Is het al aan?

30-03-2020 18:37 89 berichten
Daag!

Ja, zelfs in deze tijden is het mogelijk om een liefde blijkbaar te vinden. Sinds januari met een leuke man aan het appen (tinder), sinds februari op date. Nu, ondertussen eind maart heeft de beste man een aantal keer hier geslapen. Het daten buiten de deur staat natuurlijk op onhold ivm quarantaine maar voor de rest is het gezellig,

Ik ben een een vrouw van net 30 en heb nog nooit een relatie gehad, dus dit is eigenlijk allemaal wat nieuw voor mij. En niet alleen voor mij, blijkbaar is mijn omgeving super nieuwsgierig en wil graag weten hoe het zit. "Is het al aan"? of "heb je eindelijk een relatie"? Zijn de vele vragen die ik krijg.

Ikzelf weet het eigenlijk niet zo goed. Want... wanneer is het aan?

Zijn jullie gevraagd door je kerel (of vrouw) of het aan is? Hoe lang duurde het uberhaubt voordat het "aan" was?

(Even een kleine aanvulling ivm reacties "waarom vraag je het hem niet gewoon? Als ik dat wil, doe ik dat ;). Mijn vraag gaat over jouw realtie(s), wanneer het "aan" was)

Gewoon even nieuwsgierig ;-)
anoniem_63bbf8624fbc6 wijzigde dit bericht op 31-03-2020 09:52
9.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
na een nacht zonder slapen (hij kwam alleen even een biertje drinken...) vroeg mijn nu man de volgende ochtend bij het weggaan.
"maar eeuh, hebben wij dan nu iets?"

de vergeten kunst van het vragen stellen
Meiden, even hoor.. vragen staat vrij, dat snap ik. Ik was benieuwd hoe jullie het zagen en of zelf hebben ervaren ;-).
Alle reacties Link kopieren
Zeg tegen je omgeving dat jullie samen een beschuitje gegeten hebben.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
30-03-2020 20:11
Meiden, even hoor.. vragen staat vrij, dat snap ik. Ik was benieuwd hoe jullie het zagen en of zelf hebben ervaren ;-).
maar serieus, alleen het uitspreken telt
alle aannames zijn niks waard. Zolang je niet elkaar verteld hebt, dat jullie "verkering' hebben, is het nog niet aan
En zolang je niet afgesproken hebt, waar de grenzen liggen (zoenen met de buurvrouw mag wel, maar neuken met de slager niet?) mag alles nog
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
30-03-2020 18:37
Nu, ondertussen eind maart heeft de beste man een aantal keer hier geslapen.

Weet hij dat jij hem "de beste man" noemt?
Want dan raakt het nooit aan....
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
lindaatje1900 schreef:
30-03-2020 18:41
Ik heb hem en hij heeft mij nooit gevraagd of het aan is.. Eigenlijk niet goed nu ik er goed over na denk.. :ugeek:
Was best genant dan tijdens de trouwerij? :hug:
lilalinda schreef:
30-03-2020 20:13
maar serieus, alleen het uitspreken telt
alle aannames zijn niks waard. Zolang je niet elkaar verteld hebt, dat jullie "verkering' hebben, is het nog niet aan
En zolang je niet afgesproken hebt, waar de grenzen liggen (zoenen met de buurvrouw mag wel, maar neuken met de slager niet?) mag alles nog
Deze vind ik mooi... :)
ragatanga schreef:
30-03-2020 20:24
Weet hij dat jij hem "de beste man" noemt?
Want dan raakt het nooit aan....
Hoe bedoel je?
Mai* schreef:
30-03-2020 20:32
Hoe bedoel je?
ragatanga bedoelt dat je hem niet als getuige ("best man" in het Engels) moet zien.
Oriander schreef:
30-03-2020 21:21
ragatanga bedoelt dat je hem niet als getuige ("best man" in het Engels) moet zien.
Aha
Alle reacties Link kopieren
ik hoor in mijn vriendenkring dat dit inderdaad ingewikkeld is. Exclusief of niet exclusief is iets dat je op een gegeven moment uitspreekt (of niet en dan is het gissen en voer voor misverstanden en teleurstellingen) en of het nu een scharrel, een date of een relatie is, alle gradaties zijn mogelijk. En te snel vragen hoe het zit kan weer afknappen heb ik me laten vertellen, dus je moet goed op signalen letten en alles goed timen.
Ben blij dat ik al eeuwen gewoon getrouwd ben, lijkt me knap ingewikkeld allemaal.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
30-03-2020 21:53
En te snel vragen hoe het zit kan weer afknappen heb ik me laten vertellen, dus je moet goed op signalen letten en alles goed timen.
ach nee, bij de juiste is het niet te vroeg
en als het niet de juiste is, is het goed dat het uit gaat
Alle reacties Link kopieren
Dus je neukt wel, maar weet niet of je nu een relatie met hem hebt?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
30-03-2020 21:53
ik hoor in mijn vriendenkring dat dit inderdaad ingewikkeld is. Exclusief of niet exclusief is iets dat je op een gegeven moment uitspreekt (of niet en dan is het gissen en voer voor misverstanden en teleurstellingen) en of het nu een scharrel, een date of een relatie is, alle gradaties zijn mogelijk. En te snel vragen hoe het zit kan weer afknappen heb ik me laten vertellen, dus je moet goed op signalen letten en alles goed timen.
Ben blij dat ik al eeuwen gewoon getrouwd ben, lijkt me knap ingewikkeld allemaal.
Pffff inderdaad.
Mijn man vroeg gewoon iets of ik zijn vriendin was.
Antwoord: ja.
Resultaat: relatie.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
30-03-2020 18:41
Ik heb hem en hij heeft mij nooit gevraagd of het aan is.. Eigenlijk niet goed nu ik er goed over na denk.. :ugeek:
Bij ons ook niet, het was gewoon zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je zelf eigenlijk ?
Vind je zélf eigenlijk dat het aan is?
Oriander schreef:
30-03-2020 21:21
ragatanga bedoelt dat je hem niet als getuige ("best man" in het Engels) moet zien.

Ik gok dat ze iets anders bedoelde. Net zoals iemand 'meneer' noemen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
30-03-2020 19:02
Jezus wat een moeilijk gedoe. Vraag het hem gewoon!
Dit. En lief bedoeld van omgeving hoor, maar volgens mij is dit de ideale situatie om eerst samen uit te zoeken 'wat er is'. Laat hen maar even lekker wachten. 'We hebben het leuk' is voldoende.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-03-2020 08:26
Ik gok dat ze iets anders bedoelde. Net zoals iemand 'meneer' noemen.
Meneer 😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
31-03-2020 08:26
Ik gok dat ze iets anders bedoelde. Net zoals iemand 'meneer' noemen.
ah ja zie, dat dacht ik ook
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
30-03-2020 23:46
Pffff inderdaad.
Mijn man vroeg gewoon iets of ik zijn vriendin was.
Antwoord: ja.
Resultaat: relatie.
Hier ook. Lekker makkelijk, dat vage gedoe zou ik geen zin in hebben.
Als ik iemand ga voorstellen aan familie/vrienden dat moet het wel 'aan' zijn.
Tenzij de kans nogal groot is dat je mensen tegen komt tijdens het daten of zo?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Even vragen aan hem.

Wij hadden wel na 2 dates exclusiviteit, maar na 6 weken vroeg ik of we wat hadden, dat was te vroeg voor hem. Vond ik niet zo'n fijn antwoord en heeft me wel even laten twijfelen. Na 3 maanden stelde hij me ineens voor aan een kennis als zijn vriendin. (Het kriebelde toch heel even om te zeggen: 'Nee hoor, ik ben zijn date alleen maar! Aangenaam!' maar dat vond ik toch wel lullig)

Waar het over gegaan is van date naar relatie, geen idee.
Wij constateerden op een gegeven moment samen dat we een relatie hadden. Lekker nonchalant.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-03-2020 21:54
ach nee, bij de juiste is het niet te vroeg
en als het niet de juiste is, is het goed dat het uit gaat
Even offtopic.

Doet mij denken aan een uitspraak van Frederik van Eeden:


Voor wie het geldt zal het weten,
Voor wie twijfelt geldt het niet
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven