Interacties in gezin- hoe geduldig ben je?

26-01-2020 16:26 161 berichten
L
anoniem_384909 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
26-01-2020 17:00
Natuurlijk, en de meeste mensen die hier reageren vinden het duidelijk heel vanzelfsprekend dat TO de regels stelt. Die zijn vrij normaal en haar hondjeman moet gewoon opgevoed worden aan haar vrij normale normen te gehoorzamen.

Ik zei al, toprelatie. En TO gaat vast haar gepickte battles winnen met de adviezen hier :rofl:
We kunnen ook zeggen dat ze nooit met deze man een huishouden had moeten gaan voeren, omdat hun normen nogal verschillen.
Maar daar is het nu een beetje laat voor.

Volgens mijn vinden de meesten vooral dat TO moet ophouden met hem (proberen) op te voeden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ben echt te lui om over bepaalde dingen te zeuren dus ik ruim dat soort dingen gewoon op.
Als we dan eens ruzie hebben hoor ik terug dat ik ook bepaalde dingen altijd maar laat slingeren, ik schijn mijn jas overal neer te smijten.
We blèren eens per jaar een waslijst van dit soort dingen tegen elkaar, niet omdat ik boos ben over wat hij niet doet maar meer omdat hij niet ziet wat ik wel doe.
Dan spreken we naar elkaar uit hoe fantastisch we het vinden wat we allemaal voor elkaar doen, gaan een tijdje demonstratief heel secuur de ander niet meer tot last zijn.. En na een tijdje pak ik de sokken weer van de vloer en legt hij mijn handschoenen samen in een la.
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Ja en? Dan vindt hij dat maar. Dan zou ik zeggen: “Papa heeft handjes, daarmee kan hij dingen doen zoals een bord pakken of rotzooi opruimen”.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Doet hij andere dingen wél? Anders zou ik de taakverdeling omgooien. Jij ruimt zijn werkspullen etc. op, hij doet wat-het-dan-ook-is wat hij doet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Solomio schreef:
26-01-2020 17:22
We kunnen ook zeggen dat ze nooit met deze man een huishouden had moeten gaan voeren, omdat hun normen nogal verschillen.
Maar daar is het nu een beetje laat voor.

Volgens mijn vinden de meesten vooral dat TO moet ophouden met hem (proberen) op te voeden.
We lezen genuanceerd iets anders.
Alle reacties Link kopieren
“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”
- Einstein
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2020 17:12
Snap ik.
Maar wanneer dan wél?

Tja, mijn man en ik hebben allebei zo onze onhebbelijkheden, net zoals iedereen. Dus dat hebben we geaccepteerd van elkaar. Als je telkens overal wat over moet gaan zeggen wordt het ook niet gezelliger.
Alle reacties Link kopieren
[quote=BlaZoo post_id=30899128 time=1580054516 user_id=386933]
En, zou TO geholpen zijn met al die bevestigingen van haar gelijk?
[/
naatje2000 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 17:34
Reden: Laat ook maar....niet de moeite waard
20.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wil je gelijk of wil je geluk? Ik denk dat het belangrijk is om in het gesprek met je man te focussen op jullie gezamenlijke 'doel' ipv de tegenstellingen en negatieve punten ter benadrukken. En ja, ik baal ook echt weleens als ik net klaar ben met stofzuigen en partner binnen banjert met blubberschoenen..
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-01-2020 16:36
Met zoon en huisdieren: eindeloos.

Met man minder maar hij laat dan ook geen gebruikte tandenstokers rondslingeren (getver). Als er troep op tafel ligt dan schuif ik dat gewoon aan de kant of van de tafel af op een lege stoel. Zo gemakkelijk ben ik dan ook weer (oké, ik zou geen laptop zo een stoel op vegen, zo extreem nou ook weer niet). Maar man is niet zo hardleers als de man in de OP.

Als ik vier keer moest vragen of hij alsjeblieft zooi zou kunnen opruimen dan zou ik gewoon dekken voor de kinderen en mijzelf. “Oh, als je dat opruimt heb jij ook een plek aan tafel”. En klaar.
Mooi voorbeeld voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er niks anders opzit dan toch maar steeds te vragen of hij ff zijn troep wil opruimen.
Alle reacties Link kopieren
ik ben, zoals iedereen, meester in het met 2 maten meten
Dat mijn handtas een vaste plek naast de kast heeft, vind ik heel normaal. Mijn man heurt zijn laptoptas ergens onzichtbaar weg te ruimen
Ik mag gerust hard niezen in huis en mijn teennagels knippen, Mijn man heurt dat soort dingen niet te flikken
Op het moment dat hij iets laat slingeren wat weggegooid kan worden, zou ik meteen zeggen: “Wat is precies je bedoeling, dat ik dit weggooi/opruim ofzo?” Maar ik vermoed dat dat al niet tot inzicht zal leiden in jullie geval.

Dan zou ik hem duidelijk maken dat hij zelf misschien geen last heeft van de spullen die hij overal achterlaat maar dat jij dat wel hebt en dat je daar een goede oplossing voor hebt bedacht: alles wat je tegenkomt gedurende de dag in een grote mand mikken en die aan zijn kant van het bed zetten. Dan zoekt hij dat zelf maar uit. Of hij gaat wat meer opletten of hij neemt het voor lief dat hij zijn ongewassen sokken uit moet vissen tussen de tandenstokers, koffiepoeder enz.
Ben jij er hoe dan ook vanaf.
lilalinda schreef:
26-01-2020 17:27
“Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten”
- Einstein
:worship:
Ik zou er een spelletje van maken om mijn punt te maken. Drop de tandenstokers op zijn kussens. Schep alleen voor jezelf op “sorry schat, er is geen plek op tafel” en laat de pannen in de keuken. Wil je boos op me worden? Daar is de voordeur!
BlaZoo schreef:
26-01-2020 16:56
Voor alle zekerheid: het is jouw huis, jouw huishouden en jouw normen dienen te worden nageleefd? Als hij dat niet doet moet hij gecorrigeerd worden? En de vraag is hoe je hem zo ver krijgt? Want jullie hebben oorlog waarin battles gepickt moeten worden?

Lijkt me echt een toprelatie, jammer dat hij niet gehoorzaamd hoor.
Dus jij vind het normaal dat er geen plek is om te eten omdat er allemaal vieze tandenstokers liggen? Er zijn toch ook nog gewoon minimale hygiëne normen.
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:36
Oh maar dat doe ik al. Ik val niet over zijn vieze sokken naast de wasmand of zijn koffiepoeder op het aanrecht. Maar ik vind dat er grenzen zijn aan de battles die ik moet inleveren.
Ik snap je. Maar sommige mensen zijn anders en vinden andere dingen belangrijk. Aard van het beestje en vind je bij -toegegeven - meer mannen dan vrouwen, maar hij is zoals het is.

Het is niet fair, maar HIJ heeft geen probleem. Dus is het jouw probleem. Over het pak melk kan je zeggen dat het er niet lekkerder van wordt voor hem. De rest... misschien samen elke dag een kwartiertje door het huis?
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
26-01-2020 17:43
Ik zou er een spelletje van maken om mijn punt te maken. Drop de tandenstokers op zijn kussens. Schep alleen voor jezelf op “sorry schat, er is geen plek op tafel” en laat de pannen in de keuken. Wil je boos op me worden? Daar is de voordeur!
Ja, of zijn werkspullen op een stapel en zijn bord er gewoon bovenop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bourbonice schreef:
26-01-2020 16:50
Dat laatste heb ik ook al geprobeerd. Dat vond hij maar passief agressief gedrag, waarna hij demonstratief tegen zoon zei: mama heeft niet voor papa gedekt/opgeschept. Gevolg: ík ben de kwaaie pier.
Dat is ook het probleem: als ik er iets van zeg of mijn ongenoegen laat merken, ben ik in zijn ogen degene die de sfeer verpest en ruzie zoekt. Ik zou ermee kunnen leven als hij alsnog gewoon zou toegeven: oh, sorry, alweer vergeten of zoiets. Maar hij vindt me een boze partypooper.
Zaken afspreken en als hij zich er niet aan houdt (je hebt samen iets afgesproken) dan kan je de bal gewoon terug kaatsen. Oh, ik ben de kwaaie pier? Jij houdt je toch niet aan de afspraak?

Of: Nee, mama heeft niet voor papa gedekt, want papa zou zijn spullen opruimen, maar dat heeft hij niet gedaan en nu is er geen plek.
Alle reacties Link kopieren
Gut, dit doet me denken aan mijn ASS puber. Meestal doet ze niet wat je vraagt als er iets onduidelijk is, meestal “hoe” of “wanneer”. Dus ik zeg heel vaak: “ je gaat nú...” ik benoem ook secuur wie,
wat en waar. Vroeger bleef ik eindeloos uitleggen ‘waarom’ maar die uitleg blijkt beter achterwege te kunnen blijven.

Wat je met zo’n man aanmoet, geen idee.
Apart dat er suggesties worden gegeven om haar het ook via het kind te laten spelen.

Laat hem maar z'n eten zelf pakken en als hij er problemen mee heeft dan kan hij jou er op aanspreken ipv via jullie kind ruzie maken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-01-2020 17:24
Ja en? Dan vindt hij dat maar. Dan zou ik zeggen: “Papa heeft handjes, daarmee kan hij dingen doen zoals een bord pakken of rotzooi opruimen”.
Ik zou je kinderen hier juist niet mee belasten. Het is een probleem tussen twee volwassenen; daarbij moet je naar mijn mening je kinderen niet als pionnen inzetten. Dat geldt voor man uiteraard net zo goed.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Mevrouw75 schreef:
26-01-2020 17:54
Zaken afspreken en als hij zich er niet aan houdt (je hebt samen iets afgesproken) dan kan je de bal gewoon terug kaatsen. Oh, ik ben de kwaaie pier? Jij houdt je toch niet aan de afspraak?

Of: Nee, mama heeft niet voor papa gedekt, want papa zou zijn spullen opruimen, maar dat heeft hij niet gedaan en nu is er geen plek.
Ik heb de neiging om het zo te doen, maar tegelijkertijd wil ik niet zijn lijn volgen, want hij betrekt zoontje erbij en speelt het over zijn rug. Dus om het qua sfeer veilig voor zoontje te houden, ga ik de-escaleren.
Ga je dan alsnog zijn eten pakken?
Als je over dat soort dingen gaat ruziën moet je waarschijnlijk gewoon weer eens flink van bil. Echt, dat is je energie toch niet waard?

Hier heeft man ook wel wat van dat soort dingen. Die ruim ik dan gewoon op. Minder moeite dan het 20 jaar lang blijven vragen en beter voor de sfeer. Andersom heeft hij ook ergernissen over mij, en ook al 20 jaar lang. Dan kun je beiden je best doen om de ander te veranderen of je doet gewoon zelf wat je belangrijk vindt en legt je er bij neer dat jou norm niet de gouden standaard is. Je schiet er niks mee op om het te blijven benoemen: als hij het belangrijk vond deed hij het na 2x vragen ook wel. Nu is het strijd geworden en dat is zinloos. Ik doe ook echt dingen die man verschríkkelijk vindt. Maar hij krijgt het er toch niet uit.

Meer seksen, kun je meer van elkaar hebben, minder zeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven