Informatie inwinnen voordat ik ga scheiden

21-10-2019 10:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Voordat ik daadwerkelijk de scheiding van mijn man ga inzetten zou ik graag wat informatie willen inwinnen over de financiële situatie. Nu wil ik sowieso graag een mediator inschakelen maar dat kan pas als we daadwerkelijk gaan scheiden. Ik wil graag voor die tijd vast wat informatie, over het huis, eventuele toeslagen waar ik recht op heb. Is iemand hiermee bekend en zo ja, wie heb je hiervoor ingeschakeld (omgeving Noord Holland)?

Groet, Valerie
Marana schreef:
23-10-2019 08:12
Hier maak je een fout, een fout zelfs die het begin is van een vechtscheiding.

Door in je eentje alvast info in te winnen zet je je man op achterstand, en dat gaat hij je kwalijk nemen. Trek samen op, dan is de kans veel groter dat je er samen uit komt.
Precies mijn idee.
Valerie1985 schreef:
21-10-2019 15:01
Voor de fijne reacties, bedankt voor het meedenken! Voor de minder fijne, jammer dat het zo geïnterpreteerd wordt.

Ik dop al jaren mijn eigen boontjes, heb een dochter en werk 34 uur. Ik probeer er het beste van te maken. Helaas gaat dat niet lukken met mijn man. Hij heeft hier al heel veel verdriet van (en ik ook!) dus wil ik graag zelf wat dingen vast uitzoeken en hem er niet mee lastig vallen.

Wellicht kunnen jullie je voorstellen hoe fijn het zou zijn als ik toch in het huis zou kunnen blijven wonen? Het was fijn geweest als mensen niet meteen zo zouden oordelen.
Is de dochter niet van de man van wie je wilt scheiden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven