Kieteldood

20-10-2019 11:47 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier meer mensen die heel slecht tegen kietelen kunnen? Hoe ga je daarmee om?

Ik kan al mijn hele leven erg slecht tegen kietelen. Ik ga dan zo hard 'lachen' dat ik voor mijn gevoel geen adem meer kan halen en dus een beetje in paniek raak daardoor. Ook op een serieuze manier 'stop' zeggen lukt dan niet. Mijn ouders kietelden mij vroeger heel vaak, blijkbaar vonden ze mijn reactie erg grappig. Ze noemden het de 'kieteldood' en zo voelt het voor mij ook: als bijna doodgaan. Eigenlijk hou ik er sowieso niet zo van als mensen mij zomaar aanraken en ik hou er ook niet van om de controle te verliezen over mezelf in situaties.

Laatst kietelde mijn vriend mij, wat ik dus echt niet leuk vond en hem dit ook wilde zeggen. Maar nog voordat ik dat kon doen, zag hij al aan mij dat ik mij echt niet goed voelde en beloofde hij dat hij het niet meer zal doen. Hij schrok echt van mijn reactie.

Ben ik nu raar dat ik dit niet leuk vind? Waarom denkt iedereen automatisch dat kietelen leuk is? Wat is er potentieel leuk aan? Niemand vind bijna geen lucht krijgen en spastische bewegingen maken leuk toch? Hoe kan het dat sommige mensen (zoals mijn ouders) niet merken dat je het niet wilt terwijl anderen dit wel merken?

Zijn er eigenlijk ook manieren om er beter tegen te kunnen? Soms als mijn vriend mij gewoon aanraakt kriebelt het ook en reageer ik ook meteen spastisch :$...
Alle reacties Link kopieren
Kietelen is gewoon echt niet leuk hoor.
Misschien maak je je te druk om onbenullige dingen. Je kunt er niet tegen, dus geef je dat aan. Opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Kriebelen is wel leuk.

Kietelen betekent voor mij dat gehap met handen in je zij, ik weet niet eens of ik het kietelen vind. Mijn organen lijken gewoon rare sprongetjes te maken ervan en het is een heel naar gevoel. Het kriebelt mij niet in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er ook niet van en idd voel ik mij er ook niet lichamelijk goed bij. Probleem is alleen dat het woordje nee overkomt of dat ik het zo leuk vind. Wat ik nog vervelender vind.
Alle reacties Link kopieren
Ontspannen helpt enorm tegen kietelen. Alleen is dat denk ik moeilijk als je gewend bent heel heftig op kietelen te reageren. Maar hoe meer ontspannen je bent, hoe minder aanrakingen kietelen.

Ik vind het zelf ook snel kietelen, maar heb wel gemerkt dat me bewust ontspannen echt helpt daartegen.
Ik vind het ook verschrikkelijk! Ik word echt agressief als iemand mij kietelt.

Ik heb ook weleens gelezen dat het voor veel mensen helemaal niet leuk is. En in het oude China werd het zelfs als martel methode gebruikt. Google het en stuur artikelen, genoeg te vinden in het Engels in ieder geval.
je kan je niet ontspannen dus
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
20-10-2019 11:49
Misschien maak je je te druk om onbenullige dingen. Je kunt er niet tegen, dus geef je dat aan. Opgelost.
Maar dat is juist het probleem, doordat je gaat lachen denken mensen dat je het leuk vindt. En je je aanstelt als je zegt dat je het niet leuk vindt. Bij mij is seksueel misbruik op die manier begonnen onder het mom van ik geef je de kieteldood en je moet daarom lachen! Wat heb ik me altijd schuldig gevoeld want ik heb nooit nee gezegd! Ik kon het letterlijk niet!
marretje23 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 12:10
6.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kietelen is leuk zolang beide partijen het leuk vinden.
Mijn zoon kan ook niet tegen kietelen. Zodra hij stop zegt stoppen wij dan ook gelijk. Ook als we merken dat hij moeite krijgt met adem halen.
Hij is verder gek op kietelen, vraagt er ook zelf om. Op deze manier houden we het naar mijn idee leuk.

Hij oefent ook op bewust ontspannen zodat hij beter tegen kriebelen in de nek kan.

Ik vind kietelen leuk als onderdeel van stoeien. Maar het moet dus wel van twee kanten leuk zijn anders kan het bij mij ook heel snel om slaan in boosheid.
Alle reacties Link kopieren
Illinois schreef:
20-10-2019 11:54
Ik vind het ook verschrikkelijk! Ik word echt agressief als iemand mij kietelt.
Ik ook!, Man wil ook nog wel eens doen alsof hij me wil gaan kietelen en dan kan ik echt heel boos worden!. Hij weet gewoon dat hij dat echt niet moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook verschrikkelijk en word ook echt agressief.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik word er bloedjenerveus van en kan er de hele dag last van houden.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-10-2019 12:09
Ik vind het ook verschrikkelijk en word ook echt agressief.
Hier nog eentje, ik ga compleet door het lint als iemand maar en poging tot kietelen waagt. Gelukkig heb ik geen mensen om me heen die me willen kietelen, dus ik hoef niemand in elkaar te beuken.
TO, het is alsof ik mezelf hoor praten als ik jouw verhaal lees! Heb je ook moeite met massages?
Ik reageer ook agressief. Mep om me heen, gaat vanzelf. Bij vriend (als hij het per ongeluk doet) is dat niet erg, hij kan tegen een stootje. Bij neefjes moet ik oppassen... Zou wat zijn :facepalm:
Als kind plaste ik altijd in mijn broek als ik te erg werd gekieteld. Trauma aan.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg, daar heb ik echt geen behoefte aan. Gelukkig doet dat nooit iemand bij mij.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Niet raar. Ik vind het ook vreselijk. En als ik nee zeg gaan ze nog door ook, want 'je lacht toch?'
Mijn nichtje hoeft maar naar mijn nek of knie te wijzen en ik lig al half op de grond. Gelukkig blijft het nu bij wijzen, want kietelen is echt niet leuk.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
20-10-2019 12:28
Als kind plaste ik altijd in mijn broek als ik te erg werd gekieteld. Trauma aan.
En dit, ja. Dat vond ik altijd zo gênant. :|
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Spruit86 schreef:
20-10-2019 12:22
TO, het is alsof ik mezelf hoor praten als ik jouw verhaal lees! Heb je ook moeite met massages?
Ik ben TO niet, maar ik kan hier volmondig JA op antwoorden.
Ik heb precies hetzelfde! Zo frustrerend want je reactie is lachen maar ik vind het gevoel erger dan pijn en als kind namen familieleden me helemaal niet serieus. Als ik bijvoorbeeld op een barkruk zit en iemand port van achter in mijn zij, dat is echt te kut. Als ik kwaad word is het of nog grappiger, of familie of mijn ex werden dan ook nog eens boos dat ik mijn stem verhief. Vooral mijn stomme ex ging er echt slecht mee om, hij zag het zelfs als een afwijzing en zei dat er iets mis met mij was. Het is zelfs zo erg dat als ik zélf met mijn handen over mijn zij ga, ik daar niet tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af wie het dan wel leuk vindt?....
Het lastige is dat je lichaamstaal (lachen) niet samengaat met wat je zegt (Nee, stop hou op). En dan kiezen mensen er toch voor wat ze zelf het meeste aanstaat, en dat is doorgaan met kietelen want als ze dat niet leuk zouden vinden zouden ze er al niet aan beginnen.

Hoef mijn dochtertje ook echt niet te kietelen. Vindt ze zó vervelend. Waarom zou ik het dan toch doen? Krijg die heerlijke lach ook wel op andere momenten (en dan oprecht!)
Alle reacties Link kopieren
Je bent volkomen normaal hoor.
Als ik het zie aankomen kan ik het blokkeren door me te ontspannen.
Is het onverwacht dan ervaar ik het als pijn, als je niet stopt kan je een schop of stamp verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Spierballen rollen, ook zoiets idioots net als kietelen.

Niemand die mij kietelt en doe het zelf ook niet bij anderen, ook vroeger nooit bij de kinderen gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven