Intuïtie of jaloers?

16-10-2018 10:22 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.

Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar ;).

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)

Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.

Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..

Brand los  :)
Alle reacties Link kopieren
Als mijn partner zou vinden dat ik geen vriendschap kan hebben met een ex-fwb, zou dat voor mij een teken zijn dat hij/zij mij kennelijk niet vertrouwt. En in dat geval zal ik de vriendschap verkiezen boven mijn partner, want als er geen vertrouwen is wat is je relatie dan waard?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
16-10-2018 12:26
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp. Maar een scharrel ontstaat regelmatig puur uit lust, bij partnerschap is dit mi wezenlijk anders.

Dit partnerschap heeft hij nu met zijn nieuwe vriendin TO. Lust kan verdwijnen, maar doordat je met een scharrel vaak leuke dingen doet en slechts puur de lusten zonder lasten hebt is die kans m.i kleiner. Maar, wellicht is het zoals jij stelt een drogredenatie en zoals ik zelf al zei heel ouderwets.
Jij redeneert hypothetisch en hebt op basis daarvan een oordeel. Ik redeneer uit ervaring en kan je verzekeren dat het hetzelfde werkt.

Overigens lees je hier ook regelmatig dat ook in een relatie de lust kan verdwijnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
16-10-2018 12:09
Nou, noem me ouderwets... Ik sluit me aan bij Lucifer.

Een (s)ex- scharrel en vriendschap.. Schijnbaar is er ooit van beide kanten een aantrekkingskracht geweest en die verdwijnt nooit zomaar. Er was geen liefde, maar wel lust en vriendschap. Ik vind dat je jaloers bent, maar dat het logisch is en wellicht inderdaad intuïtie dat de lust er nog steeds is tussen beiden.
Die aantrekkingskracht verdwijnt niet zomaar, maar is inmiddels aan vriend z'n kant inmiddels wel weg. Ik voel ook echt geen aantrekkingskracht meer naar mijn exen. Echt niet dat ik daar nog weer wat mee zou willen. Dat is wel weg. Ging niet 'ineens', maar op den duur. En aangezien TO en haar vriend al een jaar samen zijn én samenwonen, is van vriends kant de aantrekkingskracht van TO kennelijk groter.

Ik snap dat jaloerse gevoel ook niet, want zij wil kennelijk meer van jouw vriend dan hij wil geven. Mogelijk is zij jaloers, maar waarom ben jij dat? Geeft hij haar meer aandacht dan aan jou?

Misschien moet vriend wat duidelijker naar haar zijn, in hoe hij hierin staat, als hij het te ver vindt gaan, inmiddels. Waarschijnlijk ziet zij hem als een leuke vriend van vroeger, waarmee ze af en toe nog herinneringen op wil halen. Als ze heel veel contact hadden, wat door jou een stuk minder is geworden, kan ik me ook voorstellen dat ze dat mist.
Toen 1 van mijn vriendinnen ineens een stuk minder tijd voor mij had, omdat ze een vriend gekregen had, miste ik dat ook. En met die vriendin had ik geen seks, wel veel lol en gezelligheid. Logisch toch dat je dat mist, als er een klik was en er (voor haar) niemand voor in de plaats is gekomen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Idd totaal ongepast om iemand om 00:00 te gaan bellen.

Tenzij het om een (medisch) spoedgeval gaat.
Toen een naaste familid plotseling op sterven lag na een plotselinge inwendige bloeding, werden wij ook wakker gebeld om 0:30 uur.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik denk dat ik mijn woorden verkeerd kies. Ik bedoel eigenlijk feitelijk hetzelfde als wat sugar mis zegt..

Wat mij betreft zou hij deze dame duidelijk laten weten dat hij geen contact meer met haar wil.

Klinkt allemaal heel leuk en aardig vriendschap moet kunnen bla bla bla.

Maar zij wilwel iets van hem. En er komt een moment in jullie relatie dat jullie een keer onenigheid hebben, het even niet zo goed gaat tussen jullie en dan staat zij al klaar.

Er gaan gewoon veel te veel relaties stuk door vreemd gaan en je moet de kat niet op het spek binden.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
16-10-2018 12:41
Ik denk dat ik mijn woorden verkeerd kies. Ik bedoel eigenlijk feitelijk hetzelfde als wat sugar mis zegt..

Wat mij betreft zou hij deze dame duidelijk laten weten dat hij geen contact meer met haar wil.

Klinkt allemaal heel leuk en aardig vriendschap moet kunnen bla bla bla.

Maar zij wilwel iets van hem. En er komt een moment in jullie relatie dat jullie een keer onenigheid hebben, het even niet zo goed gaat tussen jullie en dan staat zij al klaar.

Er gaan gewoon veel te veel relaties stuk door vreemd gaan en je moet de kat niet op het spek binden.
waar staat en wie zegt dat zij iets van hem wil. Hebben jullie haar gesproken?

En vreemdgaan kan altijd gebeuren. Als hij zich makkelijk laat verleiden, dan heeft hij daar geen ex-fwb voor nodig.

Daarbij als je daar nu al mee bezig bent en daarom je partner een vriendschap verbied. Hoeveel vertrouwen heb je dan werkelijk in hem? Dat is pas de manier om een relatie stuk te maken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met Popje uiteraard, maar heb wel een vraag aan TO: wat zegt je vriend hier zelf over? Wat wil hij zelf qua contact met haar?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
16-10-2018 13:01
Ik ben het eens met Popje uiteraard, maar heb wel een vraag aan TO: wat zegt je vriend hier zelf over? Wat wil hij zelf qua contact met haar?
Natuurlijk wil hij dat. Anders had hij het niet.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 14:21
Natuurlijk wil hij dat. Anders had hij het niet.
dat is geen antwoord op mijn vraag, ik vroeg namelijk niet óf hij contact met haar wil, maar op welke manier
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lucifer2018 schreef:
16-10-2018 10:42
Ik ben heel ouderwets maar ik zou zo'n vriendschap met een ex sexpartner die 'leuke dingen van vroeger' wil oprakelen niet waarderen.

En dat ook melden bij mijn partner.
Dit.
En dat zij 's nachts belt naar hem is erg ongepast en zij moet toch ook wel weten dat ze op die manier stookt of toch ten minste onrust zaait.
Alle reacties Link kopieren
Wat denkt dat wijf wel niet? Om om dat tijdstip even ‘ gezellig ‘ te bellen? Ik zou heeeel raar opkijken.
Wat zei je vriend tegen haar toen ze belde? Heeft hij zijn ongenoegen laten blijken? Misschien lees ik eroverheen, maar zie alleen dat hij het ook raar vond.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
16-10-2018 16:37
Dit.
En dat zij 's nachts belt naar hem is erg ongepast en zij moet toch ook wel weten dat ze op die manier stookt of toch ten minste onrust zaait.
Natuurlijk is het haar manier om onrust te zaaien. Wel gek dat je vriend niet opnam, want als een vriend of vriendin mij om dat tijdstip belt, dan zou ik erg benieuwd zijn wat er aan de hand is. Feit dat hij niet opneemt, betekent al dat hij weet dat zij waarschijnlijk meer wil.
...
Anárion schreef:
16-10-2018 19:04
Natuurlijk is het haar manier om onrust te zaaien. Wel gek dat je vriend niet opnam, want als een vriend of vriendin mij om dat tijdstip belt, dan zou ik erg benieuwd zijn wat er aan de hand is. Feit dat hij niet opneemt, betekent al dat hij weet dat zij waarschijnlijk meer wil.
Dit. Ik zou die " eerlijke open" vriend van jou eens goed in de gaten gaan houden. Kletspraat.
Zei belt niet voor niets. Niet voor een gezellig praatje midden in de nacht. Denk er eens goed over na.
Een ex en een ex. Wat klopt er niet in dit plaatje?
Ik heb dit zelf mee gemaakt maar dan een nachtelijk appje.
Slaap je al?
Nu jaren later blijkt hij mij al die tijd bedonderd te hebben. En hij was ook open. En was niets en keek ook raar op. " raar wijf" werd er gezegd... huhu...

Nee ik geloof er niets van. Dat je een vriendschap kunt onderhouden met iemand waar je lust mee hebt onderhouden.
Anárion schreef:
16-10-2018 19:04
Natuurlijk is het haar manier om onrust te zaaien. Wel gek dat je vriend niet opnam, want als een vriend of vriendin mij om dat tijdstip belt, dan zou ik erg benieuwd zijn wat er aan de hand is. Feit dat hij niet opneemt, betekent al dat hij weet dat zij waarschijnlijk meer wil.
Of hij nam gewoon niet op omdat hij geen zin had om op dat tijdstip nog op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
16-10-2018 12:09
Een (s)ex- scharrel en vriendschap.. Schijnbaar is er ooit van beide kanten een aantrekkingskracht geweest en die verdwijnt nooit zomaar. Er was geen liefde, maar wel lust en vriendschap. Ik vind dat je jaloers bent, maar dat het logisch is en wellicht inderdaad intuïtie dat de lust er nog steeds is tussen beiden.
Het verschil tussen lust en vriendschap en een liefde is niet zo groot als jij denkt. Er is geen harde scheidslijn.
Mijn inschatting hier is dat die vriendin hem nog steeds leuk vindt, maar niet leuk genoeg voor een relatie. Dat lijkt ook wederzijds.
TO, hij wil met jou zijn, vertrouw hem.
Raar dat zij hem op dat tijdstip belt. dan lijkt het er toch op dat je vriend bij haar de indruk wekt dat dat mogelijk is.

Het is heel Viva om alles maar goed te vinden enzo maar ik heb hier toch geen goed gevoel bij en zou het echt niet tof vinden.
Malaga18 schreef:
16-10-2018 10:22

..... ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “) ......
Hoe kwam jij erachter dat ze dit via de app hadden besproken?
Zou het niet ok vinden.
In m’n date fase heeft een man ook weleens de ware ontmoet. Die laat je dan los uit respect.
Zou er zelf ook niet aan moeten denken dat ik met al m’n scharrels nog contact heb.
Op een gegeven moment ga je verder.
Ik geloof niet zo in dit soort vriendschappen.
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik waarschijnlijk wel wat ouder dan dit groepje mensen, maar het kan er bij mij niet in dat een ex-scharrel (of fwb, zoals iemand zei, helemaal zo'n jeukterm) zo belangrijk kan zijn dat frequent contact 'ineens' nodig moet zijn, zogenaamd omdat zij de gezelligheid mist.. jaja, heeft ze geen vriendinnen? Ik geloof gewoon niet dat er niets achter zit (in elk geval van haar kant en als hij het niet afkapt, ook van zijn kant). Loop daarvoor al te lang mee en heb te veel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
17-10-2018 06:49
Raar dat zij hem op dat tijdstip belt. dan lijkt het er toch op dat je vriend bij haar de indruk wekt dat dat mogelijk is.

Het is heel Viva om alles maar goed te vinden enzo maar ik heb hier toch geen goed gevoel bij en zou het echt niet tof vinden.
Ik kom hier al heel lang en weet idd dat alles moet kunnen hier op Viva, maar die wijven lullen wel anders als het hun eigen vent betreft...
Die wijven? :wtf:

Helemaal eens met Popje.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-10-2018 07:27
Die wijven? :wtf:

Helemaal eens met Popje.
De dames dan
Alle reacties Link kopieren
Dat is trouwens ook helemaal des Viva he, overal over vallen. Heel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
17-10-2018 07:15
Ik kom hier al heel lang en weet idd dat alles moet kunnen hier op Viva, maar die wijven lullen wel anders als het hun eigen vent betreft...
dit wijf zou balen van het nachtelijk wakker worden, maar het geen bedreiging voor haar huwelijk vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven