Irritatie over snelheid waarmee ex gaat samenwonen

23-07-2019 12:43 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames!

Mijn ex en ik zijn nu zo’n anderhalf jaar gescheiden en hebben een dochtertje van 6.
Ex wilde scheiden, nadat zijn gevoel voor mij verdwenen was. We hadden een roerige periode achter de rug waarin kanker heb overwonnen, maar daarna in een forse burn-out terecht kwam. Heeft me veel pijn gedaan, maar ik heb alles inmiddels verwerkt en gun hem ook wel weer een fijn leven.
Nu heeft mijn ex sinds ongeveer 8 maanden een nieuwe vriendin. Al voor de scheiding hebben wij samen afgesproken dat we de introductie van eventuele nieuwe partners in het leven van ons dochtertje, langzaam en doordacht zullen doen. We wilden het belang van onze dochter voorop zetten. Daarom hebben we op mijn initiatief ook een regel in het convenant aangebracht waarin staat dat we dochter en evt nieuwe partner pas kennis laten maken na 4 maanden. Hier deed mijn ex (hij had toen net een nieuwe relatie met zijn huidige vriendin) al erg moeilijk over. Hij zei echter toe dat hij het, in het belang van onze dochter, ook rustig aan zal doen.

Nu kwam ik er vorige week achter dat zijn vriendin echter al een aantal weken bij hem en mijn dochtertje in woont. Nog niet ingeschreven, maar het is gewoon haar verblijfplek. Ten eerste vind ik het vervelend dat hij hier niet gewoon open over is geweest. Ik zou hier namelijk geen probleem van maken, maar we moeten dit wel bekijken omdat het ook gevolgen voor de alimentatie kan hebben.

Maar het meeste maak ik me zorgen om hoe dit voor mijn dochtertje zal zijn. Ze heeft de nieuwe vriendin van ex-partner nog geen 3 maanden geleden voor het eerst gezien en nu woont ze dus al bij hen in! Ik vind dat best heftig voor haar, helemaal omdat ze al veel achter haar kiezen heeft met onze scheiding en mijn ziekte. Ex ziet dit anders, hij vindt dat het prima gaat. Nu heb ik totaal geen problemen met de nieuwe vriendin van mijn ex, het is volgens mij een aardige en normale vrouw. Maar ik vind dat ex zich niet aan onze afspraak van het ‘langzaam introduceren van een nieuwe partner houdt’ en nu dus ineens ook nieuwe vriendin bij hem en dochter in laat wonen! De verdeling van de zorg is 60-40% dus dochter is ook 40% van de tijd bij ex.
Ik weet dat ik er weinig aan kan doen, maar het voelt niet goed.
Wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie doen.
anoniem_388510 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 14:43
1.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hmm, als ik goed reken, heeft hij zich aan de 4 maanden gehouden die in het convenant staan. Toch? Dan valt er niet zoveel aan te doen. Vooral doen wat goed is voor je dochter, dat betekent: door één deur kunnen blijven gaan met je ex.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niets van en ik zou gewoon in- en uitademen en dat dan blijven doen.

Hij is je ex. Je hebt geen controle over hem. Leer er maar mee leven.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als tijd voor een goed gesprek. Hopelijk voel je je daarna meer op je gemak met e.e.a.
Ten eerste vind ik het vervelend dat hij hier niet gewoon open over is geweest. Ik zou hier namelijk geen probleem van maken, maar we moeten dit wel bekijken omdat het ook gevolgen voor de alimentatie kan hebben.
Dat zou ik hem zeggen. Dat haalt een heet hangijzer uit de lucht. Misschien is hij bang voor modder. Dat ben je dan voor. Voor het 'zakelijke' deel is het vast handig als zijn vriendin erbij is.
Hij heeft zich aan de afspraak van 4 maanden wachten gehouden toch?
Verder kun je er volgens mij dan geen gedoe over maken. Dat is wat in het convenant staat.

Kan me een beetje voorstellen dat je het moeilijk vindt voor dochter maar is het ook moeilijk voor dochter of denk je dat alleen?
Is ze anders gaan doen de afgelopen weken? Heb je er met haar over gepraat?

Dat je nu al over alimentatie gaat rekenen vind ik een beetje gek. Ze woont er nog niet eens officieel toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je vooral erg krampachtig probeert te doen alsof je er geen probleem mee hebt dat hij een nieuwe vriendin heeft.
Kinderen zijn flexibel. Als het een aardige en normale vrouw is zie ik geen probleem.
Welke gevolgen zou een nieuwe vriendin (die daar niet officieel woont) voor de alimentatie hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Focus van hem afhalen. Echt, de enige die hier op dit moment wellicht last van heeft, ben jij.
Je ex doet niets verkeerd. Dat jij het graag anders had gezien, is geen reden om hierin ook maar iets te ondernemen...
Maak je zorgen om je dochter wanneer daar nood aan is.
Concentreer je maar op jezelf (en je dochter).
Voor je dochter kan je er zijn voor haar wanneer ze bij jou is.
Echt ik snap je gevoel hierin echt. Maar probeer je op het positieve te richten. Het is een aardige normale vrouw, jullie hebben een omgangsregeling die verder goed loopt en als je dochter er geen last van lijkt te hebben en het goed met haar kan vinden dan zou ik proberen om toch mijn zegeningen te tellen. Hoe moeilijk het ook is. En je mag het ook moeilijk vinden, en rot of ongelooflijk kut zelfs.
Ik vind het wel gek dat jij gelijk aan meer alimentatie denkt. De kosten worden voor jou toch niet hoger. Het mens woont nog niet eens officieel in!

Ik snap wel dat je het snel vind gaan, maar helaas ga je daar niets aan doen. Onwijs frustrerend. Ik weet het. Maar hij is je ex en doet wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
23-07-2019 13:46
Ik vind het wel gek dat jij gelijk aan meer alimentatie denkt. De kosten worden voor jou toch niet hoger. Het mens woont nog niet eens officieel in!

Ik snap wel dat je het snel vind gaan, maar helaas ga je daar niets aan doen. Onwijs frustrerend. Ik weet het. Maar hij is je ex en doet wat hij wil.
To zegt dat het gevolgen kan hebben voor de alimentatie. Daar zijn meer versies van dan deze die jij beschrijft.

To, betaal jij toevallig partneralimentatie aan je ex? Dan snap ik dat je een en ander wil weten. Maar ook bij kinderalimentatie misschien.

Zolang het een normale vrouw is, relax... jij bent nog steeds de moeder.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Misschien is het wat voorbarig om me al zorgen te maken om dochter. Maar toch is het niet zoals ik het graag voor haar gezien had. Ik weet dat kinderen flexibel zijn en misschien overschat ik de impact die alles op haar gehad heeft. Ik vind het gewoon erg lastig om m’n dochter ‘uit handen te geven’, maar toen ze nog alleen met ex was wist ik iig een beetje hoe haar situatie was en hoe hij met haar omgaat, omdat ik hem door en door ken. Nu met de nieuwe vriendin weet ik niet wat haar invloed op mijn dochter gaat zijn. Gaat dat klikken? Trekt ze het dat de situatie bij haar papa zo snel veranderd etc?
Alle reacties Link kopieren
‘Ik zou hier namelijk geen probleem van maken’. Maar dat doe je wel. Daarom is hij er niet eerlijk over. Hij kent je langer dan vandaag.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
23-07-2019 13:57
‘Ik zou hier namelijk geen probleem van maken’. Maar dat doe je wel. Daarom is hij er niet eerlijk over. Hij kent je langer dan vandaag.
Ik maak er geen probleem van. Ik vraag me alleen af hoe dit voor dochter zal zijn. Dat lijkt me een legitieme vraag, en geen ‘probleem’ waar ik ex mee opzadel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is laat lekker gaan. Wees blij dat jullie een goede omgangsregeling hebben getroffen met 60/40. Kinderen zijn vrij flexibel zolang je er zelf niet te moeilijk over doet.
Maar heb je al met dochter gepraat? Wat vindt ze van de vriendin en hoe gaat het nu bij papa thuis?
Alle reacties Link kopieren
Contastavros schreef:
23-07-2019 14:00
Ik maak er geen probleem van. Ik vraag me alleen af hoe dit voor dochter zal zijn. Dat lijkt me een legitieme vraag, en geen ‘probleem’ waar ik ex mee opzadel.

Maak het niet te moeilijk voor je kind. Of komt ze huilend thuis omdat papa een nieuwe vriendin heeft?
Alle reacties Link kopieren
Contastavros schreef:
23-07-2019 13:57
Bedankt voor de reacties.

Misschien is het wat voorbarig om me al zorgen te maken om dochter. Maar toch is het niet zoals ik het graag voor haar gezien had. Ik weet dat kinderen flexibel zijn en misschien overschat ik de impact die alles op haar gehad heeft. Ik vind het gewoon erg lastig om m’n dochter ‘uit handen te geven’, maar toen ze nog alleen met ex was wist ik iig een beetje hoe haar situatie was en hoe hij met haar omgaat, omdat ik hem door en door ken. Nu met de nieuwe vriendin weet ik niet wat haar invloed op mijn dochter gaat zijn. Gaat dat klikken? Trekt ze het dat de situatie bij haar papa zo snel veranderd etc?
Laat het los. Echt voor iedereen beter. Je zegt dat je bezorgd bent om je dochter maar deze post roept alleen bezorgdheid van jou uit.
Alle reacties Link kopieren
Wacht even, de situatie dat vriendin bij papa inwoont is al een poosje zo en dat heb je pas gehoord maar niks aan je dochter gemerkt? Dan gaat het dus allemaal goed en zijn er geen problemen. Anders had je het wel aan je dochter gemerkt. Probleem dus opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Jij kan het snel vinden, maar ik vind er niks raars aan. Er is geen algemene maatstaaf voor na hoe lang je het beste kunt gaan samenwonen.

Je ex houdt zich aan de afspraken. Zij is en aardige en normale vrouw. Voor je dochter zal het ook fijn zijn om papa gelukkig te zien.

Weet je zeker dat je de scheiding helemaal verwerkt hebt?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
23-07-2019 13:43
Welke gevolgen zou een nieuwe vriendin (die daar niet officieel woont) voor de alimentatie hebben dan?
Als to alimentatie betaalt, wordt die lager als ex een duurzame relatie heeft.
Belang van het kind voorop stellen, en zoals al eerder opgemerkt hier... je merkt niets aan haar... prima toch.
laat gaan, ga verder met je leven ... je hebt er geen invloed op wat hij doet...of niet doet..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens dat het wat snel gaat. Maar ja, daar is niks aan te doen. Gelukkig is het een normale, aardige vrouw. Daar zou ik erg blij om zijn. Praat eens met ze. Vraag hoe het gaat met jullie dochter als ze bij hen is.
Ik zou zeker niet beginnen over de snelheid waarmee ze bij hem in is getrokken. Dat is niet jouw zaak. Hij heeft zich keurig aan die vier maanden gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat je het moeilijk vind, een ander die misschien gaat moederen over je dochter.

maar ze heeft maar 1 moeder en dat ben jij, het beste wat ze kan hebben is dat ze het goed kan vinden met de nieuwe vriendin, en dat ze zich er op haar gemak voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven