Jaloers op echtgenoot

31-01-2019 13:55 499 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, lees al jaren mee maar nu ik erg in de knoop zit toch eens een account aangemaakt.

Ik ben langer dan 20 jaar getrouwd met mijn jeugdliefde.
Samen elkaar ontmoet tijdens een buitenland stage en elkaar niet meer losgelaten.
Ben voor hem naar Nederland verhuist nadat ik mijn diploma heb gehaald.
Heb op gezondheidsvlak heftige tegenslagen meegemaakt waardoor ik afgekeurd ben.
Samen hebben wij 3 kinderen.
De afgelopen jaren voel ik mij zo ontzettend gefrustreerd.
Ik probeer ondanks mijn beperkingen alles uit, maar word constant terug gevloten omdat het fysiek niet gaat.

Mijn man heeft dezelfde studie gedaan als ik, waar ik nauwelijks in verder kon groeien heeft hij een prachtig goedlopend bedrijf op stelten gezet.

Hij reist er de hele wereld mee rond met zijn collega/ vriend.

Ik merk de afgelopen jaren dat het mij enorm steekt en ik afgunstig tegenover hem ben.
Heb zoveel cursussen gevolgd voor merr positiviteit, mezelf tot orde vermand.
Maar het is nu zo erg dat ik mijn man op sociale media en de smartphone geblokt heb.
Ik kan het niet verkroppen dat mijn studiegenoten en ook mijn man van het leven genieten en voor mij het leven is blijven staan.
Ik kan de foto's en plaatjes van verre reizen niet meer zien omdat ik het ook mezelf zo erg gun.
Zelf ben ik nooit verder dan Spanje gekomen. Manlief reist momenteel door Australië, laptop in de rugzak en geniet van al de pracht.

Zelf heb ik een uitkering en kan mij al sie dure reizen niet veroorloven. Man komt een week per maand terug naar huis om dingen te regelen en ons te zien.
Dan is hij zo moe van het reizen dat hij nergens zin in heeft, bovendien moet hij zich dan voorbereiden op zijn volgende boeiende reis.


Ik weet dat ik nu als haatdragende, nietsgunnende heks hier overkom.
Daarom ook mijn lap tekst.
Hopelijk kan.mij iemand van wijs raad voorzien hoe ik met deze situatie om kan gaan, want zo wil ik niet zijn :((
Hoe kan ik, ondanks mijn slopende beperkingen, een boeiend leven hebben en mij niet meer zo erg jaloers te zijn op mijn eigen man die wel het beste van zijn leven maakt ???
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een egoïst. Gelukkig begin jij je dat nu ook te realiseren.
Volgens mij heb je meer aan een weerbaarheidscursus dan een positiviteitscursus. Verder heb ik geen tips, maar petje af dat jij je staande weet te houden met zo'n heftige ziekte en drie kinderen. Zo te horen heb je die man verder niet nodig, maar hij jou wel!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Gewehre schreef:
31-01-2019 15:00
Dat vraag ik mij nu dus ook af.
De vakantie voor de aanstaande zomer is geboekt door hem.
Heb aangegeven dat ik.eens wat anders wil zien, wat ik echt ieder jaar zeg, maar zijn enig commentaar was dat als ik de vakantie ga betalen ik wel mag beslissen waar we heen gaan....
Dat heeft mijn eigenwaarde zo erg omlaag gehaald dat ik al weken met een vreselijk misselijk gevoel rondloop. De foto's van de mooie plaatjes uit Australië die naar de kids worden gestuurd helpen daar niet hij.
Heb hem geblokt zodat ik het in ieder geval niet hoef te zien.
Als hem aan de lijn krijg doordat hij de kinderen belt en vraagt hoezo zijn berichten niet aankomen zeg ik de telefoon uitstaat vanwege drukte.

Daarnaast begin ik.mij namelijk ook erg onaantrekkelijk te vinden omdat ik de afgelopen jaren aan het overleven was en nu de rust ingekeerd is, ik besef waar ik nu sta....
Prima toch? Dan gaat je aanstaande ex met de kinderen naar Spanje en jij lekker naar een camping in NL.

Gewehre schreef:
31-01-2019 14:43
Jazeker. Hij kan totaal niet begrijpen en vind het ook erg ondankbaar, met zicht op hoe ik eruit ben gekomen uit mijn zieke. Volgens hem moet ik de lieve god dag en nacht dankbaar zijn dat ik de kinderen mag zien opgroeien.
Het is eigenlijk telkens dezelfde discussie. Het wordt van hem als ondankbaar van de tafel gewezen omdat het allemaal erger had kunnen aflopen.
Wat een lamlul zeg. Wanneer ziet hij zijn kinderen opgroeien? Of zijn ze, wat zorg betreft, opeens alleen van jou?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
En wat vind je van de reacties tot nu toe Gewehre?
mamsvan schreef:
31-01-2019 15:17
ik denk dat relatietherapie niet gaat werken met een man die er maar een week is en zelf tevreden is (weer een aanname)

Bij een relatietherapeut kunnen ze beide uitspreken wat ze willen, verwachten, graag zouden zien, missen, etc. Aangezien TO door haar man wordt ondergesneeuwd denk ik dat zo'n therapeut TO juist die ruimte kan geven waar haar man naar moet luisteren.

Therapie kan in elk geval duidelijkheid scheppen:
.Hoe komen ze nader tot elkaar en in hoeverre lukt dat.
.Beiden zijn eigenlijk ongelukkig in het huwelijk en er is geen oplossing. Pijnlijk maar dan kan de knoop worden doorgehakt. Aanmodderen schiet niet op.
.etc.

Na relatietherapie kan TO in elk geval zeggen dat ze heeft geprobeerd om haar gezin bij elkaar te houden.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 31-01-2019 15:56
Reden: Verschillende conclusies uiteraard mogelijk.
0.61% gewijzigd
Gewehre schreef:
31-01-2019 15:00
Dat vraag ik mij nu dus ook af.
De vakantie voor de aanstaande zomer is geboekt door hem.
Heb aangegeven dat ik.eens wat anders wil zien, wat ik echt ieder jaar zeg, maar zijn enig commentaar was dat als ik de vakantie ga betalen ik wel mag beslissen waar we heen gaan....
Dat is werkelijk een totaal gebrek aan respect voor jou. Hoe neerbuigend kan je zijn.
Wauw...ik zou eisen dat hij dan ook twee volle weken per maand voor de kinderen zorgt....of je daar anders flink voor gaat betalen zodat jij inderdaad eens een vakantie kan uitzoeken.
Goedkope nanny zo.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
31-01-2019 15:32
Prima toch? Dan gaat je aanstaande ex met de kinderen naar Spanje en jij lekker naar een camping in NL.




Een camping in Nederland?
Wat een armoe.
Een superdeluxe resort in een ver en warm land met dagelijkse massages door een lekkere hunk.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
31-01-2019 15:33

Beide zijn eigenlijk ongelukkig in het huwelijk en er is geen oplossing.
Hoezo is hij ongelukkig in het huwelijk?
Er is geen huwelijk, hij is altijd weg op 1 week in de maand na.
En dan ligt hij moe te wezen in een stoel en een volgende werkvakantie te plannen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, TO, wat een verhaal! Je komt echt helemaal niet over als een haatdragende nietsgunnende heks, eerder als een heilige met een enorm incasseringsvermogen. Je man is in dit geval een nietsgunnende eikel, want zo te horen houdt hij al zijn geld voor zichzelf. Klopt het dat jullie gescheiden financiën hebben?

Als je kan meeprofiteren van zijn geld, dan zou ik direct beginnen met leuke reisjes voor mezelf boeken. Jij mag ook wel eens wat van de wereld zien en genieten, terwijl hij voor de kinderen zorgt. Zoals eerder gezegd zou ik ook zeker niet meegaan naar Spanje, daar gaat hij maar lekker alleen met de kinderen naar toe en dan heb jij eindelijk eens tijd voor jezelf, om de bloemetjes buiten te zeggen.

Als je niet aan zijn geld kan komen, zorg er dan voor dat dat verandert. Eis een deel van zijn inkomsten op, jullie hebben tenslotte samen een relatie en mogen het geluk en de ellende dus ook delen.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
31-01-2019 15:34
Een camping in Nederland?
Wat een armoe.
Een superdeluxe resort in een ver en warm land met dagelijkse massages door een lekkere hunk.
Ze heeft niet zoveel geld zegt ze eerder. Vandaar de camping ;)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
31-01-2019 15:22
ze is vrijwel altijd al alleen met de kinderen.

hij nooit.
Toch niet op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
31-01-2019 15:37
Ze heeft niet zoveel geld zegt ze eerder. Vandaar de camping ;)
Dan betaalt ze die vakantie van het huishoudgeld.
Ik snap wel dat je jaloers op hem bent.

Maar TO, dit is toch geen huwelijk? Hij is 3 van de 4 weken weg en jij mag thuis blijven om voor de kinderen te zorgen.
En van wat zijn werk opbrengt mag jij niet meeprofiteren?
Ik zou hem eens de rekening presteren van 3 weken per maand voor zijn kinderen te zorgen. Eens kijken wat hij dan zegt.

Hoe is jullie relatie verder? Of eigenlijk: is er nog wel sprake van een relatie?
En jullie financiën, die zijn gescheiden dus?
Afgezien van het voor jou accepteren van een andere toekomst dan je voor ogen had, zie jij die toekomst met deze man nog wel zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het schandalig dat hij in jullie huwelijk zo duidelijk laat blijken dat hij de macht heeft omdat hij de rekeningen betaald. En dat als hij een week per maand thuis is, hij geen moeite meer doet aan deelnemen aan het gezin en gaat bankhangen. Als hij leuk veel geld verdiend, moet hij misschien iets minder vaak weg? \

Ik denk dat dit fout gaat. Jullie hebben geen gelijkwaardige relatie meer. En ook al heb jij een uitkering, jij bent ook een mens met eigen wensen. Je hoeft je niet weg te cijferen!
karin6789 schreef:
31-01-2019 15:36
Hoezo is hij ongelukkig in het huwelijk?
Geen idee. Daar is relatietherapie voor.
Gewehre schreef:
31-01-2019 14:45
Het is geen vakantie, maar zijn werk om klanten wereldwijd te bezoeken voor zijn bedrijf.
Daarnaast genoeg vrije tijd om het land te verkennen natuurlijk.
.
Genoeg tijd ‘natuurlijk’. Vind ik helemaal niet natuurlijk, mijn ervaring met zakelijk reizen is eerder dat je ‘s ochtends na het ontbijt gelijk op pad gaat en lange dagen maakt. Ik kom regelmatig na 21:00 aan op de volgende locatie en rol zo mijn (weer een ander) bed in. Heb je wel een reeel beeld van wat zijn werk inhoudt of is je beeld gekleurd door jaloezie?

Praten jullie wel goed en open, zonder ‘ja maar jij..’, over jullie verschillende mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
31-01-2019 15:33
Bij een relatietherapeut kunnen ze beide uitspreken wat ze willen, verwachten, graag zouden zien, missen, etc. Aangezien TO door haar man wordt ondergesneeuwd denk ik dat zo'n therapeut TO juist die ruimte kan geven waar haar man naar moet luisteren.

Therapie kan in elk geval duidelijkheid scheppen:
.Hoe komen ze nader tot elkaar en in hoeverre lukt dat.
.Beiden zijn eigenlijk ongelukkig in het huwelijk en er is geen oplossing. Pijnlijk maar dan kan de knoop worden doorgehakt. Aanmodderen schiet niet op.

Na relatietherapie kan TO in elk geval zeggen dat ze heeft geprobeerd om haar gezin bij elkaar te houden.
?? Dat TO ongelukkig is in dit huwelijk is duidelijk en te begrijpen. Uit niets blijkt dat man ook ongelukkig is; het lijkt mij eerder dat hij het uitstekend voor elkaar heeft. Leuk werk, veel geld, altijd reizen en thuis een gratis nanny/huishoudster die hij met een paar botte opmerkingen de mond kan snoeren.

TO, ga van deze egoïst af, kleed hem uit tot op het bot en ga genieten van je leven! Dit is echt héél oneerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
31-01-2019 15:48
?? Dat TO ongelukkig is in dit huwelijk is duidelijk en te begrijpen. Uit niets blijkt dat man ook ongelukkig is; het lijkt mij eerder dat hij het uitstekend voor elkaar heeft. Leuk werk, veel geld, altijd reizen en thuis een gratis nanny/huishoudster die hij met een paar botte opmerkingen de mond kan snoeren.

TO, ga van deze egoïst af, kleed hem uit tot op het bot en ga genieten van je leven! Dit is echt héél oneerlijk.
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je moet dankbaar zijn? Wat, denkt ie dat het zijn verdienste is dat je (gelukkig) weer enigszins op poten bent?
Wat een enorme lamlul om jou zo te laten zakken zeg, gadverdamme!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Aureel schreef:
31-01-2019 15:48
?? Dat TO ongelukkig is in dit huwelijk is duidelijk en te begrijpen. Uit niets blijkt dat man ook ongelukkig is; het lijkt mij eerder dat hij het uitstekend voor elkaar heeft. Leuk werk, veel geld, altijd reizen en thuis een gratis nanny/huishoudster die hij met een paar botte opmerkingen de mond kan snoeren.

Ik noem maar een paar conclusies, vandaar die dubbele punt. Geen idee wat er dan allemaal op tafel komt en of en hoe het wordt opgelost.

Misschien vindt hij het prima om amper bij zijn gezin te zijn want hij vermaakt zich elders wel.
Misschien mist hij het hebben van een goed huwelijk, een vrouw in zijn leven.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 31-01-2019 15:53
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aureel schreef:
31-01-2019 15:48
?? Dat TO ongelukkig is in dit huwelijk is duidelijk en te begrijpen. Uit niets blijkt dat man ook ongelukkig is; het lijkt mij eerder dat hij het uitstekend voor elkaar heeft. Leuk werk, veel geld, altijd reizen en thuis een gratis nanny/huishoudster die hij met een paar botte opmerkingen de mond kan snoeren.

TO, ga van deze egoïst af, kleed hem uit tot op het bot en ga genieten van je leven! Dit is echt héél oneerlijk.
Dit.
Als er íemand een profiteur is, is hij het wel.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Erizon schreef:
31-01-2019 15:47
.
Genoeg tijd ‘natuurlijk’. Vind ik helemaal niet natuurlijk, mijn ervaring met zakelijk reizen is eerder dat je ‘s ochtends na het ontbijt gelijk op pad gaat en lange dagen maakt. Ik kom regelmatig na 21:00 aan op de volgende locatie en rol zo mijn (weer een ander) bed in. Heb je wel een reeel beeld van wat zijn werk inhoudt of is je beeld gekleurd door jaloezie?

Praten jullie wel goed en open, zonder ‘ja maar jij..’, over jullie verschillende mogelijkheden?
Ik heb veel ondernemers in mijn omgeving, waaronder mijn man, maar het gros plakt er toch wel wat leuke dingen aan vast en gaan echt wel in een heel leuk hotel zitten. En ja ze bezoeken ook klanten of gaan naar een beurs, maar er zit behoorlijk veel playtime bij.
Alle reacties Link kopieren
Kun jij niet af en toe een klusje doen voor het bedrijf van jouw man? De zorg voor de kinderen kost jou ook energie en als hij dat wat meer zou overnemen kun jij mss iets doen waar je plezier uit haalt.
Ik denk dat door de jaren heen de verhoudingen scheef zijn gegroeid en jij had de kracht niet om daar verandering in te brengen.
Hij luistert niet naar je en jij moet leren om voor jezelf op te komen.
Voordat je ermee kapt kun je relatie therapie proberen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
31-01-2019 15:55
Kun jij niet af en toe een klusje doen voor het bedrijf van jouw man? De zorg voor de kinderen kost jou ook energie en als hij dat wat meer zou overnemen kun jij mss iets doen waar je plezier uit haalt.
Ik denk dat door de jaren heen de verhoudingen scheef zijn gegroeid en jij had de kracht niet om daar verandering in te brengen.
Hij luistert niet naar je en jij moet leren om voor jezelf op te komen.
Voordat je ermee kapt kun je relatie therapie proberen.

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar nu ik de rest gelezen heb, vermoed ik dat hij haar dan vooral de rotklusjes laat doen, het zal vast niet zo zijn dat zij dan in zijn plaats naar een leuke bestemming mag. Waarschijnlijk moet ze dan nog dankbaar zijn ook, dat ze zijn mailbox mag opschonen en zijn boekhouding mag doen, of wat hij dan ook voor haar weet te bedenken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
31-01-2019 15:30
Ik denk eerder dat dit een open sollicitatie is van Peter ;-))
zou goed kunnen
ondeugende peter toch
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven