Kapot van verdriet door vreemdgaan partner

24-05-2020 19:57 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop hier wat reacties van lotgenoten te krijgen en anders heb ik gewoon mijn verhaal eens kunnen vertellen...

Ik zal de situatie zo kort mogelijk proberen te schetsen, maar helaas is het wel een heuse soap geworden....

Een maand geleden vertelde mijn vriend me dat hij was vreemdgegaan. En dat de betreffende vrouw ondertussen 8 maanden zwanger was, hoogstwaarschijnlijk van hem. Mijn wereld stortte in. Temeer omdat wij samen een zoontje van bijna 14 maanden hebben. Maw, hij was amper 5 maanden oud op het moment van de feiten. Vriend en ik zijn bijna 18 jaar samen (high school sweethearts dus).
Zijn affaire heeft ongeveer 1 maand geduurd, hij heeft haar leren kennen via Tinder (zeer actief op zoek gegaan dus). Oh ja, en nog een leuk detail: de dame in kwestie is illegaal in het land. Zijn oorspronkelijke verhaal was dat zij hem nu pas contacteerde, maar enkele dagen later ben ik erachter gekomen dat zij hem al gecontacteerd heeft toen ze 3 maanden zwanger was. Hij heeft dit met andere woorden 5 maanden lang verzwegen en gedaan alsof er niets aan de hand was. Nog volop plannen gemaakt, wij hadden zelfs (op zijn initiatief) een reisje geboekt eind juni (een maand na de geboorte van dat kind dus).

En nu worstel ik dus met alles. Dat we uit elkaar gaan is wel duidelijk, daar zijn ook al bepaalde stappen voor genomen. Maar op psychisch vlak gaat het echt niet goed met mij. Ik kan niet geloven dat hij me zoiets aandoet. Heb geen vertrouwen meer in mensen, in de toekomst. Voel me gekwetst tot in het diepste van mijn zijn. Ik kan het niet verdragen dat ik mijn zoon halftijds ga moeten missen owv co-ouderschap. Het voelt alsof ik moet boeten voor zijn fouten. Uiteraard besef ik maar al te goed dat je met twee in een relatie zit en dat elke relatie zijn strubbelingen heeft, maar dit gaat er toch zwaar over? Komt er dan ook nog bij dat het eigenlijk de bedoeling was om rond deze tijd terug te beginnen proberen voor een tweede kindje, iets waar ik ongelooflijk hard naar uitkeek. Ik zie mijn zoon dood- en doodgraag, maar het idee dat er nooit een broertje of zusje zal komen is momenteel zelfs nog 1 van de moeilijkste dingen om te dragen.

Enfin, ik zit volledig aan de grond eigenlijk en weet niet hoe ik dit ooit zal kunnen overleven. Ben nu enorm hard bezig met de praktische zaken en heb uiteraard mijn zoon voor wie ik moet blijven doorgaan, maar soms is dat echt zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik was ook echt oprecht gelukkig, waardoor ik nu enorm twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen. Hoe heb ik dit niet kunnen zien aankomen?

Ik voel me echt gebroken...
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
24-05-2020 20:52
En die vrouw hoopt nu doordat ze een kind heeft meer kans te hebben op een verblijfsvergunning?
Zo berekenend zijn sommige mensen inderdaad. Zou best kunnen dus.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Wissewis schreef:
24-05-2020 21:31
Op 't moment dat je je vrouw inlicht over zo'n kind neem ik aan dat je er vrij zeker van bent dat het jouw kind zou kunnen zijn.
Dat je die dame kent, er - waarschijnlijk meerdere keren - mee in bed hebt gelegen en het zou kunnen zijn dat ze op dat moment zwanger is geraakt.

Veel kans dat man van opstartster anders gewoon was blijven zwijgen over zijn ontrouw.
Zoals ie al maanden deed.
Dat is waar. Dus in die zin is het ergens in de verte nog wel een zegen dat ze zwanger is geraakt.

Dat klinkt misschien raar, maar nu weet je in ieder geval wel wat voor lul die man is. En dat kon je beter vandaag weten dan over pakweg 20 jaar. Nu heb je nog een heel leven voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, ik had niet verwacht op zo'n korte tijd zoveel reacties te krijgen...
Ik ga proberen om op enkele te reageren.

Wat het co-ouderschap betreft, ik ben zelf een kind van gescheiden ouders en ben destijds zelf als speelbal gebruikt tijdens de scheiding. Dit is iets dat ik mijn eigen kind nooit ofte nooit zal aandoen. Hoewel ik eerlijk moet bekennen dat ik mijn moeders reactie nu beter dan ooit kan plaatsen.
Het enige waar ik nu nog mee zit, is dat ik er niet gerust in ben dat mijn zoon goed terecht zal komen bij hem. Hij overweegt namelijk om met deze vrouw te gaan samen wonen, naar eigen zeggen omdat hij het niet zou kunnen verdragen dat hij ergens alleen zit en er op twee verschillende plaatsen een vrouw zit met een kind van hem. Ik vind hem op dit moment echt niet stabiel en in staat om goede beslissingen te nemen en zie het niet zitten om ons kind bij hem achter te laten terwijl daar ook nog een pas bevallen moeder en een newborn aanwezig is.

Gelukkig kan ik in mijn omgeving inderdaad bij veel mensen terecht. Ik heb een goede band met mijn moeder en broer, die staan volledig paraat nu voor mij. Ook een heleboel super lieve vrienden die momenteel echt allemaal het beste van zichzelf aan het geven zijn om mij te steunen. En zelfs op het werk word ik ongelooflijk goed opgevangen en gesteund. Wat dat betreft ben ik echt gezegend.

Iemand maakte ook de opmerking dat ik me praktisch moest laten bijstaan. Daar heb ik al vrij snel stappen voor ondernomen. Eerste gesprek met de bemiddelaar is al achter de rug. En ik wil inderdaad alles correct afgehandeld hebben en inderdaad zodanig dat die andere vrouw niks met mijn leven of dat van mijn kind zal te maken hebben (hoewel dat laatste onrealistisch is als hij ermee gaat samenwonen).
Dat is momenteel ook een beetje het 'probleem', ik heb me van in het begin enorm op die praktische zaken gestort en begin nu mijn emotionele klop te krijgen merk ik...
Heb me trouwens ook al laten testen op soa's, dat bleek gelukkig allemaal negatief. Neemt niet weg dat ik me nog steeds verschrikkelijk vies en vuil voel.

Iemand vroeg zich af of hij uit elkaar wilt gaan of niet per sé. Wel, als het aan hem lag, gingen we samen gewoon verder. Hij wilt niet liever, hij was immers 'gelukkig', wat dat ook moge betekenen. En geloof mij, ik heb alle mogelijk scenario's afgegaan in mijn hoofd, want een gezin geef je niet zomaar op vind ik. Maar vanuit elk oogpunt kwam ik telkens weer op hetzelfde uit: dit gaat niet.

En dan nog de kwestie van de vaderschapstest: dat is inderdaad iets dat hij MOET doen van mij. Hij gelooft en vertrouwt immers deze vrouw, maar ik niet. Ik zie hem nog in staat een kind te erkennen dat niet van hem is. Wat inderdaad vooral gevolgen zou hebben voor ons kind, zowel emotioneel als financieel (bvb erfenis). De bedoeling van die vrouw is in mijn ogen wel duidelijk: een illegaal persoon die op Tinder afspreekt en na drie keer neuken zwanger blijkt te zijn, zijn in mijn ogen net iets te veel toevalligheden. Ik acht het zeker mogelijk dat er samen met mijn ex nog enkele andere mannen hebben zitten zweten of dat nog steeds aan het doen zijn. Maar hij is hier compleet blind voor. Toen ik hem vroeg wat haar intenties waren, zei hij dat ze geen geld wilde, maar wel dat hij het kind erkent. Klein detail trouwens, in ben Belgische. Weet niet hoe het in Nederland allemaal geregeld is, maar in België staat erkennen namelijk gelijk aan betalen. Je hebt dan immers rechten ten op zichte van dat kind, maar ook plichten , onder andere onderhoudplicht. Het feit dat hij dat allemaal niet lijkt te zien is eens zo pijnlijk. De vaderschapstest had inderdaad allang gebeurd kunnen zijn, dat had ikzelf na 2 minuten googelen al ontdekt. Het feit dat hij dat allemaal niet heeft nagekeken, kwetst nog eens zo hard.

Het is gewoon zo pijnlijk dat iemand die je zoveel jaren kent, waar je eigenlijk mee bent opgegroeid (onze relatie is begonnen toen ik 14 was), zo niet de persoon blijkt te zijn die je dacht dat hij was. Of die op 1 of andere manier zo veranderd is, ik weet niet wat van de twee het is...

Het doet wel deugd om reacties te lezen van mensen die gelijkaardige dingen hebben meegemaakt en er ook weer staan. Ik hoop echt dat ik dat op een dag ook ga kunnen zeggen. Het is gewoon zo verschrikkelijk zuur dat ik de rest van mijn leven met hem verbonden ga zijn door onze zoon. Dit is namelijk iets dat wij ook zo aan elkaar benoemd hebben toen we beslisten om samen voor een kindje te gaan. Geen weg terug dan, we gaan voor het leven verbonden zijn. En amper een jaar later doet hij dan zoiets, echt te gek voor worden.

Allesinds bedankt voor jullie reacties en steun allemaal. Ik hoop dat ik jullie vragen allemaal heb beantwoord , maar het waren zoveel reacties dat ik er vast een paar over het hoofd heb gezien. Stel ze gerust nogmaals dan :)
Alle reacties Link kopieren
En ohja, wat dat broertje of zusje betreft: ik bedoelde dus wel degelijk eentje in de traditionele zin. Ik vermoed dat dit eerder iets egoïstisch is, want dat gaat over mijn kinderwens. Maar dat is wel iets waar we zeer concreet over bezig waren en dat dus inderdaad al een zeer grote plaats in mijn hoofd en hart had ingenomen. Doet echt verschrikkelijk veel pijn nu. Ik kan geen zwangere vrouwen of baby's zien momenteel, word er echt ongelukkig van. Zelfs koppels die met hun twee kinderen over straat lopen, roepen pijnlijke gevoelens op bij mij nu...
Lieve vrouw, wat ben je helder en knap bezig. Zie je dat zelf ook in? Volgens mij ben jij ontzettend sterk. Je komt er echt!

Ik kan me je gevoelens helemaal voorstellen en je bent erg rationeel en dat is echt heel goed nu in deze situatie. Fijn dat je zo’n netwerk om je heen hebt met mensen die lief voor je zijn en voor je klaarstaan.

Mijn huidige vriend heeft het ook meegemaakt (toen hij single was), dat een scharrel zich voordeed als zwanger van hem. Goedzak als hij is direct beloofd er zorg voor te dragen en zijn verantwoordelijkheid te nemen, bleek het niet van hem. Mevrouw wilde gewoon graag een baby en scharrelde met meerdere mannen.

Het feit dat hij ook met haar wil samenwonen want HIJ kan het niet verdragen van 2 gebroken gezinnen de vader te zijn. Sorry, maar wat een volslagen idioot.

Ik gun jou echt, als dit allemaal is overgewaaid, een veel leukere vent. Wees ergens maar heel blij dat je van deze gek af bent.
Inderdaad TO, wat ben jij ongelooflijk sterk! Jij komt hier zeker bovenop :rose:
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
24-05-2020 20:59
En laat hem een vaderschapstest doen bij de buitenlandse dame kan ook tijdens se zwangerschap.
Straks heeft de vrouw meerdere partners voor alimentatie te vragen.
Hij moet echt juridisch advies winnen.
He ja, dat lijkt me nu echt TO's pakkie aan.... :facepalm:
Dat is toch echt totaal niet relevant voor TO?
Daar sluit ik mij bij aan, je boft maar met jezelf dat je zo sterk bent. Ook fijn voor je kind!
Zarah schreef:
24-05-2020 23:20
He ja, dat lijkt me nu echt TO's pakkie aan.... :facepalm:
Dat is toch echt totaal niet relevant voor TO?
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Onderhoudsplicht voor nog een kind betekent minder draagkracht en met een beetje pech minder financiële middelen voor het kindje van TO.
Vaderschapstest doen. Wangslijm afnemen bij kind en vaderven opsturen. Zijn laboratoria die dat onderzoeken. Kost wat. Ook een duurdere variant die rechtsgeldig is.
Wel erg dat hij afsprak en sex had zonder condoom. Jou gezondheid in gevaar bracht en jullie als gezin op het spel zet voor lust.
Je hebt geen controle over wie hij in zijn leven laat en dat van jullie kind als hij zijn plicht als vader vervult. Hij zal het druk krijgen met 2 kinderen. Latino Vrouwen hebben vaak veel temperament. Geen idee waar de vrouw in kwestie vandaan komt maar als illegaal kom je ook bij een arts en verloskundigen e.d. Dus klopt dat verhaal wel? Het kindje moet ook aangegeven worden? Hoe komt zij aan werk en inkomen? Krijg gelijk kriebels ervan(prostitutie) Vreemdelingen politie inlichten? Ook mbt zorg die haar kind ander niet krijgt maar wel nodig heeft.
Maar goed mijn mening.
Hoe doet hij dat financieel? Komt hij bij jou kind zijn plichten en afspraken na?
Wat naar dat je aan zoon hufter vast zit nu. Sterkte 🍀❤️
Shedevil85 schreef:
24-05-2020 22:42
Inderdaad TO, wat ben jij ongelooflijk sterk! Jij komt hier zeker bovenop :rose:
+1

Veel sterkte en :hug:
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo zeker is dat het zijn kind is en hij zelfs met haar wilt samenwonen.

Dat betekend dat ze dan toch een verblijfsvergunning krijgt ?
Dus hij wilt zijn scharrel en baby hier houden.

Als je het zo leest dan lijkt het toch al veel langer aan de gang?
Wie gaat samenwonen met iemand waar je 3 keer sex mee hebt gehad?

In dat geval zou ik die vaderschapstest afdwingen inderdaad.
Je kind zal daar over de vloer komen en in contact zijn met zijn nieuwe gezin.

En wat ben je sterk to, je komt er wel!
Je gaat hier zoveel sterker uitkomen, en hij heeft zijn gezin verlaten en verraden voor een sexdate, die hij niet kent, die hij mag onderhouden.
Spijt zal hij krijgen, ongetwijfeld!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal..
Heel veel sterkte en een hart onder de riem!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
ecam2015 schreef:
25-05-2020 00:11

Als je het zo leest dan lijkt het toch al veel langer aan de gang?
Wie gaat samenwonen met iemand waar je 3 keer sex mee hebt gehad?
Dat is inderdaad iets wat ik mij ook al hardop heb afgevraagd. Maar hij blijft bij zijn verhaal. Ik heb gewoon het gevoel dat hij alle gevoel voor realiteit kwijt is. Dat hij zich zo gefaald voelt als partner en vader en dat hij op 1 of andere gestoorde manier het gevoel heeft dat hij een tweede kans krijgt met dit 'gezin'. Maar dat is in mijn ogen gedoemd om te mislukken en onze zoon zal er de dupe van worden. En dat maakt mij zo verschrikkelijk verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijk verhaal, mijn zoontje is ongeveer even oud en ik word er helemaal naar van. Kan me niet voorstellen hoe jij je voelt op dit moment :(. Heel erg veel sterkte, het klinkt inderdaad alsof hij compleet de weg kwijt is.

Hoe zit het in praktische zin, kun je blijven wonen waar je nu woont of moet je op zoek naar andere woonruimte?
GebrokenVrouw schreef:
25-05-2020 05:43
Bedankt voor jullie reacties.



Dat is inderdaad iets wat ik mij ook al hardop heb afgevraagd. Maar hij blijft bij zijn verhaal. Ik heb gewoon het gevoel dat hij alle gevoel voor realiteit kwijt is. Dat hij zich zo gefaald voelt als partner en vader en dat hij op 1 of andere gestoorde manier het gevoel heeft dat hij een tweede kans krijgt met dit 'gezin'. Maar dat is in mijn ogen gedoemd om te mislukken en onze zoon zal er de dupe van worden. En dat maakt mij zo verschrikkelijk verdrietig.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
GebrokenVrouw schreef:
25-05-2020 05:43
Dat is inderdaad iets wat ik mij ook al hardop heb afgevraagd. Maar hij blijft bij zijn verhaal. Ik heb gewoon het gevoel dat hij alle gevoel voor realiteit kwijt is. Dat hij zich zo gefaald voelt als partner en vader en dat hij op 1 of andere gestoorde manier het gevoel heeft dat hij een tweede kans krijgt met dit 'gezin'. Maar dat is in mijn ogen gedoemd om te mislukken en onze zoon zal er de dupe van worden. En dat maakt mij zo verschrikkelijk verdrietig.
Omder normale omstandigheden (stabiele relatie, financieel alles op orde, rust in het hoofdetc.) is het al best een opgave om met een pasgeboren baby te dealen (korte nachten etc.) maar hij gaat dit dus doen met iemand die hij amper kent. Hij zal dus woongelegenheid, interieur, alle praktische zaken etc. moeten regelen voor hemzelf, haar en de baby. En dan nog co-ouderschap met jullie kind ook? Lijkt me niet de meest stabiele omgeving voor jullie zoon. Die is gebaat bij regelmaat en rust. Weet jij wat je ex deze dame heeft verteld? Heeft hij zich voorgedaan als zijnde vrijgezel?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, TO. :hug: Ik vind het super dat je zo helder met de praktische zaken bezig bent. Als de storm een beetje is gaan liggen heb je óók nog tijd voor de emotionele verwerking. De situatie is natuurlijk verschrikkelijk, maar je klinkt als iemand die weet wat ze nodig heeft en daar ook naar kan handelen. Jij komt er wel.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Shedevil85 schreef:
24-05-2020 20:24
Ik merk t 🤔 Blijf het altijd bijzonder vinden dat vrouwen/moeders het hufterige gedrag van mannen direct koppelen aan het ouderschap.... en daarmee ook hun kinderen tekort doen. Ieder kind heeft recht op beide ouders, ook al heeft vader zijn lul niet in zijn broek kunnen houden 🤷🏼‍♀️

Maar goed, dat is mijn mening.... De praktijk wijst helaas vaak anders uit
Heel apart inderdaad.
Dezelfde enge vrouwen als in de documentaire 'verstoten vaders'. En dan later liegen dat papa geen contact met ze wilde.
Zo ongelofelijk ranzig is dit toch. Vreemdgaan en dan ook nog geen anticonceptie gebruiken. Hoppatee, mokkel zwanger gemaakt. Wat een ongelofelijke aap ben je dan als man. Zo goed van je dat je je meteen op soa's hebt laten testen, GebrokenVrouw.

Vind het echt vreselijk sneu voor je allemaal. Mijn complimenten dat je de keuze hebt gemaakt om de relatie te beëindigen. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn in deze situatie, maar er zijn onwijs veel mensen die daar moeite mee hebben.

Verwijt jezelf niks, want dit soort walgelijke gedrag zou je van niemand mogen verwachten.

En zoek steun... en hulp. Bij familie. Bij vrienden. Via de huisarts bij een fijne therapeut.

Sterkte vrouw :rose:
Nou, ik weet niet of co-ouderschap wel zo'n goed plan is (en dat zal ik niet snel zeggen), de man klinkt niet erg stabiel.
Alle reacties Link kopieren
Wist de dame in kwestie dat hij een relatie had? Als dat zo is is het nog smeriger dan je alleen maar zwanger laten maken voor een verblijfsvergunning. Lijkt me dan nog erger om je kind bij hen achter te laten. heeft hij ook wel een goed onderkomen voor hen? en jouw kind op het moment dat die naar zijn vader moet? wat vreselijk voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

Wat een verhaal... klinkt als een telenovela. Jij komt zo super sterk over, hoe jij met dit alles omgaat, mijn complimenten.
Ik vraag mij ook gelijk af of die dame wist dat hij een relatie en baby had...waar is je zelf respect dan als je met zo'n man gaat en er nog zwanger van wil worden ook.. Terwijl hij zijn vrouw en newborn zo bedriegt. Misschien zei hij wel dat hij vrijgezel was en beloofde hij haar van alles.

Ik voel echt met je mee, wat je schrijft over gezinnen met ouders en 2 kinderen zien, of zwangere moeders... het is nog allemaal zo vers. Maar je komt nog wel iemand tegen waarmee je gelukkig zal zijn
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

Wat ben jij een sterke vrouw met hoe jij er tot nu toe mee hebt gehandeld. Niet laten lijden door emoties, maar rationeel handelen.

Ik snap jouw gedachtes heel erg goed! Destijds een situatie meegemaakt zonder kind, maar wel een ex die meerdere keren was vreemd gegaan. Na de laatste keer wilde hij niet met mij praten, maar wilde hij even weg. Toen vroeg ik: "waar naartoe dan?". Toen wilde hij naar haar toe. Maar wel bij hoog en laag blijven volhouden dat er echt niets speelde voor dat ene "werkweekend".

Ik heb hem veel succes gewenst in zijn verdere leven met dat mokkel (sorry....maar vrouwen die weten dat een man een relatie heeft van al meer dan 7 jaar is in mijn ogen gewoon een mokkel als je wel met hem het bed deelt, en dat meerdere keren).

Ik vind het dan wel weer prettig om te weten dat de relatie met die ene perfecte vrouw alsnog op dezelfde manier is geëindigd. Die 7 years itch kan meneer kennelijk niet handelen.

Het zal jou ook vast je hele leven bijblijven, het vertrouwen in mannen is en blijft voor mij altijd een lastig punt. Ook al heb ik nu een schat van een vriend waarvan ik echt niet kan geloven dat hij ooit vreemd zou gaan.

Ik weet zeker dat jij over een aantal jaren net zo denkt, wees blij dat je van zo'n loser af bent!

Sterkte! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een klootzak O_O en wat sta je er nuchter in TO! Heel veel geluk en ook plezier gewenst voor jou en je zoontje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven