Kapot van verdriet door vreemdgaan partner

24-05-2020 19:57 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop hier wat reacties van lotgenoten te krijgen en anders heb ik gewoon mijn verhaal eens kunnen vertellen...

Ik zal de situatie zo kort mogelijk proberen te schetsen, maar helaas is het wel een heuse soap geworden....

Een maand geleden vertelde mijn vriend me dat hij was vreemdgegaan. En dat de betreffende vrouw ondertussen 8 maanden zwanger was, hoogstwaarschijnlijk van hem. Mijn wereld stortte in. Temeer omdat wij samen een zoontje van bijna 14 maanden hebben. Maw, hij was amper 5 maanden oud op het moment van de feiten. Vriend en ik zijn bijna 18 jaar samen (high school sweethearts dus).
Zijn affaire heeft ongeveer 1 maand geduurd, hij heeft haar leren kennen via Tinder (zeer actief op zoek gegaan dus). Oh ja, en nog een leuk detail: de dame in kwestie is illegaal in het land. Zijn oorspronkelijke verhaal was dat zij hem nu pas contacteerde, maar enkele dagen later ben ik erachter gekomen dat zij hem al gecontacteerd heeft toen ze 3 maanden zwanger was. Hij heeft dit met andere woorden 5 maanden lang verzwegen en gedaan alsof er niets aan de hand was. Nog volop plannen gemaakt, wij hadden zelfs (op zijn initiatief) een reisje geboekt eind juni (een maand na de geboorte van dat kind dus).

En nu worstel ik dus met alles. Dat we uit elkaar gaan is wel duidelijk, daar zijn ook al bepaalde stappen voor genomen. Maar op psychisch vlak gaat het echt niet goed met mij. Ik kan niet geloven dat hij me zoiets aandoet. Heb geen vertrouwen meer in mensen, in de toekomst. Voel me gekwetst tot in het diepste van mijn zijn. Ik kan het niet verdragen dat ik mijn zoon halftijds ga moeten missen owv co-ouderschap. Het voelt alsof ik moet boeten voor zijn fouten. Uiteraard besef ik maar al te goed dat je met twee in een relatie zit en dat elke relatie zijn strubbelingen heeft, maar dit gaat er toch zwaar over? Komt er dan ook nog bij dat het eigenlijk de bedoeling was om rond deze tijd terug te beginnen proberen voor een tweede kindje, iets waar ik ongelooflijk hard naar uitkeek. Ik zie mijn zoon dood- en doodgraag, maar het idee dat er nooit een broertje of zusje zal komen is momenteel zelfs nog 1 van de moeilijkste dingen om te dragen.

Enfin, ik zit volledig aan de grond eigenlijk en weet niet hoe ik dit ooit zal kunnen overleven. Ben nu enorm hard bezig met de praktische zaken en heb uiteraard mijn zoon voor wie ik moet blijven doorgaan, maar soms is dat echt zoveel makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik was ook echt oprecht gelukkig, waardoor ik nu enorm twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen. Hoe heb ik dit niet kunnen zien aankomen?

Ik voel me echt gebroken...
En reken maar dat er meer is TO. Vreemdgaande mensen vertellen alleen wat ze echt denken te moeten vertellen omdat ze in het nauw gedreven worden.

Bij mijn ex kwam het verhaal er ook stukje bij beetje uit nadat ik er achter kwam dat hij bij een ander was geweest. Eerst wilde ‘die ander’ alleen praten want ze had het zo lastig, later bleek dat ze elkaar regelmatig zagen en uiteten gingen etc. Al jaren een halve relatie er naast.

En ik weet zeker dat dat nog niet het hele verhaal was, gezien de signalen die ik er door de jaren heen toch wel waren maar ik wat genegeerd heb.

Je maakt echt de goeie keuze.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je, GebrokenVrouw? Ik vond je verhaal zo heftig dat het nog af en toe in mijn gedachten zit.
Wissewis schreef:
24-05-2020 20:31
Als er geen huwelijk is ben ik benieuwd of ie dat extra kind uberhaupt wel vaak te zien gaat krijgen.
Moet hij al een rechtszaak aanspannen voor erkenning en bezoekrecht en dergelijke.

Bovendien ... als ze er zin in heeft neemt ze de baby op en vertrekt terug naar haar land van herkomst.

Misschien was het haar bedoeling zwanger te worden van een Nederlander. Haar kind kan de kans op een verblijfsvergunning misschien vergroten en ze kan alimentatie aanvragen. Of ze hoopt dat ze met hem een gezin kan vormen, een gespreid bedje.

Wat een ongelofelijk domme man zeg! Sjonge, jonge jonge :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Bah. Wat een vreselijke k*t situatie. Ik krijg er de rillingen van.
Erg veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
yukon schreef:
04-06-2020 23:54
Hoe gaat het nu met je, GebrokenVrouw? Ik vond je verhaal zo heftig dat het nog af en toe in mijn gedachten zit.
Hier hetzelfde... Lijkt me zo onwerkelijk 😢
ecam2015 schreef:
24-05-2020 21:13
Dat is toch zijn eigen probleem, denk niet dat to hem daar op wilt wijzen.

Kan hij dalijk nog een slachtoffer uithangen ook.
Good point.
Veel vreemdgangers zijn klootzakken.
Maar deze is echt een domme vreemdganger en een klootzak.

Let maar op to: zodra die madame haar verblijfsvergunning binnen heeft, dumpt ze hem, en komt hij op zijn blote knietjes jou om een tweede kans vragen.

En op dat moment moet je de deur in zijn smoel dicht gooien.
Porterenee schreef:
07-06-2020 20:53
Veel vreemdgangers zijn klootzakken.
Maar deze is echt een domme vreemdganger en een klootzak.

Let maar op to: zodra die madame haar verblijfsvergunning binnen heeft, dumpt ze hem, en komt hij op zijn blote knietjes jou om een tweede kans vragen.

En op dat moment moet je de deur in zijn smoel dicht gooien.
En zo is het maar net!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Bedankt om aan me te denken :) de voorbije weken zijn enorm heftig geweest. Ondertussen is die vrouw bevallen. Ik ben dat vier dagen later te weten gekomen omdat ik er zelf achter vroeg. En toen ben ik compleet gecrasht... Ben de dag nadat ik het te weten ben gekomen nog gaan werken, maar dat bleek echt niet haalbaar. Psycholoog, familie en vrienden hebben me aangeraden om naar de huisarts te gaan en die heeft me voorlopig 3 weken thuis gezet. Eerst zag ik dit niet zo goed zitten, maar eerlijk gezegd is het een opluchting. Er moet nog zoveel geregeld worden en daar heb ik nu echt de tijd voor. Er lijkt in mijn hoofd gewoon geen plaats meer te zijn voor iets anders ook. Vooral van de regeling voor mijn zoon blijf ik wakker liggen. Momenteel is die drastisch terug geschroefd (hij ziet hem nu 2 à 3 keer per week enkele uurtjes en hebben afgesproken dat hij om de 2 weken een nachtje daar mag gaan slapen). Ben vorige week verschrikkelijk kwaad geworden op mijn ex omdat ik merk dat hij in mijn gezicht blijft liegen. Heb hem meerdere keren op de man af gevraagd of hij bij de bevalling aanwezig was en hij bleef keihard liegen dat dat niet het geval was. Maar zijn excuses waren zo slap, niet normaal. Dus daar heb ik hem mee geconfronteerd en heb hem ook duidelijk gemaakt dat hij mij niet langer kan en mag behandelen als een dom wicht. Dat, hoe meer leugens hij blijft vertellen, hoe minder hij zijn zoon zal kunnen zien. Want ook al blijf ik bij mijn standpunt dat mijn kind niet zal ingezet worden als speelbal in dit alles, ik laat hem niet achter bij iemand die ik niet kan vertrouwen. Heb hem gezegd dat hij vanaf nu enorm zijn best gaat moeten doen om mijn vertrouwen wat dat betreft terug te winnen. En dat elke leugen waar ik hem nu nog op betrap, hem weer 10 stappen achteruit zet. Ik zag hem bij elke zin verder ineen krimpen, echt een hoopje zielige prut tegen dat ik uitgeraasd was.
Hij zegt dat hij een vaderschapstest heeft afgesproken op 25 juni (maw resultaten pas in augustus te verwachten), maar zelfs dat geloof ik eigenlijk niet. Vanaf juli verhuist hij naar een huurappartement (zit nu nog bij zijn ouders) en heb gezegd dat onze zoon daar niet gaat blijven slapen voordat ik die vrouw gezien en gesproken heb. Want hij gaat er dus wel degelijk mee samenwonen (hoewel hij beweert pas ten vroegste in augustus, hoewel hij terzelfde tijd zegt dat haar huisbazin haar uit haar appartement wilt zetten, in mijn ogen dus weer een leugen om tijd te rekken) en ik weiger mijn kind achter te laten bij iemand die ik zelfs nog nooit gezien heb.

Hij is erg bang voor dat gesprek, denkt dat ik mij niet ga kunnen inhouden, maar hij zal nog verschieten denk ik. Ben namelijk van plan om haar uitgebreid te bedanken. Zonder haar was ik er immers nooit achter gekomen wat voor iemand hij écht is. Want ondertussen ben ik er namelijk ook 100% zeker van dat dit niet de eerste keer is dat hij mij bedrogen heeft. De voorbije jaren zijn er 2 momenten geweest waarop ik zéker was dat hij mij aan het bedriegen was (nergens bewijsmateriaal gevonden, gewoon puur buikgevoel), heb hem daar toen telkens mee geconfronteerd en hij heeft altijd ontkend. Toen heb ik hem tegen beter weten in geloofd, maar als ik zie met hoeveel gemak hij nu tegen me liegt, vind ik het vreselijk dat ik toen mijn eigen gevoel niet gevolgd heb :(

Iemand zei hier dat hij vroeg of laat met hangende pootjes terugkomt, eigenlijk doet hij dat al. Hij blijft beweren dat, als ik met hem verder wil, hij alle contact aan de andere kant zal verbreken. Uiteraard heb ik bij deze uitspraak de deur in zijn smoel dicht gegooid. Moest onze zoon er niet zijn, zou ik het geweldig vinden dat hij met haar gaat samenhokken, alleen al om te zien hoe dat echt niet gaat werken. Maar nu zit mijn kind er wel mooi mee... Ik heb trouwens oneindig veel medelijden met die andere baby. Bij ons laatste gesprek bij de bemiddelaar vertelde ik dat hij opnieuw vader was geworden en uiteraard wenste die bemiddelaar hem proficiat. En het enige wat hij deed was droevig zijn schouders ophalen. Dat kind is door niemand echt gewenst, zo verschrikkelijk zielig, mijn hart brak gewoon.
De eerste miserie is trouwens al begonnen. Ik heb uit goede bron (familie van hem) vernomen dat het OCMW (geen idee wat de Nederlandse tegenhanger hiervan is) al achter zijn veren zit om dat kind te erkennen zodat zij de ziekenhuiskosten niet hoeven te betalen. Als hij dat kind nu erkend, krijgt hij meteen een rekening van 5000€ onder zijn neus geduwd. Toen ik dat te horen kreeg, heb ik voor het eerst sinds weken nog eens écht gelachen, heerlijk gewoon!

Wat een loser.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, klein detail nog waardoor ik zo over mijn toeren was: op de avond van de bevalling, was mijn zoon bij hem (is er ook blijven slapen). Ben de dag erna te weten gekomen dat zijn ouders hem waren gaan ophalen in de opvang (wist toen nog niet dat die vrouw al bevallen was). Heb hem daarmee geconfronteerd en gezegd dat ik het niet fijn vond dat hij er niet op tijd kon zijn voor onze zoon. Hij beweerde toen dat het druk was op het werk en dat hij gewoon 'even later' bij onze zoon was. Achteraf bleek dan natuurlijk dat hij hem helemaal niet gezien had omdat hij in het ziekenhuis was en dat onze zoon de hele tijd bij zijn ouders gebleven is.
Sorry, maar als hij daar nu al zo over liegt, laat ik mijn zoon écht niet langer met een goed gevoel bij hem achter. Hij is zichzelf alleen maar nóg harder in nesten aan het werken en beseft totaal niet dat onze zoon er de dupe van is/wordt. Vreselijk gewoon .
Bedankt voor de update.

Hou vol, je doet het heel goed.

En laat die loser diep in de ellende zakken, die andere vrouw heeft hem goed te pakken. Een rekening van 5000euro haha, dat is pas het begin, die vrouw gaat hem goed uitknijpen en stuurt al het geld naar familie in het buitenland.

En dat moet jij ook gaan doen, eis kindergeld/allimentatie voor jouw zoon op!

En stuur die vrouw een bloemetje op met een kaart waarop staat 'bedankt dat je me verlost hebt van de loser '
anoniem_397811 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 11:23
0.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad TO, je doet het goed!
Wees lief voor jezelf en houd vol.
Maar wat een heftige, bizarre situatie zeg....
Alle reacties Link kopieren
Ach wat vind ik dit naar voor je allemaal. Je bent een sterke (en terecht woedende) vrouw maar dit is allemaal echt niet om te lachen. :hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende zeg, wat heeft hij veel verwoest. En dat ze dan ook nog gaan samenwonen nu... niet te verkroppen.

Ik vind je echt enorm sterk ook hoe je over haar praat, ik zou het je niet na kunnen doen. :hug:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo voor jezelf en je kind opkomt TO, ik vind je onwijs sterk! :hug: Het verhaal wordt echter bizarder. Hou je zoon stevig bij je :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo met je te doen TO, wat een ongelófelijk achterbakse, walgelijke en liegende man is dit.
Jij doet het hartstikke goed, in deze kutsituatie zie je het gelukkig wel heel helder en heb je eindelijk 100% door hoe achterbaks deze man is en dat hij je járen heeft voorgelogen.
Ik wens je veel kracht om hier doorheen te komen, blijf bij jezelf en bij je eigen waarden.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
09-06-2020 11:19
Ach wat vind ik dit naar voor je allemaal. Je bent een sterke (en terecht woedende) vrouw maar dit is allemaal echt niet om te lachen. :hug:
Dit. En doe gewoon even zo weinig mogelijk. Stuur geen kaart, neem geen wraak, laat hem jullie kind gewoon zien. Zijn ouders misschien inschakel n hiervoor?
Geef jezelf tijd door alleen te focussen op wat moet.
Tijd verzacht dingen, ook dit enorme ding :hug:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Wraak nemen? Dat ben ik niet van plan. En dat zal ook niet nodig zijn. Hij zal vroeg of laat wel beseffen wat hij niet enkel mij maar ook zichzelf heeft aangedaan. Ik wil die vrouw ook niet zien/spreken om wraak te nemen of iets dergelijks. De enige reden dat ik wil weten wie ze is, is omdat ze in het leven van mijn zoon zal zijn (voor zolang het duurt). Als mijn zoon er niet was, zouden alle banden nu al verbroken zijn en zou het mij niet kunnen schelen met wie of wat hij samenhokt. En zolang hij dat zelf nog wilt/kan, zal hij het contact met zijn zoon blijven behouden, dat ga ik nooit in de weg staan. Maar het moet wel op een veilige manier zijn. Het gaat hier niet over een kind van 10 dat zijn eventuele bekommernissen met iemand kan delen he. Het gaat hier over een hulpeloze baby die zich nog niet kan uiten wanneer er dingen niet goed zouden gaan. En het is mijn taak om hem te beschermen. En dat zal ik doen ook.
Alle reacties Link kopieren
pffff, wat een droeftoeter...

Vanuit mijn eigen ervaring, probeer alsjeblieft je focus te verleggen van hem en haar. Probeer je eigen leven te leven, lekker met je zoon en maak voorlopig tot augustus heldere omgangsafspraken.

Ik lees dat jullie nog in een hele onwennige relatie zitten met elkaar. Maar jullie zijn uit elkaar en jij hebt niks meer van hem te verwachten. Hij gaat niet ineens het licht zien, hij gaat niet ineens goudeerlijk zijn. HIj liegt om conflict met jou te voorkomen (terwijl zijn leugens doorzichtig zijn en juist het conflict aanwakkeren), maar daar hoef jij niets meer mee.
Hij zorgt voor jullie zoon (ok, hij was er niet, maar hij heeft gezorgd dat hij op tijd werd opgehaald, veilig werd verzorgd). Hij had hem ook kunnen vergeten, mee kunnen nemen en bij het ziekenhuis in de opvang kunnen doen o.i.d.

Niet om het goed te praten, maar jouw focus en boosheid moet hier vanaf, anders blijven jullie in dit cirkeltje om elkaar heen draaien.

Mijn ex liegt ook nog altijd als hij vooraf inschat dat hij mij een boodschap moet brengen waar ik niet blij mee ben. Ik confronteer hem er niet meer mee, lach erom met mijn vriendinnen over hoe doorzichtig zijn smoezen zijn. Dat geeft mij rust. Ik snap het nog steeds niet, als ik er mee bezig ga, wordt ik weer boos, komt dat hele gelieg en bedrieg van toen terug, voel ik mij voor schut gezet. Dus ik kies ervoor om er niet mee bezig te zijn.

Heel veel sterkte. Je bent goed bezig.
En regel zsm jullie financiele afwikkeling, ik weet niet hoe dat zit bij jullie, maar zorg ervoor dat ze straks niet bij jou aankloppen voor dat geld!
Oh, wat een ongelooflijke sneuneus van een man zeg. Hoe kan je zo'n liegende, domme, obeschofte, vreemdgaande debiel van een vent zijn? Zo laag bij de grond lees je ze zelden. Echt vre-se-lijk.
:facepalm:

Die komt zichzelf nog weleens tegen.
Protocol schreef:
10-06-2020 15:14
pffff, wat een droeftoeter...

Vanuit mijn eigen ervaring, probeer alsjeblieft je focus te verleggen van hem en haar. Probeer je eigen leven te leven, lekker met je zoon en maak voorlopig tot augustus heldere omgangsafspraken.

Ik lees dat jullie nog in een hele onwennige relatie zitten met elkaar. Maar jullie zijn uit elkaar en jij hebt niks meer van hem te verwachten. Hij gaat niet ineens het licht zien, hij gaat niet ineens goudeerlijk zijn. HIj liegt om conflict met jou te voorkomen (terwijl zijn leugens doorzichtig zijn en juist het conflict aanwakkeren), maar daar hoef jij niets meer mee.
Hij zorgt voor jullie zoon (ok, hij was er niet, maar hij heeft gezorgd dat hij op tijd werd opgehaald, veilig werd verzorgd). Hij had hem ook kunnen vergeten, mee kunnen nemen en bij het ziekenhuis in de opvang kunnen doen o.i.d.

Niet om het goed te praten, maar jouw focus en boosheid moet hier vanaf, anders blijven jullie in dit cirkeltje om elkaar heen draaien.

Mijn ex liegt ook nog altijd als hij vooraf inschat dat hij mij een boodschap moet brengen waar ik niet blij mee ben. Ik confronteer hem er niet meer mee, lach erom met mijn vriendinnen over hoe doorzichtig zijn smoezen zijn. Dat geeft mij rust. Ik snap het nog steeds niet, als ik er mee bezig ga, wordt ik weer boos, komt dat hele gelieg en bedrieg van toen terug, voel ik mij voor schut gezet. Dus ik kies ervoor om er niet mee bezig te zijn.

Heel veel sterkte. Je bent goed bezig.
En regel zsm jullie financiele afwikkeling, ik weet niet hoe dat zit bij jullie, maar zorg ervoor dat ze straks niet bij jou aankloppen voor dat geld!
Hey! Hoe gaat het met jou? Je klinkt sterk en een stuk blijer.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
25-05-2020 08:59
Nou, ik weet niet of co-ouderschap wel zo'n goed plan is (en dat zal ik niet snel zeggen), de man klinkt niet erg stabiel.
Inderdaad ,zou hem nergens meer om vertrouwen..viezerik..wat achterbaks!!
DNA testen duren idd vaak 3 maanden en snap je woede zeker maar ergens is het ongelovelijk zielig voor de kinderen, zowel die van jou en hem als van haar en hem... vreselijk!
Protocol schreef:
10-06-2020 15:14
pffff, wat een droeftoeter...

Vanuit mijn eigen ervaring, probeer alsjeblieft je focus te verleggen van hem en haar. Probeer je eigen leven te leven, lekker met je zoon en maak voorlopig tot augustus heldere omgangsafspraken.

Ik lees dat jullie nog in een hele onwennige relatie zitten met elkaar. Maar jullie zijn uit elkaar en jij hebt niks meer van hem te verwachten. Hij gaat niet ineens het licht zien, hij gaat niet ineens goudeerlijk zijn. HIj liegt om conflict met jou te voorkomen (terwijl zijn leugens doorzichtig zijn en juist het conflict aanwakkeren), maar daar hoef jij niets meer mee.
Hij zorgt voor jullie zoon (ok, hij was er niet, maar hij heeft gezorgd dat hij op tijd werd opgehaald, veilig werd verzorgd). Hij had hem ook kunnen vergeten, mee kunnen nemen en bij het ziekenhuis in de opvang kunnen doen o.i.d.

Niet om het goed te praten, maar jouw focus en boosheid moet hier vanaf, anders blijven jullie in dit cirkeltje om elkaar heen draaien.

Mijn ex liegt ook nog altijd als hij vooraf inschat dat hij mij een boodschap moet brengen waar ik niet blij mee ben. Ik confronteer hem er niet meer mee, lach erom met mijn vriendinnen over hoe doorzichtig zijn smoezen zijn. Dat geeft mij rust. Ik snap het nog steeds niet, als ik er mee bezig ga, wordt ik weer boos, komt dat hele gelieg en bedrieg van toen terug, voel ik mij voor schut gezet. Dus ik kies ervoor om er niet mee bezig te zijn.

Heel veel sterkte. Je bent goed bezig.
En regel zsm jullie financiele afwikkeling, ik weet niet hoe dat zit bij jullie, maar zorg ervoor dat ze straks niet bij jou aankloppen voor dat geld!
+100

Dat hij jullie zoon niet heeft opgehaald bij het kdv, maar zijn ouders. Is toch ook helemaal niet erg? Zij zijn de opa en oma van jullie zoon, geen wildvreemden. Ja, het doet pijn omdat dat is gebeurd omdat toen zijn nieuwe vriendin lag te bevallen. Maar als dat niet het geval was, wat als hij geen nieuwe vriendin had en zijn ouders haalde jullie zoon op omdat je ex moest werken vanwege onregelmatige diensten of iets dergelijks? Was het dan wel goed geweest? Als jullie zoon bij hem is mag hij beslissen hoe hij het doet zolang hij jullie zoon maar geen schade berokkend en omgekeerd geld dat voor jou ook. He moeilijk ook, probeer deze boosheid te laten varen want het helpt je echt niet verder! Wees er voor je zoon als hij bij jou is en dan komt het vast goed met zo'n lieve moeder als jij!

Heel veel sterkte!
Je doet het goed TO. Wat een verschrikkelijke lul.. beter kwijt dan rijk. Je hebt nog een heel leven voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven