leuk voor hem en haar maar ik ken haar niet eens. Merk toch dat het wat doet. Ik kan er niks mee en waarschijnlijk is het jaloezie van mijn kant maar toch...gedverderrie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve TO, al is het jaloezie, dat mag er ook zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het sowieso een kut woord, bonus vader.
Ik begrijp het wel, dat het een beetje steekt, dat hij toch een andere band heeft met haar dochter die jij niet had.

Probeer het los te laten. En verwijder ze van Facebook, hoef je ook niet naar al die gezelligheid te kijken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel contact met vader. Maar hij veranderd bij iedere partner. Vroeger was het babbelen en tot horens en nu is het...dag lieverd...hoi meisje, liefie...terwijl hij dat in al mijn 40 jaar nog nooit gedaan heeft. En dat vond ik nooit een probleem want zo was het altijd. Gevoel erachter was altijd goed. Nu vriendin/maatje zo zit te verzuchten dat we geen warme band hebben moet het ineens anders.

Ik kan die arme man niet zo als vriend verwijderen. Het is nog steeds mijn vader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou bah. Jaloezie (ook prima toch?) of niet, super ergerlijk als mensen zo scheutig met de titel vader (of moeder) omgaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voel het gewoon, ook al is het niet leuk. En daarna laat je het weer los. Wie weet hoe lang bonusdochter eigenlijk überhaupt in beeld blijft, of hoe kort...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
23-06-2022 18:04
Nou bah. Jaloezie (ook prima toch?) of niet, super ergerlijk als mensen zo scheutig met de titel vader (of moeder) omgaan.
Nou idd...schoonouders hebben al jaren een nieuwe partner maar pas in ons volwassen leven in beeld gekomen. Lieve mensen maar dat maakt ze geen bonusouder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het ook wel. Het is moeilijk.
Die koosnaampjes opeens zou ik ook lastig vinden, na zoveel jaar. En die verandering bij een nieuwe partner.

Laat het gevoel er maar lekker wezen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe dikker het er bovenop ligt, hoe sneller het over is.

Ik zou het ook niet leuk vinden. Je vader verandert zijn gedrag, is zichzelf niet en dan ook nog dat gekke gedrag van die familie.

Ik denk dat het geen jaloezie is. Ik denk dat je baalt dat je vader zich zo laat beinvloeden.

Wat je ermee moet, kan ik je niet vertellen. Blijf jezelf en blijf in contact?
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
23-06-2022 17:50
Ik vind het sowieso een kut woord, bonus vader.
Ik begrijp het wel, dat het een beetje steekt, dat hij toch een andere band heeft met haar dochter die jij niet had.
Ik geloof niet perse dat je door dit soort achterlijke social media gedrag een betere band hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Because schreef:
23-06-2022 18:29
. Je vader verandert zijn gedrag, is zichzelf niet
Tsja, als je pa een papegaaiende, spiegelende spons is , bij welke partner was hij dan wel zichzelf ?

Natuurlijk verander je iets, pas je je wat aan, bij een nieuwe partner. Zo gaat dat.


Hoe lang is Maatje in beeld ? Wonen ze niet samen ? Komt zij wel mee naar jou ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach wie weet wat voor verdriet daar weer achter schuilt. Misschien vult jouw vader met iets heel simpels wel een heel groot gemis.

Jullie lijken me allemaal volwassen. Is dat dan niet meer een geuzenaam dan dat iemand een andere volwassene echt als bonusvader ziet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat het gaan. Mijn kinderen waren ook ineens Bonus. Moesten zelfs opdraven bij een begrafenis. Zijn uit fatsoen gegaan. Toen 14 en 16. Nu zien ze ze nooit meer. Komen en woont er 1 alleen nog bij mij. Inmiddels 27 en 25 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lag die bij de ah in het schap of?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn voor je vader en die kinderen dat ze het zo goed kunnen vinden. Je kan het zien als zwalken, of misschien heeft hij echt iets ingezien.

Het lijkt me vooral pijnlijk dat hij nu ineens wel een warme, hartelijke man lijkt te kunnen zijn. Dan ga je je afvragen of hij voor jou niet wat harder zijn best had kunnen doen.

Beter laat dan nooit misschien, maar toch....
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ze bedoeld er vast niks verkeerd mee maar vind jou vader wellicht gewoon aardig. Beetje zoals sommige mensen iemand zien als 2de moeder omdat ze er goed mee kunnen praten enzo. En wellicht was het gewoon een geintje onderling.

Ik zou er niet teveel achter zoeken.
Stormke81 schreef:
23-06-2022 18:08
Nou idd...schoonouders hebben al jaren een nieuwe partner maar pas in ons volwassen leven in beeld gekomen. Lieve mensen maar dat maakt ze geen bonusouder.
En voor haar dus wel
Niet iedereen is gelijk .
Alle reacties Link kopieren Quote
Even advocaat van de duivel; jij noemt haar een maatje. Voor je vader is ze misschien wel een serieuze (liefdes)partner? Of is het echt gewoon vriendschappelijk? En hoe oud is die dochter? Bij volwassen vrouw vind ik bonusvader gek. Bij een meisje zou ik het wellicht nog wel begrijpen als ze een innige band hebben? En sja, dat zou wel pijnlijk zijn voor jou. Dat snap ik dan wel weer heel goed :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je weet toch wat de waarde is van de ‘liefie’s’ en ‘schatjes’? Ik denk dat het ‘bonusvader’ verhaal net zo hol en leeg is. Van die mensen die zichzelf omschrijven als ‘echt mensen-mens’ en ‘warm’. Die met de verhuurders van een B&B waar ze zitten een praatje maken en die mensen dan achteraf omschrijven als ‘goede vrienden van ons’.

Maar ik kan zeker begrijpen dat dit steekt, zeker als je vermoedt dat hij daar een avondje in de week de grijze wijze begrijpende uil zit uit te hangen vol met compassie en vaderlijke adviezen bij andermans dochter waar jij werd afgescheept met ‘Hmmm…mmmmm…wat? Oh, als jij het leuk vindt dan gewoon doen…’ *kijkt verder naar Studio Sport*
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je reactie. Maar je zegt ook dat zijn vriendin/maatje het jammer vindt dat jullie geen warme band hebben. Misschien probeert ze te zorgen dat je vader zich wat vaderlijker (meissie, liefje) naar je opsteld in de hoop dat jullie een warmere band gaan krijgen.
Gok dat zij wel een warme band met haar dochter heeft en dat haar dochter, omdat ze waarschijnlijk met veel liefde is opgevoed, hem daarom misschien wel bonusvader noemt.

Het is maar een gedachte hoor. Niet om jouw gevoelens te baggetaliseren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stormke81 schreef:
23-06-2022 18:08
Nou idd...schoonouders hebben al jaren een nieuwe partner maar pas in ons volwassen leven in beeld gekomen. Lieve mensen maar dat maakt ze geen bonusouder.
Eens. Mijn ouders hebben allebei een nieuwe partner. Dat is dus de partner van mijn ouder. Geen stiefouder, geen bonusouder.
Hexopbezemsteel schreef:
23-06-2022 19:18
Fijn voor je vader en die kinderen dat ze het zo goed kunnen vinden. Je kan het zien als zwalken, of misschien heeft hij echt iets ingezien.

Het lijkt me vooral pijnlijk dat hij nu ineens wel een warme, hartelijke man lijkt te kunnen zijn. Dan ga je je afvragen of hij voor jou niet wat harder zijn best had kunnen doen.

Beter laat dan nooit misschien, maar toch....
En dat. Ik kan mij voorstellen dat je er dan van baalt. Mijn ouders zijn nooit veranderd, dat maakt het toch wel makkelijker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan ben ik de andere kant geweest.
Na het overlijden van mijn vader kreeg mijn moeder na een paar jaar een nieuwe partner. Ik was toen 38.

Het was een geweldige man, die ook een iets moeilijker relatie met zijn dochter had. De band die mijn zussen en ik met hem hadden veranderde vlot van “vriend van onze moeder” naar meer. Niet allen van ons, maar in de familie van mijn vader (zijn broers en zussen) was hij ook erg geliefd. En er is een moment gekomen waarbij voor mij emotioneel gezien de aanduiding “stiefvader” gewoon de juiste was.
Na zijn overlijden heeft zijn dochter me gezegd dat ik voor hem de zoon was die hij nooit heeft gehad.
En voor mij was hij mijn tweede vader.

Voor zijn dochter zal het ook niet makkelijk zijn geweest. Als enig kind ineens je vader moeten delen met een stel andere mensen die ook van hem houden en waar hij ook tijd in steekt. Dus ik snap ook jouw kant.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het overdreven na een relatie van amper 2 jaar.
En het is idd lastig om te zien dat hij nu de warme beer uithangt. Gezien de omstandigheden heb ik een prima jeugd gehad, maar dat hele geliefie en geskattie dat niet. Nu is hij dat allemaal wel en moet ik ineens ook knuffelen.
Stormke81 schreef:
23-06-2022 21:53
Ik vind het overdreven na een relatie van amper 2 jaar.
En het is idd lastig om te zien dat hij nu de warme beer uithangt. Gezien de omstandigheden heb ik een prima jeugd gehad, maar dat hele geliefie en geskattie dat niet. Nu is hij dat allemaal wel en moet ik ineens ook knuffelen.
Jij bent nuchter omdat je door je vader ook nuchter bent opgevoed. En hij hoogstwaarschijnlijk door zijn ouders nóg nuchterder. Nu heeft hij al 2 jaar een relatie met een vrouw die wat 'warmer' is en die haar kinderen ook zo opvoedt. En merkt je vader dat er andere manieren zijn om met elkaar om te gaan. En is hij erachter gekomen dat dat hem wel bevalt want hij wordt zelf ook meer 'zo'. Waar niets mis mee is overigens.
Zoiets zo ongeveer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boomvalkje schreef:
24-06-2022 07:52
Jij bent nuchter omdat je door je vader ook nuchter bent opgevoed. En hij hoogstwaarschijnlijk door zijn ouders nóg nuchterder. Nu heeft hij al 2 jaar een relatie met een vrouw die wat 'warmer' is en die haar kinderen ook zo opvoedt. En merkt je vader dat er andere manieren zijn om met elkaar om te gaan. En is hij erachter gekomen dat dat hem wel bevalt want hij wordt zelf ook meer 'zo'. Waar niets mis mee is overigens.
Zoiets zo ongeveer.
Dit.
Ik zie mijn vader voor het eerst ook openbloeien en knuffelen met zijn nieuw lief. Mij doet dat plezier.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven