Kiezen we voor elkaar of niet

04-08-2020 11:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja waar moet ik beginnen...
Ik ben midden twintig en ben al bijna acht jaar heel gelukkig met mijn vriend. We wonen samen en het gaat eigenlijk allemaal goed. Drie jaar geleden tijdens werk is het begonnen.. contact met een collega.. In eerste instantie allemaal vrij onschuldig, maar al wel via snapchat (daar gingen de eerste alarmbellen af). Iets in je zegt dat het niet klopt, iemand die met een leuke emoticon op jouw foto's reageert en flirterige opmerkingen maakt. Ook daarom in het begin heel erg geprobeerd de boot af te houden, maar die spanning is ook stiekem wel interessant. Hoe kan het zijn dat hij mij zo aantrekt? had ik slechte seks thuis, nee. Luistert mijn vriend niet naar mij of geeft hij me weinig aandacht, nee! Máár mijn vriend heeft weinig tot geen ambitie, leunt volledig op mij (wat ik ook wel zelf in de hand gehad heb) en staat heel erg in het leven van ik leef met de dag en zie het allemaal wel. Heel anders dan ik.. De collega is ambitieus, heeft een sterke eigen mening, weet wat hij wil, is handig, knap, en zo kan ik nog wel even doorgaan natuurlijk. Ook hij heeft zijn mindere kanten maar dat zet je dan natuurlijk een beetje naar je achtergrond. Zo gingen er een aantal maanden voorbij, met af en toe een berichtje, een reactie, een leuk (onschuldig) gesprek op werk, een blik wanneer je elkaar kruist op de trap, etc. Naar verloop van tijd werden de reacties vervangen door hele gesprekken op snapchat. En werden de gesprekken minder onschuldig. We praten over de spanning die er tussen ons was, en dingen die er konden gebeuren. Toch bleef er iets in mij zeggen dat het verkeerd was en hield ik nog steeds zoveel mogelijk de boot af.
Na ongeveer 6 maanden ging het mis.. een zoen.. Het voelde zo slecht, en ook zo spannend.. Hartkloppingen, jezelf willen slaan wanneer hij weg loopt en zeggen tegen jezelf dat het niet kan, je gezicht in de plooi houden en doorgaan met je werkdag. Ook daarna weer geprobeerd het te laten stoppen maar het ging van kwaad tot erger. Elke dag berichten, bijna de hele dag door, foto's sturen naar elkaar en uiteindelijk seks. Het was zo fijn, dat je je verlangens werkelijkheid ziet worden. Je zo erg naar iemand hunkerd en die gene ook naar jou.. Maar je weet dat het niet mag en mag en dat je iemand anders er heel erg veel pijn mee doet. Ik weet dat ik vreemd ga, en ik zou altijd zeggen; dat zou ik nooit doen. Hoe gek het ook klinkt ik zou dat nog steeds zeggen. Maar het is toch gebeurd. Ik weet wel dat ik het mijn vriend nooit ga vertellen. Hij heeft daar niets aan, het lost niets op en het veranderd niets. Uiteraard is dit een tweestrijd die heel lang geduurd heeft maar die keuze heb ik gemaakt.

Dan gaan we nu even in een stroomversnelling..
Drie jaar is dit al aan de gang. Af en aan. Wat begon als puur lust is uitgegroeid tot een verlangen, liefde en samen willen zijn. Proberen elkaar twee keer per week te zien. Eerst kon dat op het werk door bijvoorbeeld eerder te komen maar nu hebben we beide een nieuwe baan dus moet je creatief zijn. Er zijn al meerdere momenten geweest waarop ik heb gezegd; ik wil duidelijkheid, gaan we voor elkaar of niet. Een ultimatum stellen en het niet langer te laten door sukkelen. Maar het ligt allemaal zo ingewikkeld. Een jaar geleden is zijn huis opgeleverd (wat hij al had gekocht voor dit hele circus tussen ons begon) dus dat maakt het allemaal heel lastig. Hij moest verbouwen, ging daar wonen met zijn vriendin, hebben geregistreerd partnerschap. Als hij haar zou verlaten voordat het huis af zou zijn, haal je je nog meer ellende op de hals. Daarnaast werkt hij 60 uur en volgt hij nog een master studie. Dat is dus waar we nu in zitten.. hij is aan het afstuderen en geeft aan het lastig te vinden alles over hoop te gooien en het risico te lopen dat hij al die studie jaren weg gooit. Hij is al meer dan 10 jaar met zijn huidige vriendin en die families zijn dus compleet in elkaar verweven. En alsof er nog niet genoeg aan de hand is heeft ook zijn vader net de horen gekregen dat hij kanker heeft.
Echter, als ik het heel zakelijk bekijk.. heb ik ook recht op een keus en mijn leven.. Mijn leven staat nu al zo lang stil. Mijn vriend is super goed en lief voor mij en eigenlijk gaat thuis nog steeds alles goed (hoe gek dat ook klinkt), maar ik ben wel ook verliefd op een ander..
Ik heb al meerdere malen tegen mezelf gezegd dat ik vandaag het gesprek aan ga en als hij dan niet voor mij wil kiezen ik zelf zeg dat ik ermee ophoud. Maar wanneer ik bij hem ben, kan ik het gewoon niet.. Het voelt gewoon zo goed, en hij zegt ook mij niet kwijt te willen. Wanneer ik hem vraag hoe hij dat dan voor zich ziet geeft hij vooral aan het lastig te vinden.. Ja daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan.

Zijn studie rond hij af in september (hoop ik, met die rot corona). En zijn vader... ja dat traject is pas net begonnen.. Verder hebben we ons ook nog niet echt goed verdiept in het '' wat als ''.

Hoe moeten we het oplossen met zijn huis? Ik zou daar kunnen gaan wonen maar hoe moeten we haar dan uitkopen? Hoe is dat juridisch geregeld? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie beginnen met allebei eerlijk zijn naar jullie huidige partners, hoeven jullie zelf waarschijnlijk geen keuze meer te maken hoor.
Probleem opgelost!
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat vreemd.
Hij gaat vreemd.
Dit zijn de consequenties.
Alle reacties Link kopieren
‘Hoe moeten we dit doen met zijn huis’

Grote kans dat jullie relatie het ook niet overleeft. JIJ hoeft niks met het huis. Je minnaar en zijn vriendin moeten iets met het huis.
tip van zusturr clivia

maak het met beiden uit
en leer jezelf kennen
alleen
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je eerst even je eigen vriend op de hoogte stellen, dan heeft hij ook iets te kiezen.

En je laatste vraag.. als het ooit al zo ver komt (ik zie je vlam namelijk niet al zijn schepen verbranden, anders had hij dat al wel gedaan) ja tuurlijk moet hij/jullie haar uitkopen als jullie daar willen blijven wonen. Wat dacht je? Dat zij lekker mee betaalt aan jullie liefdesnest?
Jij moet kiezen. Niet jullie.

Of vertel je vriend over je minnaar..Misschien kiest hij dan voor een leven zonder jou.
Alle reacties Link kopieren
Je zit wel erg in de hoek van: ik kan het allemaal niet helpen, hij wil niet beslissen.
ik wil duidelijkheid, gaan we voor elkaar of niet. Een ultimatum stellen en het niet langer te laten door sukkelen.

heb ik ook recht op een keus en mijn leven.. k heb al meerdere malen tegen mezelf gezegd dat ik vandaag het gesprek aan ga en als hij dan niet voor mij wil kiezen ik zelf zeg dat ik ermee ophoud.

Dus neem het heft in eigen hand, stel een ultimatum aan jezelf en aan iedereen die er mee te maken heeft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
04-08-2020 11:46
Je zit wel erg in de hoek van: ik kan het allemaal niet helpen, hij wil niet beslissen.
ik wil duidelijkheid, gaan we voor elkaar of niet. Een ultimatum stellen en het niet langer te laten door sukkelen.

heb ik ook recht op een keus en mijn leven.. k heb al meerdere malen tegen mezelf gezegd dat ik vandaag het gesprek aan ga en als hij dan niet voor mij wil kiezen ik zelf zeg dat ik ermee ophoud.

Dus neem het heft in eigen hand, stel een ultimatum aan jezelf en aan iedereen die er mee te maken heeft.
Grappig dat ze 'die hoek' dan niet voor haar partner ziet.
Zelden zoveel egoïsme in 1 post gelezen. Dit zijn de blaren waar je op moet zitten. Alleen jammer dat jullie hier niet alleen jezelf mee hebben.

Vind het trouwens nogal zwak van je, dat je geen knoop doorhakt. Want ja, dat kun je helemaal zelf en heb je niemand anders voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
en volgens mij begin je al met een leugen: Ik ben midden twintig en ben al bijna acht jaar heel gelukkig met mijn vriend
Want was je die laatste 3 jaar dat je die collega eigenlijk leuker of spannender vindt dan je vriend, ook gelukkig met je vriend?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
'....heb ik ook recht op een keus en mijn leven.'

Weet je je hebt daar gelijk in. Maar dit geldt nog veel en veel meer voor jouw vriend en voor de partner van je neukertje.

Die hebben namelijk recht op een liefdevolle en eerlijke partner.
Mijn advies: de basis van een buitenechtelijke relatie is niet goed. Die is namelijk niet gebaseerd op liefde, repect, vriendscap en vertrouwen. Jullie zijn beiden niet te vertrouwen. En zo makkelijk als jullie je huidige partners bedriegen, bijna zonder schuldgevoel, zal jullie parten gaan spelen. Want zoals je er aan komt, zo kom je er ook vanaf.

Maar beeindig je relatie wel. Want jouw vriend heeft namelijk recht op een leuke partner.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Geloof me, hij gaat nooit zijn vriendin verlaten voor jou.
Dat deed hij eerst niet omdat het huis afgebouwd moest worden
Dat deed hij daarna niet omdat hij eerst af moest studeren
Dat doet hij straks niet, want zijn vader is ziek en daar heeft zij ook veel verdriet van.
En daarna verzint hij wel weer een andere reden waarom dat moment niet het juiste moment is om zijn relatie te beëindigen.

En zo zal er altijd een reden zijn om niet voor jou te kiezen. Jij bent alleen voor wat vertier in bed, voor wat spanning en omdat jouw verliefdheid heel fijn is voor zijn ego. En ondertussen kent hij je lang genoeg om precies dat te zeggen waar jij behoefte aan hebt zodat je hem niet wil laten gaan.

Jij denkt dat jullie iets speciaals hebben, maar veel meer standaard dan dit scenario bestaat bijna niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat gewoon je huidige partner dit topic lezen. Hij heeft vast wel een paar goeie ideeën.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Wat een puinhoop... Klinkt als bij je huidige vriend blijven omdat het makkelijk en goed is, maar ondertussen ook nog die ander waarmee het spannend is, maar als je daar volledig voor gaat wordt ineens alles onzeker. En die onzekerheid, daar heb je het zelf naar gemaakt. Ik heb medelijden met je vriend en je lover’s vriendin, dat ze er niet eens vanaf weten en denken dat alles goed zit. Zo oneerlijk! Jullie verdienen elkaar en alle rompslomp die erbij hoort.

Wees eerlijk naar je vriend en geef hem ook een keuze!
100% eens met Pauze

Je zit in een vicieuze cirkel... en dat moet je doorbreken. In de eerste plaats voor jezelf. Wat wil jij? In de meeste situaties kiest een minnaar nu eenmaal niet voor zijn minnares maar blijft hij bij zijn huidige partner. De kans dat het bij jullie anders is is minimaal.

Denk nu niet dat wat jullie speciaal is, dat jullie wel echt van elkaar houden en dat het niet vergelijkbaar is met andere situaties. (Lees het minnaartopic maar eens)

Bedenk wat jij wil, wat jij nodig hebt en werk daaraan. Als je nog van je partner houdt, kies voor hem en verbreek al het contact met je minnaar. Het eerlijkste zou zijn dat je hem inlicht wat er met je is, wat je mist in je relatie en wat je graag anders zou willen zien. Het sleutelwoord is praten met elkaar!

Sterkte met je keuze, ik weet hoe moeilijk het kan zijn.
anoniem_394104 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 12:15
1.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm lang lulverhaal voor het simpele "ik weet niet voor wie ik moet kiezen: m'n vriend of m'n minnaar"

Misschien deze vraag aan je vriend stellen, maar ik zou zelf zeggen: ga een tijdje alleen wonen.

Ik heb ooit iemand gesproken, wiens man vreemd ging. Al jaren. Haar man koos voor haar, toen de minnares hem voor de keus stelde. Weet je wat haar het hardst viel? Dat ZIJ geen keus kreeg en ook niet wist dat er ergens gekozen moest worden. Dat ze op de wip zat. Dat ze jarenlang voorgelogen was.
Later is nu
Slap verhaal. Je zit dus in twee relaties en als relatie 2 voor jou kiest verlaat je relatie 1. Als relatie 2 voor zijn vriendin kiest blijf je bij relatie 1. En als relatie 2 niet kiest blijf je aan sukkelen, want zelf een knoop doorhakken is geen optie?

Je bent een waardeloze partner voor relatie 1 en krijgt een waardeloze relatie met partner 2 (want als jullie echt gek op elkaar waren hield een huis of een studie jullie echt niet tegen).

Maak het uit met beiden...
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 04-08-2020 13:36
0.32% gewijzigd
Jullie kiezen allebei al 3 jaar niet. Als er dan blijkbaar gekozen moet worden, doe dat dan! Kun je prima zelf hoor...
Alle reacties Link kopieren
Hitime schreef:
04-08-2020 11:21
Wanneer ik hem vraag hoe hij dat dan voor zich ziet geeft hij vooral aan het lastig te vinden.. Ja daar heb ik natuurlijk niet zoveel aan.
Hier staat alles wat je weten moet.
Hij kiest niet voor jou.

Blijf zijn neukertje of doe het niet maar verder hoef je geen luchtkastelen te bouwen.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel heel benieuwd wat je minnaar zegt, als je zegt dat je voor hem kiest en met hem verder wil... Misschien maakt hij dan wel een keuze voor je (maakt hij het uit)
Hoeft niet, maar zou kunnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb medelijden met je vriend. Drie jaar is dit al gaande!! En heeft hij nooit de keuze voor zichzelf kunnen maken of hij verder wil met een vrouw die hem bedriegt. Drie jaar lang... Dit had al lang moeten stoppen of je had al met je minnaar moeten samenleven. Daar zijn geen excuses voor als de families zijn in elkaar verweven, huis gekocht, vader ziek. Als je gaat voor elkaar, dan ga je voor elkaar. Dat doen jij en je minnaar ook niet. Succes met deze puinhoop..
Hoe moeten we het oplossen met zijn huis? Haar huis! Jij hebt daar niets mee te maken. Misschien wil ze er zelf wel blijven wonen, misschien wil ze wel de volle mep voor haar huis hebben en wordt het dus gewoon verkocht. Denk je nou echt dat je daar zo even kan gaan wonen en zij dan vertrekt?
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme sorry hoor maar ik walg echt van dit soort verhalen. Je vriend het niet vertellen want die heeft er niks aan en het lost niks op??? Je vriend heeft er alles aan als je het verteld. Dan kan hij namelijk zelf kiezen of hij door wil gaan met iemand die 0 respect voor hem heeft en van 2 walletjes eet. Als hij zichzelf iets waard vindt gok ik zo dat hij niks meer met jou te maken wil hebben. En terecht. Je hebt in mijn ogen maar 2 keuzes:
1. Je gaat verder met je minnaar en hebt de ballen om je vriend te vertellen dat je hem al 3 jaar!!! voorliegt en belazerd.
2. Je vertelt het je vriend en geeft hem de keuze of hij nog wel met jou verder wil.

Jij had na die eerste zoen, sterker nog vóór die eerste zoen moeten kiezen. Dat dat niet is gebeurd is tot daar aan toe, maar dat je al 3 jaar je vriend laat leven in een leugen om er zelf beter uit te komen is ronduit walgelijk.
Alle reacties Link kopieren
je leeft in een sprookjeswereld. Jullie hebben beide een partner een basis. En ondertussen met je collega vreemd gaan, een relatie gebaseerd op lust en waar verder geen oude koeien zijn.

Begin eens met eerlijk te zijn naar je partner. Verbreek het contact met je collega. Wil jij en je vriend samen verder, ga dan aan je relatie werken en stop daar dan alle energie is. Of wanneer jullie niet verder willen, verbreek de relatie, zorg dat deze helemaal afgerond is. Ga zelfstandig wonen. En ga dan pas kijken of dat het wat kan worden met je collega.

En dit geldt ook voor je collega
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven