Irritatie's

27-11-2021 12:01 79 berichten
Irriteren of ergeren jullie je ook wel eens aan je partner ?

Geen irritaties of ergenissen als sokken naast de wasmand of op de vloer , geen dopjes niet op de tube tandpasta draaien of de wc bril omhoog laten staan maar gewoon andere dingen , als net iets teveel drinken of altijd het hoogste woord willen hebben...macho gedrag , te hard rijden enz enz

Gewoon puur nieuwsgierigheid van mijn kant :)

Ik trap af , ik vind het irritant dat bijvoorbeeld als ik iets tot in de puntjes geregeld heb en bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt , hij dan antwoord geeft op zo'n manier of dat ie het dan ook helemaal weet allemaal.
Maar dan net niet dus , in plaats van vraag dat maar aan K of je moeder.
Het is uiteraard geen big deal , naar soms een beetje storend...een ergernis

Wie volgt , wat vind jij irritant of waaraan erger je je aan je partner ?
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:38
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat hij soms met de grootste stelligheid complete onzin kan verkondigen.
Alle reacties Link kopieren
Een situatie, met nu ex. Ver voor corona. Heb zelf een hekel aan alle alcohol in het verkeer. De bob drinkt gewoon helemaal niet. Reden, hoewel het wettelijk mag, een beetje drinken, ben ik zelf wel eens helemaal van de leg geweest van een glas wijn. Daarnaast is het voor mensen die iets drinken moeilijker nee zeggen tegen een derde drankje, dan voor mensen om helemaal niet te drinken. Meestal. Nu ex wist mijn mening. Hij wilde rijden, dus hij was de bob. Hij zou het bij één biertje laten. Dat werden er twee. Maar dan niet glazen maar flesjes. En dat mag dus wettelijk al niet. Ik was al pissed. Liet dat duidelijk merken. Hij vond vooral dat ik me niet aan moest stellen. Dus broeide ik van binnen en zei verder vrij weinig, want een boze bestuurder naast je, en dan ook nog met iets teveel bier in zijn mik en dan rijden is nóg beroerder. Meneer besloot ergens halverwege de rit, overmoedig door de alcohol, terwijl de rode lichten al knipperden, toch de spoorwegovergang te pakken. Ik bloedlink. Maar voor ik mijn mond kon openen…politie die ons tot stoppen maande. Recht voor een cafe met vol terras. Ex moest blazen. Zowel ex als ik werden uitgelachen door vol terras. Dat was niet het ergste wat ik met hem heb meegemaakt, maar past wel best bij dit topic, en hij is niet voor niets mijn ex.
Dat je mijn man wel naar de Lidl kunt sturen voor boodschappen maar niet naar AH want door het enorme aanbod kiest hij steeds de verkeerde dingen.

En dan zelf mopperen dat hij het niet lekker of niet goed vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve schat van een man is niet bijzonder goed met complimenten. Zit ik helemaal opgedoft voor zijn neus te paraderen en dan zegt hij hooguit: ja, netjes.

Nétjes!!??? :cry:

Maar goed, dat is ook meteen zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken, dus dat is een zegen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
27-11-2021 12:23
Mijn lieve schat van een man is niet bijzonder goed met complimenten. Zit ik helemaal opgedoft voor zijn neus te paraderen en dan zegt hij hooguit: ja, netjes.

Nétjes!!??? :cry:

Maar goed, dat is ook meteen zo'n beetje het enige wat ik kan bedenken, dus dat is een zegen.
Och, dat klinkt bijna aandoenlijk ;) daarmee zou ik iemand die ik liefheb ontzettend kunnen plagen door op van alles een net zo lauwe opmerking te maken…niet passief agressief hoor, maar meer omdat ik het eigenlijk wel hilarisch vind :)
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
27-11-2021 12:23
Dat je mijn man wel naar de Lidl kunt sturen voor boodschappen maar niet naar AH want door het enorme aanbod kiest hij steeds de verkeerde dingen.

En dan zelf mopperen dat hij het niet lekker of niet goed vindt.
Verkeerde dingen in jóuw ogen dan :roll:
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Vind ik altijd zo raar vrouwen die mannen naar de supermarkt 'sturen'. Bij ons gaat er gewoon wie er tijd heeft en koopt lekker waar ie zin in heeft.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer me aan mensen die toch in de auto stappen bij een bestuurder waarvan ze weten dat die te veel gedronken heeft.
Alle reacties Link kopieren
ChicaHolandesa schreef:
27-11-2021 12:31
Vind ik altijd zo raar vrouwen die mannen naar de supermarkt 'sturen'. Bij ons gaat er gewoon wie er tijd heeft en koopt lekker waar ie zin in heeft.
Dat viel me ook, ergens heeft hij het zich dus ook niet eigen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
27-11-2021 12:26
Och, dat klinkt bijna aandoenlijk ;) daarmee zou ik iemand die ik liefheb ontzettend kunnen plagen door op van alles een net zo lauwe opmerking te maken…niet passief agressief hoor, maar meer omdat ik het eigenlijk wel hilarisch vind :)
Het is ook aandoenlijk. En een beetje grappig ook wel. Ik reageer dan ook meestal maar met een enthousiast teary-eyed: wow, écht? Bedankt schat!
Ik irriteer me niet, ik erger me slechts.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
27-11-2021 12:34
Ik irriteer me aan mensen die toch in de auto stappen bij een bestuurder waarvan ze weten dat die te veel gedronken heeft.
Wat had zij in deze situatie beter kunnen doen dan?
Taxi bellen?
Soms heb je dat, dat je je binnen de situatie gedwongen voelt tot iets waar je je niet goed bij voelt. Makkelijk oordelen, maar we zijn allemaal mensen en zullen allemaal wel eens iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij steeds gewoon van alles beslist zonder overleg. We LAT-ten dus veel autonomie aan beide kanten, maar is het nu echt teveel gevraagd om dingen vooraf te bespreken ipv mij voor een voldongen feit te stellen?

Voorbeeldje : Ik besprak vanmorgen dat ik over een paar weken verplichte bedrijfssluiting verwacht ivm corona. Vriend is van buitenlandse afkomst en gaat elk jaar van kerst tot voorbij Nieuwjaar naar zijn familie (voldongen feit 1). Ik vraag wanneer hij vliegt, want misschien kan ik dan met de kinderen mee naar daar dit jaar? Gaat hij ineens 2 of 3 weken naar daar, 'want hij had nog zoveel vakantiedagen', (voldongen feit 2), maar hij komt dit jaar de 28e al terug dus kunnen we samen Oudjaar vieren (poging tot voldongen feit 3, zij het dat ik dan ook kan zeggen dat ik daar geen trek in heb.)

Ik kan daar echt van tegen het plafond vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
27-11-2021 12:34
Ik irriteer me aan mensen die toch in de auto stappen bij een bestuurder waarvan ze weten dat die te veel gedronken heeft.
Je hebt gelijk. Dat was mijn eerste en laatste keer. Ik heb idd in mijn latere leven genoeg mensen tegen me in het harnas gejaagd door voet bij stuk te houden. In dit geval was ik nog pril en onervaren, heel onzeker, en ontzettend verliefd. Die keuze was niet de beste, hoewel het er vermoedelijk wel voor zorgde dat ik toen in die relatie nog geen klappen kreeg. Wat een totaal ander verhaal is en off topic.
.
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 15:17
Reden: Verkeerd begrepen
99.57% gewijzigd
BeauCis schreef:
27-11-2021 12:45
Ik heb idd in mijn latere leven genoeg mensen tegen me in het harnas gejaagd door voet bij stuk te houden.
Nee hoor dat is je goed recht
DingDong schreef:
27-11-2021 12:06
Dat hij soms met de grootste stelligheid complete onzin kan verkondigen.
Ja dat idd hahaha
Woll*Stone schreef:
27-11-2021 12:39
Ik irriteer me niet, ik erger me slechts.
Dat mag ook , ik pas t even aan
.
anoniem_408230 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 15:16
99.56% gewijzigd
Stroopwafeltje1979 schreef:
27-11-2021 12:42
Dat hij steeds gewoon van alles beslist zonder overleg. We LAT-ten dus veel autonomie aan beide kanten, maar is het nu echt teveel gevraagd om dingen vooraf te bespreken ipv mij voor een voldongen feit te stellen?

Ik kan daar echt van tegen het plafond vliegen.
+1
Alle reacties Link kopieren
Kattenliefhebster schreef:
27-11-2021 13:39
Klopt , soms voel je je idd gedwongen.
Ik heb iig altijd contant geld bij voor zo'n (nood)gevallen
Tja, dit leek niet zo’n potentieel noodgeval vooraf, het was een verjaardag. Geen cash mee. En teouwens, arme kerkrat toen, dus zou nogal een bres in het budget geslagen hebben, een taxi. Maar idd, sindsdien ben ik bij vrij vaak voorzien van plan A, B, en C. Maar ik betwijfel of dat nu de meeste luchtige manier van leven is ;)
ChicaHolandesa schreef:
27-11-2021 12:30
Verkeerde dingen in jóuw ogen dan :roll:

Heb je mijn hele post gelezen? Hij vindt het dan zelf niet lekker hoor!
ChicaHolandesa schreef:
27-11-2021 12:31
Vind ik altijd zo raar vrouwen die mannen naar de supermarkt 'sturen'. Bij ons gaat er gewoon wie er tijd heeft en koopt lekker waar ie zin in heeft.

Nou, fijn voor jou. Ik stuur hem ook niet letterlijk natuurlijk.

Gaat meer over dat ik het lijstje maak en hij dan toevallig gaat. Ofzo.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:58
0.54% gewijzigd
bijvoorbeeld 1 van de kinderen ons erna vraagt

Dit is pas irritant……

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven