Kennis probeert mijn vriend te zoenen, haar confronteren?

25-06-2019 00:09 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend is mijn vriend met wat vrienden op stap geweest. In de groep zat ook een vrouwelijke kennis. Tijdens het uitgaan heeft zij hem geprobeerd te zoenen, en vandaag bij het afzetten heeft ze hem nog eens thuis uitgenodigd. Vriend heeft haar afgeweerd. Dat geloof ik 100%. Nee, ik was er niet bij, maar ik weet dat hij haar niet aantrekkelijk vindt en haar karakter mag hij ook niet. Het is meer dat ze op een gedeelde muziekinteresse aan het groepje hangt.

Komende donderdag is iedereen er weer op een feestje. Ik nu ook. Ik heb de behoefte om haar in navolging van mijn vriend even heel duidelijk te maken dat ik haar de kop van haar lijf afruk als ze dit nog eens probeert.

Doen of niet? Maak ik mijn vriend als projectje daarmee nog interessanter? Of is dit opkomen voor mijn monogame relatie? Fout gedrag benoemen en afstraffen? Ik vind het niet leuk. Ze moet met haar tengels van mijn vent afblijven. Kutwijf, wat een intrigante, wat een lichtekooi. Het is bekend dat ze geen enkele moeite heeft met rommelen met bezette mannen.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
als je donderdag dat rondje gaat halen zou ik tegen haar zeggen 'kan ik jullie alleen laten of heb je jezelf wel genoeg voor schut gezet denk je?'
Lorem Ipsum
negeren natuurlijk, je zegt toch dat ze geen enkele bedreiging is?
Macarinata schreef:
25-06-2019 06:46
Dat is ook wat me zo steekt. Aan het begin van de avond slaat ze de arm om me heen, zo gezellig dat er een vrouw bij is, alsof ik haar grootste vriendin ben, en ik heb mijn hielen nog niet gelicht of ze doet dit. Totaal respectloos, en bij thuiskomst nog eens proberen. Donderdag zal ik ook een rondje halen (feestje is buiten de deur), dan heb ik helemaal geen zin om ook voor haar te halen. Ze heeft totaal voor me afgedaan, ze is een bedriegster en een verwend klein kind.
En dan haal je niet voor haar? Wat laat je je dan kennen zeg.
DropItLikeASquat schreef:
25-06-2019 07:52
Ik zelf zou geen ruzie met haar maken, haar ook niet uitschelden of aanvallen, maar ik zou haar in het bijzijn van heel de groep (op een moment dat iedereen het kan horen) wel aanspreken op haar gedrag. Haar in het bijzijn van heel de groep vragen of ze het normaal gedrag vindt om in jouw gezicht poeslief te zijn maar achter jouw rug om te proberen jouw vriend binnen te doen en hem bij haar thuis uit te nodigen? Even een lekker genant moment voor haar creëren.
Het haar even lekker oncomfortabel maken maar zelf gewoon rustig blijven en niet beginnen van "mijn vriend is van MIJ en daar moet jij met je tengels vanaf blijven". Deze reactie zou haar wss ergens nog juist plezier doen moest ze je helemaal zien doordraaien.
Waarom zou je jezelf zo monumentaal voor lul zetten?
abracadabra schreef:
25-06-2019 08:07
ik denk er anders over dan de meeste. Ik zou geen drama gaan schoppen maar ik zou haar wel heel duidelijk maken dat als ze het nog een keer probeert ze ruzie krijgt. Je mag best voor je vent opkomen toch?
O en je mag ook van je vriend verwachten dat hij duidelijk tegen haar is.
Het is niet voor je vent opkomen. Het is territorium pissen.
Ik vermoed wel dat dit verhaal zou gaan rondzingen. Er is vast wel iemand waarvan je weet dat die niet zo discreet is als je hem in vertrouwen neemt. Hoe kun je vriendinnen blijven met iemand die kennelijk zo makkelijk jouw relatie om zeep wil helpen?
Ik zou. Bij het halen van de drankjes "per ongeluk" een drankje te weinig halen. En dan zeggen: oooh wat stom. Nou miep, anders neem jij straks mijn laatste beetje. Je lijkt er toch geen moeite mee te hebben om dingen te willen delen met mij ;)
En het liefst zodat iedereen het hoort.
jola93 schreef:
25-06-2019 08:43
Ik zou. Bij het halen van de drankjes "per ongeluk" een drankje te weinig halen. En dan zeggen: oooh wat stom. Nou miep, anders neem jij straks mijn laatste beetje. Je lijkt er toch geen moeite mee te hebben om dingen te willen delen met mij ;)
En het liefst zodat iedereen het hoort.
kinderachtig
Macarinata schreef:
25-06-2019 06:46
Dat is ook wat me zo steekt. Aan het begin van de avond slaat ze de arm om me heen, zo gezellig dat er een vrouw bij is, alsof ik haar grootste vriendin ben, en ik heb mijn hielen nog niet gelicht of ze doet dit. Totaal respectloos, en bij thuiskomst nog eens proberen. Donderdag zal ik ook een rondje halen (feestje is buiten de deur), dan heb ik helemaal geen zin om ook voor haar te halen. Ze heeft totaal voor me afgedaan, ze is een bedriegster en een verwend klein kind.
nou jij reageert ook niet volwassen. er is niks gebeurd. die vrouw is geen bedreiging zeg je maar als jij haar zo belangrijk maakt vraag ik me af of dat wel waar is
jola93 schreef:
25-06-2019 08:43
Ik zou. Bij het halen van de drankjes "per ongeluk" een drankje te weinig halen. En dan zeggen: oooh wat stom. Nou miep, anders neem jij straks mijn laatste beetje. Je lijkt er toch geen moeite mee te hebben om dingen te willen delen met mij ;)
En het liefst zodat iedereen het hoort.
Ben je zo bang dat je vriend vreemd zal gaan? Maak jezelf zo onsterfelijk belachelijk en hij heeft een reden om af te knappen op je.
Orișa schreef:
25-06-2019 08:37
Waarom zou je jezelf zo monumentaal voor lul zetten?
Ik denk dat je jezelf meer voor lul zet als je hier niet op reageert.
Waarom zou je zo’n trut in je omgeving tolereren?
MarkSD schreef:
25-06-2019 08:51
Ik denk dat je jezelf meer voor lul zet als je hier niet op reageert.
Waarom zou je zo’n trut in je omgeving tolereren?
Omdat ze er nou eenmaal zit. Je hoeft geen vriendinnen meer te zijn, maar jezelf zo omlaag halen is het laatste wat je wil lijkt me.
lilalinda schreef:
25-06-2019 08:25
dat zeg ik ook hoor
No-way dat ik me als psycho-bitch zou opstellen
Je kunt er gewoon over praten zonder idiote woorden. Als je rustig blijft, is juist de versierder de psycho.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-06-2019 07:20
Ik snap een ding niet zo goed.
Van het weekend heeft ze je vriend proberen te zoenen.

Dan zou je zeggen dat je vriend het aan een ander van de vriendengroep overlaat om haar gisteren thuis te brengen.

Maar blijkbaar is hij dan toch diegene die haar weer naar huis brengt zodat zij hem weer binnen kan vragen.

Is hij echt wel duidelijk genoeg tegen haar?
Dit is precies wat ik ook dacht.
Als iemand zoiets doet bewaar je toch een wat meer gepaste afstand zodat ze geen gelegenheid meer krijgt om een op een iets te proberen?

Ze hoeft echt geen arm meer proberen om mij heen te slaan en dergelijke maar haar overslaan bij een rondje is ontzettend kinderachtig. Laat je vriend haar maar duidelijk aanspreken. Als hij zegt dat hij dat al gedaan heeft vertrouw hem dan.


Rest mij alleen nog de vraag waarom hij dit voorval zo graag aan jou wilde vertellen.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
25-06-2019 08:55
Je kunt er gewoon over praten zonder idiote woorden. Als je rustig blijft, is juist de versierder de psycho.
neu

want er is niks gebeurd, en al helemaal niks wat te bewijzen valt
Dus ieder woord, dat je er aan besteed, is een woord te veel en daarmee lijkt TO dus Psycho
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hele idee dat je zou reageren omdat het JOUW vent is absurt.

Ik zou zelf zo afknappen als mijn man mij als zijn bezit zou zien en niet zou denken dat ik dit soort zaken zelf kan afhandelen.
Orișa schreef:
25-06-2019 08:53
Omdat ze er nou eenmaal zit. Je hoeft geen vriendinnen meer te zijn, maar jezelf zo omlaag halen is het laatste wat je wil lijkt me.
Omlaag halen? Je bent geen kind meer en mag dus gerust iemand aanspreken op ongewenst gedrag.

Het negeren terwijl iets je irriteert is een heel slecht idee. Wees volwassen en zeg wat je denkt. Niet vanwege de vriend, maar voor jezelf.
MarkSD schreef:
25-06-2019 07:57
Natuurlijk moet je hier tegen optreden. Enorm kutgedrag en dat hoef je niet geruisloos voorbij te laten gaan.

Inderdaad niet 1 op 1, maar liefst met de groep incl. Je vriend haar er op aan spreken. Zonder andere emotie of agressiviteit. Dat is het sterkste.
Ja dan heeft de groep ook wat te lachen over die vent zonder ballen wiens mama op hoge poten naar school komt.

Ik zou even haar gedrag op dat feestje afwachten. Gewoon vriendelijk tegen haar doen met een ironisch lachje op m'n gezicht en misschien een keer als de kans zich voordoet een subtiele toespeling die niets aan de sfeer voor de anderen afdoet maar waardoor zij onmiskenbaar weet dat ik het weet en dat ik het sneu voor haar vind.
Mariejan schreef:
25-06-2019 08:58
Ik vind het hele idee dat je zou reageren omdat het JOUW vent is absurt.

Ik zou zelf zo afknappen als mijn man mij als zijn bezit zou zien en niet zou denken dat ik dit soort zaken zelf kan afhandelen.
Dit dus.
lilalinda schreef:
25-06-2019 08:58
neu

want er is niks gebeurd, en al helemaal niks wat te bewijzen valt
Dus ieder woord, dat je er aan besteed, is een woord te veel en daarmee lijkt TO dus Psycho
Nee hoor. Blijf bij jezelf en zeg dat hij dit vertelde en dat jij dat een enorme kutactie vindt. Met de vriend erbij zodat die ook weet hoe de versierder is als ze ontkent.
Het is echt heel eenvoudig dit te tackelen.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
25-06-2019 08:58
Omlaag halen? Je bent geen kind meer en mag dus gerust iemand aanspreken op ongewenst gedrag.

Het negeren terwijl iets je irriteert is een heel slecht idee. Wees volwassen en zeg wat je denkt. Niet vanwege de vriend, maar voor jezelf.

Nou inderdaad. Sinds wanneer ben je psycho als je zegt van: ‘Ik begreep van Henk dat je hem geprobeerd hebt te zoenen en ik vond dat erg vervelend te horen. Omwille van de sfeer in de groep lijkt het me beter dat je dit niet meer doet.’ En dan wacht je op haar excuses dan wel uitlef en haal je samen een biertje.
MarkSD schreef:
25-06-2019 08:58
Omlaag halen? Je bent geen kind meer en mag dus gerust iemand aanspreken op ongewenst gedrag.

Het negeren terwijl iets je irriteert is een heel slecht idee. Wees volwassen en zeg wat je denkt. Niet vanwege de vriend, maar voor jezelf.
Je gaat toch niet iemand aanspreken die houw vriend aan zou moeten spreken (en ook al gedaan )? Kom op, ze is niet de moeder die het kind wat haar kind pest in zijn nekvel moet pakken. Hij is een volwassen man.
Gaat ze ook zijn baas confronteren als er op zijn werk iets gebeurt wat hij niet wil?
Murrmurr schreef:
25-06-2019 08:59
Ja dan heeft de groep ook wat te lachen over die vent zonder ballen wiens mama op hoge poten naar school komt.

Ik zou even haar gedrag op dat feestje afwachten. Gewoon vriendelijk tegen haar doen met een ironisch lachje op m'n gezicht en misschien een keer als de kans zich voordoet een subtiele toespeling die niets aan de sfeer voor de anderen afdoet maar waardoor zij onmiskenbaar weet dat ik het weet en dat ik het sneu voor haar vind.
Wat je niet begrijpt is dat je het niet namens je vriend doet of uit jaloezie, maar uit ergernis over ontoelaatbaar gedrag van iemand uit een groep.

Dat begrijpt iedereen.
Babette2017 schreef:
25-06-2019 09:01
Nou inderdaad. Sinds wanneer ben je psycho als je zegt van: ‘Ik begreep van Henk dat je hem geprobeerd hebt te zoenen en ik vond dat erg vervelend te horen. Omwille van de sfeer in de groep lijkt het me beter dat je dit niet meer doet.’ En dan wacht je op haar excuses dan wel uitlef en haal je samen een biertje.
Het gaat niet om de sfeer in de groep. Het gaat om territorium. Zeg dan ook eerlijk dat je wil dat ze haar tong niet in HAAR vriendje steekt.
Dit is toch helemaal half laffe shit?
MarkSD schreef:
25-06-2019 09:03
Wat je niet begrijpt is dat je het niet namens je vriend doet of uit jaloezie, maar uit ergernis over ontoelaatbaar gedrag van iemand uit een groep.

Dat begrijpt iedereen.

Iedereen denkt stiekem haha Henk heeft thuis niks te zeggen en Astrid voelt zich flink bedreigd door Petra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven