Kinderwens

05-06-2020 15:01 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dilemma is als volgt.

Ik heb een vriend die 17 jaar ouder is. We zijn elkaar tegengekomen op een game, niet wetende van onze leeftijdsverschil en aan de praat geraakt.
Het klikte zo goed dat we verder zijn gegaan, en uiteindelijk ook naar de leeftijd hebben gevraagd. Natuurlijk schrokken we beidde van het leeftijdsverschil. Het was niet niks. Maar na beidde de voor en tegen tegenover elkaar gezet te hebben, besloten we gewoon te gaan daten.
En het klikte zo erg! We hebben elkaar echt in elkaar gevonden.

Maar nu...

Ik heb vanaf het begin gezegd ik heb altijd vroeg moeder willen worden, vanaf mijn zestiende riep ik het al.
Dit is ook een van de eerste dingen die ik heb gezegd. En hij stond open, hij heeft zelf al 2 kinderen maar wou toch nog wel graag met mij een kindje.

Nu vanwege covid zijn we weer terug in een long distance relatie. En dat eist soms nog wel is zijn tol.

Hij zegt dat hij mij tegen houd, mij geen toekomst kan bieden. Hierdoor laat hij mij los en drijft hij mij ook echt weg. Dit doet heel veel pijn en hoe vaak ik ook zeg dat ik hier natuurlijk 100% over heb nagedacht en alle forums heb afgelopen voor ik me in de relatie storte. Ik vind dit niet eerlijk tegenover mij.

Nu is dit opgelost hij heeft inderdaad aangegeven dat dit niet eerlijk is. En dat hij met zijn gevoel ipv verstand moet denken.

Maar dan als kers op de taart. Hij wil geen kind meer.
Iets waarover ik in het begin duidelijk ben geweest te willen. En wat mijn droom is. Waar we plannen in hebben gemaakt en over gesproken hebben. Hij kon niet wachten ik kon niet wachten. Liep tot mijn grootste verbazing zo de deur uit.

Ik weet niet wat ik moet doen, nu wordt er gezegd nu is de tijd niet. Waar ik achter sta laten we eerst maar een baan en een huis hebben. Maar we zitten wel aan een tijdslimiet waarin hij wil zitten.

Ik krijg het antwoord er niet meer uit ja of nee is het niet ik krijg nu alleen misschien maar met meer neiging to nee.

Wat moet ik doen!?!
Ik snap het niet. Waarin houdt hij je tegen?

En als jij een kind wil en hij niet dan moet je het uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me flink genept voelen.eerst ja en nu terugkrabbelen en je dan ook in het ongewisse laten.

Ik zeg: maakt het uit en ga op zoek naar een partner die wel een kinderwens heeft.
Het is me niet geheel duidelijk hoe lang jullie al samen zijn.
Maar mensen mogen van gedachten veranderden, of de ander daar mee kan leven is aan diegene.
Ik was de eerste in mijn relatie die al vroeg aangaf kindervrij te willen leven en vriend (nu man) stond (staat) daar achter. Toch heeft dat een lange tijd zwaar op mijn schouders gedrukt. Uiteindelijk rust gekregen door te beseffen dat ik niet in de toekomst kan kijken. Als hij toch ooit van gedachten veranderd dan zullen we dan ermee dealen en is het einde huwelijk.
Mensen mogen zich bedenken en het klonk seauouiseau al als een heel slecht idee. Fijn juist dat je het nu weet en een jongere baby daddy kan gaan zoeken, is toch ook veel leuker
Alle reacties Link kopieren
Je weet al wat je moet doen, het uitmaken, door liefdesverdriet heen, en dan een echte toekomst tegemoet
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het gedeelte niet dat hij jou zou tegenhouden en geen toekomst kan bieden en dat jij vervolgens roept dat dat niet eerlijk is - dat is toch allemaal nog voordat hij zei dat hij toch geen kinderwens had?

Wat betreft de kinderwens: misschien is hij inderdaad van gedachten veranderd. Of misschien liep hij al niet warm voor het idee, maar wilde hij jou graag bij zich houden en heeft hij nu toch bedacht dat het echt geen goed idee is om er nog voor te gaan. Hoe dan ook, hij wil geen kind. Ga er maar vanuit dat dat het antwoord is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn jullie? Je klinkt erg jong.
Ik kan me zijn idee jou tegen te houden wel voorstellen als dat het geval is.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 21 hij is 38

Hij heeft het idee mijn jonge jaren tegen te houden. Zelf heb ik me altijd al willen settelen en niet vanwege hem maar ik ben nooit een feestbeest geweest. Meer lekker gewoon thuis en gezin gerelateerd.

We zijn nu 2 jaar samen.

Ik heb erover nagedacht om het opzij te zetten zijn kind is mijn kind. Maar ik kan het gewoon niet eens meer aan filmpjes te kijken van kersverse ouders. Iets wat ik nooit zou delen met hem maar zijn ex heeft dit wel gehad.
Hierdoor heb ik het gevoel in de toekomst daarop te gaan hikken.

Misschien moet ik hem wat tijd geven. Hij is vooral bang dat het kind hem niet in dank af zal nemen dat hij al zo oud is. En dat wij misschien uit elkaar groeien waardoor er een ander kind opgroeit zonder beidde ouders.
Hij wil geen kind meer, hij is al voorzien van kinderen en zit niet te wachten op weer van voor af aan beginnen.

Als jij een kind wil ga dan naar een partner op zoek die er hetzelfde instaat. En wellicht niet zoveel ouder is.
Je bent 21...ga op zoek naar iemand die wel een gezin met je wil joh. Nu al zoveel gedoe in die 2 jaar, ik zou er geen trek meer in hebben.
Iemand van 36 die wat begint met een meisje van 19 daar vind ik wat van.

Meid je hebt tijd zat om een nieuwe jongere vriend te zoeken en daar een gezin mee te stichten. Over 5 jaar ben bv nog steeds een jonge moeder. Het gemiddelde ligt tegenwoordig rond de 33 voor een eerste kind.
Is er door corona iets veranderd in zijn situatie? Dat 38 te oud is, dat is natuurlijk een bullshit reden. Is hij zijn baan kwijt? Zorgt hij nu door corona 24/7 alleen voor zijn kinderen en moet hij zijn baan er nog bij doen?

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat hij niet meer wil. Het is verstandige beslissing van hem. Als ik jou was zou ik het uitmaken. Je komt echt wel weer iemand leuks tegen die een kind met je wil.
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 16:09
Is er door corona iets veranderd in zijn situatie? Dat 38 te oud is, dat is natuurlijk een bullshit reden.
Waarom? Mag iedereen zelf weten. Misschien wil hij niet eindeloos kinderen blijven verwekken bij steeds jongere vrouwen.
Gatekeeper* schreef:
05-06-2020 16:05
Het gemiddelde ligt tegenwoordig rond de 33 voor een eerste kind.
Dit klopt niet, het gemiddelde ligt op 29,5 jaar voor vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij zit in precies dezelfde situatie als voor covid.

Hij is vooral erg bang voor de toekomst van het kind zelf.
Hij vind dat hij het verpest heeft bij de laatste 2.
Ziet zichzelf niet een betere baan vinden in de nabije toekomst.

Ik weet dat de leeftijd weg veel is 17 jaar. Maar hierin hebben wij beidde gesprekken gehad en goed over nagedacht om ook maar iets te ondernemen.

Het is verdomd moeilijk nu we uit elkaar zijn en hij ziet het niet zitten om als 60 jarige op het eindexamen te staan van zijn kind

Hij is een hele erge doemdenker. En heeft vaker dingen gezegd waarop hij uiteindelijk terug gekomen is omdat hij meer heeft nagedacht of gesproken heeft met andere mensen.

Maar een echt gesprek wil hij ook niet
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 16:15
Hij is een hele erge doemdenker.
Hij klinkt hartstikke verstandig
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 16:15
Nee hij zit in precies dezelfde situatie als voor covid.

Hij is vooral erg bang voor de toekomst van het kind zelf.
Hij vind dat hij het verpest heeft bij de laatste 2.
Ziet zichzelf niet een betere baan vinden in de nabije toekomst.

Ik weet dat de leeftijd weg veel is 17 jaar. Maar hierin hebben wij beidde gesprekken gehad en goed over nagedacht om ook maar iets te ondernemen.

Het is verdomd moeilijk nu we uit elkaar zijn en hij ziet het niet zitten om als 60 jarige op het eindexamen te staan van zijn kind

Hij is een hele erge doemdenker. En heeft vaker dingen gezegd waarop hij uiteindelijk terug gekomen is omdat hij meer heeft nagedacht of gesproken heeft met andere mensen.

Maar een echt gesprek wil hij ook niet
Haha dan wil jij dus ook nog heel veel jaar wachten? Mijn vader was 38 toen hij mij kreeg, en nog lang geen 60 op mijn eindexamen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Murrmurr schreef:
05-06-2020 16:11
Waarom? Mag iedereen zelf weten. Misschien wil hij niet eindeloos kinderen blijven verwekken bij steeds jongere vrouwen.
Hij wil het zijn kind niet aandoen, zo'n oude vader, dat is toch overdreven als je pas 38 bent?
Je bent ergens tussen de 15 en 19 als je klaar bent met de middelbare school. Wil hij nog zolang wachten dan? Dat zou betekenen dat jullie samen pas een kind krijgen als hij 45 is?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader was 42 toen hij mij kreeg en 44 bij mijn broertje. Je merkt dat wel hoor. Vroeger had hij weinig energie, en zeker nu: wij studeren en hij is met pensioen. Geen probleem natuurlijk, maar dat is wel een bewuste keuze die je maakt. In ons geval was het zo dat tussen mij en mijn oudere broer 8 jaar zit omdat ze veel miskramen kregen. Zo kan het ook lopen.

Daarbij is mijn moeder ongeveer 10 jaar jonger en heeft zij nu meer energie en het idee dat er nog meer kan gebeuren / veranderen in het leven dan mijn vader heeft. Bij jullie zal dat nog extremer zijn.
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 16:21
Hij wil het zijn kind niet aandoen, zo'n oude vader, dat is toch overdreven als je pas 38 bent?
Hij heeft er tot nu toe blijkbaar geen spektakelstuk van weten te maken, 38 is een prachtige leeftijd om tot voortschrijdend inzicht te komen.
36 en 19. Fout.

Misschien denken sommige dat ik jaloers ben maar nee. Als 26 jarige een tijdje met een 20 jarige gedate maar dat was ook snel niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
05-06-2020 16:20
Haha dan wil jij dus ook nog heel veel jaar wachten? Mijn vader was 38 toen hij mij kreeg, en nog lang geen 60 op mijn eindexamen.
Nee ik zit niet naar nog een aantal jaar te kijken.
En dit probeer ik hem ook duidelijk te maken, dat hij geen 60 zal zijn. Maar hij blijft op dit punt wijzen.

En ik begrijp het gedeeltelijk wel, maar mijn ouders hebben ook in zo'n zelfde situatie gezeten. Oudere ouders maar hij heeft zelf een laag zelfbeeld van zichzelf en wil niet tekort schieten door ouderdom in de toekomst.

Het is dubbel en ik hou van hem waardoor ik overweeg de kinderwens te laten schieten. Maar ik ben ook super bang dat dit in de toekomst een groot dilemma gaat worden in onze relatie omdat hij wel kinderen heeft en ik dit niet met hem kan delen.
Ik denk dat hij juist dacht na zijn mislukte relatie, we gaan voor een heel jonkie dan hoeven we voorlopig niet meer. TO hield hij zoet met 'misschien in de toekomst' maar nu blijkt dat ze er vaart achter wil zetten krabbelt hij terug. Kom op, dit is toch geen relatiemateriaal?! Inderdaad heel erg zonde van je jeugd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven