Inzicht in deze situatie

22-09-2019 09:57 128 berichten
Laatst heb ik met iemand afgesproken die ik online heb leren kennen. Met deze man heb ik 2 maanden appcontact alvorens af te spreken. Ik wist dat hij mij leuk vond. We zijn allebei 27 jaar en hebben goede banen. Kwamen tijdens het appen achter dat we best veel raakvlakken hebben zowel qua karakter als interesses.

Achteraf zei hij dat hij dacht dat we niet helemaal matchen en vroeg naar mijn oordeel. Ik vond het natuurlijk niet leuk dat hij zei dat we niet matchen, we hebben een leuk gesprek gehad en konden samen lachen. Ik schoot een beetje in de zelfverdediging en zei dat we wellicht in karakters verschillen.

Toen ik vroeg waarom hij het vond, kon hij het niet goed benoemen. Ik stond verder zeker open voor een 2e afspraak, maar dat zei ik maar niet. Wat vinden jullie hiervan?
anoniem_390780 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:30
50.16% gewijzigd
starbright schreef:
22-09-2019 11:35
Het is een stuk waarschijnlijker dat hij op je onzekerheid is afgeknapt dan op je uiterlijk
Ja dat kan wel
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:33
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie?
Euh nee. Het is hoogstens een prima basis voor een volgende date of een reden dat je iemand beter wil leren kennen. Maar een leuk en interessant innerlijk lijkt me nog net iets belangrijker dan een goeie kop.
Nummer*Zoveel schreef:
22-09-2019 11:35
Dus als een man een aantrekkelijk uiterlijk heeft, dan wil jij er altijd een relatie mee? Ongeacht hoe ze verder zijn, wat ze doen, wat ze zeggen, en of je al dan geen klik met ze voelt?

Want dat zeg jij nu dus over hem. Als hij je afwijst, dan moet het wel om jouw uiterlijk gaan.

De meeste mensen gaan voor meer dan alleen uiterlijk en kunnen vaak niet uitleggen waarom “de klik” er wel of niet is. Soms voel je die nu eenmaal, en soms ook niet.
Ik vind het moeilijker om te accepteren dat er geen klik was dan dat het om mijn uiterlijk was. Want ik voelde wel een klik, ik moet het gewoon vergeten. Maar het vreemde was dat hij er zo op hamerde hoe jammer en helaas en alles het was. Alsof hij het echt niet leuk vond. Ja maar het was toch echt zijn besluit. Dan snap ik niet waarom hij het niet leuk vond dat het klaar was
minnimouse schreef:
22-09-2019 11:39
Euh nee. Het is hoogstens een prima basis voor een volgende date of een reden dat je iemand beter wil leren kennen. Maar een leuk en interessant innerlijk lijkt me nog net iets belangrijker dan een goeie kop.
Volgens mij ben ik qua innerlijk ook niet geheel oninteressant. Het was wel stom trouwens. In plaats van naar een cafe lopen, stelde ik opeens door de zenuwen voor om buiten op een bankje te zitten (in de avond). Hij vroeg zich ook af waarom, toenik het uitlegde snapte hij het wel. Maar toch, ik denk gewoon dat alles mis is gegaan
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:41
Volgens mij ben ik qua innerlijk ook niet geheel oninteressant. Het was wel stom trouwens. In plaats van naar een cafe lopen, stelde ik opeens door de zenuwen voor om buiten op een bankje te zitten (in de avond). Hij vroeg zich ook af waarom, toenik het uitlegde snapte hij het wel. Maar toch, ik denk gewoon dat alles mis is gegaan
Ik denk dat je hier veel te lang over loopt te malen.
Deze man wilde geen tweede date, jij vindt dat jammer. Dat is alles.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:41
Volgens mij ben ik qua innerlijk ook niet geheel oninteressant. Het was wel stom trouwens. In plaats van naar een cafe lopen, stelde ik opeens door de zenuwen voor om buiten op een bankje te zitten (in de avond). Hij vroeg zich ook af waarom, toenik het uitlegde snapte hij het wel. Maar toch, ik denk gewoon dat alles mis is gegaan
Maar dat zegt hij toch ook niet? Dat je qua innerlijk oninteressant bent. Je bent alleen niet dat wat hij zoekt. En dat kan..

Je moet het niet zo op jezelf betrekken. Hij heeft na een dat geconstateerd dat je niet dat bent wat hij zoekt. Echt zoals ik eerder schreef stop met het analyseren van dat alles.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:41
Volgens mij ben ik qua innerlijk ook niet geheel oninteressant. Het was wel stom trouwens. In plaats van naar een cafe lopen, stelde ik opeens door de zenuwen voor om buiten op een bankje te zitten (in de avond). Hij vroeg zich ook af waarom, toenik het uitlegde snapte hij het wel. Maar toch, ik denk gewoon dat alles mis is gegaan
Hij zegt toch niet dat hij je oninteressant vindt? Hij zegt dat hij geen klik voelde. Dat kan.
Je zit nu wel heel erg in de slachtofferrol hoor.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:39
Ik vind het moeilijker om te accepteren dat er geen klik was dan dat het om mijn uiterlijk was. Want ik voelde wel een klik, ik moet het gewoon vergeten. Maar het vreemde was dat hij er zo op hamerde hoe jammer en helaas en alles het was. Alsof hij het echt niet leuk vond. Ja maar het was toch echt zijn besluit. Dan snap ik niet waarom hij het niet leuk vond dat het klaar was
Omdat hij toch 2 maanden online contact heeft gehad en waarschijnlijk uit keek naar de date.
Helaas voor jullie voelde hij de klik niet (persoonlijk denk ik ook meer door je onzekerheid en je komt nu ook wel redelijk drammerig over).
Het kan toch dat hij hoop had om echt liefde te vinden en dat hij het oprecht jammer vond dat er geen klik was en er dus verder geen contact tussen jullie meer nodig is.

Ik heb ooit ook een date gehad met een hele knappe man die op papier echt wel mijn ideale man was maar in het echt klikte het niet en was hij veel te serieus voor mij (en ik te dromerig voor hem)
sunny-in-perth wijzigde dit bericht op 22-09-2019 11:51
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:39
Ik vind het moeilijker om te accepteren dat er geen klik was dan dat het om mijn uiterlijk was. Want ik voelde wel een klik, ik moet het gewoon vergeten. Maar het vreemde was dat hij er zo op hamerde hoe jammer en helaas en alles het was. Alsof hij het echt niet leuk vond. Ja maar het was toch echt zijn besluit. Dan snap ik niet waarom hij het niet leuk vond dat het klaar was
Waarschijnlijk had hij er van te voren meer van verwacht en toen zagen jullie elkaar in het echt en voelde hij die klik niet. Waarschijnlijk vond hij het daarom jammer.
Dat is nu eenmaal het risico van internetdaten. Dan klikt het heel goed via de chat en denk je je soulmate gevonden te hebben en dan zien jullie elkaar in het echt en is die klik er niet. Jammer, maar that's life.
Alle reacties Link kopieren
Het beste inzicht is: schouders ophalen, de afwijzing accepteren en niet op jezelf betrekken, loslaten en doorgaan. Het heeft geen enkele zin om stil te staan bij de vragen die jij stelt. En niet 2 maanden investeren in online contact voorafgaand aan een date. Kom op!
Mensch durf te leven
GracieR schreef:
22-09-2019 11:39
Ik vind het moeilijker om te accepteren dat er geen klik was dan dat het om mijn uiterlijk was. Want ik voelde wel een klik, ik moet het gewoon vergeten. Maar het vreemde was dat hij er zo op hamerde hoe jammer en helaas en alles het was. Alsof hij het echt niet leuk vond. Ja maar het was toch echt zijn besluit. Dan snap ik niet waarom hij het niet leuk vond dat het klaar was
Dat je gezellig online contact hebt, wil nog niet zeggen dat het net zo gezellig zal zijn als je elkaar echt ontmoet.
Er zijn dan zoveel dingen waardoor iemand niet de klik kan voelen. De manier waarop iemand praat, of ruikt, of maniertjes die iemand heeft, of de kleding die iemand draagt, of op je onzekerheid, of op het plan om toch voor dat bankje te kiezen, of op de vele uitleg die je gedrag nodig had, of de manier waarop je je vastklampt aan je idee dat dit een relatie zou kunnen worden...
Dat hij je daarna vriendelijk probeert af te wijzen, omdat het online wel gezellig was, is alleen maar aardig van hem.

Je maakt er een veel groter drama van dat het in werkelijkheid is. Dus dan is het beste advies: stoppen en dat heeft hij ook gedaan.
Drama maken vinden maar heel weinig mannen aantrekkelijk.
biol schreef:
22-09-2019 11:44
Maar dat zegt hij toch ook niet? Dat je qua innerlijk oninteressant bent. Je bent alleen niet dat wat hij zoekt. En dat kan..

Je moet het niet zo op jezelf betrekken. Hij heeft na een dat geconstateerd dat je niet dat bent wat hij zoekt. Echt zoals ik eerder schreef stop met het analyseren van dat alles.
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
minnimouse schreef:
22-09-2019 11:51
Waarschijnlijk had hij er van te voren meer van verwacht en toen zagen jullie elkaar in het echt en voelde hij die klik niet. Waarschijnlijk vond hij het daarom jammer.
Dat is nu eenmaal het risico van internetdaten. Dan klikt het heel goed via de chat en denk je je soulmate gevonden te hebben en dan zien jullie elkaar in het echt en is die klik er niet. Jammer, maar that's life.
Dat is het hele verraderlijke aan de klik. Een klik kan best nog ontstaan, soms heeft het tijd nodig.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
Sorry hoor, maar :facepalm:
GracieR schreef:
22-09-2019 11:33
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie? Waarom alles moeilijker maken dan het is en wat wil je nog meer op relatiegebied??
Huh? Ja dat kan een goede basis zijn maar als je geen klik voelt en niet verliefd wordt dan heb je niks aan die basis.

Misschien moet je aan je onzekerheid gaan werken. Iemand kan nog zo vaak zeggen dat hij/zij onzeker is, maar als je je daardoor niet leuk of wat vreemd gedrag gaat vertonen dan maak je jezelf daar niet aantrekkelijker mee.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:55
Dat is het hele verraderlijke aan de klik. Een klik kan best nog ontstaan, soms heeft het tijd nodig.
Ja, maar hij is je niets verplicht. Als hij je niet beter wil leren kennen (om wat voor reden dan ook) dan is dat zijn goed recht. Je hebt geen recht op een vervolgdate ofzo.
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
Sorry, maar ik begin een beetje te begrijpen dat hij geen klik met je had.
Niet zo wanhopig doen.
Je maakt er een enorm drama van.
Je hebt leuk contact via WhatsApp. Dan ontmoet je hem in het echt. Jij vindt hem leuk, hij vindt jou niet zo leuk als gedacht. Hij ziet op date nummer 1 echt wel of je relatiemateriaal bent. Voor hem ben je dat niet. Hij voelt die klik niet.
Hij zegt niet dat je niet leuk bent, hij maakt alleen duidelijk dat je voor hem niet iemand bent om een relatie mee te beginnen. En dat kan door je karakter komen. Waarom zou hij jou nog een kans moeten geven? De eerste date heb je laten zien hoe je bent. En dat is niet wat hij zoekt. Dan is het klaar. Over jezelf twijfelen hoeft niet.
Afgewezen worden is nooit leuk. Maar ik snap niet zo goed waarom jij niet snapt dat iemand je kan afwijzen.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:55
Dat is het hele verraderlijke aan de klik. Een klik kan best nog ontstaan, soms heeft het tijd nodig.
Bij mij niet hoor.
Ook niet als de ander vindt dan hij/zij dat wel zou verdienen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een beetje het gevoel dat je vindt dat hij je eigenlijk een 2e date verplicht was.
Ik heb ooit gedate met iemand met wie Ik geen klik voelde (en hij wel met mij) En die probeerde me ook met allerlei rationele argumenten te overreden waarom het toch een goed idee was om verder te daten. Maar dat werkt dus niet. En met ieder argument dat ie aandroeg, voelde ik steeds sterker dat t hem niet was. Vond het ongemakkelijk en voelde me eigenlijk ook niet meer serieus genomen in mijn gevoel over de situatie.
Sunny-in-Perth schreef:
22-09-2019 11:50
Omdat hij toch 2 maanden online contact heeft gehad en waarschijnlijk uit keek naar de date.
Helaas voor jullie voelde hij de klik niet (persoonlijk denk ik ook meer door je onzekerheid en je komt nu ook wel redelijk drammerig over).
Het kan toch dat hij hoop had om echt liefde te vinden en dat hij het oprecht jammer vond dat er geen klik was en er dus verder geen contact tussen jullie meer nodig is.

Ik heb ooit ook een date gehad met een hele knappe man die op papier echt wel mijn ideale man was maar in het echt klikte het niet en was hij veel te serieus voor mij (en ik te dromerig voor hem)
Dit. Ik heb ook net zoiets bij de hand gehad. Door omstandigheden wat (te) lang contact gehad voor we een date hadden. En ik vind het dan ook wel wat rigoureus om het hele contact te verbreken, maar ik wilde ook geen valse hoop geven. Hij ging het ook helemaal analyseren (terwijl hij zei er hetzelfde over te denken), waar ik geen zin in had, en nu is het een beetje stilgevallen daarin in plaats van elkaar gewoon het beste te wensen verder (wat mijn bedoeling was). Tja.
Iemand kan digitaal heel anders zijn dan in het echt. Die klik was er niet voor hem.

Je was niet alleen nerveus, maar ook vermoeiend onzeker als ik je hier zo lees. En nu is hij de boeman. Is lekker, want dan hoef jij niks aan je houding en innerlijk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
22-09-2019 12:10
Ik krijg een beetje het gevoel dat je vindt dat hij je eigenlijk een 2e date verplicht was.
Ik heb ooit gedate met iemand met wie Ik geen klik voelde (en hij wel met mij) En die probeerde me ook met allerlei rationele argumenten te overreden waarom het toch een goed idee was om verder te daten. Maar dat werkt dus niet. En met ieder argument dat ie aandroeg, voelde ik steeds sterker dat t hem niet was. Vond het ongemakkelijk en voelde me eigenlijk ook niet meer serieus genomen in mijn gevoel over de situatie.
Herkenbaar hoor. Denk dat een hele grote groep mensen weleens in deze situatie heeft gezeten. Soms is het er gewoon niet, en kennelijk merkt de ander dat niet. Overhalen werkt averechts.
Alle reacties Link kopieren
TO je hebt veel te lang alleen schriftelijk contact (want meer is chatten eigenlijk niet) en dan vorm je erin illusiebeeld van hem.
Bij de volgende man die je leert kennen, binnen een week afspreken. Bij een echte ontmoeting zie je elkaars lichaamstaal en mimiek, wat je mist bij appen.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:33
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie? Waarom alles moeilijker maken dan het is en wat wil je nog meer op relatiegebied?? Sowieso kan na 1 date nog zoveel groeien, je kan met geen mogelijkheid dan zeker weten of iemand wel of niet bij je past, vooral als het gesprek vlot ging.
Je kan het alleen zeker weten als je iemand niet aantrekkelijk genoeg vindt. Ze zeggen dat mannen simpel zijn. Dan durf ik met 95 procent zekerheid te zeggen dat hij me gewoon niet aantrekkelijk genoeg vond voor een 2e date

Ik ben een beetje als je date, best outgoing. Mensen voelen zich bij mij snel op hun gemak, het gesprek gaat vlot en ze voelen een klik. Wat ze echter niet in de gaten hebben is dat ik daarvoor soms behoorlijk hard moet werken, om dat gesprek gaande te houden. Dat vind ik niet erg, maar mensen trekken daar nog weleens de verkeerde conclusie uit. Dat "we" een klik hadden terwijl dat voor mij niet zo was.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven