Intuïtie of jaloers?

16-10-2018 10:22 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening, omdat ik benieuwd ben wat jullie hiervan zouden zeggen.. Ik begrijp dat iedereen een andere mening heeft en lekker anoniem hier op het forum, dus juist benieuwd daar naar.

Sinds een jaar een relatie met mijn vriend en dit voelt verder heel goed, we wonen samen etc.
Nu heeft hij een vriendschap met een meisje wat mij betreft prima is.. alleen er is natuurlijk een maar ;).

Dit meisje is een soort ‘scharrel’ geweest, ze vonden elkaar wel leuk en ze hebben ook gezoend alleen is het uiteindelijk geen relatie geworden.
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens (we lagen bijna te slapen) om 12 uur ’s nachts.. ik vroeg wie belt er en zij was het.
Ik krijg er inmiddels een beetje de kriebels van, waarom bel je iemand nog om 12 uur ’s nachts om “even te kletsen”.. Hij heeft niet opgenomen trouwens..
Gewoon gezien hun verleden of dingen die ze bespreken ( nu kwam ik erachter dat ze via de app hadden besproken ‘raad eens met welke gemeenschappelijke vriend ik seks heb gehad..? “)

Mijn vriend snapt mij wel, dat ik mijn vraagtekens hierbij heb en dat dit raar overkwam. Echter, hij kan er ook niks aan doen dat zij op zo’n vreemd tijdstip belt.. en dat snap ik ook.

Ik begin gewoon te twijfelen.. is dit mijn intuïtie die zegt, klopt dit wel? Wat wil zij eigenlijk van hem? Of zijn dit gewoon jaloerse gevoelens van mijn kant en moet ik me niet druk maken..

Brand los  :)
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
17-10-2018 14:29
Ik geloof het best (ook al heb ik het in de praktijk nog nooit zien werken), maar vraag me af: waarom?

Daar heb ik helaas nog steeds geen antwoord op.
dan moet je iets aan je leesvaardigheid doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
17-10-2018 14:45
dan moet je iets aan je leesvaardigheid doen
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag niet waarom het uit is, ik vraag waarom je nog steeds intensief, dagelijks contact zou willen met een ex.

Daar heb ik nog geen antwoord op.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
17-10-2018 15:34
Ik vraag niet waarom het uit is, ik vraag waarom je nog steeds intensief, dagelijks contact zou willen met een ex.

Daar heb ik nog geen antwoord op.
de vraag waarom mensen nog steeds contact hebben met hun ex is ook beantwoord. Ga ik ook niet nogmaals doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En zoals bij zo veel topics van deze strekking barst de discussie over wel of niet onterecht jaloers los.. en nu is het wachten op TO die komt melden dat de aap uit de mouw is.
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
17-10-2018 15:39
En zoals bij zo veel topics van deze strekking barst de discussie over wel of niet onterecht jaloers los.. en nu is het wachten op TO die komt melden dat de aap uit de mouw is.
Dat was in dit geval ook de vraag van TO, dus niet heel gek dat die discussie word gevoerd :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
17-10-2018 13:03
Met kinderen is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom je met een ex bevriend zou blijven (dagelijks contact).

Wil je op de back up lijst? Wil je zien hoe zijn/haar nieuwe vriend/vriendin is? Wil je weten of zijn/haar nieuwe vriend/vriendin moeite met jou heeft?

Het is mij echt een raadsel.
Ik heb het even gevraagd....
Omdat er een vriendschappelijk gevoel is, een klik, net als bij andere vrienden, maar ze al in een vroeg stadium ontdekten dat een liefdesrelatie geen kans van slagen had.

Dagelijks contact lijkt me wat veel maar zo nu en dan contact via telefoon/WhatsApp of een keer uit eten vind ik prima.

Ik heb het toevallig niet met een ex, maar dat hangt ook af van de situatie waarop de relatie beëindigd is.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-10-2018 09:51
Los van de discussie even een serieuze vraag aan de mensen die niet geloven dat vriendschap met een ex-fwb/scharrel niet mogelijk is.

Hoe zit dat met vrienden blijven met een ex-partner en als dat wel kan, waar zit dan het verschil in?
Ik weet dat dit jouw stokpaardje is, maar waarom binnen dit topic deze discussie opnieuw aanzwengelen? Je hebt je medestanders, ook je 'tegenstanders', van wie je bij voorbaat al weet hoe ze gaan reageren. Hoeveel topics zijn er al niet geweest waarbij dit onderwerp aan de orde kwam? Misschien kun je er een eigen topic over openen, maar het draagt nu niets bij aan het probleem van TO.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
17-10-2018 16:00
Ik weet dat dit jouw stokpaardje is, maar waarom binnen dit topic deze discussie opnieuw aanzwengelen? Je hebt je medestanders, ook je 'tegenstanders', van wie je bij voorbaat al weet hoe ze gaan reageren. Hoeveel topics zijn er al niet geweest waarbij dit onderwerp aan de orde kwam? Misschien kun je er een eigen topic over openen, maar het draagt nu niets bij aan het probleem van TO.
Wat ook zo is voor de mensen die altijd roepen dat de TO haar vriend vooral niet moet vertrouwen.

maar primaben al weg. Laat ik dit topic over aan de mensen die van mening zijn dat wantrouw een gezonde emotie is in de relatie.

Have fun mensen.

En TO praat met je vriend, daar heb je waarschijnlijk het meeste aan :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
17-10-2018 15:41
Dat was in dit geval ook de vraag van TO, dus niet heel gek dat die discussie word gevoerd :P
Weet ik, maar het gaat al lang niet meer over TO inmiddels.
Restera schreef:
17-10-2018 15:34
Ik vraag niet waarom het uit is, ik vraag waarom je nog steeds intensief, dagelijks contact zou willen met een ex.

Daar heb ik nog geen antwoord op.


Waar komt dat intensieve, dagelijkse contact ineens vandaan? Een vriendschap is toch niet alleen een vriendschap als je dagelijks en intensief contact hebt?
Alle reacties Link kopieren
Uhh, mensen, het gaat om, en ik quote TO losjes: "een soort scharrel, ze vonden elkaar wel leuk, hebben ook gezoend, maar het is geen relatie geworden."

Ze hebben ooit gezoend, nou, tjonge.

Edit: om 12.00 's nachts bellen voor de leuk is natuurlijk debiel, maar vriend nam (terecht) niet eens op.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-10-2018 19:20
Waar komt dat intensieve, dagelijkse contact ineens vandaan? Een vriendschap is toch niet alleen een vriendschap als je dagelijks en intensief contact hebt?
Ik vind appen en bellen om 12 uur ‘s nachts vrij intensief.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
17-10-2018 19:46
Ik vind appen en bellen om 12 uur ‘s nachts vrij intensief.


Ja, bellen om middernacht is gewoonweg belachelijk. Maar er staat nergens dat dat appen of bellen dagelijks gebeurt, en of het 3 minuten of 3 uur per keer duurt. Ik heb de OP er nog een keer of 3 op nagelezen, omdat jij het bleef schrijven, maar dit is wat ik er lees:

...
Nu hebben ze nog wel eens contact via de app en een paar weken terug kwam het ter sprake dat zij dan dingen oprakelt uit het verleden en de gezelligheid wel mist.
Ze konden het goed met elkaar vinden en gingen wel eens samen naar een feestje of de stad in. Nouja, kan ik me voorstellen, maar vond het al minder dat ze zulke dingen wilde bespreken.

Nu appen ze nog steeds wel maar gisteren ging de telefoon ineens
...



Ze hebben wel eens contact via de app, en er is 1x gebeld voor zover wij weten (en die ene keer was op een belachelijk tijdstip)
Restera schreef:
17-10-2018 19:46
Ik vind appen en bellen om 12 uur ‘s nachts vrij intensief.

Ze hebben nog wel eens contact via de app en 1 keer is om 12 uur de telefoon overgegaan die hij niet heeft opgenomen.
Bovendien hebben ze ooit eens een beetje gezoend maar is het niks geworden.

Dat alles vertaal jij naar 'onnodig zeer intensief dagelijks contact met je ex' ?
Anárion schreef:
17-10-2018 16:00
Ik weet dat dit jouw stokpaardje is, maar waarom binnen dit topic deze discussie opnieuw aanzwengelen? Je hebt je medestanders, ook je 'tegenstanders', van wie je bij voorbaat al weet hoe ze gaan reageren. Hoeveel topics zijn er al niet geweest waarbij dit onderwerp aan de orde kwam? Misschien kun je er een eigen topic over openen, maar het draagt nu niets bij aan het probleem van TO.

Er is duidelijk iemand anders die het hele topic scheef trekt. Restera is niet voor niets degene waar iedereen op reageert omdat het volledig uit verhouding is wat ze zegt ten aanzien van de OP. Dan zou ik daar beginnen om te praten over stokpaardjes en zwengelen.
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
17-10-2018 20:33
Er is duidelijk iemand anders die het hele topic scheef trekt. Restera is niet voor niets degene waar iedereen op reageert omdat het volledig uit verhouding is wat ze zegt ten aanzien van de OP. Dan zou ik daar beginnen om te praten over stokpaardjes en zwengelen.
Er wordt binnen dit topic een discussie opgestart die al 1000 keer gevoerd is op dit forum. Lijkt me vrij onnodig, aangezien het altijd dezelfden zijn die hieraan meedoen.
...
Anárion schreef:
17-10-2018 21:45
Er wordt binnen dit topic een discussie opgestart die al 1000 keer gevoerd is op dit forum. Lijkt me vrij onnodig, aangezien het altijd dezelfden zijn die hieraan meedoen.

Al 1000 keer gevoerd en onnodig of niet, dat is de discussie waar TO om vraagt. Dan is het ook niet vreemd dat die discussie gevoerd wordt en dan is het ook niet vreemd dat dezelfde personen daar een mening over hebben.

Dan nog zou ik commentaar geven op degene die de discussie vervolgens het meest vervreemd van de OP. Popje reageert inhoudelijk op de OP en geeft daar haar visie bij. Restera maakt er een hele andere absurde situatie van en geeft daar vervolgens haar mening over. Dan vind ik dat tweede een stuk minder constructief en relevant dan het eerste, los van wat die mening is.
shifty schreef:
18-10-2018 08:39
Al 1000 keer gevoerd en onnodig of niet, dat is de discussie waar TO om vraagt. Dan is het ook niet vreemd dat die discussie gevoerd wordt en dan is het ook niet vreemd dat dezelfde personen daar een mening over hebben.

Dan nog zou ik commentaar geven op degene die de discussie vervolgens het meest vervreemd van de OP. Popje reageert inhoudelijk op de OP en geeft daar haar visie bij. Restera maakt er een hele andere absurde situatie van en geeft daar vervolgens haar mening over. Dan vind ik dat tweede een stuk minder constructief en relevant dan het eerste, los van wat die mening is.
Mooi verwoord weer.
Jaja007 schreef:
16-10-2018 12:29
Idd totaal ongepast om iemand om 00:00 te gaan bellen.

Tenzij het om een (medisch) spoedgeval gaat.
Toen een naaste familid plotseling op sterven lag na een plotselinge inwendige bloeding, werden wij ook wakker gebeld om 0:30 uur.
Juist. Dat soort tijdstippen zijn alleen voor bloedspoed. En aangezien mijn kinderen voor het gros op kamers wonen staat mijn telefoon sindsdien niet op stil. Ik word dus wakker als dat ding gaat. Als het geen bloedspoed laat ik echt merken niet blij te zijn
Orangetree schreef:
18-10-2018 08:55
Juist. Dat soort tijdstippen zijn alleen voor bloedspoed. En aangezien mijn kinderen voor het gros op kamers wonen staat mijn telefoon sindsdien niet op stil. Ik word dus wakker als dat ding gaat. Als het geen bloedspoed laat ik echt merken niet blij te zijn
Daar ben ik het wel mee eens. Op dat tijdstip moet het wel heel dringend zijn om te bellen of gebeld te worden.
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
18-10-2018 08:55
Juist. Dat soort tijdstippen zijn alleen voor bloedspoed. En aangezien mijn kinderen voor het gros op kamers wonen staat mijn telefoon sindsdien niet op stil. Ik word dus wakker als dat ding gaat. Als het geen bloedspoed laat ik echt merken niet blij te zijn
Sorry mensen, ik had beloofd weg te blijven, maar ik heb een tip.

Als je je kinderen onder prioriteit zet, kun je je telefoon gewoon op stil zetten, maar gaat als zij bellen hij alsnog af met geluid.

Ben weer weg, want off-topic, en dat is schijnbaar verboden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
shifty schreef:
18-10-2018 08:39
Al 1000 keer gevoerd en onnodig of niet, dat is de discussie waar TO om vraagt. Dan is het ook niet vreemd dat die discussie gevoerd wordt en dan is het ook niet vreemd dat dezelfde personen daar een mening over hebben.

Dan nog zou ik commentaar geven op degene die de discussie vervolgens het meest vervreemd van de OP. Popje reageert inhoudelijk op de OP en geeft daar haar visie bij. Restera maakt er een hele andere absurde situatie van en geeft daar vervolgens haar mening over. Dan vind ik dat tweede een stuk minder constructief en relevant dan het eerste, los van wat die mening is.
Wat voor absurde situatie maakt ze er dan van? Ik ben het zelf grotendeels met haar eens, voor mij zou het nooit werken. Totaal geen behoefte om contact te onderhouden met exen, behalve dan de vader van mijn kinderen maar dat kan niet anders. Ik heb het druk genoeg met werk, kinderen, familie, vriendinnen. Daar passen geen exen meer in.
Dat dat voor sommigen anders werkt, prima. In het geval van TO denk ik dat het meisje(ex-scharrel) meer wil dan vriend, aangezien ze zo brutaal is om hem op dat tijdstip te bellen terwijl ze weet dat hij in een relatie zit.
...
Anárion schreef:
18-10-2018 10:26
In het geval van TO denk ik dat het meisje(ex-scharrel) meer wil dan vriend, aangezien ze zo brutaal is om hem op dat tijdstip te bellen terwijl ze weet dat hij in een relatie zit.
De zus van mijn man is ook vaak zo brutaal om op de meest onmogelijke tijdstippen te bellen. Maar ik ben er toch echt wel vrij zeker van dat ze niet op een relatie met hem zit te wachten :)
De situatie van TO is natuurlijk heel anders, maar ik wil gewoon zeggen dat sommige mensen een beetje sociaal incapabel zijn ofzo. Dat betekent niet altijd meteen dat ze op iets uit zijn.
Restera schreef:
17-10-2018 12:54
Oke maar dat is dus nog geen antwoord op mijn vraag: waarom?
Waarom niet? Voor mij is het heel simpel. Ik heb 15 jaar lief en leed gedeeld met een geweldige man. Tijdens ons 'ouder worden' kwamen we erachter dat we bepaalde zaken (toekomstgericht) toch wel heel verschillend zagen, zo verschillend dat er simpelweg geen tussenoplossingen mogelijk waren. En we waren beiden niet bereid om hier consessies in te doen. Door de spanningen die dit opleverde uit elkaar gegroeid qua geliefden, maar die 15 jaar worden nu wel voortgezet als vrienden.
We hebben elkaar ooit beloofd om voor elkaar te zorgen zolang we er zijn. En ons doel tijdens onze scheiding was om dit na te streven. Hij is nog steeds een geweldige man, hij is alleen niet meer de man waar ik een liefdesrelatie mee wil hebben (en hij ook niet met mij). En ja, als er iets is mag hij me bellen, dag en nacht. Net als al mijn vrienden trouwens.

Waarom een vriendschap opgeven voor een nieuwe relatie? Ik zou het niet doen.

En verder eens met Popje en Rosa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven