Kiezen tussen gezin en soulmate

02-05-2019 12:13 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een man van 40 en ben al 12 jaar getrouwd en heb 3 kinderen tussen 6 en 11 jaar. Altijd gelukkig geweest. Ben erg sportief en avontuurlijk. Als vader ben ik er altijd voor de kids, als coach bij het voetballen, als hulp bij school, enz. Ik ben er altijd als ze thuiskomen uit school om hun verhaal te horen. Leg dan alle afleidingen opzij, zoals een telefoon.

Naar mijn vrouw ben ik in het begin heel respectvol en liefdevol geweest. Schreef gedichten, kwam thuis met bloemen, boekte verassing dagen, etc. Ik miste haar ook altijd als ik weg was met bijvoorbeeld wat vrienden. We hebben ook veel gereisd over de gehele wereld.

We wonen fantastisch en we zijn een toonbeeld voor het ideale gezinnetje voor de buitenwereld.

Echter is er wat gebeurd...

Ik ben tijdens onze relatie altijd onderweg zeg maar. Ben ook altijd degene die initiatieven onderneemt. Ik sport heel graag, tot op het extreme toe. Ik kampeer graag en geniet van het buitenleven. Altijd wel met mensen en vrienden. Echter zag ik de laatste jaren dat het ook anders kan. Ik zag stelletjes elkaars passie delen.

Bij toeval (geloof het of niet) heb ik zoiemand ontmoet. We matchen op alle vlakken. Humor, sportief, initiatief, muzieksmaak, opvoeding, avontuurlijk, buitenmens, etc etc. We voelen elkaar zoooo goed aan. We zitten beide in hetzelfde schuitje en zij is zelfs al in scheiding getreden. We kennen elkaar al een jaar nu en zijn nog steeds mega verliefd. We kunnen uren praten, lachen en genieten. Is dit dan mijn soulmate (sorrie voor de term).

Ik heb alles aan mijn vrouw verteld en zij wil ondanks wat er gebeurd is door met ons. Ze is heel lief en vergevingsgezind.

Ik kan haar nu vergelijken met mijn affaire (die ik op pauze heb gezet). Ik heb met mijn vrouw nooit de connectie gehad die ik nu ervaar.

Ik weet niet wat ik moet doen. Kiezen en vechten voor mijn gezin? Ik woon ook fantastisch en heb zelfs een zwembad in de tuin waar de kinderen zomers van genieten. De kinderen zijn mijn alles. Ik zou m’n leven ervoor geven. Zijn ze beter af als ik blijf nu ik deze kenniz heb?

Of moet ik nu kiezen voor mijn nieuwe relatie. En de hele shit ingang zetten om te scheiden. Ik geloof er heilig in dat wij gaan slagen.

Ik voel me ook een verrader en ben respectloos geweest. Maar ik heb niet zo veel aan negatieve reacties. Geloof me, ik zit al op de blaren en ik wens deze situatie niemand toe. Maar ik hoop op een reactie met een heldere kijk.

Bedankt

John
Alle reacties Link kopieren
Je vrouw is een deurmat.
Jij bent een LUL.
En in principe is alles in het begin leuk, en spannend en gezellig.
Wacht maar tot je opeens beseft dat ook zij kan zeuren, en haar poep ook stinkt en ze ook geen zin heeft om je even snel te pijpen.

Niemand kan je zeggen wat je moet doen, dat moet je echt zelf uitzoeken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
ik gun jou van harte de deceptie, alleen je kids niet... dus ik zeg niet gaan

en als je die tomeloze energie nou eens in je huwelijk zou steken dan kwam je misschien minder in de verleiding buiten de deur
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Als je nog een prima/oké relatie hebt met je vrouw zijn je kinderen inderdaad beter af als je blijft. En nu?
Alweer zo'n voorspelbaar slecht verhaal.
Wordt jij betaald om dit soort onzin op het forum te gooien?
Bovendien is het steeds hetzelfde verhaal in een ander jasje.
Boring.
Als je kinderen je alles zijn en je het verder wel goed hebt met je vrouw, zou ik bij je vrouw blijven.
Dat vechten voor je gezin had je eerder moeten doen. Je hebt al gekozen.
Alle reacties Link kopieren
mali30 schreef:
02-05-2019 12:36
Je vrouw is een deurmat.
Jij bent een LUL.
En in principe is alles in het begin leuk, en spannend en gezellig.
Wacht maar tot je opeens beseft dat ook zij kan zeuren, en haar poep ook stinkt en ze ook geen zin heeft om je even snel te pijpen.

Niemand kan je zeggen wat je moet doen, dat moet je echt zelf uitzoeken.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Een echte soulmate kan wachten tot ‘je alles waar je je leven voor zou geven’ niet de dupe zijn van een midlifecrisis. Anders is het geen echte soulmate maar een kruiskriebel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Dat zwembad doet het hem. Daar moet je voor blijven natuurlijk. :-?

Is er, naast het feit dat je jezelf duizend veren in je eigen reet steekt, ook nog iets leuks aan je vrouw waarvoor je wilt blijven? Ongelofelijk....
saintjeisanoniem wijzigde dit bericht op 02-05-2019 12:54
3.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen je alles zijn, dan scheid je niet, punt!

Voor kinderen is een scheiding hoe dan ook verschrikkelijk. DOE HET NIET!
Alleen kinderen die worden misbruikt, een verslaafde ouder hebben of waar bij veel conflicten/geweld in huis is, zijn gebaar bij een scheiding. Alle andere kinderen (dwz kind van je ouder en ouder van je kind ben je voor het leven, dus ook niet na 45jaar scheiden) niet.

Scheid je wel, dan ben je een keiharde egoïst.
Alle reacties Link kopieren
Een motor kopen is goedkoper dan een scheiding.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: ga nog eens bij jezelf na wat je wel gemeen hebt met je vrouw.
En schrijf haar weer eens zo’n lief briefje zoals je vroeger deed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ruik een midlifecrisis
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ooit besloten met je vrouw oud te willen worden, ook al vind ze andere dingen leuk dan jij. Dus er zijn ook hele leuke punten aan je vrouw blijkbaar.
Scheiden kan ontzettend schadelijk zijn voor kinderen, dus ik zou zeggen als je nog goed bent met je vrouw, niet scheiden.

Man die vrouw verdient een gouden medaille als ze je dit vergeeft zeg
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Dat viel me ook al op. Je zit jezelf eerst op te hemelen. Is dat een excuus blijkbaar om dit uit te vreten?

Ik heb om me heen gezien dat zoollmeets elkaar ontzettend verdriet en pijn kunnen doen. Blijkbaar zitten bij die ‘highs’ op den duur ook nog veel “lows’. Die stellen zijn inmiddels geen van allen meer bij elkaar en likken hun wonden. Ik heb gemerkt dat die connectie vooral is met mensen die niet goed in hun vel zitten, vandaar ook de intensieve gevoelens.

Wil niet zeggen dat het hier ook zo is, maar wees je hiervan bewust.
investeer in grammatica!
Alle reacties Link kopieren
Is soulmate een nieuw woord voor "vervanging van partner"?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Al die vrouwen hier zeggen dat je bij je vrouw moet blijven. Maar het is jouw leven. Je wilt toch niet een broer en zus relatie.

Ga voor je ware liefde.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik proef in jouw bericht heel erg dat je de knoop al lang doorgehakt hebt en goedkeuring zoekt. Tsja. Als je wil gaan, dan kan niemand je tegenhouden. Verwacht echter geen zegeningen vanuit je gezin en je familie. Die ga je niet krijgen.

Je omschrijft daarnaast vooral wat er zo leuk is aan JOU. Doen jullie ook wel eens dingen die je vrouw leuk vindt? Heb je al eens geprobeerd om aan haar te vragen wat ZIJ misschien eens wil doen? Zij is vergevingsgezind en dat is natuurlijk wel handig voor jou, want jij kunt eindeloos dralen en dwepen met die andere vrouw, die heus niet meer zo leuk is als je er eenmaal een paar jaar mee samenwoont.

Zet je ego opzij en kies voor het belang van je kinderen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik zou zeggen stap uit de slachtofferrol. Je doet net of alles je overkomt en je geweldig bent. Ik zou keihard voor je wegrennen als ik je vrouw was.
Anyco schreef:
02-05-2019 12:37
Alweer zo'n voorspelbaar slecht verhaal.
Wordt jij betaald om dit soort onzin op het forum te gooien?
Bovendien is het steeds hetzelfde verhaal in een ander jasje.
Boring.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
En stel dat je wel je passies had kunnen delen met je huidige vrouw, waar had je de kinderen dan gelaten als jullie fijn aan het extreem sporten en en kamperen waren samen? Ik neem aan dat zij nu altijd bij de kinderen was als jij je hobbies aan het uitoefenen was?

Eens met alle bovenstaanden, als je alles voor je kinderen over hebt, dan blijf je.
Alle reacties Link kopieren
als je er zo heilig (?) in gelooft dat je gaat slagen met je soulmate dan heb je al gekozen hé?
En ik snap van géén kanten waarom je dat zwembad erbij haalt.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
mali30 schreef:
02-05-2019 12:36
Je vrouw is een deurmat.
Jij bent een LUL.
En de kinderen de dupe... :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven