Jaloers op echtgenoot

31-01-2019 13:55 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, lees al jaren mee maar nu ik erg in de knoop zit toch eens een account aangemaakt.

Ik ben langer dan 20 jaar getrouwd met mijn jeugdliefde.
Samen elkaar ontmoet tijdens een buitenland stage en elkaar niet meer losgelaten.
Ben voor hem naar Nederland verhuist nadat ik mijn diploma heb gehaald.
Heb op gezondheidsvlak heftige tegenslagen meegemaakt waardoor ik afgekeurd ben.
Samen hebben wij 3 kinderen.
De afgelopen jaren voel ik mij zo ontzettend gefrustreerd.
Ik probeer ondanks mijn beperkingen alles uit, maar word constant terug gevloten omdat het fysiek niet gaat.

Mijn man heeft dezelfde studie gedaan als ik, waar ik nauwelijks in verder kon groeien heeft hij een prachtig goedlopend bedrijf op stelten gezet.

Hij reist er de hele wereld mee rond met zijn collega/ vriend.

Ik merk de afgelopen jaren dat het mij enorm steekt en ik afgunstig tegenover hem ben.
Heb zoveel cursussen gevolgd voor merr positiviteit, mezelf tot orde vermand.
Maar het is nu zo erg dat ik mijn man op sociale media en de smartphone geblokt heb.
Ik kan het niet verkroppen dat mijn studiegenoten en ook mijn man van het leven genieten en voor mij het leven is blijven staan.
Ik kan de foto's en plaatjes van verre reizen niet meer zien omdat ik het ook mezelf zo erg gun.
Zelf ben ik nooit verder dan Spanje gekomen. Manlief reist momenteel door Australië, laptop in de rugzak en geniet van al de pracht.

Zelf heb ik een uitkering en kan mij al sie dure reizen niet veroorloven. Man komt een week per maand terug naar huis om dingen te regelen en ons te zien.
Dan is hij zo moe van het reizen dat hij nergens zin in heeft, bovendien moet hij zich dan voorbereiden op zijn volgende boeiende reis.


Ik weet dat ik nu als haatdragende, nietsgunnende heks hier overkom.
Daarom ook mijn lap tekst.
Hopelijk kan.mij iemand van wijs raad voorzien hoe ik met deze situatie om kan gaan, want zo wil ik niet zijn :((
Hoe kan ik, ondanks mijn slopende beperkingen, een boeiend leven hebben en mij niet meer zo erg jaloers te zijn op mijn eigen man die wel het beste van zijn leven maakt ???
Alle reacties Link kopieren
Op zich vind ik het niet heel gek. Best logisch dat je zelf het liefst ook zo'n leventje had gehad.
Al eens besproken met hem?
Alle reacties Link kopieren
Met dat goedlopende bedrijf kan hij aldoor op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Drie kinderen met die man maar hij wil geen duurdere vakanties voor jou betalen ?
Wat vindt die vrek van je blokkade ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met je beperkingen :( Mij lijkt het een vorm van rouwen: afscheid nemen van het toekomstbeeld dat je voor ogen had, en gelukkig proberen zijn met wat er nu wel is.
Is er enige mogelijkheid dat je man jou meer zou betrekken in zijn leven? Want nu lijkt het alsof hij zijn eigen - succesvol- leven leidt, terwijl jij toekijkt van de zijlijn. Terwijl zijn succes juist zou kunnen betekenen dat jullie als gezin (jij en de kinderen) juist meer kunnen zien van de wereld, financieel sterker staan, etc.
En jij bent wel degene die zorgt voor zijn kinderen!!

Daarnaast zou ik proberen uit te zoeken wat jou gelukkig maakt. Vriendinnen zoeken? een hobby? Meer uitstappen doen met de kinderen?
winterland wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:39
4.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wacht even... hij is je man en hij gaat op reis en jij kan niet mee want jij kan het niet betalen ? Ik geloof dat ik dat niet snap.. WIJ zijn getrouwd en WIJ gaan SAMEN op reis. Mijn inkomen is ook stuk lager dan het zijne maar no way dat hij dan di mij niet zou gunnen. Rare verhouding
Alle reacties Link kopieren
Dus jij zorgt voor het huis, de kinderen en faciliteert dat hij kan doen en laten wat hij wil?
Daarnaast leef jij van een uitkering en je man heeft geld genoeg om te doen en laten wat hij wil.
Komt 1 week per maand thuis om te chagrijnen?
In wat voor huwelijk zit jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me best voorstellen dat het steekt. Een oplossing zou ik zo een, twee, drie niet weten, maar ik zou niet te hard zijn voor mezelf, ik vind het vrij begrijpelijk dat je je zo voelt en dat je het even niet kunt opbrengen om blij te zijn.

Overigens vind ik de hele situatie wel wat scheef overkomen. Hij kan volop doen wat hij wil, alle zorg voor jullie gezin komt zo te lezen op jou neer. Is er überhaupt ruimte voor jou en je wensen, kun je je ontwikkelen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
31-01-2019 14:37
Met dat goedlopende bedrijf kan hij aldoor op vakantie?
Ik neem aan dat de man van TO iedere keer voor zijn werk/bedrijf reist en niet gewoon op vakantie is.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
31-01-2019 14:40
Dus jij zorgt voor het huis, de kinderen en faciliteert dat hij kan doen en laten wat hij wil?
Daarnaast leef jij van een uitkering en je man heeft geld genoeg om te doen en laten wat hij wil.
Komt 1 week per maand thuis om te chagrijnen?
In wat voor huwelijk zit jij?
Nou, dit inderdaad.

En het jezelf dan nog kwalijk nemen dat je niet langs de zijlijn voor hem staat te jubelen. Je bent geen heilige.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dolberg schreef:
31-01-2019 14:37
Op zich vind ik het niet heel gek. Best logisch dat je zelf het liefst ook zo'n leventje had gehad.
Al eens besproken met hem?

Jazeker. Hij kan totaal niet begrijpen en vind het ook erg ondankbaar, met zicht op hoe ik eruit ben gekomen uit mijn zieke. Volgens hem moet ik de lieve god dag en nacht dankbaar zijn dat ik de kinderen mag zien opgroeien.
Het is eigenlijk telkens dezelfde discussie. Het wordt van hem als ondankbaar van de tafel gewezen omdat het allemaal erger had kunnen aflopen.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
31-01-2019 14:41
Ik neem aan dat de man van TO iedere keer voor zijn werk/bedrijf reist en niet gewoon op vakantie is.
Uit de op: “ man reist momenteel door Australië met laptop en rugtas en geniet van alle pracht”

Klinkt mij niet in de oren als een zakenreis.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
31-01-2019 14:37
Met dat goedlopende bedrijf kan hij aldoor op vakantie?
Het is geen vakantie, maar zijn werk om klanten wereldwijd te bezoeken voor zijn bedrijf.
Daarnaast genoeg vrije tijd om het land te verkennen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
drominique schreef:
31-01-2019 14:43
Uit de op: “ man reist momenteel door Australië met laptop en rugtas en geniet van alle pracht”

Klinkt mij niet in de oren als een zakenreis.
En ook uit de OP
“Mijn man heeft dezelfde studie gedaan als ik, waar ik nauwelijks in verder kon groeien heeft hij een prachtig goedlopend bedrijf op stelten gezet.

Hij reist er de hele wereld mee rond met zijn collega/ vriend.“

Daarom heb ik het idee dat het juist wel voor het bedrijf is.
Alle reacties Link kopieren
Gewehre schreef:
31-01-2019 14:43
Jazeker. Hij kan totaal niet begrijpen en vind het ook erg ondankbaar, met zicht op hoe ik eruit ben gekomen uit mijn zieke. Volgens hem moet ik de lieve god dag en nacht dankbaar zijn dat ik de kinderen mag zien opgroeien.
En dat genieten van de kinderen mag je dan aldoor in je eentje doen, want hij is op reis. :facepalm:
Begrijpelijk dat je van deze situatie baalt.

Hoelang was je met je man samen toen jij de eerste medische tegenslag kreeg en hoe ging jouw man daarmee om?
Heb jij je gevoel van veel moeten missen zo door de jaren heen met je man gedeeld?
Heb je nog thuiswonende kinderen en zo ja, zorg jij in je eentje voor hen?

Gaan jullie wel als gezin op vakantie en hoe gaat dat gezien jouw gezondheid?

Kunnen jij en je man kijken hoe jullie samen een mooie reis kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Gewehre schreef:
31-01-2019 14:45
Het is geen vakantie, maar zijn werk om klanten wereldwijd te bezoeken voor zijn bedrijf.
Daarnaast genoeg vrije tijd om het land te verkennen natuurlijk.
Het klinkt alsof het wel degelijk deels een luxereisje is. Ik zou het krom vinden als hij maar een week in de maand thuis bij zijn gezin is (waar hij dan inderdaad ook nog zit te chagrijnen) en dan in al die landen lekker uitgebreid de tijd neemt om te relaxen en het land te verkennen. Hij kan toch ook gewoon zijn (zakelijke) ding doen en terugvliegen?

Het komt op mij over alsof hij zichzelf heel veel gunt en jou geen ene r**t.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet blij zijn als mijn man 3 van de 4 weken per maand weg is van zijn gezin met 3 kinderen, al zou ik Angelina Jolie zijn met dito baan en salaris.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
31-01-2019 14:38
Drie kinderen met die man maar hij wil geen duurdere vakanties voor jou betalen ?
Wat vindt die vrek van je blokkade ?
:rofl: Wat zal ik zeggen. Wij gaan standaard elke zomervakantie naar dezelfde bestemming in Spanje.
Daar wil hij niet van afwijken.
Hij vindt het teveel gedoe met de kinderen te ver te reizen.
Dat steekt dan inderdaad ook herl erg. Dan is Bali voor 5 personen ineens teveel geld, want de kinderen vermaken zich wel overal...
Alle reacties Link kopieren
En is hij ook de lieve god elke dag en nacht dankbaar dat jij er nog bent, dat hij nog leuke dingen met jou kan doen en dat jullie samen nog jullie kinderen kunnen opvoeden?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Dus waar het volgens hem op neerkomt is dat jij genoegen moet nemen met het feit dat je überhaupt nog leeft, ongeacht hoe je dagelijks leven eruit ziet en hoe je je daarbij voelt, terwijl hij de sterren van de hemel plukt en alles doet waar hij zin in heeft. Zijn dankbaarheidsgrens ligt blijkbaar heel ergens anders dan de jouwe.

Ik ben ook ooit door het oog van de naald gekropen en had er nu ook heel anders bij kunnen zitten of allang onder de grond kunnen liggen, maar er is goddank niemand in mijn leven die vindt dat ik geen wensen meer mag hebben, maar gewoon mijn klep moet houden omdat ik tenminste nog leef.

Wat een naarling om je daarmee de mond te snoeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
jullie hebben een rare verhouding

waarom heb jij eigenlijk uitkering als hij schijnbaar een eigen bedrijf heeft en genoeg geld heeft om op (werk) vakantie (reizen te kunnen)
staan jullie ingeschreven op hetzelfde adres ?

Via Karin op Pagina 2 begrijp ik wel uitkering TO heeft


voor de rest klink je wel erg zuur en niet echt liefdevol over je man,
(hij heeft ook niet veel voor je over hoor)
jou man en je kenniskring kan er niks aan doen dat jij niet verder geschopt heb dan je wou toch ? ondanks je ziekte en tegenslagen is dat ook niet de schuld van anderen


mijn bericht komt misschien niet zo vriendelijk over daarvoor sorry dat is niet mijn bedoeling
mamsvan wijzigde dit bericht op 31-01-2019 14:58
30.60% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Gewehre schreef:
31-01-2019 14:43
Hij kan totaal niet begrijpen en vind het ook erg ondankbaar, met zicht op hoe ik eruit ben gekomen uit mijn zieke. Volgens hem moet ik de lieve god dag en nacht dankbaar zijn dat ik de kinderen mag zien opgroeien.
Het is eigenlijk telkens dezelfde discussie. Het wordt van hem als ondankbaar van de tafel gewezen omdat het allemaal erger had kunnen aflopen.
Hij is dermate dankbaar dat jij zo uit deze ziekte bent gekomen dat hij jou thuis met de kinderen laat en eens in de maand komt kijken.
Maar hopelijk heb ik het verkeerd begrepen. :O
Alle reacties Link kopieren
Gewehre schreef:
31-01-2019 14:50
:rofl: Wat zal ik zeggen. Wij gaan standaard elke zomervakantie naar dezelfde bestemming in Spanje.
Daar wil hij niet van afwijken.
Hij vindt het teveel gedoe met de kinderen te ver te reizen.
Dat steekt dan inderdaad ook herl erg. Dan is Bali voor 5 personen ineens teveel geld, want de kinderen vermaken zich wel overal...
Dat is gewoon geen leuke man, hij houdt totaal geen rekening met jou, wat jij graag zou willen.
Alle reacties Link kopieren
ik kom niet verder dan:, wat een eersteklas klootzak,,
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven