Is dit verkrachting?

12-08-2017 13:40 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.

De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.

Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.

Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.

Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft hij gedaan dan? Je in je kont proberen te neuken?
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit hoe het heet, jij wilde het niet, hij drong zich toch op en jij voelt je nu heel erg rot. De situatie wordt er niet meer of minder pijnlijk van als het een sticker krijgt, of wel?

Is er iemand met wie je nu kunt praten?
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is geen verkrachhting. Zoek defenitie daarvan eerst maar eens op.
T komt wel verdacht dicht in de buurt in ieder geval.....
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
12-08-2017 13:42
Maakt niet uit hoe het heet, jij wilde het niet, hij drong zich toch op en jij voelt je nu heel erg rot. De situatie wordt er niet meer of minder pijnlijk van als het een sticker krijgt, of wel?

Is er iemand met wie je nu kunt praten?
Maar het is geen verkrachting, en dat is haar vraag.
Alle reacties Link kopieren
Kan je iets vertellen over de vele problemen die jullie hebben gehad?

Voor de rest klinkt het naar. Misschien kan je er met iemand over praten in je omgeving, het klinkt alsof je je nu heel alleen voelt.
Wat rot, logisch dat je woedend bent. Was hij dronken ofzo? Want het lijkt me zo raar dat een duidelijke nee bij je eigen man niet binnenkomt. Of het verkrachting is? Weet ik niet, want je bent (en dat mag uiteraard) vaag over wat er gebeurde, maar sowieso ging hij heel dik jouw aangegeven grens over.

Wat wil je, behalve naar huis? Wil je met hem verder en zo ja, wat is daarvoor nodig? Dat hij het snapt dat hij het niet had moeten doen en waarom jou dit zo kwetstte?
Alle reacties Link kopieren
badmeester schreef:
12-08-2017 13:44
T komt wel verdacht dicht in de buurt in ieder geval.....
Echt? Het enige wat ik lees is dat hij door ging, hoe en wat heb ik geen idee van.
"Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land. Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap"

oordeel zelf
Alle reacties Link kopieren
'Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren. Volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting.'

Als het hieraan voldoet is het verkrachting.. ook als het je eigen man is
Alle reacties Link kopieren
LordVoldemort77 schreef:
12-08-2017 13:41
Wat heeft hij gedaan dan? Je in je kont proberen te neuken?
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.
Alle reacties Link kopieren
Wat het ook is, man respecteerde jou grens niet dat voelt naar en is onbeschoft.

Ik kan me voorstellen dat het in combinatie met jullie wat stroeve relatie heel hard aankomt.

Kan je een goede vriendin bellen? Wil je nog wel met je man praten of is dit voor jou de druppel?
Alle reacties Link kopieren
daisymadelief schreef:
12-08-2017 13:47
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.

Dan ben je verkracht en dan neem ik aan dat je nu ook aangifte gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat de wet verkrachting definieert als ongewenst binnendringen van je lichaam. Dat kan geloof ik ook met vingers of voorwerpen zijn. Als dat gebeurd is, dat wordt niet duidelijk uit je verhaal, dan valt het waarschijnlijk onder verkrachting.

Ik vind het heel ernstig dat je man 2 keer nee van jou negeert en het dan afdoet met ik was geil. Hij lijkt weinig respect te hebben voor jouw grenzen. Indien hij nooit eerder over je grenzen is gegaan zou ik hem in een goed gesprek duidelijk maken hoe gekwetst je bent, hoe rot je je voelt. En het dan hopelijk achter jullie laten.
Als hij al vaker grenzen van je overschreden heeft zou ik de relatie heroverwegen. Ik zou dat heel onprettig vinden en ook een slecht voorbeeld voor je kinderen.
lucky82 schreef:
12-08-2017 13:48
Dan ben je verkracht en dan neem ik aan dat je nu ook aangifte gaat doen.
Je staat nogal bol van de aannames, he.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
12-08-2017 13:46
Echt? Het enige wat ik lees is dat hij door ging, hoe en wat heb ik geen idee van.
Nee is nog altijd nee, ook als je, je halverwege bedenkt.
lucky82 schreef:
12-08-2017 13:48
Dan ben je verkracht en dan neem ik aan dat je nu ook aangifte gaat doen.
Dat bedoelde ik even hierboven.
Alle reacties Link kopieren
orleander schreef:
12-08-2017 13:50
Nee is nog altijd nee, ook als je, je halverwege bedenkt.
Ik heb inmiddels al een andere reactie geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
shift.delete schreef:
12-08-2017 13:50
Je staat nogal bol van de aannames, he.
Want?
daisymadelief schreef:
12-08-2017 13:47
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.
Label verkrachting is dus toe te passen. Belangrijkste is vooral wat dit voorval met jou heeft gedaan en hoe man hiermee omgaat. Man probeert het 'luchtig' te houden. Als dit niet lukt voor jou dan is dat zo. Aan hem hierin meer verantwoordelijkheid te nemen. Vrees dat dit niet vanzelf opgelost gaat worden en zeker niet middels de struisvogel-tactiek.
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 12-08-2017 13:54
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
daisymadelief schreef:
12-08-2017 13:47
Ja dat dus. Niet alleen geprobeerd maar ook daadwerkelijk binnen gedrongen . Kost me moeite om dit te typen.
Wat ontzetten naar :( Dit is dus inderdaad verkrachting en kun je aangifte van doen, mocht je dat willen. Ik zou heel eerlijk gezegd niet met iemand kunnen samenleven die dit zou doen. Al snap ik dat je het wel zou proberen vanwege je kinderen
Ik zou hier persoonlijk niet zo'n punt van maken.
Je houdt toch van elkaar?

Verkrachting vind ik toch meer 'van de fiets getrokken worden door een onguur type en in de bosjes (tegen je wil in) ruw gepenetreerd worden'.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan namelijk geen reden verzinnen om geen aangifte te doen.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wetrecht.nl/verkrachting/
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven