Inzicht in deze situatie

22-09-2019 09:57 128 berichten
Laatst heb ik met iemand afgesproken die ik online heb leren kennen. Met deze man heb ik 2 maanden appcontact alvorens af te spreken. Ik wist dat hij mij leuk vond. We zijn allebei 27 jaar en hebben goede banen. Kwamen tijdens het appen achter dat we best veel raakvlakken hebben zowel qua karakter als interesses.

Achteraf zei hij dat hij dacht dat we niet helemaal matchen en vroeg naar mijn oordeel. Ik vond het natuurlijk niet leuk dat hij zei dat we niet matchen, we hebben een leuk gesprek gehad en konden samen lachen. Ik schoot een beetje in de zelfverdediging en zei dat we wellicht in karakters verschillen.

Toen ik vroeg waarom hij het vond, kon hij het niet goed benoemen. Ik stond verder zeker open voor een 2e afspraak, maar dat zei ik maar niet. Wat vinden jullie hiervan?
anoniem_390780 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:30
50.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
22-09-2019 12:48
Jaa dit dus, was dus niet de enige die dat dacht.
Iets wat je in je koffie doet?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als sociale angst. Dat is vervelend maar niet omoverkomelijk. Dapper dat je toch afspreekt to. Blijf dat gewoon doen ondanks je angst.
Jouw man komt wel.
MissMaran schreef:
22-09-2019 13:57
Dan moet je toch echt op een forum wonen als je iedereen door hebt, to leeft tenminste nog een echt leven met echte mensen en had van jullie nog nooit gehoord waarschijnlijk.
Nee hoor, nadenken heet dat, moet je misschien ook eens proberen.
De rest ga ik niet eens op in, je hebt geen idee.
@Abracadabra: yup....
Alle reacties Link kopieren
Een eerste date kan en mag alle kanten op. Zoveel bevestigen en om bevestiging vragen daarmee maak je het allemaal erg groot en beklemmend. Je verwachtingen zijn veel te hoog. Je dramt. Niemand is je op date 1 iets verschuldigd ook geen 2de kans.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
22-09-2019 12:30
Ik ben een beetje als je date, best outgoing. Mensen voelen zich bij mij snel op hun gemak, het gesprek gaat vlot en ze voelen een klik. Wat ze echter niet in de gaten hebben is dat ik daarvoor soms behoorlijk hard moet werken, om dat gesprek gaande te houden. Dat vind ik niet erg, maar mensen trekken daar nog weleens de verkeerde conclusie uit. Dat "we" een klik hadden terwijl dat voor mij niet zo was.
Dit is herkenbaar en de reactie hierop van TO speelt boekdelen.

Als zíj niet het gevoel heeft dat dit misschien zo zou kunnen zijn, ís het niet zo. Heb je (TO) wel enig moment stilgestaan bij je date? Hij probeert netjes uit te leggen dat ‘t ‘m niet wordt en wordt vervolgens in een situatie gemanouvreerd waarin zij niet accepteert dat ze wordt afgewezen. Hij is haar niets (en ook helemaal niets) verschuldigd. Een klik van één kant is dus géén match.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 13:59
Ik ga niet ontkennen dat ik het jammer vind dat een man me op het eerste gezicht leuk vindt. Het gaat ook wel eens goed hoor, maar zo gaan de dates die niet goed verlopen:

Zijn gezicht en ogen lichtten dan helemaal op. Ze beginnen spontaan, hartelijk en sociaal. En ik ook. Ik ben intussen bezig om dat angstige in mezelf in te tomen en me open te stellen. Ik ben heel open en zeg dan te snel: ik voel me nu even ongemakkelijk. Misschien toon ik mezelf dan te kwetsbaar.

Vervolgens begint het gesprekje etc en zie ik langzamerhand de man het opgeven ofzo totdat ze niet meer kunnen en ik ben wanhopig om te weten waar het door komt. Wat doe ik dan verkeerd? We hebben veel gepraat enzo en dan snap ik het niet. Ik ben ook gewoon vriendelijk en aardig.

Overigens moest ik ook bijkomen van het feit dat hij er in het echt anders uitzag dan hij zich online had gepresenteerd. 1.85? Eerder 1.74 en ik ben 1.72, dan had ik mijn hakken wel thuisgelaten. Ook daar zag ik overheen. Tweede date was ik wel voor gegaan.
Mijn buurvrouw is ook gewoon vriendelijk en aardig? Dat zegt toch totaal niets?
Je bent ‘m nu trouwens naar beneden aan het halen, beetje triest en primitief.
(“Ah, ik wilde ‘m toch niet, hij was veel te klein en lelijk voor mij en had ook nog gelogen”).
Rosamendosa schreef:
22-09-2019 16:30
Mijn buurvrouw is ook gewoon vriendelijk en aardig? Dat zegt toch totaal niets?
Je bent ‘m nu trouwens naar beneden aan het halen, beetje triest en primitief.
(“Ah, ik wilde ‘m toch niet, hij was veel te klein en lelijk voor mij en had ook nog gelogen”).
Dit is onzin. Vond hem een knappe man. Verdraai mijn woorden niet. Alsof wat korter gelijk staat aan lelijk?! Ik vind uiterlijk ook niet zo belangrijk
GracieR schreef:
22-09-2019 12:43
Dit is niet waar. Ik haalde veel onderwerpen erbij en hield ook het gesprek op gang. Hij was niet de enige
Je doet nu bij Malibu wat je eigenlijk ook bij deze man doet; niet serieus nemen wat de ander zegt. Je neemt niet serieus dat hij gewoon echt niet wil en je neemt Malibu's reactie noet serieus. Hij of zij zegt namelijk helemaal niet dat dit van toepassing op jouw situatie moet zijn maar dat dit soms zo werkt bij outgoing mensen. Je duikt er meteen op door te zeggen dat dit niet waar is. Terwijl hij/zij er nog bij vermeldt dat dit voor de otgoing persoon zo kan voelen, terwijl de wat stillere persoon het niet door hoeft te hebben.

Het kan heel naar overkomen als zo over mensen heen dendert om maar hun ongelijk aan te tonen. Het maakt misschien ook dat je wat minder goed luistert naar wat de ander zegt. Je lijkt namelijk verschillende malen iets heel anders uit een boodschap te halen dan wat dr ontvanger bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
22-09-2019 15:50
Nee hoor, nadenken heet dat, moet je misschien ook eens proberen.
De rest ga ik niet eens op in, je hebt geen idee.
@Abracadabra: yup....
Ik kan heel hard nadenken en toch niet verschillende nick's aan elkaar linken en dat nick vissen is ook totaal niet nodig en is zelfs tegen de regels, niet voor niks want het is gewoon off topic en irritant.
Alle reacties Link kopieren
In jouw schoenen zou ik voortaan wat sneller afspreken en wat oefenen met dates voor de lol. Zonder de druk dat er direct een relatie uit moet komen. Samen een activiteit doen, iemand in het echt leren kennen zonder er direct heel veel aan op te hangen. Met iemand naar het museum, een workshop volgen of een drankje doen. Mogelijk zakt ea een beetje wanneer je meer hebt geoefend met 1e dates.
vivautrecht85 schreef:
22-09-2019 17:35
Je doet nu bij Malibu wat je eigenlijk ook bij deze man doet; niet serieus nemen wat de ander zegt. Je neemt niet serieus dat hij gewoon echt niet wil en je neemt Malibu's reactie noet serieus. Hij of zij zegt namelijk helemaal niet dat dit van toepassing op jouw situatie moet zijn maar dat dit soms zo werkt bij outgoing mensen. Je duikt er meteen op door te zeggen dat dit niet waar is. Terwijl hij/zij er nog bij vermeldt dat dit voor de otgoing persoon zo kan voelen, terwijl de wat stillere persoon het niet door hoeft te hebben.

Het kan heel naar overkomen als zo over mensen heen dendert om maar hun ongelijk aan te tonen. Het maakt misschien ook dat je wat minder goed luistert naar wat de ander zegt. Je lijkt namelijk verschillende malen iets heel anders uit een boodschap te halen dan wat dr ontvanger bedoelt.
Kom op. Ik weet dat hij niet wil. Wilde het hier alleen bespreken. Ik heb hem ook niet meer geappt en zou ik ook nooit meer doen
GracieR schreef:
22-09-2019 16:49
Dit is onzin. Vond hem een knappe man. Verdraai mijn woorden niet. Alsof wat korter gelijk staat aan lelijk?! Ik vind uiterlijk ook niet zo belangrijk
Blijkbaar wel, want als je moet ‘bijkomen’ van de lengte van iemand en dat zo benoemt, dan is het wel belangrijk voor je. Je had zelfs andere schoenen aangetrokken als je had geweten dat hij kleiner was.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk: heb jij autisme TO? Uit je reacties maak ik op dat je veel letterlijk neemt. In die context zou ik het wel beter begrijpen in ieder geval.
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.

Ik ben single, maar begrijp dat je me minderwaardig vindt? Voor de liefde is m.i. wel iets meer nodig dan jij omschrijft. Geen denken aan dat ik de rest van mijn leven ga delen met iemand die ik alleen maar leuk, aardig en betrouwbaar vindt. Dan kan ik beter alleen blijven. Voldoe zelf ook prima aan die omschrijving. :proud:
En ik peins er ook niet over het een ander aan te doen om voor hem te kiezen omdat ik hypothetisch gezien zo nodig iemand in mijn leven zou willen hebben. De ander heeft m.i. ook veel meer aan iemand die oprecht van hem houdt en volledig voor hem gaat.
GracieR schreef:
22-09-2019 17:49
Kom op. Ik weet dat hij niet wil. Wilde het hier alleen bespreken. Ik heb hem ook niet meer geappt en zou ik ook nooit meer doen
Dit is totaal niet wat ik bedoel. Ik bedoelde dat je zijnn argumenten niet serieus neemt want overal heb je wel een ja-maar op. Ik heb het ook geenszins over hem nog appen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:10
Ja okay. Dan ga ik toch echt denken dat het toch wel aan mijn uiterlijk lag. Dat hij me niet leuk vond dus.
Waarom? Het kan toch gewoon liggen aan hoe je bent of overkomt? Of zie je dat als iets wat onmogelijk is?
En ja, misschien ligt het aan je uiterlijk. Is dat erg?

Voor een ander kun je geweldig zijn. Voor hem gewoon niet. Trek het je niet aan, je kent de beste man niet eens.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:33
Iemand een prima leuk en knap mens vinden, is toch prima basis voor een relatie? Waarom alles moeilijker maken dan het is en wat wil je nog meer op relatiegebied?? Sowieso kan na 1 date nog zoveel groeien, je kan met geen mogelijkheid dan zeker weten of iemand wel of niet bij je past, vooral als het gesprek vlot ging.
Je kan het alleen zeker weten als je iemand niet aantrekkelijk genoeg vindt. Ze zeggen dat mannen simpel zijn. Dan durf ik met 95 procent zekerheid te zeggen dat hij me gewoon niet aantrekkelijk genoeg vond voor een 2e date
Ik vind je vrij naief en negatief denken. Hoe oud ben je?

Iemand een leuk en knap mens vinden is een prima basis voor een vriendschapsrelatie. Bij een liefdesrelatie wil je meer: Lust, passie, aantrekkingskracht, regelmatige seks, intimiteit en zelfs heel simpel gewoon geil worden van de ander.

Je hebt het er over dat iets nog kan groeien. Dat wat kan groeien is de band. Ik ben het dan ook niet met je eens dat aantrekkelijkheid de enige reden is waarom je zeker kunt zeggen dat je geen tweede date wil. Als ik alleen al kijk naar mijn eigen ervaring en die van vriendinnen: soms gedate met iemand die woest aantrekkelijk is, maar waar mentaal echt totaal geen klik mee is. Omdat diegene over bepaalde (belangrijke) dingen zo anders dacht dat ik daar nooit mee zou kunnen leven, of omdat bepaald gedrag binnen 5 minuten binnen mijn irritatiezone valt of combinaties van karaktertrekken al heel snel gaan vervelen. Of als iemand een negatieve insteek heeft, al snel duidelijk wordt dat alles altijd de schuld van anderen is. Dan gaat dat echt geen relatie worden. Ook al is die persoon heel aardig, intelligent of mooi.
Hatchi schreef:
22-09-2019 18:29
Blijkbaar wel, want als je moet ‘bijkomen’ van de lengte van iemand en dat zo benoemt, dan is het wel belangrijk voor je. Je had zelfs andere schoenen aangetrokken als je had geweten dat hij kleiner was.
Bijkomen in de zin van dat ik het me heel anders had voorgesteld en absoluut niet omdat de lengte me wat uitmaakt. Ben echt totaal niet oppervlakkig. Ik voelde me opeens ook heel slecht in mijn kleding en schoenkeuze, had me willen aanpassen aan zijn looks zeg maar.

Ik merk dat ik heel slecht kan switchen wanneer ik flexibel moet zijn, niet goed tegen veranderingen kunnen. Tenminste..heb even tijd nodig om het even te verwerken en er dan goed mee om te gaan. Tips hiervoor?
Rosamendosa schreef:
22-09-2019 18:48
Eerlijk: heb jij autisme TO? Uit je reacties maak ik op dat je veel letterlijk neemt. In die context zou ik het wel beter begrijpen in ieder geval.
Wat begreep ik letterlijk? Ik heb iig nooit de diagnose autisme gekregen. Had het hier wel eerlijk verteld als het wel zo was. Ben je al autistisch als je bepaalde dingen letterlijk opvat?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 19:31
Bijkomen in de zin van dat ik het me heel anders had voorgesteld en absoluut niet omdat de lengte me wat uitmaakt. Ben echt totaal niet oppervlakkig. Ik voelde me opeens ook heel slecht in mijn kleding en schoenkeuze, had me willen aanpassen aan zijn looks zeg maar.

Ik merk dat ik heel slecht kan switchen wanneer ik flexibel moet zijn, niet goed tegen veranderingen kunnen. Tenminste..heb even tijd nodig om het even te verwerken en er dan goed mee om te gaan. Tips hiervoor?
Gewoon meer schijt aan hebben en jezelf zijn.. dat kun je jezelf aanleren.
Je denkt veel te ingewikkeld.
Denk je dat die mannen zo ingewikkeld doen?? Echt niet hoor.
Ze zien niet of jij een gucci tas of een action tas draagt ze kijken gewoon of het klikt.
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 11:53
Dat mensen zo kieskeurig zijn. Zo blijft men tot hun 40e wel alleen. Waarom gewoon geen genoegen nemen met leuk, aardig, betrouwbaar, intelligent en knap? Geef het dan de kans op zij minst.

Ach er zijn zoveel betere, dat heb je met online dating. Een betere vrouw is met 1 tik op de telefoon verwijderd en dan paf laat je je 2 maanden contact barsten. Want er zijn toch 100en vrouwen. Het was toch niet niet voor niks dat contact toch. Toen vond hij me ook goed genoeg en nu blijkbaar niet en ik ben niks veranderd in de tussentijd. Ik snap dat nooit zo goed.
Je komt wanhopig over. Jij gaat dus met elke willekeurige leuke, aardige, betrouwbare, intelligente en knappe man een relatie aan, om maar niet alleen te blijven als je 40 bent? Snap je hoe raar en onaantrekkelijk dat is?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 19:31
Ik merk dat ik heel slecht kan switchen wanneer ik flexibel moet zijn, niet goed tegen veranderingen kunnen. Tenminste..heb even tijd nodig om het even te verwerken en er dan goed mee om te gaan. Tips hiervoor?
Ik denk geen verwachtingen hebben over iemands uiterlijk voor een date. Misschien iets luchtigs zeggen over zijn kleding, een complimentje of zo. Kan je dit waar nodig generaliseren naar andere dingen dan zijn kleding/uiterlijk?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 13:59
Zijn gezicht en ogen lichtten dan helemaal op. Ze beginnen spontaan, hartelijk en sociaal. En ik ook. Ik ben intussen bezig om dat angstige in mezelf in te tomen en me open te stellen. Ik ben heel open en zeg dan te snel: ik voel me nu even ongemakkelijk. Misschien toon ik mezelf dan te kwetsbaar.

Vervolgens begint het gesprekje etc en zie ik langzamerhand de man het opgeven ofzo totdat ze niet meer kunnen en ik ben wanhopig om te weten waar het door komt. Wat doe ik dan verkeerd? We hebben veel gepraat enzo en dan snap ik het niet. Ik ben ook gewoon vriendelijk en aardig.
De zin "Ik voel me nu even ongemakkelijk" geeft aan dat je je voelt op een manier zoals hij dat denkelijk niet hoopt, maar geen context over waarom je je zo voelt of wat je ermee wilt.
Als je alleen dat zegt *kan* hij gaan raden: "heb ik iets verkeerd gedaan? En nu? Wil ze weg? Waarom zegt ze dit?" Dingen die maken dat hij opgeeft, zoals je het beschrijft.

Wat maakt dat je je op dat moment ongemakkelijk voelt?
Dekt: "Goh ik vind het best leuk met je maar ook wel spannend dit." de lading? Is er verschil tussen de twee zinnen voor je?
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 19:34
Wat begreep ik letterlijk? Ik heb iig nooit de diagnose autisme gekregen. Had het hier wel eerlijk verteld als het wel zo was. Ben je al autistisch als je bepaalde dingen letterlijk opvat?
Je lijkt alles letterlijk te nemen. Een voorbeeld: ziet een optelsom van eigenschappen als iets dat ‘waar is’ en ziet daarbij chemie/ intuïtie/ fingerspitzengefühl/ hoe je het ook maar noemt over het hoofd. Het gaat niet alléén om letterlijk nemen; Je stelt je ook niet flexibel en zwart- wit op, lijkt moeilijk ‘tussen de regels door’ te kunnen lezen. In het specifieke geval met deze jongen lijk je veel over het hoofd te zien en je gaat ook door over het feit dat hij zegt dat hij het jammer vindt. De meeste mensen gebruiken deze zin om aardig te zijn, niet om aan te geven dat hij het zó jammer vindt dat het niet klikt dat hij er alsnog voor kiest om een tweede date te doen.

Dit is niet om je aan te vallen, eerder iets dat mij opviel. Doe ermee wat je wilt, ik bedoel het niet verkeerd.
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 20:35
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GracieR schreef:
22-09-2019 16:49
Dit is onzin. Vond hem een knappe man. Verdraai mijn woorden niet. Alsof wat korter gelijk staat aan lelijk?! Ik vind uiterlijk ook niet zo belangrijk
Lelijk bedoelde ik in de trant van “goed genoeg” (je nam het weer letterlijk, maar deze begrijp ik wel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven