Inzicht in deze situatie

22-09-2019 09:57 128 berichten
Laatst heb ik met iemand afgesproken die ik online heb leren kennen. Met deze man heb ik 2 maanden appcontact alvorens af te spreken. Ik wist dat hij mij leuk vond. We zijn allebei 27 jaar en hebben goede banen. Kwamen tijdens het appen achter dat we best veel raakvlakken hebben zowel qua karakter als interesses.

Achteraf zei hij dat hij dacht dat we niet helemaal matchen en vroeg naar mijn oordeel. Ik vond het natuurlijk niet leuk dat hij zei dat we niet matchen, we hebben een leuk gesprek gehad en konden samen lachen. Ik schoot een beetje in de zelfverdediging en zei dat we wellicht in karakters verschillen.

Toen ik vroeg waarom hij het vond, kon hij het niet goed benoemen. Ik stond verder zeker open voor een 2e afspraak, maar dat zei ik maar niet. Wat vinden jullie hiervan?
anoniem_390780 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:30
50.16% gewijzigd
GracieR schreef:
22-09-2019 13:14
Ik kom misschien dommig over. Maar geen enkele gast heeft mij kunnen gebruiken voor seks. Dat wil ik je nog even nageven. En deze man was dat ook niet gelukt als hij me daarna nog aan het lijntje had gehouden
Geen zorgen TO, dat wisten we al hoor.
Hatchi schreef:
22-09-2019 13:13
Ik vermoed dat TO zich online anders voor heeft gedaan dan ze in werkelijkheid is. Deze man heeft denk ik bij de eerste date gezien hoe TO in werkelijkheid is en is zich misschien wel rotgeschrokken van het andere gedrag dan dat hij online gewend was. In het echt ontmoette hij een dame met issues. En waarschijnlijk een stoornis.
TO, misschien is het verstandig je weer intensief te richten op je therapie en het online daten te laten voorlopig? Online daten werkt niet voor jou, dat is nu wel gebleken. Het is voor dates ook verdomde lastig dat ze jou niet eens op een normale kunnen zeggen dat het niets wordt. Wanneer doet een man het in jouw ogen wel goed?
Ik ga niet ontkennen dat ik issues heb, maar een stoornis? Wat voor 1 denk jij dan? Online kom ik idd zelfverzekerder over en ik ging nog met goede moed. Niet raar doen, niet onzeker, niet moeilijk doen. Zelfverzekerde lichaamstaal.

Alles wat mis kon gaan, is wel mis gegaan
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 13:18
Ik ga niet ontkennen dat ik issues heb, maar een stoornis? Wat voor 1 denk jij dan? Online kom ik idd zelfverzekerder over en ik ging nog met goede moed. Niet raar doen, niet onzeker, niet moeilijk doen. Zelfverzekerde lichaamstaal.

Alles wat mis kon gaan, is wel mis gegaan
Maar als alles dat mis kon gaan, mis ging. Waar zitten dan nu je vragen? Ik heb zo maar het idee dat een disaster date was.. en dat jij zo desperate op zoek bent naar een man in je leven dat je dat ook uitstraalt..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 13:18
Ik ga niet ontkennen dat ik issues heb, maar een stoornis? Wat voor 1 denk jij dan? Online kom ik idd zelfverzekerder over en ik ging nog met goede moed. Niet raar doen, niet onzeker, niet moeilijk doen. Zelfverzekerde lichaamstaal.

Alles wat mis kon gaan, is wel mis gegaan
Mwoh online kom je niet zelverzekerder over, ik denk dat je toen al een beetje door de mand bent gevallen, probeer je niet anders voor te doen bij iemand, ze vinden je of leuk of niet leuk zelfs als je klunzig en zenuwachtig doet, een echte leuke vent kijkt daar doorheen en sommigen zoeken een leuk poppetje.
Zet niet al je zinnen en hart op 1 gozer.
En laat je niet gek maken op een forum, hier straalt ook de onzekerheid van je af en de forumgieren ruiken dat van afstand.
Je hebt geen stoornis en als mensen denken dat je al een andere Nick had dan zijn ze gewoon erg sneu dat ze iedereen kennen van een forum plus al hun andere nick's dat is pas een stoornis :mrgreen:

Zet het forum uit en geniet nog even van de laatste dag mooi weer!
MissMaran schreef:
22-09-2019 13:38
Mwoh online kom je niet zelverzekerder over, ik denk dat je toen al een beetje door de mand bent gevallen, probeer je niet anders voor te doen bij iemand, ze vinden je of leuk of niet leuk zelfs als je klunzig en zenuwachtig doet, een echte leuke vent kijkt daar doorheen en sommigen zoeken een leuk poppetje.
Zet niet al je zinnen en hart op 1 gozer.
En laat je niet gek maken op een forum, hier straalt ook de onzekerheid van je af en de forumgieren ruiken dat van afstand.
Je hebt geen stoornis en als mensen denken dat je al een andere Nick had dan zijn ze gewoon erg sneu dat ze iedereen kennen van een forum plus al hun andere nick's dat is pas een stoornis :mrgreen:

Zet het forum uit en geniet nog even van de laatste dag mooi weer!
Ja jij maakt t helemaal mooi.
Onder haar andere Nick geeft ze bij zo ongeveer alles wat fout gaat de schuld aan haar vermeende autisme. Heeft geen reet re maken met iedereen kennen, is gewoon exact dezelfde schrijfstijl en issues.
Maar hey, het ligt idd aan een ander. Succes ermee :byee:
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
22-09-2019 13:53
Ja jij maakt t helemaal mooi.
Onder haar andere Nick geeft ze bij zo ongeveer alles wat fout gaat de schuld aan haar vermeende autisme. Heeft geen reet re maken met iedereen kennen, is gewoon exact dezelfde schrijfstijl en issues.
Maar hey, het ligt idd aan een ander. Succes ermee :byee:
Dan moet je toch echt op een forum wonen als je iedereen door hebt, to leeft tenminste nog een echt leven met echte mensen en had van jullie nog nooit gehoord waarschijnlijk.

To je gaat het hier niet vinden, blijf lekker onder de mensen en iedereen maakt dingen mee op liefdesgebied, je leert er vanzelf van en dan pak je het de volgende keer anders aan!
biol schreef:
22-09-2019 13:22
Maar als alles dat mis kon gaan, mis ging. Waar zitten dan nu je vragen? Ik heb zo maar het idee dat een disaster date was.. en dat jij zo desperate op zoek bent naar een man in je leven dat je dat ook uitstraalt..
Ik ga niet ontkennen dat ik het jammer vind dat een man me op het eerste gezicht leuk vindt. Het gaat ook wel eens goed hoor, maar zo gaan de dates die niet goed verlopen:

Zijn gezicht en ogen lichtten dan helemaal op. Ze beginnen spontaan, hartelijk en sociaal. En ik ook. Ik ben intussen bezig om dat angstige in mezelf in te tomen en me open te stellen. Ik ben heel open en zeg dan te snel: ik voel me nu even ongemakkelijk. Misschien toon ik mezelf dan te kwetsbaar.

Vervolgens begint het gesprekje etc en zie ik langzamerhand de man het opgeven ofzo totdat ze niet meer kunnen en ik ben wanhopig om te weten waar het door komt. Wat doe ik dan verkeerd? We hebben veel gepraat enzo en dan snap ik het niet. Ik ben ook gewoon vriendelijk en aardig.

Overigens moest ik ook bijkomen van het feit dat hij er in het echt anders uitzag dan hij zich online had gepresenteerd. 1.85? Eerder 1.74 en ik ben 1.72, dan had ik mijn hakken wel thuisgelaten. Ook daar zag ik overheen. Tweede date was ik wel voor gegaan.
GracieR schreef:
22-09-2019 13:59
Vervolgens begint het gesprekje etc en zie ik langzamerhand de man het opgeven ofzo totdat ze niet meer kunnen
Als dit het punt is dat het steeds misgaat, dan ben je blijkbaar niet zo'n leuke gesprekspartner als je zelf denkt.
Dat kan liggen aan hoeveel je praat, waarover je praat, de manier waarop je praat, de manier waarop je de ander laat praten...
stellar schreef:
22-09-2019 13:53
Ja jij maakt t helemaal mooi.
Onder haar andere Nick geeft ze bij zo ongeveer alles wat fout gaat de schuld aan haar vermeende autisme. Heeft geen reet re maken met iedereen kennen, is gewoon exact dezelfde schrijfstijl en issues.
Maar hey, het ligt idd aan een ander. Succes ermee :byee:
Ik denk dat je een andere forummer voor je hebt. Want bij mij is nooit autisme geconstateerd. Ik ben wel heel awkward, moeilijk en afstandelijk als ik iemand voor het eerst ontmoet en daarna loopt het wel los. Moet altijd wennen. Mijn vriendin waarschuwde nog, ga aub niet moeilijk doen!! Verpest het niet
klavertje-vier2019 schreef:
22-09-2019 14:02
Als dit het punt is dat het steeds misgaat, dan ben je blijkbaar niet zo'n leuke gesprekspartner als je zelf denkt.
Dat kan liggen aan hoeveel je praat, waarover je praat, de manier waarop je praat, de manier waarop je de ander laat praten...
We hadden het over multiculturele samenleving, politiek, vakanties, psychologie. Ja misschien ben ik wel oersaai. Maar dan had ik het toch al een keer gehoord dat ik saai ben?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:06
We hadden het over multiculturele samenleving, politiek, vakanties, psychologie. Ja misschien ben ik wel oersaai. Maar dan had ik het toch al een keer gehoord dat ik saai ben?
Of te geforceerd omdat je graag wil dat het werkt en dat pikt iemand toch op..
Hij dacht waarschijnlijk, leuk weer een date, es ff kijken of het wat is terwijl jij je al druk liep te maken over het moet werken, als je vriendin dat al zegt dan is er waarschijnlijk wel iets van waar..
MissMaran schreef:
22-09-2019 14:08
Of te geforceerd omdat je graag wil dat het werkt en dat pikt iemand toch op..
Hij dacht waarschijnlijk, leuk weer een date, es ff kijken of het wat is terwijl jij je al druk liep te maken over het moet werken, als je vriendin dat al zegt dan is er waarschijnlijk wel iets van waar..
Ze kent me heel goed en zei dat ik niet moeilijk moest doen, doe normaal. Ga niet moeilijk over plekjes en drankjes doen. Ik deed overal moeilijk over, ik zit dan helemaal vast in mijn angst. En word dan heel stijfjes, kan het niet uitleggen. Denk dat hij dat aanvoelde. Maar het is niet wie ik ben. Daarom had ik nog een date gewild.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:12
Ze kent me heel goed en zei dat ik niet moeilijk moest doen, doe normaal. Ga niet moeilijk over plekjes en drankjes doen. Ik deed overal moeilijk over, ik zit dan helemaal vast in mijn angst. En word dan heel stijfjes, kan het niet uitleggen. Denk dat hij dat aanvoelde. Maar het is niet wie ik ben. Daarom had ik nog een date gewild.
Iemand die bij je past prikt daar doorheen en dan gaat er ineens wel iets werken. Maar wed niet op 1 paard.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:12
Ze kent me heel goed en zei dat ik niet moeilijk moest doen, doe normaal. Ga niet moeilijk over plekjes en drankjes doen. Ik deed overal moeilijk over, ik zit dan helemaal vast in mijn angst. En word dan heel stijfjes, kan het niet uitleggen. Denk dat hij dat aanvoelde. Maar het is niet wie ik ben. Daarom had ik nog een date gewild.
Ook dit is wie je bent; stijfjes, moeilijk doen tijdens een eerste kennismaking/wanneer je iemand niet goed kent.
En een date mag daarom zeggen dat het bij 1 date blijft, ook al ben je later - volgens eigen zeggen - heus minder moeilijk en stijf.
MissMaran schreef:
22-09-2019 14:16
Iemand die bij je past prikt daar doorheen en dan gaat er ineens wel iets werken. Maar wed niet op 1 paard.
Dat is zo en het feit dat ik mezelf constant probeerde uit te leggen, maakte de date er ook niet gezelliger door. Ik vind het wel jammer, maar ik probeer het te vergeten. Ik zei nog a achteraf dat ik me schaamde voor mijn afscheid, maar het was al klaar. Het kon leuk geweest zijn.
GracieR schreef:
22-09-2019 14:04
Ik denk dat je een andere forummer voor je hebt. Want bij mij is nooit autisme geconstateerd. Ik ben wel heel awkward, moeilijk en afstandelijk als ik iemand voor het eerst ontmoet en daarna loopt het wel los. Moet altijd wennen. Mijn vriendin waarschuwde nog, ga aub niet moeilijk doen!! Verpest het niet
Hij zoekt misschien iemand die meteen leuk is, niet na een tijd lang ‘wennen’. Het zegt wel iets van je karakter en dat karakter moet bij je passen. Bij hem dus niet.
Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat hij niet op je valt? Jij valt toch ook niet op iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het niet goed ziet. Jullie hebben een date gehad en de verwachtingen waren hoog. Maar het was niet voor herhaling vatbaar. Klaar. Jij hebt niet iets verpest, je hoeft je niet te schamen voor je afscheid, en 'het kon leuk geweest zijn' is al helemaal niet in beeld want jullie hebben één date gehad.

Ik vind wel dat je er nogal krampachtig mee bezig bent. Met de indruk die je maakt en de redenen die je eenmalige date geeft. Het zou makkelijker zijn voor jezelf als je er iets meer ontspannen in kunt staan.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:12
Ga niet moeilijk over plekjes en drankjes doen.
Wat bedoel je daarmee? Dat je dan een kwartier bezig bent "het beste plekje" in de kroeg te kiezen? Niet bij de deur, tocht, niet bij de wc, bah, niet in de hoek, ongezellig, dat soort gedoe? En dat je 3 kwartier zit te dubben welk drankje je gaat bestellen ofzo?

Hoe dan ook, jij verwacht nu van je dates dat ze jou de tijd geven om te ontspannen/ontdooien zodat ze de echte jou kunnen leren kennen. Ik vind dat onrealistisch. Ik zou het omkeren en bedenken dat eventuele dates van jou verwachten dat je jezelf kunt zijn zonder krampachtig gedoe en angsten. En dat je pas gaat daten wanneer je dat zonder angsten kunt doen.

En anders lijkt het me handiger om via een sportvereniging of club oid eerst wat bevriend te raken met iemand en pas gaan daten wanneer je al op dat ontspannen niveau met elkaar omgaat.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:20
Dat is zo en het feit dat ik mezelf constant probeerde uit te leggen, maakte de date er ook niet gezelliger door. Ik vind het wel jammer, maar ik probeer het te vergeten. Ik zei nog a achteraf dat ik me schaamde voor mijn afscheid, maar het was al klaar. Het kon leuk geweest zijn.
Dat is ook zo'n onzekere opmerking, soort van sorry dat ik niet leuk genoeg was en dat is niet erg aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk erg netjes hoe hij ermee omging, er zijn ook rotzakken die denken haar ga ik inpakken en behandelen je vervolgens vreselijk.
En dan kun je zeggen ja maar ik ben netjes gebleven en hij deed gemeen, maar voordat je je met iemand inlaat moet je ook je grenzen aan kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Krijg last van plaatsvervangende schaamte hier... hij vindt je gewoon niet zo leuk. Waar dat aan ligt maakt niet uit maar hij voelt t gewoon niet. Dan zeg jij dat je het jammer vindt en sluit het af...

Maar in plaats daarvan ga je doorvragen en bijna smeken... waarom... je hebt hem 1 keer gezien en alleen met hem gesproken...

Echt hoor... sluit dit af en laat hem met rust... voor je je zelf echt heel belachelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Voor hem was de klik er gewoon onvoldoende. Vervolgens is hij zo aardig om dat uitvoerig en op een voor jou zo zacht mogelijke manier toe te lichten en het resultaat is dat je het nog meer gaat analyseren en hem nog minder los kunt laten.

Van de vraag 'verdien ik dan geen tweede kans' zou ik het als ik die man was echt spaansbenauwd krijgen. Nee dus, die man heeft het volste recht om na één date te concluderen dat het er voor hem niks in zit. Ik zie al dat je altijd verplicht twee keer met iemand uit moet voor je die persoon af mag wijzen onder het mom van 'iedereen verdient een tweede kans'.

Laat die man met rust, je maakt jezelf echt heel onaantrekkelijk zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
Genoegen nemen? Echt serieus... Ik neem echt geen genoegen met niks als t aankomt op een partner dan blijf ik nog liever tot mijn 40e alleen...

Ik heb geen eisenlijstje maar ik moet iemand wel.helemaal geweldig vinden en diegene heel erg leuk. Als ik op de 1e date iemand tref waarbij ik totaal geen gevoel heb of die absoluut mijn type niet is dan moet ik maar genoegen nemen met hem omdat ie knap en intelligent is? Nee dank je...

Meid ik denk dat je eerst wat aan je onzekerheid moet doen voor je weer gaat daten.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
Genoegen nemen? Echt serieus... Ik neem echt geen genoegen met niks als t aankomt op een partner dan blijf ik nog liever tot mijn 40e alleen...

Ik heb geen eisenlijstje maar ik moet iemand wel.helemaal geweldig vinden en diegene heel erg leuk. Als ik op de 1e date iemand tref waarbij ik totaal geen gevoel heb of die absoluut mijn type niet is dan moet ik maar genoegen nemen met hem omdat ie knap en intelligent is? Nee dank je...

Meid ik denk dat je eerst wat aan je onzekerheid moet doen voor je weer gaat daten.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 14:04
Mijn vriendin waarschuwde nog, ga aub niet moeilijk doen!! Verpest het niet
Heb je haar gevraagd hoe je niet moeilijk kan doen en het niet verpesten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven