Is dit normaal in een vriendschap?

18-04-2026 20:12 159 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi mede-forummers,

Mijn gedachten gaan alle kanten op dus ik hoor graag jullie mening over de volgende situatie.
Mijn man en ik zijn al heel lang samen. De laatste jaren zijn door omstandigheden turbulent geweest en as we speak zijn we nog hard aan het werk middels relatietherapie.
Hij is een lieve goedzak, goedgelovig en kan sociaal onhandig zijn in gezelschap.

Een paar maanden geleden is hij een oude bekende tegengekomen. Ik ken haar niet. Hij heeft voorgesteld een keer bij te kletsen en zodoende hebben ze afgesproken. Hij is eerlijk geweest over het afspreken met haar. Wat mij dwars zit is dat hij de eerste keer al behoorlijke privézaken met haar gedeeld. Ik heb hem gezegd dat hij voor mijn gevoel van 0 naar 100 gaat met deze vriendschap. Hij zegt dan dat het gewoon goed voelt en zij andersom ook dingen heeft gedeeld.

Daarna hebben ze in korte tijd vaker samen afgesproken. Als hij dan achteraf vertelt wat ze hebben gedaan (strandwandeling 's avonds en thuis film kijken), ben ik enerzijds blij dat hij open vertelt maar bekruipt me tegelijkertijd het gevoel dat zij wellicht andere intenties heeft dan hij. En zoals al eerder gezegd, hij kan dan behoorlijk naïef zijn daarin.

Ben ik nu te wantrouwig of zouden jullie ook een onderbuikgevoel krijgen van dit soort dingen?
Ach TO, wat naar voor je! :hug:

Wat bedoel je met jouw aandeel en de spiegel van de therapeut?
Is er niet gesproken over vreemdgaan??
Het is wat het is.
Jeetje wat heftig om te lezen hoe het is verlopen TO.

Hij was duidelijk al langer uitgecheckt en alles behalve een naïeve goedzak…

:hug:
Wat jammer... er was al heel veel afstand, hij moest waarschijnlijk enkel nog de moed vinden om de knoop door te hakken.
Sterkte!
Boudica schreef:
29-04-2026 00:08
Ach TO, wat naar voor je! :hug:

Wat bedoel je met jouw aandeel en de spiegel van de therapeut?
Is er niet gesproken over vreemdgaan??
in het begin van het topic had to gezegd waarom ze in therapie waren maar ze heeft dat later weer weg gehaald wegens herkenbaarheid.
Wat heftig, josine31. Veel sterkte! :rose:
Hoe is het nu met je to ?
Wat heftig voor je. Heeft hij iets gezegd over de rol van “de vrouw” in deze situatie?
Jemig.
Heeft hij toch eerst nieuwe schoenen uitgezocht zeker.
>:-(
Och to wat ontzettend rot voor je dat man nu toch heeft aangegeven afstand van jou te willen :-( blijft hij die maand bij zijn ouders? En ik mag hopen dat hij in die maand ook afstand neemt van de goede vriendin om het eerlijk te houden? Wel fijn dat zijn ouders zo duidelijk aan hebben gegeven niet blij te zijn met het gedrag van hem. hopelijk kunnen hun nog op hem inpraten! :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven