Is je partner de leukste van de wereld?

16-02-2020 20:17 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen van de relatie-pijler het advies om bij een twijfelende man (of vrouw) de eer aan jezelf te houden. "Als ik zou merken tweede keus te zijn, dan kon hij de pot op!"

Maar zijn we niet allemaal tweede keus? Of honderdste keus? Of 14.347e keus? En omgekeerd: is onze partner ook niet onze zoveelste keus?

Vaak horen we (en niet alleen in zoetsappige liefdesliedjes, maar ook in de realiteit) mensen zeggen dat ze hun partner de mooiste, de liefste en de leukste vinden. Maar is dat reëel? We zouden kunnen aanvoeren dat aangezien aantrekking subjectief is en zeker de band die je met iemand hebt (die ook wordt gevormd door een geschiedenis, gedeelde ervaringen, rituelen die je deelt, etc.) en iemands waarde voor de eigen partner dus veel groter kan zijn dan voor een willekeurige ander (het tegenovergestelde is uiteraard ook mogelijk), dat iedereen kan eindigen met zijn absolute droom man- of vrouw.

Maar is dit niet een wel heel erg rooskleurig beeld van de werkelijkheid? Zouden we echt bij ons eigen vriendin zijn als we met Alizee konden zijn? Zouden we echt genoegen nemen met huis, tuin en keuken-seks als we iemand konden hebben die regelmatig onze anus zou likken (bijvoorbeeld)? Zouden we de gesprekken met onze partner echt stimulerend vinden als we deze contrasteren met de denkbeeldige interactie met vrouwen als Ayn Rand of Pamela Hemelrijk?

In weerwil van boeken als 'The secret' en 'Awaken the giant within' moet vrijwel iedereen genoegen nemen met een doorsnee (liefdes)leven. Vertellen we onszelf niet gewoon een verhaaltje over "de leukste, de liefste", net zoals we onze kinderen verhaaltjes vertellen over Sinterklaas en Zwarte Piet?

In een ander topic ging het over natte dromen. Ik vertelde toen over mijn eigen ervaringen, altijd gesitueerd in een moderne 1001 nacht setting. Wat me in die ervaringen met name frappeert is niet eens zozeer het seksuele (gaan zoenen en voelen zonder uitwisseling van 1 enkel woord), maar de diepe connectie die ik in die dromen voel. Hoewel ik vanzelfsprekend atheïst ben, hebben die dromen voor mij in zekere zin echt een spiritueel karakter. Hoewel ik geen Plato-aanhanger ben zie ik de wereldse relaties als een soort onaansprekende schaduw van de oer-relaties die in onze dromen tot ons komen.

Ben benieuwd naar jullie meningen. Misschien handig als je even erbij zegt of je man of vrouw bent, wat je leeftijd is, en hoe lang jullie bij elkaar zijn.

Vind je je partner de leukste van de hele wereld?

Totaal aantal stemmen: 229

Ja (69%)
Nee (31%)
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner is wel de leukste thuis. Telt dat ook?
.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat met de TO die aftrapt, of wil ik dat niet weten?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, maar ik ben getrouwd, dus boeie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
16-02-2020 20:31
Een stief kwartiertje. Lang genoeg en het wordt vanzelf langer.

Nah oké, we zijn nog redelijk vers. We neuken nu 3 jaar en hebben 2 jaar voor het eggie.
Wat bijzonder, dat dat na een jaar neuken alsnog kan ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:30
Is er wel iets aan om je hele leven met dezelfde man te zijn?
Als je de leukste man hebt wel.

Het gras is niet altijd groener bij de buren.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
16-02-2020 20:32
Hoe zit dat met de TO die aftrapt, of wil ik dat niet weten?
Ik ben toch extreem open geweest in mijn OP?
Saivash schreef:
16-02-2020 20:32
Hoe zit dat met de TO die aftrapt, of wil ik dat niet weten?
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:30
Zou je hem echt voor niemand anders ter wereld inruilen? Ik noem een Mathijs de Ligt? Een Paul Cliteur? Een David Lynch? Een Roger Federer?
Wat een nonsens en wat ontzettend oppervlakkig. Je kent die mensen toch helemaal niet, hoe kan je nou gaan vergelijken met zulke dingen? Jij hebt duidelijk nog geen liefde gekend.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
16-02-2020 20:32
Hoe zit dat met de TO die aftrapt, of wil ik dat niet weten?
Die heeft geen vaste partner
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
16-02-2020 20:34
Nee.
Dacht ik al :bonk:
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
16-02-2020 20:35
Wat een nonsens en wat ontzettend oppervlakkig. Je kent die mensen toch helemaal niet, hoe kan je nou gaan vergelijken met zulke dingen? Jij hebt duidelijk nog geen liefde gekend.
:worship:
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Alizee? Dat Franse grietje uit 2000? :-D
mandylion schreef:
16-02-2020 20:32
Mijn partner is wel de leukste thuis. Telt dat ook?
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:30
Zou je hem echt voor niemand anders ter wereld inruilen? Ik noem een Mathijs de Ligt? Een Paul Cliteur? Een David Lynch? Een Roger Federer?
Met niemand ter wereld voor geen goud ter wereld. Heb totaal nul komma nul interesse in wat een leven met een ander me te bieden zou hebben.
Hij is heel aantrekkelijk, maar daar gaat het niet om. Hij is zo mooi qua persoon. Slim en bescheiden, dominant maar ook heel verzorgend, een leider, ontzettend grappig, vrolijk, respectvol. Staat altijd voor mij (en iedereen trouwens) klaar, is het type dat voor mij savonds nog even snel naar de supermarkt rijd als ik zin heb in iets te snacken. Gewoon een op en top goed karakter zit erin. Daarnaast past hij heel goed bij me. Beiden ook impulsief en koppig dus soms botst het. Maar dat hoort erbij en is altijd heel snel weer goed. We hebben het echt heel goed samen.
phloxx wijzigde dit bericht op 16-02-2020 20:41
8.14% gewijzigd
-
Maud*de*Braose schreef:
16-02-2020 20:24
Ik vind mezelf het allerleukst. Daar kan niemand aan tippen.
Idem. Vind mezelf heel aardig gezelschap. Beetje jammer voor mijn partner wel ;-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-02-2020 20:37
Alizee? Dat Franse grietje uit 2000? :-D
Met die zwoele stem toch ?
...
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
16-02-2020 20:35
Wat een nonsens en wat ontzettend oppervlakkig. Je kent die mensen toch helemaal niet, hoe kan je nou gaan vergelijken met zulke dingen? Jij hebt duidelijk nog geen liefde gekend.
Daarnaast is acceptatie van elkaars flaws juist een groot onderdeel van de liefde. Jezelf kunnen zijn, niet perfect hoeven zijn. De beredenering zegt inderdaad dat hij weinig ervaring heeft met liefde.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
16-02-2020 20:40
Met die zwoele stem toch ?
Zoek op youtube naar "alizee j'en ai marre", en dan het bovenste filmpje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn man echt niet inruilen voor een Roger Federer of wie dan ook. Mijn man is leuk, lief en grappig en vindt mij leuk, lief en grappig. Kent al mijn onzekerheden en onhebbelijkheden en vindt mij nog steeds leuk, lief en grappig. En de seks is erg lekker.
We zijn trouwens 22 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-02-2020 20:42
De beredenering zegt inderdaad dat hij weinig ervaring heeft met liefde.
Maar dus wel in mijn dromen. De vraag is dus of die dromen 'bedrog' zijn (klinkt heel cheesy) of dat de droomwereld de werkelijke wereld is en onze alledaagse realiteit een schaduwrealiteit (zoals Plato meende).
Alle reacties Link kopieren
De mannen en vrouwen van je dromen leven enkel in je dromen, niemand heeft echt zijn droompartner, dat je ineens in iemand zijn ogen kijkt en zegt van dat is de persoon met wie ik samen wilt leven is bullshit en nogal redelijk oppervakkig!
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:46
Maar dus wel in mijn dromen. De vraag is dus of die dromen 'bedrog' zijn (klinkt heel cheesy) of dat de droomwereld de werkelijke wereld is en onze alledaagse realiteit een schaduwrealiteit (zoals Plato meende).
Voor jou zal het niet gauw werkelijkheid worden omdat jij teveel op jezelf gericht bent. Daar zal een relatie uiteindelijk stuk door gaan. Dat denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn zoontje de allerknapste, allerliefste en allerleukste.

Wat nu?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Orpheus13 schreef:
16-02-2020 20:46
Maar dus wel in mijn dromen. De vraag is dus of die dromen 'bedrog' zijn (klinkt heel cheesy) of dat de droomwereld de werkelijke wereld is en onze alledaagse realiteit een schaduwrealiteit (zoals Plato meende).
Als jij ooit nog een vrouw aan de haak wil slaan, hou dan op met zo hoogdravend schrijven, constant "grote namen" noemen. Dat brengt je nergens. Het is lege interessantdoenerij. En dat is niet aantrekkelijk. Je komt over als een pedante, onzekere blaaskaak.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:00
1.65% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
16-02-2020 20:58
Als jij ooit nog een vrouw aan de haak wil slaan, hou dan op met zo hoogdravend schrijven, constant "grote namen" noemen. Dat brengt je nergens.
Ja bah, oeh oeh ik kan Marco Borsato quoten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven