Kinderwens laten varen voor relatie? Moeilijke afweging

20-11-2019 10:30 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,

Mijn probleem: mijn huidige vriend wil geen kinderen meer; hij heeft er al 4. Ik wil wel heel graag kinderen. Wat nu?

Ter uitleg: ik had 10 jaar lang een relatie tot ik 32 was. Deze relatie ging uit; de liefde was over. Deed ons beiden erg veel verdriet want we pasten goed bij elkaar, erg verbonden maar, vooral bij mij, waren de vlinders echt heel erg weg. Mijn ex wilde met kinderen beginnen; ik wilde dat ook altijd maar niet meer .. omdat de relatie niet goed voelde. Dat zie ik als basis. Dus: goede beslissing hoewel het vreselijk veel pijn deed.
Nu 4 jaar later (ben al 36..) ben ik wat gedesillusioneerd (misschien was ik aan het begin ook nog niet over het verlies van eerdere relatie heen) mbt daten: het is behoorlijk wat swipen op apps en veel tegenvallende dates. Valt me op dat veel mannen zonder baggage daar een reden voor lijken te hebben: ze zeggen wel gezin en liefde te willen maar lijken vaak niet goed in staat tot verbinden en dieper gaan. En weinig lange relaties te hebben gehad.

Deze lente had ik een date met mijn huidige vriend die gewoon leuk leek voor een date: hij gaf aan op zijn profiel al getrouwd te zijn geweest en kinderen te hebben en ook vriendschap leuk te vinden als er geen chemie is en niet iets vasts te zoeken. Ik dacht, fijn, gewoon een goed gesprek met iemand zonder verwachtingen en ook een lange relatie vroeger.
Conclusie: het klikte enorm goed, hij was ook al 4 jaar zonder relatie wat hem beviel, maar we zijn verliefd en na twee weken heeft hij zijn dating apps verwijderd (ik daarop ook) en we zien elkaar nu al 5 maanden heel graag en vaak.
We willen gaan samenwonen.

Probleem: hij heeft al 4 kinderen die gek op mij zijn en wil absoluut geen kinderen meer. Hij houdt de deur op een kier (hij zou misschien voor sterilisatie gaan maar heeft dat niet in gang gezet) en zegt dat hij kinderen niet uitsluit maar het nu echt niet wil en de kans erg klein is. Je ziet aan zijn hoofd en hoe hij praat dat hij er echt niet op zit te wachten; dat voel en zie ik. Hij is 4 jaar geleden een heel andere carrière begonnen en is daar druk mee en ondanks dat ook veel thuis; je merkt dat hij aftelt tot de jongste op kamers kan. Nu ik hem met zijn kinderen zie voel ik dat ik dat ook wil; 1 kindje van mijzelf. Mijn tijd tikt gezien leeftijd. Intussen zo blij dat ik eindelijk weer kan liefhebben en me verbonden voel. Blegh!

Dus mijn dilemma:
1. ik heb eindelijk weer liefde gevonden. is dat een zeldzaamheid? Of ben ik er nu weer klaar voor en is er meer. Moet ik de wens die ik van binnen voel laten varen en hopen dat ik weer zoiets vind met iemand die ook een kind wil? Als, dan nu, want ben al 36. Ik heb Wel het idee dat je naar hetzelfde moet streven om samen gelukkig te zijn dus is dat verschil in wel/geen kind willen niet genoeg om te realiseren dat we NIET zo goed bij elkaar passen als ik denk!
2. Die deur op een kier: is dat (onbewust) om mij te binden en moet ik er niet intrappen?

Help.
Hoezo is de deur op de kier? Hij heeft er 4 en wil ze niet meer en heeft je dat verteld.
Deur op een kier? Hij heeft toch aangegeven dat hij geen kinderen meer wil?
Lucifer2018 schreef:
20-11-2019 10:39
Hoezo is de deur op de kier? Hij heeft er 4 en wil ze niet meer en heeft je dat verteld.
Ik denk dat To bedoeld dat ze stopt met anticonceptie zonder de man daarover in te lichten en dan “per ongeluk” zwanger raakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me heel goed voorstellen dat je vriend geen kinderen meer wil
Hij heeft er al vier!
Dus die kinderwens laten varen is j bij hem blijft
Alle reacties Link kopieren
De keuze is :
verder met deze man zonder eigen kinderen
Of
Een andere man zoeken
Of alleenstaand moederschap

Je vriend geeft duidelijk aan geen kinderen meer te willen, hoe pijnlijk dat voor jou ook is.
Er is geen open kier, de deur is dicht.
Alle reacties Link kopieren
De deur is niet gelijk op een kier, omdat hij zich nog niet heeft gesteriliseerd he. Hij wil niet meer.

De keus ligt echt bij jou. Wil jij kinderen en is deze wens zo groot dat je er alles voor over hebt of vind je het zo ook prima en ben je heel gelukkig met je huidige vriend?
Hoe voel je je als je beseft dat je nooit kinderen van jezelf zult hebben?
Probeer uit te zoeken hoe groot die wens is voor jou.

Je hebt tegenwoordig geen kerel meer nodig om je kinderwens in vervulling te laten gaan. Dus mocht je bang zijn geen man meer tegen te komen en je wil het wel heel erg graag, dan zijn daar opties voor. Ideaal is anders, maar het leven is nou eenmaal niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen.

En vraag 1 kan alleen jijzelf beantwoorden. Wat vind je belangrijker: een goede relatie of een kind? Allebei kán ook, tuurlijk, maar niet met deze man.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Hetleveniskortenmooi schreef:
20-11-2019 10:30
Hij houdt de deur op een kier (hij zou misschien voor sterilisatie gaan maar heeft dat niet in gang gezet) en zegt dat hij kinderen niet uitsluit maar het nu echt niet wil en de kans erg klein is. Je ziet aan zijn hoofd en hoe hij praat dat hij er echt niet op zit te wachten; dat voel en zie ik.

Zelfs als die deur op een kier staat, als ik dit lees gaat die deur sowieso de eerste 3 a 4 jaar niet open. En daarna wordt het wel erg laat voor jou om nog te beslissen.

Als je per se kinderen wil zou ik hem loslaten en zelf voor een kind gaan, met of zonder man.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg moeilijk. Hij heeft zelf aangegeven dat de deur op een kier staat he?

Er is geen goede of foute keuze hierin. Ik heb zelf nu voor het eerst een relatie met iemand die hetzelfde wil in de toekomst en ik merk wel dat dit de relatie veel makkelijker maakt, ook de dingen waarin we niet op een lijn zitten. Makkelijker dan een relatie waarbij je op alle vlakken supergoed bij elkaar past, maar niet hetzelfde wil in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in dezelfde situatie gezeten toen ik 34 was. Ik wilde eerder geen kinderen maar kwam mijn huidige vriend tegen en wilde ze op slag heel erg graag. Mijn kinderwens was intens en sterk, hij wilde geen kinderen meer, want heeft er al twee. In het begin hield hij de deur ook op een kier, maar uiteindelijk bleek dat hij echt niet meer wilde. Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld en boos geweest en heb dat geuit.

Het heeft mij erg geholpen erover te blijven praten binnen de relatie en om de keuze te vereenvoudigen. Je hebt namelijk wel een keus, en dat vond ik een prettig idee. De keuze is:

1. Bij je vriend blijven en geen kinderen krijgen
2. Kinderen krijgen met een andere man
3. Alleen kinderen krijgen.

Voor mij gold, dat ik alleen kinderen wilde met deze man, dus bleef ik bij hem. Dan maar zonder kind. Ik heb gedurende 5 jaar deze uitkomst steeds geëvalueerd en het was soms moeilijk, maar inmiddels ben ik 42 en heb ik geen kinderwens meer. Het is over gegaan toen ik 40 werd en ik wil echt niet meer. Ik ben erg blij met hoe mijn leven is en mis ze niet. Maar voor iedereen geldt natuurlijk een andere uitkomst, dus succes met wat je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je een leven zonder kinderen voorstellen? En hoe zou jij het vinden als hij over een X aantal jaar kleinkinderen krijgt (ervan uitgaande dat jullie relatie stand houdt) en jij dat nooit zal hebben? Heb jij genoeg aan een leven met hem en de (stief)kindereren? Ben je bereid het risico te nemen dat als jullie relatie geen stand houdt, dit kan betekenen dat je te laat bent om nog kinderen met een ander te maken? Wat weegt zwaarder: een -nu- fijne relatie of het moederschap..? En hoe diep zit jouw kinderwens. Overigens denk ik niet dat je mag/kan verwachten dat hij nog van mening gaat veranderen... de deur is dicht. Er zit alleen (nog) geen hangslot op in de vorm van een vasectomy ;-) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik zou het niet kunnen. Hij heeft er al 4, heeft kunnen ervaren hoe het is om vader te zijn. Hij word over zoveel jaar opa, jij misschien een beetje oma als je geluk hebt. Nee mijn ding zou het niet zijn.

En een prima relatie beëindigen omdat de vlinders weg zijn terwijl je zegt bij elkaar te passen snap ik ook niet. Die vlinders verdwijnen bij bijna iedere relatie wel een keertje.
Iemand van jouw leeftijd zonder bagage is natuurlijk sowieso al niet mogelijk.

Blijf latten en neem een kind van een donor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je niet verder gaan daten toen je hoorde dat hij er al 4 had?
Jij bent 36 en hij wil nu echt niet. Dat betekent dat je met deze man geen kinderen zal krijgen.

Je zult moeten uitvinden of je je een leven zonder kinderen kunt voorstellen. En zou je overwegen de relatie te verbreken, denk dan ook na of je alleenstaand moederschap zou overwegen. Want een man-met-kinderwens vinden en een relatie opbouwen kost tijd.
Succes met de keuze.
Hij laat de deur op een kier omdat hij jou niet kwijt wil. Of omdat hij de dokter eng vindt. Of allebei.

Maar eigenlijk zit die deur al dicht. Ga maar van zijn woorden uit. Hij wil geen kinderen meer. Begrijpelijk, want hij heeft er al 4 (!!!). Maar als hij dat zegt, ga jij wellicht weg. Dus hij laat het lekker laf in het midden.

Bedenken wat je zelf wilt, en dan een keuze maken. En dan ook met de wetenschap dat je misschien nooit meer een andere man vindt die goed bij je past (ik zoek zelf ook al jaren). Maar dat wil dan niet zeggen dat je geen kind kunt hebben. Mijn kopje thee zou het niet zijn, maar dat kan dan wel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat spijt krijgen als over 4 a 5 jaar je relatie beëindigd word en je bent niet je wens achterna gegaan. Dan word het ook alleen maar moeilijker om die eens alsnog in vervulling te gaan.

Dat de deur op een kier staat vind ik niet eerlijk tegenover jou. Hij geeft je nog een klein beetje hoop terwijl hij geen kinderen meer wil. Alleen omdat hij je opdit moment waarschijnlijk niet kwijt wil raken. Vind je dat een eerlijke gedachten?

Jullie hebben net 5 maanden wat die relatie kan nog alle kanten op en hoe goed weet je dan zeker dat dit je droom man is? Of wil je dat graag geloven?

Lastig maar ik zou toch voor je kinderwens gaan. Een leuke nieuwe man in je leven krijgen kan altijd op iedere moment en op elke leeftijd nog. Een kindje krijgen kan helaas niet op iedere leeftijd. Dus denk hier goed over na.
Blijf in jezelf geloven !
PhiIae schreef:
20-11-2019 10:42
Ik denk dat To bedoeld dat ze stopt met anticonceptie zonder de man daarover in te lichten en dan “per ongeluk” zwanger raakt.
Wat een idiote reactie zeg!

To heel lastig, maar ik denk dat wij je niet kunnen helpen.
Je moet voor jezelf gaan uitvinden hoe diep zit jouw kinderwens? Als je vriend echt geen kinderen meer wilt en jij je zonder eigen kindje niet compleet voelt heb weet je eigenlijk wel wat je moet doen.
En hebben jullie de optie 'niet samenwonen maar wel een kind krijgen (dat bij jou woont)' al besproken? Of vind je dat niks?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heel gek bedacht van mij maar je kunt ook zelf voor een kind gaan via donor en daar helemaal verantwoordelijk voor zijn.
De relatie met je huidige vriend voortzetten in lat verband, dan is hij niet verantwoordelijk voor jouw kind en misschien vind hij het dan ook leuk omdat de verantwoordelijkheid voor (nog een) kind niet op hem drukt.
Alle reacties Link kopieren
absoluut je relatie verbreken (ik kan het vriendelijker optikken, maar de boodschap is niet vriendelijk)
Een man (m/v) is inwisselbaar, er zijn veel leuke mannen. Maar je kinderwens is sterk en zwaar biologisch bepaald. Je zult binnen nu en een paar jaar intense spijt krijgen als je geen kinderen krijgt.
Sudrì schreef:
20-11-2019 11:00
Iemand van jouw leeftijd zonder bagage is natuurlijk sowieso al niet mogelijk.

Blijf latten en neem een kind van een donor.
Deze
Als ie al 4 kinderen heeft zou je zelf zo verstandig moeten zijn te bedenken dat een extra kind van een nieuwe partner geen goed idee is.
Als je een grote kinderwens hebt kun je beter daten met mannen die ook een gezin willen starten ipv mannen van wie het gezin al (ruimschoots!) compleet is.
Alle reacties Link kopieren
kan mij voorstellen dat dit een lastige keuze is. Ik zou er niet op hopen dat hij uiteindelijk toch kinderen wil.

De vraag is of jij je een leven zonder kinderen kan voorstellen. Als je kinderwens echt sterk aanwezig is, dan zou ik deze relatie verbreken. Kinderen zijn echt zo leuk, ik zou het niet willen missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven