Kan fysieke aantrekkingskracht groeien?

20-09-2021 12:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar jullie mening en verhalen.

Ik kom uit een huwelijk van 15 jaar, 2 kindjes, en inmiddels 1,5 jaar singel.
Net zoals vroeger heb ik in deze 1,5 jaar de "foute" mannen aangetrokken. Dan heb ik het over mannen die alleen sex willen, mannen die meerdere vrouwen blijken te hebben en ook de meest narcistische man die ik ooit heb gekend.
Ben ik hier gelukkiger van geworden? Nee, alles behalve. Maar vind ik het spel leuk? Ja, gek genoeg wel. Ik hou eenmaal van jagen en van de spanning.

Nu is het zo dat ik een man heb leren kennen die zo ontzettend lief is dat ik versteld sta van het feit dat die mannen nog bestaan. Ik heb een enorme mentale aantrekkingskracht met hem en we delen heel veel dezelfde interesses. Hij doet ook echt enorm z'n best voor mij.
Maar ik voel nog geen "vonk" en dat heeft er misschien mee te maken dat ik bij hem dat "spel" niet hoef te spelen.. of omdat hij alles behalve fout en dus interessant is.

Kan fysieke aantrekkingskracht groeien?
Zijn er mensen die mijn verhaal herkennen?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening niet, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet meegemaakt dat ik met iemand een mentale/emotionele klik voelde, geen fysieke aantrekkingskracht voelde, maar dat die fysieke aantrekkingskracht op een later moment alsnog kwam. Meestal gaan de klik en fysieke aantrekkingskracht hand in hand, ze ontstaan ongeveer gelijktijdig en versterken elkaar.

Wat ik wel herken uit je post is het me aangetrokken voelen tot iemand die eigenlijk niet geschikt is voor een relatie. Meestal herken ik dat vrij snel, en voor mij is dat een reden om er juist niet achteraan te gaan. Vaak neemt de aantrekkingskracht ook af of verdwijnt zelfs helemaal door eigenschappen te zien die me niet bevallen.
Het kan groeien, maar niet vanuit niets.

Dus iemand die je wel aantrekkelijk vindt kan nog aantrekkelijker worden doordat het ook op mentaal vlak klikt. Maar iemand waarbij je je niet aangetrokken voelt, die blijft in vrijwel alle gevallen niet aantrekkelijk voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Dat heet een vriend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dezelfde interesses delen en dat hij zijn best doet voor jou is erg fijn, maar wat voel jij voor hem?

Verder is het m.i. keuzes maken: je kunt weer 1,5 jaar van bed naar bed hoppen met de hoop dat er toch eens iemand bij je blijft, is natuurlijk wel spannender. Maar je kunt ook (emotioneel) investeren in een man die wel speciaal voor je is, en jij voor hem. Als dat is wat je stiekem toch zoekt, blijf je zo gelukkiger achter. Weet alleen niet of dat deze man is, dat moet je zelf voelen. Ik was ook niet meteen ondersteboven van mijn vriend, vond hem vooral te oud (10 jaar verschil). Maar er was genoeg moois in hem om toch maar even aan te kijken hoe het zou lopen, en nu ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb. Hij liet zich gelukkig niet tegenhouden door mijn twijfels en zorgen, en we blijken een heel goede match.

Als je van iemand begint te houden en om hem geeft, groeit die vonk alleen maar meer met de tijd :) Zou wel ook eerlijk tegen hem zijn over hoe je je voelt, anders blijft hij misschien blind zijn best doen voor een vrouw die eigenlijk niks wil.
Alle reacties Link kopieren
Je voelt je niet aangetrokken tot mannen die goed voor je zijn. Dat is het issue, niet de man, tenzij je bij het opbouwen van een band met deze man compleet voorbij bent gegaan aan je voorkeuren wb uiterlijk.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
20-09-2021 13:08
Je voelt je niet aangetrokken tot mannen die goed voor je zijn. Dat is het issue, niet de man, tenzij je bij het opbouwen van een band met deze man compleet voorbij bent gegaan aan je voorkeuren wb uiterlijk.
Klopt, daar heb je een punt..
Alle reacties Link kopieren
konwalia schreef:
20-09-2021 13:06
Dezelfde interesses delen en dat hij zijn best doet voor jou is erg fijn, maar wat voel jij voor hem?

Verder is het m.i. keuzes maken: je kunt weer 1,5 jaar van bed naar bed hoppen met de hoop dat er toch eens iemand bij je blijft, is natuurlijk wel spannender. Maar je kunt ook (emotioneel) investeren in een man die wel speciaal voor je is, en jij voor hem. Als dat is wat je stiekem toch zoekt, blijf je zo gelukkiger achter. Weet alleen niet of dat deze man is, dat moet je zelf voelen. Ik was ook niet meteen ondersteboven van mijn vriend, vond hem vooral te oud (10 jaar verschil). Maar er was genoeg moois in hem om toch maar even aan te kijken hoe het zou lopen, en nu ben ik heel blij dat ik dat gedaan heb. Hij liet zich gelukkig niet tegenhouden door mijn twijfels en zorgen, en we blijken een heel goede match.

Als je van iemand begint te houden en om hem geeft, groeit die vonk alleen maar meer met de tijd :) Zou wel ook eerlijk tegen hem zijn over hoe je je voelt, anders blijft hij misschien blind zijn best doen voor een vrouw die eigenlijk niks wil.
Mee eens, mooi geschreven..
Misschien is het de kans waard
Alle reacties Link kopieren
Voor mijzelf sprekend kan dat wel later nog komen en groeien. Ik vind mensen eigenlijk pas echt aantrekkelijk als ik al een beetje verliefd ben. Er is wel een verschil tussen “niet zo aantrekkelijk” en “afstotelijk” vinden. Als je hem echt niet aantrekkelijk vind en afknapt op zijn uiterlijk dan komt het niet meer denk ik. Met afstotelijk bedoel ik overigens vooral iets dat voor jou een dealbreaker is. Voor mij is dat bijvoorbeeld een lelijk gebit of een vervelende stem, ik kan me daar (oppervlakkig genoeg) echt niet overheen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er in het begin toch wel iets van aantrekking nodig is, dat klinkt misschien heel oppervlakkig en ik bedoel ook niet dat iemand heel aantrekkelijk of mooi moet zijn maar wel iets wat je intrigeert of aantrekt, een mooie lach, leuke ogen, een warme stem, daarna kan het gevoel en dus de aantrekkingskracht ook meer groeien zeker als je je veilig en geliefd voelt. Alleen uit rationeel oogpunt van dit is een betrouwbare man dus relatiemateriaal zonder verdere gevoelens gaat niet lukken denk ik, maar alvast heel goed dat je inziet dat "foute" mannen wel spannend zijn maar geen toekomst bieden voor een stabiele relaties als dat is wat je wenst. Het is uiteraard ook al heel fijn een mooie vriendschap op te bouwen maar dat moet je daar wel eerlijk over zijn als hij het anders ziet of zou willen.
Alle reacties Link kopieren
kes49240 schreef:
20-09-2021 13:40
Ik denk dat er in het begin toch wel iets van aantrekking nodig is, dat klinkt misschien heel oppervlakkig en ik bedoel ook niet dat iemand heel aantrekkelijk of mooi moet zijn maar wel iets wat je intrigeert of aantrekt, een mooie lach, leuke ogen, een warme stem, daarna kan het gevoel en dus de aantrekkingskracht ook meer groeien zeker als je je veilig en geliefd voelt. Alleen uit rationeel oogpunt van dit is een betrouwbare man dus relatiemateriaal zonder verdere gevoelens gaat niet lukken denk ik, maar alvast heel goed dat je inziet dat "foute" mannen wel spannend zijn maar geen toekomst bieden voor een stabiele relaties als dat is wat je wenst. Het is uiteraard ook al heel fijn een mooie vriendschap op te bouwen maar dat moet je daar wel eerlijk over zijn als hij het anders ziet of zou willen.
Er is wel iets wat mij aantrekt aan hem, het is geen lelijke man, maar hij heeft niet die "foute" uitstraling (en innerlijk) waar ik normaal gesproken op val.
Hij heeft al duidelijk uitgesproken gevoel voor mij te hebben en ik wil het ook zo graag voelen, maar op dit moment kan ik nog niet spreken van gevoel in aantrekking, wel gevoel in mentale connectie
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
20-09-2021 13:31
Voor mijzelf sprekend kan dat wel later nog komen en groeien. Ik vind mensen eigenlijk pas echt aantrekkelijk als ik al een beetje verliefd ben. Er is wel een verschil tussen “niet zo aantrekkelijk” en “afstotelijk” vinden. Als je hem echt niet aantrekkelijk vind en afknapt op zijn uiterlijk dan komt het niet meer denk ik. Met afstotelijk bedoel ik overigens vooral iets dat voor jou een dealbreaker is. Voor mij is dat bijvoorbeeld een lelijk gebit of een vervelende stem, ik kan me daar (oppervlakkig genoeg) echt niet overheen zetten.
+1
Bij mij wel. Net zoals dat fysieke aantrekkingskracht kan verdwijnen kan het bij mij ook groeien. Ik ben zeker wel mannen leuk gaan vinden die ik op het eerste gezicht straal voorbij liep. Ik moet ook altijd eerst erg aan mensen wennen.

Maar goed, ik ben ook echt een type die vooral heel erg op bepaalde humor en gevatheid valt, en veel minder op uiterlijk, you can talk me into bed, zoals de Britten dat zeggen.

Het enige waar ik niet overheen kan stappen is slechte tanden of een raar/rommelig gebit.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 20-09-2021 14:21
8.43% gewijzigd
J198701 schreef:
20-09-2021 13:49
Er is wel iets wat mij aantrekt aan hem, het is geen lelijke man, maar hij heeft niet die "foute" uitstraling (en innerlijk) waar ik normaal gesproken op val.
Hij heeft al duidelijk uitgesproken gevoel voor mij te hebben en ik wil het ook zo graag voelen, maar op dit moment kan ik nog niet spreken van gevoel in aantrekking, wel gevoel in mentale connectie
Dan kan het ook komen omdat je geconditioneerd bent om te vallen voor foute mannen. Maar als dat zo is zul je daarmee aan de slag moeten.
Herkenbaar hoor, ik viel ook altijd op het soort man dat helemaal niet goed voor me was en ik heb een paar keer gehad dat een heel lieve man verliefd op mij was, maar ik voelde geen aantrekkingskracht, niet op dezelfde manier.

Voor mijn gevoel was er altijd een keuze uit 2 kwaden: een relatie met iemand van wie ik meer hield dan andersom, of een relatie met iemand die meer van mij hield dan andersom. Dat eerste werd dan een ramp en dat tweede vond ik ook niet prettig.

Geen relatie meer voor mij dus - en met die beslissing is mijn leven een heel stuk aangenamer geworden. En mocht het ooit zo zijn dat ik een gelijkwaardige verliefdheid op een lieve man oploop, kan ik altijd nog van beleid veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Op den duur ga je de spanning missen en buiten je boekje gaan bij deze man vrees ik. Je zegt zelf. Je houdt van spanning. Dan ga je dat niet bij deze man vinden. Gun hem iemand die echt van hem houdt, zonder spelletjes.
Oh en, je kunt er nog zo goed uitzien, ik zou nooit op een “fout type” kunnen vallen. Ik houd gewoon niet van gedoe en al helemaal niet van aantrekken en afstoten en de jacht of dat soort dingen. Spanning vind ik ook niet leuk. Dus dan ben ik al weg, daar knap ik echt op af.
Alle reacties Link kopieren
Fysieke aantrekkingskracht en "de vonk", zijn in mijn ogen 2 verschillende zaken.

Tot iemand aangetrokken voelen is meer dan alleen de seksuele vonk. Net zoals je iemand fysiek waanzinnig mooi en geil vind en wel het bed mee wil delen maar niet je leven.

Vind jij hem überhaupt niet aantrekkelijk en moet je er niet aan denken om sex te hebben? Dan is er onvoldoende basis voor een relatie. Mis je alleen "de vonk" maar vind je hem verder wel aantrekkelijk, is de sex oké, en is de relatie verder top dan zou dit voor mij geen dealbreaker zijn. Wees eerlijk en blijf daten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Eens met Hamerhaai. Meer nog: als het niet kon groeien zou pakweg 60% van de huwelijken niet bestaan waarschijnlijk.

De normale gang van zaken is namelijk niet die geile vonk, maar iemand gewoon leuk vinden en vandaaruit onderzoeken of je relatiemateriaal bent voor elkaar. En dat heeft heel wat meer om het lijf dan het gereedschap.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hier een goede ervaringen met groeiende aantrekkingskracht. Mijn man en ik hadden beiden niet direct die vonk en ik omdat ik ook altijd alleen maar op 'foute' mannen viel. Heb dat in het begin best lastig gevonden, dat totale gebrek aan onveiligheid. Alles was gewoon prettig en goed en stabiel met mijn man. Dat vond ik maar weinig geil.

Maarrrrr........daar stond wel naast dat ik héél graag bij hem in de buurt was. Ik voelde me helemaal thuis en was er eigenlijk vanaf het begin van overtuigd dat dit hem was.

Die vonk kwam enkele maanden later, en is er nu 7 jaar later nog steeds regelmatig. Ik ben superblij met de keuze voor een normale en veilige man.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
20-09-2021 14:10
Herkenbaar hoor, ik viel ook altijd op het soort man dat helemaal niet goed voor me was en ik heb een paar keer gehad dat een heel lieve man verliefd op mij was, maar ik voelde geen aantrekkingskracht, niet op dezelfde manier.

Voor mijn gevoel was er altijd een keuze uit 2 kwaden: een relatie met iemand van wie ik meer hield dan andersom, of een relatie met iemand die meer van mij hield dan andersom. Dat eerste werd dan een ramp en dat tweede vond ik ook niet prettig.

Geen relatie meer voor mij dus - en met die beslissing is mijn leven een heel stuk aangenamer geworden. En mocht het ooit zo zijn dat ik een gelijkwaardige verliefdheid op een lieve man oploop, kan ik altijd nog van beleid veranderen.
Ik heb precies het zelfde echt heel herkenbaar.

Ik wil ook niet bij iemand zijn en dat ik denk tja hij is goed voor mij dus laat ik maar bij hem blijven. Dat werkt gewoon niet. En ik wil ook niet de tijd van die man verspillen want ik weet toch wel dat de vonk niet gaat komen. Ik vind hem dan ook gewoon niet aantrekkelijk genoeg.

Ik blijf ook lekker alleen. Vind het heerlijk om het gestress niet meer te hebben om een foute man. Die geen respect voor mij heeft en misbruik van mij maakt.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn huidige relatie is het zeker gegroeid. Ik vond hem niet onaantrekkelijk, maar was ook zeker niet meteen overtuigd. Wel wist ik meteen dat we heel goed bij elkaar passen, dus ik heb een kans gegeven (wel lang gewacht met seks, want na goede seks denk ik meer rationeel) en nu wonen we samen en ben ik hartstikke gek op hem.
Niet zo allesoverheersend, niet kunnen eten of slapen verliefd, maar heerlijk, vertrouwd, dit is het.

Een optie is overigens ook om gewoon even een tijdje vrijgezel te blijven en uit te zoeken wat er in jou zit waarom je die foute mannen zo graag wil. En daarmee aan de slag te gaan. En ik hoop trouwens dat je je kindjes niet aan al die foute types hebt voorgesteld.
Ladida1981 schreef:
20-09-2021 14:47
Bij mijn huidige relatie is het zeker gegroeid. Ik vond hem niet onaantrekkelijk, maar was ook zeker niet meteen overtuigd. Wel wist ik meteen dat we heel goed bij elkaar passen, dus ik heb een kans gegeven (wel lang gewacht met seks, want na goede seks denk ik meer rationeel) en nu wonen we samen en ben ik hartstikke gek op hem.
Niet zo allesoverheersend, niet kunnen eten of slapen verliefd, maar heerlijk, vertrouwd, dit is het.

Een optie is overigens ook om gewoon even een tijdje vrijgezel te blijven en uit te zoeken wat er in jou zit waarom je die foute mannen zo graag wil. En daarmee aan de slag te gaan. En ik hoop trouwens dat je je kindjes niet aan al die foute types hebt voorgesteld.
Veel mensen zijn juist minder rationeel na goede seks.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
20-09-2021 14:35
Hier een goede ervaringen met groeiende aantrekkingskracht. Mijn man en ik hadden beiden niet direct die vonk en ik omdat ik ook altijd alleen maar op 'foute' mannen viel. Heb dat in het begin best lastig gevonden, dat totale gebrek aan onveiligheid. Alles was gewoon prettig en goed en stabiel met mijn man. Dat vond ik maar weinig geil.

Maarrrrr........daar stond wel naast dat ik héél graag bij hem in de buurt was. Ik voelde me helemaal thuis en was er eigenlijk vanaf het begin van overtuigd dat dit hem was.

Die vonk kwam enkele maanden later, en is er nu 7 jaar later nog steeds regelmatig. Ik ben superblij met de keuze voor een normale en veilige man.
Mooi voorbeeld!! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven