Kans geven of toch uit elkaar!!

24-10-2020 23:26 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al 10 jaar een relatie, in die 10 jaar ging het elke keer aan en uit door familie problemen. Maar na zo lang vechten voor elkaar, toch kunnen trouwen. Nu al 3 jaar getrouwd, en we hebben een kind samen. In de 3 jaar is veel gebeurd, vaak ruzie om alle kleinste dingen. Vaak wilde ik weg maar deed ik het niet omdat ik van hem hield en wilde ons relatie de kans te geven.

Op dit moment ben ik er klaar mee. En dat is omdat ik mishandeld word zowel lichamelijk als geestelijk. Nou moet ik eerlijk zijn lichamelijk is dan niet dat het vaak gebeurde, maar het gebeurde wel dus. Geestelijk mishandeling wel vaak. En bij de laatste ruzie is dat voor me kleine gebeurd dat was ook zo zielig voor de kleine. Ik werd gewoon bijna uit huis gesleurd, ik werd ook mishandeld en mocht niet eens in mijn eigen bed slapen.

Daarom heb ik alle mijn spullen en die van mijn kleine ingepakt, toen hij op werk was. Op dit moment zit ik bij mijn moeder, maar ik wil ook niet te lang bij haar blijven. Huisje vinden gaat ook niet makkelijk. Helaas heb ik ook bijna geen spaar geld.

Hij heeft mij gebeld na een week dat ik bij mijn moeder zit, en zei dat hij spijt heeft en dat hij gaat veranderen als ik terug ga. Je zal een andere persoon zien iemand die je geen pijn gaat doen en alleen lief voor je is. Aangezien hij spijt heeft en ons niet kwijt wilt. Opeens was hij zo lief en gaf mij voor het eerst gelijk. Hij verteld hoe lief en goed ik voor hem altijd was. Ik heb natuurlijk duidelijk gezegd dat ik wil scheiden en dat dat het beste is voor ons 3. Maar hij smeekte om een kans en zei denk aub over na en laat me weten of je mij een kans kan geven.

Het is niet de eerste keer dat hij sorry zegt. Maar het is wel de eerste keer dat ik weg ga na dat we een kleine hebben. Maar elke keer wil ik weg en dan wordt er sorry gezegd en ik ga het niet meer doen, ik hou van je en kan niet zonder jou leven... en na een maand (hooguit) gaat het weer de verkeerde kant op. Maar dit keer was het gesprek wel anders ik voelde wel dat hij echt spijt had. Van binnen kan ik hem niet vergeven. Hij heeft mijn zelfvertrouwen kapot gemaakt.. eigelijk mij helemaal kapot gemaakt!

Mijn verhaal in het kort.. wat zou jij doen als je in z'n situatie zou zitten???
Alle reacties Link kopieren
Blijven natuurlijk! Lijkt me een hartstikke leuke en fijne vent.

(...)

Je weet het antwoord op deze vraag zelf ook wel.
Zijn spijt was nog nooit zo groot als toen hij echt vertrok. Ik zie een patroon, zijn spijt zal steeds groter en groter worden elke keer dat hij besluit terug te gaan.

Veel sterkte, en ga alsjeblieft niet terug.
Alle reacties Link kopieren
Je had al veel eerder moeten stoppen.

Nu doorzetten met weg blijven bij hem.
Sterkte.
Toch kunnen trouwen?

Die snap ik even niet.

Verder, ik snap niets van dit soort relaties en dan trouwen en kinderen maken. Die zitten nu met de problemen.

Dat je zelf van drama houdt, moet jij weten maar maak dan aub geen kinderen.

Voor je kind ga je hem natuurlijk niet nog een kans geven, feit dat jij dat zelf niet kan bedenken zou voor mij een teken zijn dat je ongeschikt ben als moeder op moment.

Als ook maar 1 iemand in je omgeving er zo ook over denkt heb je strakjes veilig thuis in je nek.
En terecht.

Blijf weg bij hem. Ga scheiden, ga in therapie en vraag hulp, er zijn instanties en hulpgroepen voor vrouwen zoals jij. En er is hulp voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Als je het vertrouwen kwijt bent maar de liefde niet, zou ik in jouw situatie zeggen dat je misschien terugkomt als hij hulp zoekt.
Als hij dat niet wil, zegt dat heel erg veel.

Hulp zoeken is natuurlijk sowieso nodig, het blijft de vader van je kind.

Moeilijke situatie, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ja eens met Luci.
Alle reacties Link kopieren
je zegt het zelf al: " Hij heeft mijn zelfvertrouwen kapot gemaakt.. eigelijk mij helemaal kapot gemaakt!"

zo'n man moet je niet willen hoor
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf ook wel dat hij terug valt in zijn gedrag. Mensen veranderen niet. Misschien dat hij bij een ander zich wel beter kan gedragen omdat die wellicht al eerder grenzen aangeeft maar jullie werken niet. Zoek een eigen huis en laat het los.
Realsk schreef:
25-10-2020 09:20
Als je het vertrouwen kwijt bent maar de liefde niet, zou ik in jouw situatie zeggen dat je misschien terugkomt als hij hulp zoekt.
Als hij dat niet wil, zegt dat heel erg veel.


Hulp zoeken is natuurlijk sowieso nodig, het blijft de vader van je kind.

Moeilijke situatie, sterkte.

Ja, natuurlijk gaat hij dan misschien wel zeggen dat hij hulp gaat zoeken.

Laat hem dat dan eerst doen. En een tijdje apart wonen en zijn nieuwe verbeterde kant laten zien zonder in een huis met TO en kind te wonen. Zeg een 1 jaar.

Wedden dat hij dat niet kan en wil? Of volhoudt?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 09:28
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vechten voor elkaar? Vechten mét elkaar bedoel je. Een goede relatie is geen gevecht.
Je weet het antwoord zelf ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 09:17
Toch kunnen trouwen?

Die snap ik even niet.

Verder, ik snap niets van dit soort relaties en dan trouwen en kinderen maken. Die zitten nu met de problemen.

Dat je zelf van drama houdt, moet jij weten maar maak dan aub geen kinderen.

Voor je kind ga je hem natuurlijk niet nog een kans geven, feit dat jij dat zelf niet kan bedenken zou voor mij een teken zijn dat je ongeschikt ben als moeder op moment.

Als ook maar 1 iemand in je omgeving er zo ook over denkt heb je strakjes veilig thuis in je nek.
En terecht.

Blijf weg bij hem. Ga scheiden, ga in therapie en vraag hulp, er zijn instanties en hulpgroepen voor vrouwen zoals jij. En er is hulp voor je kind.
+100 !
Ik snap dit ook niet. Velen worden snel verliefd, maken snel een kind en dan begint de ellende. Denk eerste eens na voor je hieraan begint.
Goed dat je bent weggegaan!!! Nu sterk blijven en weg blijven. Blijf (als dat kan) voorlopig bij je moeder zodat je kan sparen en je zaken goed kan regelen.
Vertel me alsjeblieft dat je wel werkt en eigen inkomsten hebt ...
Lillybit schreef:
25-10-2020 09:35
Goed dat je bent weggegaan!!! Nu sterk blijven en weg blijven. Blijf (als dat kan) voorlopig bij je moeder zodat je kan sparen en je zaken goed kan regelen.
Vertel me alsjeblieft dat je wel werkt en eigen inkomsten hebt ...
Al is dat niet zo dan bestaat er gelukkig bijstand en een sociaal team ( gemeente) voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed wat dat vechten voor elkaar betekent. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
ldp schreef:
25-10-2020 09:38
Ik snap nooit zo goed wat dat vechten voor elkaar betekent. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dat de een doet wat de ander wil.
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 09:38
Al is dat niet zo dan bestaat er gelukkig bijstand en een sociaal team ( gemeente) voor TO.
Of gewoon partneralimentatie.
Waarom trouw je met een kerel die je geestelijk en lichamelijk mishandelt? Waarom maak je daar een kind mee?

Blijf weg van hem, laat hem maar smeken, werk aan je zelfvertrouwen en zorg voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch zeker geen serieuze vraag? Natuurlijk ga je weg bij die man.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
TO, dit klinkt heel hard:
je bent deze keer de deur uit gesleept voor de ogen van je kind. De volgende keer is het misschien voor de ogen van je kind én die van de buurman. Als de buurman dit meldt, verlies je je kind ipv dit huwelijk.

Het is voor je kind heel heftig dit mee te maken. Jíj moet dit stoppen. Door niet meer terug te gaan, door hulp te vragen voor jezelf én je kind, zodat je stevig staat op je nieuwe pad.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
25-10-2020 09:38
Ik snap nooit zo goed wat dat vechten voor elkaar betekent. Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dit kan ik me alleen voorstellen in een soort van Romeo en Julia situatie: waarbij ze elk van een ander land zijn dat in oorlog is met elkaar en ze revoluties moeten beginnen om bij elkaar te zijn oid.

En dus niet hier gewoon in het Nederland van de 21e eeuw.

TO, niet teruggaan dus. Met name in belang van je kind ook.
Lillybit schreef:
25-10-2020 09:40
Of gewoon partneralimentatie.
Als dat een optie is ( voorwaarden huwelijk) kan ze die ook nog aanvragen ja.
Dus zonder werk kan ze ook gewoon wegblijven bij die man.
Het lijkt mij dat je heb al heel veel kansen hebt gegeven.

Wat is je max? Todat hij de kleine wat aandoet?
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar ga je echt vragen hier wat je moet doen? Maar weet je hij heeft spijt, heb je weer een paar leuke weken voordat hij je weer mishandeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 10 jaar een relatie, in die 10 jaar ging het elke keer aan en uit door familie problemen. Maar na zo lang vechten voor elkaar, toch kunnen trouwen. Nu al 3 jaar getrouwd, en we hebben een kind samen. In de 3 jaar is veel gebeurd, vaak ruzie om alle kleinste dingen. Vaak wilde ik weg maar deed ik het niet omdat ik van hem hield en wilde ons relatie de kans te geven.

Gefeliciteerd? Of een beetje dom?


Het is niet de eerste keer dat hij sorry zegt. Maar het is wel de eerste keer dat ik weg ga na dat we een kleine hebben. Maar elke keer wil ik weg en dan wordt er sorry gezegd en ik ga het niet meer doen, ik hou van je en kan niet zonder jou leven... en na een maand (hooguit) gaat het weer de verkeerde kant op.

Waarom dan toch een kind op de wereld zetten in zo'n situatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven