Kijken en negeren
dinsdag 7 april 2026 om 23:15
In de sportschool kijkt er al maandenlang een trainer regelmatig naar me van veraf, maar van dichtbij word ik standaard genegeerd. Als hij bijvoorbeeld bij de deur van een zaal staat om iedereen welkom te heten voor een groepsles, dan kijkt hij niet naar me, slaat hij me over of draait hij zijn hoofd weg. In die tientallen keren dat ik door die deur ben gelopen, is het hem niet één keer gelukt om gedag te zeggen, wat maakt dat ik het ondertussen ook maar niet meer doe. Als we elkaar tegenkomen in een gangpad ben ik volledig lucht. Ook heb ik een keer gemerkt dat toen hij mij aan zag komen lopen, hij snel het gangpad ernaast nam of zich omdraaide en weer terugliep. Tijdens een les kijkt hij niet overdreven veel naar me, maar op sommige momenten merk ik gewoon dat hij me visueel opzoekt (al dan niet via een spiegel).
Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.
Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
Ik ben verward, voel me er ongemakkelijk bij en ik vind het ook pijnlijk, waar ik dan weer van baal omdat ik juist naar de sportschool ga om te ontspannen (in de zin van "even weg van huis en kinderen"). Hij is getrouwd en rond de 30 jaar oud, ik ben ruim 15 jaar ouder. Heb zelf geen partner.
Wat zouden jullie doen? Het gesprek aangaan?
woensdag 8 april 2026 om 12:52
Ik dacht hetzelfde. Plus dat de relatiestatus in de OP vermeld wordt.
Ik zou hem vriendelijk groeten bij binnenkomst bij de les. Ook als hij wegkijkt. En er verder niet teveel aandacht aan besteden.
woensdag 8 april 2026 om 12:54
woensdag 8 april 2026 om 12:55
Ik wil net zeggen. TO analyseert en observeert.
woensdag 8 april 2026 om 12:56
En dat mensen haar bovengemiddeld knap vinden. Ik krijg het gevoel dat TO graag wil dat de sportschoolmedewerker haar erg leuk vindt.
woensdag 8 april 2026 om 12:59
Nou jeetje, mensen kijken nou eenmaal weleens zonder bijbedoelingen.
Ik ben 59 en iets te dik en maak regelmatig mee dat jonge mannen wat langer naar mij kijken of een leuk gesprekje met me beginnen.
Geen haar op mijn hoofd zoekt daar iets bijzonders achter steekt behalve dat ik er blijkbaar benaderbaar en gezellig uit zie ofzo.
Wel handig trouwens als ik in de supermarkt ergens niet bij kan of als ik iets zwaars moet tillen:-).
Ik ben 59 en iets te dik en maak regelmatig mee dat jonge mannen wat langer naar mij kijken of een leuk gesprekje met me beginnen.
Geen haar op mijn hoofd zoekt daar iets bijzonders achter steekt behalve dat ik er blijkbaar benaderbaar en gezellig uit zie ofzo.
Wel handig trouwens als ik in de supermarkt ergens niet bij kan of als ik iets zwaars moet tillen:-).
nogevendit wijzigde dit bericht op 08-04-2026 12:59
1.03% gewijzigd
woensdag 8 april 2026 om 12:59
Om dat te zien moet jij minstens zo lang naar hem kijken. Dus ook jij observeert.
woensdag 8 april 2026 om 13:01
Poeh..Dalton schreef: ↑08-04-2026 12:50Ik twijfel nog tussen loslaten en aan de mouw trekkenMaar ik neig naar het laatste. Ik werk fulltime, voed ook drie kinderen alleen op, heb zeer weinig tijd voor mezelf. Het enige moment van ontspanning voor mij is drie keer sportschool per week. Maar als ik me dan óók nog dáár ondertussen geen houding meer weet te geven, dan is dat wel echt vervelend.
Als ik niet gegroet word, dan moet ik het maar doen volgens jullie anders ben ik onbeschoft. En áls ik dan groet, krijg ik met moeite iets terug. Dat is gewoon niet prettig.
Team loslaten.
Als je binnenkomt en hij kijkt weg, zou ik hem niet groeten. Als hij wel kijkt, groet je hem gewoon vriendelijk.
Als hij dan met weinig enthousiasme teruggroet, lekker bij hem laten.
En niet meer kijken of hij kijkt.
woensdag 8 april 2026 om 13:02
woensdag 8 april 2026 om 13:07
Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.
Ik zou het toch proberen los te laten TO. Blijf hem wel groeten, op het overdrevene af. Na een gesprek hierover wordt het nooit meer normaal.
woensdag 8 april 2026 om 13:10
Eirlys schreef: ↑08-04-2026 13:07Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.
Ik zou het toch proberen los te laten TO. Blijf hem wel groeten, op het overdrevene af. Na een gesprek hierover wordt het nooit meer normaal.
Natuurlijk kan dat heel goed. Maar het zet je wel aan het denken toch?
Waarom moet dat worden vermeld? En waarommoet worden vermeld dat ze single is? Het gaat hier duidelijk om iets waarvan TO hoopt dat gebeurt toch? ( de medewerker is geïnteresseerd in haar)
Maar misschien ligt dat aan mij inderdaad.
woensdag 8 april 2026 om 13:11
Dat klopt maar door dat tot twee keer toe benoemen lijkt het wel of het er toe doet in dit geval . Dus ik snap dat die gedachte opkomt .Eirlys schreef: ↑08-04-2026 13:07Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.
woensdag 8 april 2026 om 13:14
Dus hij kan het kijken niet onderdrukken en vindt dat mss gênant waardoor hij je kortaf begroet en uit ongemakkelijkheid je ontwijkt als het kan.
Ik zie er niet zoveel geks in, meer een bepaalde dynamiek die kan ontstaan tussen mensen en vraag me eerder af waarom je hier een topic over opent/het je zo bezighoudt. Wellicht omdat het je toch wel stiekem een lekker gevoel geeft dat ie je aantrekkelijk vindt? Of omdat je de bevestiging dat je nog een lekker wijf/bovengemiddeld aantrekkelijk bent fijn vindt uit een bepaalde onzekerheid? En je je een beetje beledigd voelt dat ie je kortaf begroet? Vind ik ook allemaal normale gevoelens hoor. Al zijn het interpretaties en aannames (vragen meer)
Wat ga je in dat luchtige gesprekje zeggen dan? Ik denk dat dat de situatie alleen maar ongemakkelijker maakt.
Ik zie er niet zoveel geks in, meer een bepaalde dynamiek die kan ontstaan tussen mensen en vraag me eerder af waarom je hier een topic over opent/het je zo bezighoudt. Wellicht omdat het je toch wel stiekem een lekker gevoel geeft dat ie je aantrekkelijk vindt? Of omdat je de bevestiging dat je nog een lekker wijf/bovengemiddeld aantrekkelijk bent fijn vindt uit een bepaalde onzekerheid? En je je een beetje beledigd voelt dat ie je kortaf begroet? Vind ik ook allemaal normale gevoelens hoor. Al zijn het interpretaties en aannames (vragen meer)
Wat ga je in dat luchtige gesprekje zeggen dan? Ik denk dat dat de situatie alleen maar ongemakkelijker maakt.
woensdag 8 april 2026 om 13:23
Ik zou ook niet weten wat je tegen hem zou moeten zeggen.
Hoi, waarom ontwijk je mij? Dat ontkent hij natuurlijk (of het nu zo is of niet) en dan? Dan wordt het juist ongemakkelijk.
TO omschrijft hem als vriendelijk en correct. Hij groet verder iedereen, dus blijkbaar groet hij alle andere bovengemiddelde knappe vrouwen wel gewoon. Dus ik denk toch dat het iets anders is dat hem ongemakkelijk maakt.
Hoi, waarom ontwijk je mij? Dat ontkent hij natuurlijk (of het nu zo is of niet) en dan? Dan wordt het juist ongemakkelijk.
TO omschrijft hem als vriendelijk en correct. Hij groet verder iedereen, dus blijkbaar groet hij alle andere bovengemiddelde knappe vrouwen wel gewoon. Dus ik denk toch dat het iets anders is dat hem ongemakkelijk maakt.
woensdag 8 april 2026 om 13:25
Maar waarom is het bovengemiddeld knappe relevant?Eirlys schreef: ↑08-04-2026 13:07Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.
Ik zou hem wel blijven groeten, maar niet op het overdrevene af. Als hij wegkijkt, zou ik niet gaan groeten.
woensdag 8 april 2026 om 13:27
Tja, ik zie vanuit mijn ooghoeken dat hij blijft kijken, gewoon recht vooruit naar me, vaak net zo lang totdat ik weer uit zicht ben. Meestal laat ik niet merken dat ik het zie. Die enkele keer dat ik terugkeek, voelde hij zich betrapt en keek hij snel de andere kant op. Echt, ik denk echt dat hij niet in de gaten heeft dat ik het zie.
woensdag 8 april 2026 om 13:28
Is ook niet relevant. Maar iemand vroeg of ik misschien iets draag of heb wat de aandacht kan trekken. Daar gaf ik gewoon antwoord op.
woensdag 8 april 2026 om 13:32
Als ik mijn eigen intuïtie erop loslaat, denk ik dat hij me leuk vindt maar om hele goede redenen afstand bewaart. En dat het niet groeten en mij ontwijken dan zijn manier daarvoor is.
Kan ook zijn hoor, dat hij me bloedirritant vindt zoals iemand schreef. Dus het andere extreme, zeg maar. Maar daar heb ik denk ik geen aanleiding toe gegeven, in ieder geval niet bewust. Nogmaals, we hebben nog nooit met elkaar gepraat.
Maar eigenlijk ben ik niet op zoek naar een reden, maar had ik gehoopt dat iemand mij kon helpen met een paar zinnen waarmee ik op een luchtige manier het ijs kan breken en de spanning uit de lucht kan halen. Zet de situatie zich daarna nog steeds voort, then so be it.
woensdag 8 april 2026 om 13:35
Eirlys schreef: ↑08-04-2026 13:07Wat een flauwe opmerking. Het bestaat gewoon hoor, dat mensen iemand bovengemiddeld knap vinden, daar hoef je helemaal niet voor te wensdenken.
Als ik iemand knap vind, dan zeg ik gewoon, 'ik vind je knap', niet 'ik vind je bovengemiddeld knap'.
Ik hoor ook vaak dat ik knap ben, maar nooit bovengemiddeld knap.
I wanna live my life with the volume full!
woensdag 8 april 2026 om 13:36
ik zou beginnen met een duidelijk "goeiemorgen Johan" bij de deurDalton schreef: ↑08-04-2026 13:32Als ik mijn eigen intuïtie erop loslaat, denk ik dat hij me leuk vindt maar om hele goede redenen afstand bewaart. En dat het niet groeten en mij ontwijken dan zijn manier daarvoor is.
Kan ook zijn hoor, dat hij me bloedirritant vindt zoals iemand schreef. Dus het andere extreme, zeg maar. Maar daar heb ik denk ik geen aanleiding toe gegeven, in ieder geval niet bewust. Nogmaals, we hebben nog nooit met elkaar gepraat.
Maar eigenlijk ben ik niet op zoek naar een reden, maar had ik gehoopt dat iemand mij kon helpen met een paar zinnen waarmee ik op een luchtige manier het ijs kan breken en de spanning uit de lucht kan halen. Zet de situatie zich daarna nog steeds voort, then so be it.
Het klinkt echt alsof jij onbewust (?) heeeeel veel met hem bezig bent. En dat hij jou misschien wel irritant vindt. En heel professioneel z'n best doet om dat niet te laten merken.
Misschien heeft ie gehoord van je scheiding, ziet ie je telkens kijken en denkt dan 'ohhh daar komt de cougar aan hoor'.
Je kunt het hem vragen, maar beter negeer je hem behalve bij het naar binnen lopen. En dan maar incasseren als hij je net over slaat. Dat gebeurt wel meer mensen.
Misschien heeft ie gehoord van je scheiding, ziet ie je telkens kijken en denkt dan 'ohhh daar komt de cougar aan hoor'.
Je kunt het hem vragen, maar beter negeer je hem behalve bij het naar binnen lopen. En dan maar incasseren als hij je net over slaat. Dat gebeurt wel meer mensen.
woensdag 8 april 2026 om 13:37
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in