Kan je 100% zeker zijn van je relatie? - OP verwijderd

14-11-2019 22:05 69 berichten
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-11-2019 14:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Als het er na een jaar niet is, gaat het ook niet komen.
Is er ooit iets in het leven 100% zeker? Ja, dat je op een dag eens dood gaat ja...Maar voor de rest?
Alle reacties Link kopieren
Er is maar 1 ding 100% zeker in het leven: dat je ooit doodgaat.
Voor de rest kan je goed je best doen maar zekerheid heb je (bijna) nooit.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
14-11-2019 22:07
Is er ooit iets in het leven 100% zeker? Ja, dat je op een dag eens dood gaat ja...Maar voor de rest?
Dat wilde ik ook schrijven.

Maar TO, wil je 100% blijven geven voor deze relatie? Want als ik heel eerlijk ben is de vraag stellen hem ook beantwoorden in deze situatie. Je lijkt zelf al niet zeker van je zaak namelijk. Dat is niet erg, maar wel iets om even serieus over na te denken.
Waarom wil je het 100% zeker weten?
Ik geloof niet in liefde op eerste gezicht, niet in voor altijd en ook niet voor 100% zeker.

Ik hoop dat ik gezellig samen oud word met mijn huidige partner. We zijn al een tijdje op weg.

Maar als dat niet kan omdat de liefde aan een van de 2 kanten of bij beiden overgaat.. dan vergaat de wereld niet.

Als je dat niet zo voor je ziet nu dan zou ik wel stoppen.
Er is zeker wel liefde tussen ons en ik ben totaal niet van plan om er zomaar een punt achter te zetten. Ik wil er zeker energie in stoppen, ik vraag me alleen af of en wanneer er echt zekerheid ontstaat.. lijkt me wel handig voor als je echt verder wilt met een huisje, kinderen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Annawanna schreef:
14-11-2019 22:12
Er is zeker wel liefde tussen ons en ik ben totaal niet van plan om er zomaar een punt achter te zetten. Ik wil er zeker energie in stoppen, ik vraag me alleen af of en wanneer er echt zekerheid ontstaat.. lijkt me wel handig voor als je echt verder wilt met een huisje, kinderen enzo.
Die zekerheid is er nooit. Je kunt alleen zeker zijn van je eigen intentie om er wat van te maken. Als je daarover twijfelt, zou ik nog niet beginnen aan huis kopen/kinderen. Ik spreek uit eigen ervaring. Ik zie ook in mijn omgeving dat veel mensen hopen dat 'het beter wordt', maar dat zou niet moeten afhangen van externe factoren als huis/kind.
jufank wijzigde dit bericht op 14-11-2019 22:14
11.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat je zoiets 100% zeker kan weten. Ik heb zelf ook een relatie en het is leuk zolang we beide gelukkig zijn samen.. En hoe de toekomst er verder uit ziet weet niemand toch.

Ik geloof niet in 100% liefde
jufank schreef:
14-11-2019 22:13
Die zekerheid is er nooit. Je kunt alleen zeker zijn van je eigen intentie om er wat van te maken. Als je daarover twijfelt, zou ik nog niet beginnen aan huis kopen/kinderen. Ik spreek uit eigen ervaring.
En ben je uiteindelijk zeker geworden of heb je er toen een punt achter gezet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is de eerste relatie bij wie ik wist dat hij de vader van mijn kind mocht worden. Klaar.
Kostte wel een verkering of wat om daar achter te komen. Al doende leert men.

Bij twijfel niet aan beginnen.
Hips, hopsakee en pierlala.
iris1986p schreef:
14-11-2019 22:13
Ik geloof niet dat je zoiets 100% zeker kan weten. Ik heb zelf ook een relatie en het is leuk zolang we beide gelukkig zijn samen.. En hoe de toekomst er verder uit ziet weet niemand toch.

Ik geloof niet in 100% liefde
Klopt, maar je kan toch wel zo'n idee hebben van: met jou wil ik oud worden?!
Ik heb een huis en 3 kinderen met een man en ben er nog steeds niet 100% zeker van.
Die zekerheid ga je nooit krijgen.
Merl0t schreef:
14-11-2019 22:15
Mijn man is de eerste relatie bij wie ik wist dat hij de vader van mijn kind mocht worden. Klaar.
Kostte wel een verkering of wat om daar achter te komen. Al doende leert men.

Bij twijfel niet aan beginnen.
Naah, als ik nu bedenk dat een andere man de vader van mijn kinderen zou worden en hij niet... onmogelijk!!! Hij zou n ontzettend lieve vader zijn.
Niemand kan 100% zeker zijn van een relatie.
Toch ben ik 95% zeker aangezien man en ik al 37j samen zijn.
Wij hebben samen zoveel meegemaakt, hebben nu allebei gezondheidsproblemen maar wij helpen en steunen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Annawanna schreef:
14-11-2019 22:14
En ben je uiteindelijk zeker geworden of heb je er toen een punt achter gezet?
Ik heb er een punt achter gezet. We hebben geen kinderen maar zitten wel in de afhandeling met het huis. Een breakup is altijd vervelend, maar ondanks alles kunnen we wel goed tot overeenkomsten komen mbt verdeling spullen en dergelijke. Daar ben ik wel blij mee, ook al ben ik zelf ook verdrietig dat het niet is geworden wat we ervan gehoopt of verwacht hadden. Ik hoopte dat het beter zou worden, maar het werd niet beter. Ik heb wel lang en goed nagedacht, en wat mijn keus is geweest hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn.

Wel is het zo dat ik het op een gegeven moment gewoon 'wist' of zo. En na een jarenlange relatie is dat pijnlijk voor allebei.
jufank schreef:
14-11-2019 22:18
Ik heb er een punt achter gezet. We hebben geen kinderen maar zitten wel in de afhandeling met het huis. Een breakup is altijd vervelend, maar ondanks alles kunnen we wel goed tot overeenkomsten komen mbt verdeling spullen en dergelijke. Daar ben ik wel blij mee, ook al ben ik zelf ook verdrietig dat het niet is geworden wat we ervan gehoopt of verwacht hadden. Ik hoopte dat het beter zou worden, maar het werd niet beter. Ik heb wel lang en goed nagedacht, en wat mijn keus is geweest hoeft natuurlijk niet de jouwe te zijn.

Wel is het zo dat ik het op een gegeven moment gewoon 'wist' of zo. En na een jarenlange relatie is dat pijnlijk voor allebei.
Heftig! Lijkt me erg pijnlijk! Mag ik vragen wat je dan precies hoopte dat beter zou worden? Je gevoel voor elkaar? Of andere dingen?
Alle reacties Link kopieren
100%.. Tsja.. er kunnen zo veel gekke dingen gebeuren in een mensenleven.

Maarrr toen ik mijn man ontmoette had ik al vrij snel (binnen een halfjaar) het gevoel van ‘met jou ga ik oud worden’. Dus wel de zekerheid dat ik er zelf 100% voor wil gaan.

Voor ons huwelijk ook veel gepraat over verwachtingen en hoe je het huwelijk ziet. Voor ons is het huwelijk echt een verbinding die we niet meer willen verbreken. Scheiden is eigenlijk geen optie (extreme situaties daar gelaten) waarmee we allebei zeker wisten en weten dat we er voor 100% voor gaan. Makkelijk? Nee. Zijn we altijd allebei 100% gelukkig? Nee. Maar we weten wel dat we van elkaar houden en ons huwelijk zo veel waard vinden dat we er eigenlijk alles voor over hebben om dat stand te laten houden.

Ik denk dat het heel erg samenhangt met verwachtingen van jezelf en de ander hoe zeker je kunt zijn. Maar het gevoel van met iemand oud willen worden en er echt zo voor willen gaan, dat was er voor mij wel echt snel! Als dat er na een jaar nog niet was geweest en ik zo veel twijfel had gehad als jij beschrijft, was ik er denk ik niet mee door gegaan.
Annawanna schreef:
14-11-2019 22:15
Klopt, maar je kan toch wel zo'n idee hebben van: met jou wil ik oud worden?!
Dat zou toch zeker na een jaar wel aanwezig moeten zijn.

Ik spreek helaas uit ervaring. Had hetzelfde gevoel bij mijn ex. Maar er is meer nodig dan dat alleen. Na 18 jaar zijn we uiteindelijk alsnog uit elkaar gegaan en dat Had Ik veel eerder gedaan als ik wist wat ik nu weet. Daarna een man ontmoet en dat was meteen raak. Ik denk dat je het meegemaakt moet hebben om het verschil te zien.

Een lieve vriend en we hebben het leuk of hij zou een lieve vader zijn klinkt in mijn ogen niet genoeg.
Je bent helaas nooit zeker . Dat is het leven . Vol met onzekerheden en uitdagingen.
Wat nu niet betekent dat je moet gaan panikeren . Als het nu goed zit , zit het goed .
Hoe langer je bij elkaar bent , en ook problemen samen het hoofd hebt kunnen bieden , hoe sterker de relatie .

Mensen veranderen door de jaren heen . Het is hoe je met elkaar omgaat dat telt .
En ook dat is weer voor iedereen anders .

Geniet van jullie liefde en breek niet teveel je hoofd over de toekomst ervan .
Alle reacties Link kopieren
Annawanna schreef:
14-11-2019 22:21
Heftig! Lijkt me erg pijnlijk! Mag ik vragen wat je dan precies hoopte dat beter zou worden? Je gevoel voor elkaar? Of andere dingen?
Tja het hoort ook bij het leven denk ik? Ook al doet het pijn. Ik zie de toekomst toch wel positief in hoor, ik probeer het allemaal weer op te pakken en er wat van te maken. Gaat met vallen en opstaan, maar elke dag een stukje beter. Eerlijk gezegd hoopte ik vooral dat zijn gevoel voor mij beter zou worden. Ik werd onzeker van het feit dat hij er niet 100% voor ging.

Daarom schreef ik ook over intentie: 100% zekerheid heb je nooit, voor hetzelfde geldt lig je morgen onder een bus of zo. Maar je moet wel voelen dat je echt samen wil zijn en blijven met iemand. De intentie, daar gaat het om. Als die er niet echt is, breekt je relatie bij de minste of geringste tegenslag denk ik.
jufank wijzigde dit bericht op 14-11-2019 22:29
20.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel niet inhalen, lijkt me. Ik was er in ieder geval zeker genoeg van om aan kinderen en een huis te beginnen met mijn partner. Mijn leven was anders gelopen als ik niet voor hem had gekozen, maar ik ben nog elke dag gelukkig dat wij elkaar hebben ontmoet en samen een leven hebben opgebouwd. TO, als je nu al zo twijfelt, denk ik dat dit 'm gaat worden, eerlijk gezegd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je kunt nooit 100% zeker weten of jullie samen zullen blijven, maar je kunt wel 100% zeker weten of je voor hem wilt gaan, en volgens mij is dat nu waar je over twijfelt, niet of jullie samen zullen blijven. Dat zul je nooit zeker weten, zelfs na 50 jaar samen kan het nog misgaan.
Het komt op mij over alsof je twijfelt of je jezelf met hem oud ziet worden, en bij die twijfel zou ik er een punt achter zetten. Juist de eerste tijd zijn de meesten helemaal gek op elkaar, als je daar nu al over twijfelt dan zie ik dit niet goedkomen in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Je kan nooit 100% zeker zijn. Je kan namelijk niet in het hoofd van je partner kijken.

Kennis van mij beweerde de ene week nog dat ze een groot feest hadden gepland voor hun 12,5 jarige huwelijk. Dat dit al best bijzonder was in deze tijd dat zoveel mensen gingen scheiden. Dat zij daar best trots op was dat ze al meer dan 12 jaar bij elkaar waren.
Dat zij zeker van plan was om bij haar man te blijven tot de dood hun scheidt.

Week later kondigde ze aan dat het feest niet doorging en man en zij gingen scheiden.

Man bleek al een hele tijd edn affaire te hebben en voelde zich toch te schuldig om het feest te laten doorgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven