Kinderen niet willen vertellen nieuwe vriend ex raad aan toc

24-02-2020 18:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nu een half jaar uit elkaar. Paar dagen later ben ik gaan daten met een andere man waar het erg goed mee blijkt te klikken.
Mijn ex heb ik na vier maand verteld (nadat hij er zelf achter gekomen is)wat er gebeurt is en ook dat ik de kinderen niet erin wil betrekken voor ik zelf zeker weet hoe het tussen ons zit.
Nu begint mijn dochter zelf mama jij bent verliefd op pietje hè. Ik ontken het elke keer en geef aan dat we gewoon vrienden zijn.
Overigens zien we elkaar niet waar de kinderen bij zijn.
Mijn ex zegt je moet haar gewoon vertellen hoe het zit. Dat je haar voorliegt is niet goed.
Ik zeg ik wil niks zeggen omdat het nog te vroeg is vind ik. Ik ben er zelf nog niet eens uit of ik wel echt met deze man verder wil. En wil mijn kinderen juist beschermen. Straks wennen ze aan een man en is het na een tijdje toch niet wat. Dat wil ik niet.

Wat raden jullie aan? Elkaar rustig blijven daten en kijken wat het word. En pas als het echt serieus is de kinderen vertellen dat ik verliefd ben en na een tijdje pas ken is laten maken l. Of zoals mijn ex zegt dochter stelt vragen wees eerlijk
mascha1985 wijzigde dit bericht op 24-02-2020 18:55
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch zeggen dat het klopt wat zij ziet en dat je het een leuke man vindt, maar dat je nog niet weet of het echt verliefdheid is Of een gewone vriend!
Dan ben je eerlijk!
Waarom vertel jij je ex dat je aan het daten ben? Het is toch allemaal nog heel pril?
Alle reacties Link kopieren
Tussen eerlijk zijn en die man volop in je huis halen zitten toch ook nog gewoon 10 stappen?

Eerlijk zijn naar je kinderen, zeker als ze zelf vragen stellen. Verder op dezelfde voet doorgaan, hij hoeft niet meteen elke dag er te zijn
en ex heeft ook al een vriendin ?
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
24-02-2020 18:39
Waarom vertel jij je ex dat je aan het daten ben? Het is toch allemaal nog heel pril?
Snap ik ook niet.
Maar je kind heeft dus al iets door.
Dan zou ik niet gaan liegen.
Voorstellen ook nog lang niet nee.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk zijn natuurlijk. Dat je zelfs maar overweegt te gaan liegen.
Hoe weet je kind wie Pietje is als ze elkaar niet zien?
Je ex heeft je kind dus ingelicht?
Tiana_76 schreef:
24-02-2020 18:43
Hoe weet je kind wie Pietje is als ze elkaar niet zien?
Dit ja.
Als je niet wilde dat je kinderen het al wisten dan had je blijkbaar beter je best moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch zelf verteld of je kind heeft hem gezien want anders kan zij dit niet weten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap niks van de titel.
Je bent een half jaar met die man aan het daten maar weet nog niet of je wel met hem verder wil? Waarom breng je dan wel je ex op de hoogte? En hoe weet je dochter van het bestaan van Pietje?
Maar goed, ze weet het dus. Dan zou ik gewoon vertellen hoe het zit. Dat betekent nog niet dat je ze aan elkaar moet voorstellen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
24-02-2020 18:39
Waarom vertel jij je ex dat je aan het daten ben? Het is toch allemaal nog heel pril?
Hij is er achter gekomen dus moest wel
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan? Plus moest wel...hij is je vader niet. En hoe weet je kind het dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een paar dagen na dat de relatie over was. Niet al eerder? En dan na 4 maanden komt ex erachter. Dan moet je het wel vertellen?

Gewoon : 'ik ben aan het daten en verder gaat het je niet aan?' was niet toereikend?
Heeft je kind iets door of heeft je ex haar ingelicht? Dat vind ik nogal een verschil.
Ik vind vooral veel moeilijk gedoe.

Je kan ontkennen tegen kind, je had je ex helemaal niets hoeven vertellen en je kan ook tegen hem zeggen dat jij gewoon wil wachten met vertellen totdat jij denkt dat het nodig is, als je zeker bent dat de kinderen betrokken kunnen gaan worden.

Hij is raar en jij moet gewoon wat duidelijker grenzen stellen.
Alle reacties Link kopieren
Mascha1985 schreef:
24-02-2020 18:56
Hij is er achter gekomen dus moest wel
Dan deed jezelf onvoorzichtig
Alle reacties Link kopieren
Hmm, hoe kent kind Pietje dan? Heeft ex dat verteld? Hoe oud is je kind?

Ik heb (nadat ik een maand of 8 met mijn vriend samen was) de kinderen destijds verteld dat ik iemand ontmoet had met wie ik regelmatig afsprak als zij bij hun vader waren. En aangegeven dat ze, mochten ze dat leuk vinden, hem wel een keer zouden ontmoeten. Een maand of 2 later gaven ze aan dat ze wel nieuwsgierig waren en toen hebben we wat afgesproken. Zo is het contact heel langzaam opgebouwd, ook met zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt of je ex gelijk heeft. Je kind is erg welwillend en geeft om jouw gevoelens.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
"Mama is verliefd op Pietje" is toch een leuke constatering voor een kind?

Dat betekent echt nog niet dat Pietje direct papa's plaats gaat innemen of vóór de kinderen gaat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
tsja, als je iets ontkent wat jouw dochter heel scherp ziet, dan doe je eigenlijk net of zij gek is. Dat geeft vast geen goed gevoel bij haar.
Blijkbaar ben je niet voorzichtig genoeg geweest, want je kind ziet dat je verliefd bent. Ik denk dat je (de volgende keer dat ze er naar vraagt of een opmerking maakt) het beste eerlijk kunt zijn. En het wat rustiger aan doen in het laten merken van je gevoelens. Je hoeft niet als een verliefde puber rond te wandelen.

Ik zou Pietje nog niet voorstellen en alleen afspreken als kind er niet is. App contact of bellen als kind er niet bij is.

En aan je ex zou ik verder geen mededelingen doen, want die staat hier buiten. In dit geval zou ik hem wel nog vertellen dat ik eerlijk tegen kind ben geweest (nadat ik met kind heb gesproken) en zeggen dat ik verder zorg dat kind hier niet mee geconfronteerd wordt omdat ik dat te snel vind. Dan weet hij ook wat er eventueel wel/niet bij kind speelt. Dat lijkt me wel belangrijk, aangezien jullie kind zelf vragen stelt.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft groot gelijk.

Je zou nog een ontwijkend antwoord kunnen geven aan je kind, maar in plaats daarvan lieg je keihard in haar gezicht, terwijl ze gewoon gelijk heeft.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gewoon eerlijk zijn tegen kind en naargelang leeftijd een en ander uitleggen. Dat je gewoon vertelt dat je iemand leuk vindt en ziet hoeft niet te betekenen dat ze al kennis moeten of willen maken maar wel zo eerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven