ken je eigenlijk iemand die vreemd gaat?

21-12-2007 19:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hoe ga je daarmee om?

Ik lees hier heel veel over mannen of vrouwen met een gezin en een buitenechtelijke relatie, of over bedrogen vrouwen. Of mannen natuurlijk. Of je leest dat iemand die pas getrouwd is en vreemdgaat.

Ik geloof dat er een bepaald percentage is van mannen en vrouwen dat vreemd gaat. Dat is weleens berekend. Ik ken ze echter niet. Niet bewust tenminste. Kennissen zullen het natuurlijk niet van de daken schreeuwen. Maar onder mijn echte vrienden en vriendinnen zit er volgens mij niet 1 die op dit moment buiten de pot piest. En dat zijn wel mensen van wie ik het zou weten als er iets zou gebeuren met een ander.

Ik vraag me af hoe ik ermee om zou gaan. Als ik zou weten dat de partner bedrogen wordt. Zoals ik er nu over nadenk veroordeel ik het nl heel erg. Verliefd worden op een ander terwijl je een relatie hebt kan ongetwijfeld gebeuren. Het is maar net wat je ermee doet. Ook dat lees ik honderdmaal hier, maar is wel waar ik achtersta. Tegelijkertijd is die goede vriend of vriendin natuurlijk meer dan een vreemdgaande persoon.

Kennen jullie mensen die vreemdgaan? Ben je daar anders mee omgegaan sinds die wetenschap?
eleonora schreef op 23 december 2007 @ 08:25:

[...]

Je vrienden hadden je goed genoeg moeten kennen en het je moeten vertellen. Misschien. Maar wie weet hingen zij wel het principe aan; wat niet weet wat niet deert, of wilden zij niet stoken tussen jou en je ex, of misschien waren ze wel bang voor jouw of zijn reactie. Je weet jammer genoeg nooit waarom mensen bepaalde dingen wel of niet doen. Dat kan grote teleurstellingen veroorzaken, snap ik. Vervelend meid. Is het weer goed gekomen met jou en je vrienden? Heeft het schade aangericht?
Nee dat is niet meer goed gekomen. Elke keer wanneer ik hen zag dacht ik: jullie wisten het. Ik kon mij daar niet overheen zetten. Het maakt mij niet uit welke reden ze hadden om het mij niet te zeggen. Ik had het willen weten, in eerste plaats van mijn ex, maar mijn 'vrienden' hebben evengoed tegen mij gelogen.
Een heleboel hier op het forum gaan vreemd.

zo weet ik er op dit moment geen,een paar jaar geleden wist ik het an meerdere,ik kon er niets mee,omdat ik de personen nooit zag zeg maar het waren collega van mijn man.

toen ik eens de vrouw van een collega zag,sprak ze me er wel op aan,ze was erachter gekomen,ze bleef wel bij haar man.

de keer erop toen ik haar zag,ong 2 maanden later,was ze zeker 10 kilo lichter en flirte openlijk met mijn man(wat ik wel grappig vond en als steken onder water aan haar man zag.

Later bleek dat ze werkelijk achter mijn man aan zat,op advies notabene van haar eigen man.Hij had als reden aangeven dat hun sexleven ingekakt was,en hij daardoor vreemdging (lees een minares gehad 2,5 jaar lang zijn secetaresse) Nu was het idee onstaan om hun sexleven nieuw licht in te blazen,en zij haar vrouwelijkheid opnieuw moest ontdekken.

De man paaide mijn man onderstussen met mooie verhalen over zijn vrouw en begonnen te sms,de man probeerde mij ook te sms met mooie worden enz enz.ik onozele werd onozel gehouden en kreeg geen antwoorden op mijn achterdocht.sja de bedoeling was mij over te halen mij te verleiden tot een goed moment om partenruil te kunnen doen.

Ik reageerde niet op de sms,mijn man daarintegen wel.

de vrouw kreeg last van schuldgevoel en had door dat ik er nooit en te nimmer voor zou openstaan en bieghte alles op.Ik weet niet of ik boos ben of medelijden met dit soort zielige praktijken moet hebben.
Vertel het verkeerd,de vrouw had schuldgevoel naar haar man,dus bieehgte ze naar haar man op dat het uit de hand was aan het lopen(er was nog geen lichaamlijk contakt geweest,maar dat zat er ook niet ver vanaf) de man was zo boos geworden sja ik deed ja niet mee,en dat was niet de bedoeling.

dus moest ze mij inlichten van haar man over het sms contakt met mijn man,anders deed hij het wel.

ook bedreigde hij mij ,mijn man te ontslaan en meerede van die belachelijke dreigementen,om me vervolgens sms te sturen van sorry hier en daar.

Ik ben heel blij dat die mensen uit mijn leven zijn.

ze zijn ook op een moment uit elkaar gegaan en gescheiden.ik weet niet of ze nu wel of niet bij elkaar zitten op dit moment.
Er gaan zó ongelooflijk veel mensen vreemd , je zou ze haast gaan vertellen "hé, jouw partner,........... niet schrikken , hoor , maar die is dus écht monogaam ! "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hahah jha bgb haast wel zou je zeggen.Ook bekruipt mij wel eens het idee dat ik anders als anderen ben,gewoon omdat ik het niet doe,hahah
Mijn beste vriendin gaat vreemd en ze vindt het vreselijk. Want wat begon als flirt eindigde in een heftige liefde. Ze houdt van deze man en hij van haar. Het is nu een jaar bezig en ze kan niet stoppen. De vrouw van haar minnaar is een koele kikker (zegt hij, ik ken haar ook en ik vind het persoonlijk een leuk mens en ik vind het vreselijk dat ik weet wat zij niet weet) en hij ziet mijn vriendin als "de liefde van mijn leven" en zij hem.

Al met al, kinderen aan beide kanten, een man en vrouw van de partners die van niks weten, wat een ellende is dit zeg!

Ik gun mijn vriendin een gelukkig leven, ze heeft met haar man een soort bekoelde broer-zus verhouding, ze is met de verkeerde getrouwd vind ze al jaren.

De vrouw van de minnaar zie ik vaak, ze heeft een eigen praktijk waar ik vaak moet zijn met mijn kinderen. Ik denk vaak ziet ze nu niets, is ze blind of weet ze wel dat er iets aan de hand is maar laat ze haar man??
Ik heb er altijd wel eentje in mijn kennissenkring zitten eigenlijk. Heb tot voor kort hierin altijd 'de helper' proberen te spelen: luisteren, begrijpen, inzicht proberen te geven in'.

Nou, doei, ik luister er niet meer naar. Want uiteindelijk zat ik me er vreselijk over op te naaien. Al die gemene streken en smoezen, bah. En vreemdgangers zijn nergens eerlijk over merkte ik.

Nu is er weer een gebonden vriendin op vrijerspad terwijl ze samenwoont. Ik reageer alleen met 'ik vind t niet goed, maar je moet t zelf weten'. Ik wil er niets meer mee van doen hebben. Ik word er verdrietig van.
We hebben allemaal een oordeel over vreemdgaan.

Maar als het onszelf betreft is het ineens (??) allemaal anders.

Hoe komt dat toch.....

Ik ken overigens niemand die vreemdgaat.

Ik ga zelf vreemd, tenminste dat zou de buitenwereld kunnen denken.
Ik snap niks van het laatste stuk je posting HVJ. Je gaat vreemd of denkt de buitenwereld dat en is het niet waar? Jij weet toch zelf hoe het zit? Dan kan de buitenwereld denken wat 'ie wil toch?

Het is altijd 'anders' als het jezelf betreft. Dat maakt een mens een mens. Omdat je altijd alles vanuit je eigen perspectief bekijkt. Verandert je eigen perspectief dan wordt ook je kijk op de zaak anders doorgaans. Dat bedoelde ik ook met mijn reactie op de posting van Jolantje. Vreemdgaan is goed, of er zijn omstandigheden die het voor jou begrijpelijk maken om vreemd te gaan totdat de situatie verandert en dus ook de mening over vreemdgaan. Op het moment dat je zelf gelukkig bent in je relatie en vreemdgaan niet in je kraam te pas komt, dan projecteert een mens dat onmiddelijk op de omgeving en is vreemdgaan uit den boze.

Zo ken ik ook wel mensen die geld verdienen smerige woorden vonden, tot ze zelf schandalig rijk werden. Daarna was er niks smerigs meer aan. Maar....bij hun was het wel 'anders' natuurlijk. En zo lul je als mens veel recht wat krom is, zodat je eigen waarheid weer bij je situatie past.

Normaal menselijk gedrag maar uiteindelijk vrij krom natuurlijk.
Voor mij is vreemdgaan het stiekem doen, dus achter de rug om. Een open relatie is in mijn ogen geen vreemd gaan.
Buiten mijn baas om...alleen vage kennissen. In mijn vriendenkring is het ook wel eens aan de hand geweest, maar momenteel zover ik weet niet.

Ik ken wel een aantal vrouwen die iets met een gebonden man hebben, andersom ken geen mannen die iets met een gebonden vrouw hebben.
Neeeeeee!!! Laten we aub niet weer die discussie hebben, swingen en open relatie is geen vreemdgaan. Dat onderwerp hoeft dus niet voor de zoveelste keer de boventoon te voeren!

Uitleg: Op de een of andere manier draait de discussie altijd weer daarop uit...zeer irritant...Laten we dat vermijden.
houvanjezelf schreef op 23 december 2007 @ 10:50:

We hebben allemaal een oordeel over vreemdgaan.

Maar als het onszelf betreft is het ineens (??) allemaal anders.

Hoe komt dat toch......
Wat bedoel je hier precies mee?
Uit landelijk onderzoek (bron weet ik niet meer precies, maar het was bij het landelijk nieuws rtl4 geloof ik)beek dat het percentage van de mensen die een relatie hebben en vreemd gaan 1/3 is. Als ik naar de mensen om mij heen kijk, lijkt het mij nog veel. Maar ik denk dat dit percentage beter in de beurt komt dan: "meer dan de helft", "geen enkele man is trouw" enz.
minny schreef op 23 december 2007 @ 13:50:

[...]

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik bedoel hiermee dat veel mensen vreemdgaan afwijzen.

Totdat ze zelf een scheve schaats rijden en er ineens anders over denken.

@Eleonora:

Ik ga niet vreemd, maar heb een open relatie.

Daardoor kan de omgeving het idee hebben dat ik vreemd ga.
Ach so...klopt. Net zoals vrouwen die allemaal beweren dat het met hun GM heeeeel anders is....
Ik heb genoeg mensen gekend die vreemdgingen. Ik had tijdens mijn studie samen met een vriendin een bijbaantje in een wasserij. We waren jong, werden allebei verliefd op 'oudere' mannen. Beide hadden een gezin en wij hebben daar zo'n beetje een jaar een affaire mee gehad. Ja echt heel fout, ik weet het, schaam me nu ook diep! Wij hebben dus min of meer meegeholpen aan het vreemdgaan. In dat bedrijf waren er nog een paar die buiten de deur snoepte. Daar zijn mijn ogen open gegaan wbt vreemdgaan. Later nog eens een one night stand gehad met een jongen waar later bleek dat hij al jaren een vriendin heeft. In de kroeg waar mijn exvriend werkt hoorde ik ook dat een aantal vreemdgingen. En ik heb zelf een ex gehad die mij heeft bedrogen. Volgens mij genoeg mensen die vreemdgaan, ik heb het hier dan over sex hebben met iemand en niet even iemand een zoen geven. Ik denk dat het vaker gebeurd dan dat mensen het weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven