kerst + familie = aargh! Dump het hier

24-12-2016 13:19 303 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je houdt heus wel van ze, en je bent zelf vast ook best heel stom, maar aaaaargh wat kan je familie (zeker allemaal bij elkaar) het bloed onder je nagels vandaan halen met hun Gedrag en de dingen die ze Zeggen.



Blaas hier ongegeneerd stoom af en laat de inner 16-year-old ( waar je in veranderde zodra je één voet over de drempel had gezet) lekker los gaan.



Broers en zussen vechten als vanouds over wie het liefst/leukst/gelukst is, ouders zeggen -istische dingen, en het is wel weer duidelijk dat niemand jouw harde werk/inzet/bedoelingen waardeert.



p.s. Voor iedereen die dit kinderachtig vindt, en die wel een harmonieuze relatie met zijn familie onderhoudt: gefeliciteerd, & nu lekker genieten.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 25 december 2016 @ 15:17:

Heerlijk met moslim man getrouwd dus sowieso geen schoonfamilie gezanik. Mijn eigen ouders super relaxed zonder verplichtingen of ander gezeur. Dus gisteravond gezellig 3 gangen menu gegeten met wat cadeautjes en daarna 2 dagen rust, love iT.Ja, hier zat ik nog over na te denken vandaag...Moslims hebben dit Kerstgezeik misschien niet, maar ik kan me toch voorstellen dat zij ook plenty feesten/familieverplichtingen hebben (Suikerfeest?) met vervelende tante Aisha en lastige oom Kemal en gemeen nichtje Saïda? Family dynamics is family dynamics, waar je ook bent op de wereld.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een herkenbaar topic. Ik heb dit jaar uiteindelijk met veel pijn in mijn hart besloten om niet naar familie te gaan met Kerst. Ik was in eerste instantie vastberaden om te gaan. Maar nadat ik volgens zuslief kon doodvallen ect.... was ik er echt klaar mee.



Gelukkig gisteravond een hele leuke avond gehad bij de schoonfamilie

Maar ik merk dat het mij wel echt pijn doet. Dit is niet de eerste keer. Ik hoop ieder jaar weer op een gezellige kerst maar helaas :(

Zou dat van die pannenkoek echt zo zijn?
quote:NowThen schreef op 25 december 2016 @ 15:50:

[...]





Ja, hier zat ik nog over na te denken vandaag...Moslims hebben dit Kerstgezeik misschien niet, maar ik kan me toch voorstellen dat zij ook plenty feesten/familieverplichtingen hebben (Suikerfeest?) met vervelende tante Aisha en lastige oom Kemal en gemeen nichtje Saïda? Family dynamics is family dynamics, waar je ook bent op de wereld.
quote:eilandje2015 schreef op 25 december 2016 @ 16:27:

Wauw wat een herkenbaar topic. Ik heb dit jaar uiteindelijk met veel pijn in mijn hart besloten om niet naar familie te gaan met Kerst. Ik was in eerste instantie vastberaden om te gaan. Maar nadat ik volgens zuslief kon doodvallen ect.... was ik er echt klaar mee.



Gelukkig gisteravond een hele leuke avond gehad bij de schoonfamilie

Maar ik merk dat het mij wel echt pijn doet. Dit is niet de eerste keer. Ik hoop ieder jaar weer op een gezellige kerst maar helaas :(

Zou dat van die pannenkoek echt zo zijn?Ja, de eerste pannekoek mislukt vaak omdat de pan nog niet heet genoeg is. Dat je eerste kind mislukt is natuurlijk maar een grapje. Ik ben thuis de oudste en ben wel gelukt. Mijn jongere zussen trouwens ook.
Alle reacties Link kopieren
Normaal enorme kerstliefhebber maar met een zieke vader die niet beter gaat worden en een broer die in een depressie schoot onlangs vind ik het dit jaar anders.

We doen gewoon gezellig enzo en lekker eten want de kinderen vinden het super gezellig. Afijn nog even en dan is het gewoon weer januari
HIer vieren ze maar één dag dus terug naar Nederland gaan vond ik niet zo'n handige, ik vier het samen met Markies. Dat gisteren het gourmetstel kortsluiting veroorzaakte en we maar bij het fornuis zijn gaan zitten, mocht de pret niet drukken. Markies had geen zin in zijn eigen familie.



Bovendien vind ik mijn familie heel lief en leuk maar met kerst zijn ze gestrest want 'HET MOET GEZELLIG ZIJN, JA?!' Met name mijn moeder en mijn oudste sibling en dan mocht ik gaan sussen. Vroeger met oma erbij was het helemaal feest. Mijn familie snapt het allemaal wel en ik ben ook nooit verplicht geweest. Vroeger had ik wel schoonouders waarbij ik verplicht kerstavond en eerste kerstdag moest doorbrengen. Leuke familie op zich maar mijn ex was de raszeikerd op het feestje die het vervolgens op mij ging uitleven. Ex met meerdere goede redenen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 25 december 2016 @ 15:17:

Heerlijk met moslim man getrouwd dus sowieso geen schoonfamilie gezanik. Mijn eigen ouders super relaxed zonder verplichtingen of ander gezeur. Dus gisteravond gezellig 3 gangen menu gegeten met wat cadeautjes en daarna 2 dagen rust, love iT.



Je bedoelt dat jouw mans familie andere feestdagen heeft zodat je de hele bliksemse boel wat kunt spreiden.



Hier is het nu rustig, maar toen man en ik net samen waren moesten we in twee dagen plus één avond naar ouders, schoonouders, opa en oma, schoonopa en -oma, kerstborrel op mijn werk, kerstbijeenkomst op mans werk plus gewoon een fulltime baan en de boodschappen. De kerstdagen waren in de decembermaand de enige dagen zonder werkstress en to-do-list dus we konden ook niet zeggen; we komen het weekend ervoor bij opa en oma langs en een dag erna gaan we naar de andere opa en oma. Nee, alles moest in die twee dagen. En owee als we ergens tien minuten te laat kwamen. Was de gezelligheid meteen de deur uit.



Tegenwoordig is het makkelijker. Vrijdagmiddag bij mijn moeder geweest, waar mijn zus ook was. Gisteravond kwam schoonmoeder, die eet braaf alles wat we haar voorzetten en wil daarna Andre Rieux kijken, dus wij kunnen onze gang wel gaan. Na de brunch is ze vertrokken (want ik had niks lekkers bij de koffie ).

Opa´s en oma´s zijn er niet meer. En ik werk nog maar parttime, dus tijd zat voor de boodschappen, bovendien zijn er tegenwoordig met kerst gewoon winkels open, dat was twintig jaar geleden echt ondenkbaar. Op kerstavond sloot elke winkel de deuren om uiterlijk vijf uur en daarna was het gewoon twee dagen dicht.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 25 december 2016 @ 17:10:

[...]

Je bedoelt dat jouw mans familie andere feestdagen heeft zodat je de hele bliksemse boel wat kunt spreiden.



Hier is het nu rustig, maar toen man en ik net samen waren moesten we in twee dagen plus één avond naar ouders, schoonouders, opa en oma, schoonopa en -oma, kerstborrel op mijn werk, kerstbijeenkomst op mans werk plus gewoon een fulltime baan en de boodschappen. De kerstdagen waren in de decembermaand de enige dagen zonder werkstress en to-do-list dus we konden ook niet zeggen; we komen het weekend ervoor bij opa en oma langs en een dag erna gaan we naar de andere opa en oma. Nee, alles moest in die twee dagen. En owee als we ergens tien minuten te laat kwamen. Was de gezelligheid meteen de deur uit.



Tegenwoordig is het makkelijker. Vrijdagmiddag bij mijn moeder geweest, waar mijn zus ook was. Gisteravond kwam schoonmoeder, die eet braaf alles wat we haar voorzetten en wil daarna Andre Rieux kijken, dus wij kunnen onze gang wel gaan. Na de brunch is ze vertrokken (want ik had niks lekkers bij de koffie ).

Opa´s en oma´s zijn er niet meer. En ik werk nog maar parttime, dus tijd zat voor de boodschappen, bovendien zijn er tegenwoordig met kerst gewoon winkels open, dat was twintig jaar geleden echt ondenkbaar. Op kerstavond sloot elke winkel de deuren om uiterlijk vijf uur en daarna was het gewoon twee dagen dicht.En toen viel kerst eens op maandag en dinsdag en wilde de supermarkt best op zondag open, was echt een en enorme rel met alle gereformeerde mede winkeliers.
Net terug van het kerstdiner buiten de deur met mijn gezin, mijn vader, mijn moeder (zijn gescheiden maar dit gaat prima) in 1 keer in een fijn restaurant op fietsafstand. Aan het aantal verhalen over de achternicht van de buurvrouw en het feit dat er vooral in cliche's gesproken wordt merk je wel dat ze de 70 gepasseerd zijn, die moeders.



En schoonmoeder kan het al 20 jaar niet laten om te zaniken over de hoeveelheden die haar tafelgenoten eten, dus nu ook niet. Het maakt daarbij echt niet uit hoe groot je portie daadwerkelijk is. Je groeit nog eens dicht, heb je al een afspraak in de grotematenwinkel, dalijk past je broek niet meer, staat hij al op de vreethaak, waar laat je het allemaal, moet ik de kok vragen om nog een extra portie te maken, het kwam weer allemaal voorbij . Maar ik hoor dit al jaren iedere maaltijd waar zij bij is dus ik heb inmiddels geleerd om het te negeren.



Al met al is mijn conclusie dat ik blij ben dat ik nog kerst met ze kan vieren en het gezeur en de cliche's neem ik dan maar op de koop toe. En de rest van de kerst is lekker voor onszelf, yeah!
Alle reacties Link kopieren
Ooow kerst..!het is wat.:met mijn familie super leuk en schoonfamilie elk jaar uitzitten

Gisteren bij schoonvader en zijn vriendin gegeten..ze heeft een zoon die bankier, advocaat,astronaut, arts, psycholoog en meteoroloog is..of te wel hij weet alles beter.. ik zat mij op te vreten toen ze voor kleindochter van schoonvaders vriendin echt 6 kados hadden en voor mijn zoontje maar 1..gelukkig heeft hij het nog niet door, ik was er wel een beetje door teleurgesteld..!

Vanavond schoonmoeder met vriend te eten..dit was best gezellig,jammer dat ons zoontje niet lekker was en alleen maar heeft gehuild en mama tijd wilde..

Morgen mijn familie hier..ik kijk er naar uit!!
Wat een verhalen, ik ben blij dat mijn schoonfamilie standaard de kerst viert in Verweggistan. Dat is echt een hele mooie familietraditie, ik hoop dat ze dat nog jaren zo voortzetten met z'n allen
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 december 2016 @ 09:30:

[...]



quote:Yggdrasil- schreef op 25 december 2016 @ 10:43:

Gisteravond met het hele gezin aan het diner (vrij uitzonderlijk tegenwoordig dat we samen zijn gezien het feit dat de helft uit huis is)

Nu op het vliegveld.

Ik vlucht voor de rest vd feestdagen. Ik heb er echt een pleuris hekel aan ivm persoonlijke redenen.



Jullie fijne dagen, hoe je ze ook gaat inkleuren



Xxxgeniet meis! xx
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ff, omdat ik de topic titel las... schoonfamilie en drank....
Mijn familiedis was tamelijk geslaagd. Geen drama's, heul fijne cadeau's en op tijd weer naar huis. Jammer dat zus er niet bij was alleen.

morgen thuis met partner, die voor mij gaat koken
Ik vind sommige verhalen zo verdrietig.



Ik keek uit naar de feestdagen. Ik hou er wel van, maar afgelopen vrijdag had ik sterk het gevoel, dat ik geen zin had in de dagen die nog moesten komen. Ik realiseerde me toen dat ik voor mijn gevoel kerst al gevierd had. Vorig week gaven we een uitgebreid borrel met alle mensen (vrienden en een deel familie) waar we gedurende het hele jaar veel mee omgaan, vaak en regelmatig zien. Het was een erg gezellige avond.



Kerstavond zouden we met schoonfamilie vieren. Toen kregen we een dag van te voren een lullige afmelding, maarrrr misschien kwamen ze nog. Dat zouden ons nog in de loop van de volgende dag laten weten. Echt last minute dus. Ik vroeg me echt af of schoonzus dacht dat ik joker was. Toen heb ik beleefd gezegd, als ze het niet zeker weten, moeten we misschien maar kijken of een later moment niet beter was om af te spreken.



Voor mijn vriend vind ik dit wel erg treurig. Hij heeft jaren geen kerst gevierd met zijn familie. We hebben zo vaak gehoord hoe erg hij gemist werd. Schoonfamilie dineerde met een foto van vriend, omdat ze hem zo erg mistten. Het steekt dat ze zo weinig moeite voor hem doen, nu hij ze wel kan opzoeken of dat zij wel naar ons kunnen komen.



Met mijn eigen familie is het normaal gesproken wel leuke dagen, maar dit jaar toch een apart gevoel, omdat ik dit jaar erg geconfronteerd werd met het gevoel "wie staat nou het dichtst bij mijn hart? De familie waar ik vandaag kerst mee vierde of de mensen die op onze borrel kwamen?"



Door mijn eigen gevoel raakte ik sneller geirriteerd van alles.



Van mij mag het gauw februari worden. Januari moet ik nog een paar verjaardagen overleven.
...
klotezooi...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 25 december 2016 @ 17:10:

[...]





Je bedoelt dat jouw mans familie andere feestdagen heeft zodat je de hele bliksemse boel wat kunt spreiden.

.Nee ik bedoel dat ze het niet vieren dus ook niets verwachten van ons. En dat mijn ouders zo relaxed zijn ons ook geen verplichtingen op leggen. De islamitische feestdagen zijn ook geen issue want dan verwachten schoonfamilie ook niet veel van ons want gehele familie is met niet islamiet getrouwd. Dus eigenlijk alles mag en niets moet
Gisteren eerste keer kerst bij nieuwe schoonouders. Relatie is kleine 3 maanden....

Einde van het verhaal. Ik heb hete thee over mijn arm en hand kregen omdat schoonzus oke vond dat haar zoon van 3,5 jaar op de eettafel speelde waar koffie en thee op stond. Hij onder tafel soort van sorry moest zeggen, mij niet aankijken enz. Ging per ongeluk hoor. Maar ik persoonlijk vind dat als je sorry zeg, je dan iemand aan moet kijken. Later zei schoonzus nadat mijn vriend al het zoontje vaak had aangesproken om zijn gedrag. Ik ruk zijn kop er straks af ....



Nadat schoonvader schoonzus en neefje weg brachten, moeder in huilen uit barsten omdat schoonzus zo makkelijk is met alles en verwacht dat iedereen maar ja en amen zeg enz...



Vriend vond de kerstavond bij mij wel super leuk!!!
Zomerelf het is niet omdat jij vindt dat die jongen je in de ogen moest kijken om sorry te zeggen dat hij dat ook moest doen.

Als ik een kind op een tafel zie spelen waar hete thee/koffie op staat zet ik die hete drank uit de weg.

Je vindt het precies wel grappig dat je vriend zijn moeder in huilen uitbarstte.
Kind van 3,5 hoor niet op tafel te zitten en nee vond het niet grappig dat schoonmoeder later moest huilen. Vond het juist sneu voor haar.
Ik sta er toch elke keer weer van te kijken hoe mijn zus steeds de aandacht naar zich toe trekt. Het is een talent. Bij álle opmerkingen die gemaakt worden reageren met "ja maar, dat heb ik ook hoor". Zelfs de staart van haar hond kwispelt harder dan de staart van mijn hond.



Ik had het toetje gemaakt en toen dat op tafel kwam, had ze het opeens zó koud. Nee hoor, ze hoefde geen ijs, want ze had het zó koud. Ze wilde wel fruit, maar kon iemand dat even voor haar pakken, want ze had het zó koud. Het toetje was op en haar kou was op slag verdwenen.



Het gaat al jaren zo, maar ik kan er maar niet aan wennen.
Nee dat klopt, dat was dom van die moeder maar het is dan ook niet verstandig om die hete drank niet te verzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven