Interacties in gezin- hoe geduldig ben je?

26-01-2020 16:26 161 berichten
L
anoniem_384909 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je mán! Jezus, je beschrijft het gedrag van een kind! Is je man een kleuter of zo?
Nee, hier zou ik geen geduld mee hebben. Mijn man heeft onhebbelijkheden die ik geaccepteerd heb en dus niet probeer te veranderen. Maar een pak melk terug zetten of je tandenstoker weggooien vind ik echt onder normaal grote-mensen-gedrag vallen. Jeetje.

Maar nu. Wat te doen. Laten liggen? Serieus gesprek? Waarom doet hij dat niet, ondanks het vele vragen? Het zijn geen onredelijke dingen die je vraagt.
Voor alle zekerheid: het is jouw huis, jouw huishouden en jouw normen dienen te worden nageleefd? Als hij dat niet doet moet hij gecorrigeerd worden? En de vraag is hoe je hem zo ver krijgt? Want jullie hebben oorlog waarin battles gepickt moeten worden?

Lijkt me echt een toprelatie, jammer dat hij niet gehoorzaamd hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Partypooper? Is je man 12?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij komt dat omdat hij goed weet dat jij het uiteindelijk toch doet of hij heeft een hoorapparaat nodig.
Ik zou knettergek worden van zo’n man die jou eigenlijk als zijn moeder behandelt.
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Oh dat zou die van mij niet hoeven proberen, zo’n reactie.
Hoe reageer jij zelf dan, als hij dat antwoordt?
Ik zou door t lint gaan denk ik...
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
26-01-2020 16:56
Voor alle zekerheid: het is jouw huis, jouw huishouden en jouw normen dienen te worden nageleefd? Als hij dat niet doet moet hij gecorrigeerd worden? En de vraag is hoe je hem zo ver krijgt? Want jullie hebben oorlog waarin battles gepickt moeten worden?

Lijkt me echt een toprelatie, jammer dat hij niet gehoorzaamd hoor.
Serieus, ik vind je eigen gebruikte tandenstoker niet op de bank laten liggen een vrij normaal verzoek anders.
Jufjoke schreef:
26-01-2020 16:58
Serieus, ik vind je eigen gebruikte tandenstoker niet op de bank laten liggen een vrij normaal verzoek anders.
Natuurlijk, en de meeste mensen die hier reageren vinden het duidelijk heel vanzelfsprekend dat TO de regels stelt. Die zijn vrij normaal en haar hondjeman moet gewoon opgevoed worden aan haar vrij normale normen te gehoorzamen.

Ik zei al, toprelatie. En TO gaat vast haar gepickte battles winnen met de adviezen hier :rofl:
anoniem_386933 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:01
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2020 16:58
Serieus, ik vind je eigen gebruikte tandenstoker niet op de bank laten liggen een vrij normaal verzoek anders.
Ik ook, en bederfelijke etenswaren even terug zetten in de ijskast ook.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2020 16:58
Serieus, ik vind je eigen gebruikte tandenstoker niet op de bank laten liggen een vrij normaal verzoek anders.
Ja, en dat geldt ook voor melk terug in de koelkast zetten, je eigen werkspullen van tafel halen, je eigen koffiepoeder opruimen als je knoeit en je sokken in de was gooien. Dat zijn allemaal dingen die een ander anders voor je moet doen, nogal aanmatigend om dat heel gewoon te vinden omdat het niet binnen jouw normen van een huishouden past om dat zelf te doen.

Hoe vaak je dingen schoonmaakt, op wat voor manier, wat voor spullen je daarvoor gebruikt, of al het wasgoed per se gestreken moet worden of alleen de nette overhemden, dat zijn dingen waarover je van mening van verschillen. Niet over of je je eigen troep achter je kont opruimt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Naatje2000 schreef:
26-01-2020 17:00
Ik ook, en bederfelijke etenswaren even terug zetten in de ijskast ook.
En, zou TO geholpen zijn met al die bevestigingen van haar gelijk?
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
26-01-2020 17:00
Natuurlijk, en de meeste mensen die hier reageren vinden het duidelijk heel vanzelfsprekend dat TO de regels stelt. Die zijn vrij normaal en haar hondjeman moet gewoon opgevoed worden aan haar vrij normale normen te gehoorzamen.

Ik zei al, toprelatie. En TO gaat vast haar gepickte battles winnen met de adviezen hier :rofl:
Wow, BlaZoo, raakt het een gevoelige snaar?
Volwassenen mogen wat mij betreft van andere volwassenen gewoon volwassen gedrag verwachten, maar misschien is dat raar. Heeft in mijn ogen niets te maken met opvoeden, africhten, honds of wat dan ook.
Ik vind het zelf echt tamelijk extreem om gewoon overal in huis tandenstokers te laten slingeren. Vies ook. Dat je dat binnen een gezin niet vindt kunnen, lijkt me heel normaal. Leuk als die kinderen dat ook gaan doen! Maar goed, man reageert hier dus net als jij op. Dan wordt verdere communicatie wel moeilijk.
Bij assertiviteitstraining was ook een vrouw die hier heel veel moeite mee had met haar partner. Bij die cursus hebben we dan geleerd dat een andere manier van aanspreken vaak beter helpt en zorgt voor minder ruzie / gezeur.

Dus ipv "nu heb je alweer het dopje niet op de tandpasta gedaan" zeg ik nu: "ik dacht dat we hadden afgesproken dat we het dopje op de tandpasta zouden doen". Ja, het is te kinderachtig voor woorden, maar het ontneemt mensen wel de kans om beledigd te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
26-01-2020 17:01
Ja, en dat geldt ook voor melk terug in de koelkast zetten, je eigen werkspullen van tafel halen, je eigen koffiepoeder opruimen als je knoeit en je sokken in de was gooien. Dat zijn allemaal dingen die een ander anders voor je moet doen, nogal aanmatigend om dat heel gewoon te vinden omdat het niet binnen jouw normen van een huishouden past om dat zelf te doen.

Hoe vaak je dingen schoonmaakt, op wat voor manier, wat voor spullen je daarvoor gebruikt, of al het wasgoed per se gestreken moet worden of alleen de nette overhemden, dat zijn dingen waarover je van mening van verschillen. Niet over of je je eigen troep achter je kont opruimt.
Precies. En reacties als 'je bent een partypooper' gooit daar nog een schepje gebrek aan respect bovenop. Bah, kinderachtig gedrag. Grote afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al overwogen om je eigen gebruikte tampons in het huis rond te laten slingeren ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
26-01-2020 17:07
Bij assertiviteitstraining was ook een vrouw die hier heel veel moeite mee had met haar partner. Bij die cursus hebben we dan geleerd dat een andere manier van aanspreken vaak beter helpt en zorgt voor minder ruzie / gezeur.

Dus ipv "nu heb je alweer het dopje niet op de tandpasta gedaan" zeg ik nu: "ik dacht dat we hadden afgesproken dat we het dopje op de tandpasta zouden doen". Ja, het is te kinderachtig voor woorden, maar het ontneemt mensen wel de kans om beledigd te reageren.
Sodeju, als iemand mij op die manier gaat aanspreken draai ik nooit meer de dop op de tandpasta.
Ik zou die melk lekker zuur laten worden op het aanrecht en er zelf niet meer van drinken. Dan proeft hij zelf wel als ie weer melk wil gebruiken.
Bitje93 schreef:
26-01-2020 17:08
Heb je al overwogen om je eigen gebruikte tampons in het huis rond te laten slingeren ?
:hihi:
Het is dat we een jong kind hier hebben rondlopen...
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
26-01-2020 17:11
Sodeju, als iemand mij op die manier gaat aanspreken draai ik nooit meer de dop op de tandpasta.
Snap ik.
Maar wanneer dan wél?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-01-2020 17:11
Ik zou die melk lekker zuur laten worden op het aanrecht en er zelf niet meer van drinken. Dan proeft hij zelf wel als ie weer melk wil gebruiken.
Als ze zelf ook melk drinkt zal ze toch een extra pak moeten kopen. Hij klinkt wel als iemand die dan gewoon dat nieuwe pak openmaakt (en dan naast het eerste pak laat staan).
susan wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:13
1.51% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
mindervanmij schreef:
26-01-2020 17:07
Bij assertiviteitstraining was ook een vrouw die hier heel veel moeite mee had met haar partner. Bij die cursus hebben we dan geleerd dat een andere manier van aanspreken vaak beter helpt en zorgt voor minder ruzie / gezeur.

Dus ipv "nu heb je alweer het dopje niet op de tandpasta gedaan" zeg ik nu: "ik dacht dat we hadden afgesproken dat we het dopje op de tandpasta zouden doen". Ja, het is te kinderachtig voor woorden, maar het ontneemt mensen wel de kans om beledigd te reageren.
Je plaatst jezelf daarmee in een opvoedende positie ipv als een gelijkwaardige volwassene. Hoe kan dat nog een leuke relatie opleveren?
Haal er je schouders over op wat hij doet met zijn tandpasta, zolang hij de jouwe maar niet gebruikt en laat uitdrogen.
-Simone- schreef:
26-01-2020 17:11
Sodeju, als iemand mij op die manier gaat aanspreken draai ik nooit meer de dop op de tandpasta.

Toch schijnt dit wel te helpen. Mijn voorkeur heeft het ook niet hoor, gelukkig hoef ik het zelf niet te gebruiken.

Het gaat er eigenlijk om welke mogelijkheden je de ander geeft om nog in discussie te gaan. "heb je nou alweer het dopje niet dichtgedraaid?" kan leiden tot reacties zoals: je overdrijft, ik heb het gister wel gedaan.

Terwijl bij de opmerking "ik dacht dat we hadden afgesproken dat iedereen het dopje op de tandpasta zou draaien" je partner eigenlijk niets er tegenin kan brengen, omdat het niet als verwijt wordt gebracht.
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:16
42.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 17:12
:hihi:
Het is dat we een jong kind hier hebben rondlopen...
Goed dat je er nog om kunt lachen. Maar dat kind leert nu wel dat mama de huissloof is die de rommel die anderen achteloos laten slingeren opruimt.
Alle reacties Link kopieren
Met tandpasta is het inderdaad wel makkelijker om gewoon je eigen tube te hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
mindervanmij schreef:
26-01-2020 17:13
Toch schijnt dit wel te helpen. Mijn voorkeur heeft het ook niet hoor, gelukkig hoef ik het zelf niet te gebruiken.

Het gaat er eigenlijk om welke mogelijkheden je de ander geeft om nog in discussie te gaan. "heb je nou alweer het dopje niet dichtgedraaid?" kan leiden tot reacties zoals: je overdrijft, ik heb het gister wel gedaan.

Terwijl bij de opmerking "ik dacht dat we hadden afgesproken dat iedereen het dopje op de tandpasta zou draaien" je partner eigenlijk niets er tegenin kan brengen, omdat het niet als verwijt wordt gebracht.
Ik zou zeggen: bemoei je niet met mijn tube en hoe ik die wens te bewaren!
Maar goed, ik zou uberhaupt nooit gaan samenwonen, dus dan heb je dit soort ergernissen ook niet.
redbulletje schreef:
26-01-2020 17:17
Ik zou zeggen: bemoei je niet met mijn tube en hoe ik die wens te bewaren!
Maar goed, ik zou uberhaupt nooit gaan samenwonen, dus dan heb je dit soort ergernissen ook niet.

ja, als je dat zo hebt afgesproken hoor je elkaar daarin ook vrij te laten. Maar volgens mij hebben TO en haar man anderen afspraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven