Kinderwens

05-06-2020 15:01 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dilemma is als volgt.

Ik heb een vriend die 17 jaar ouder is. We zijn elkaar tegengekomen op een game, niet wetende van onze leeftijdsverschil en aan de praat geraakt.
Het klikte zo goed dat we verder zijn gegaan, en uiteindelijk ook naar de leeftijd hebben gevraagd. Natuurlijk schrokken we beidde van het leeftijdsverschil. Het was niet niks. Maar na beidde de voor en tegen tegenover elkaar gezet te hebben, besloten we gewoon te gaan daten.
En het klikte zo erg! We hebben elkaar echt in elkaar gevonden.

Maar nu...

Ik heb vanaf het begin gezegd ik heb altijd vroeg moeder willen worden, vanaf mijn zestiende riep ik het al.
Dit is ook een van de eerste dingen die ik heb gezegd. En hij stond open, hij heeft zelf al 2 kinderen maar wou toch nog wel graag met mij een kindje.

Nu vanwege covid zijn we weer terug in een long distance relatie. En dat eist soms nog wel is zijn tol.

Hij zegt dat hij mij tegen houd, mij geen toekomst kan bieden. Hierdoor laat hij mij los en drijft hij mij ook echt weg. Dit doet heel veel pijn en hoe vaak ik ook zeg dat ik hier natuurlijk 100% over heb nagedacht en alle forums heb afgelopen voor ik me in de relatie storte. Ik vind dit niet eerlijk tegenover mij.

Nu is dit opgelost hij heeft inderdaad aangegeven dat dit niet eerlijk is. En dat hij met zijn gevoel ipv verstand moet denken.

Maar dan als kers op de taart. Hij wil geen kind meer.
Iets waarover ik in het begin duidelijk ben geweest te willen. En wat mijn droom is. Waar we plannen in hebben gemaakt en over gesproken hebben. Hij kon niet wachten ik kon niet wachten. Liep tot mijn grootste verbazing zo de deur uit.

Ik weet niet wat ik moet doen, nu wordt er gezegd nu is de tijd niet. Waar ik achter sta laten we eerst maar een baan en een huis hebben. Maar we zitten wel aan een tijdslimiet waarin hij wil zitten.

Ik krijg het antwoord er niet meer uit ja of nee is het niet ik krijg nu alleen misschien maar met meer neiging to nee.

Wat moet ik doen!?!
Murrmurr schreef:
05-06-2020 16:23
Hij heeft er tot nu toe blijkbaar geen spektakelstuk van weten te maken, 38 is een prachtige leeftijd om tot voortschrijdend inzicht te komen.
Eens hoor. Het zou sowieso beter zijn als er geen tweede leg meer bijkwam, in de meeste gevallen. Twee kinderen is druk zat. Als hij ook geen fantastisch betaalde baan heeft, kan ik me voorstellen dat hij het geld dát hij heeft wil besteden aan de kinderen die er al zijn. En zijn tijd/ aandacht natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
Als hij er nu heel duidelijk in is, en jij ook, en jullie verlangens gaan nu al niet samen, zorg dan dat je snel een beslissing neemt voordat je straks nog dieper in de relatie zit. Dan wordt het namelijk steeds moeilijker en ik spreek uit ervaring; zie mijn eigen topic. :)
TanteOlivia schreef:
05-06-2020 16:27
Eens hoor. Het zou sowieso beter zijn als er geen tweede leg meer bijkwam, in de meeste gevallen.
In sommige gevallen zelfs geen eerste. :hihi: RB, ik maak hem even voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer hij er bewust voor kiest om ‘vaag’ en op afstand te blijven vind ik dat je daaruit zelf je conclusies kan en moet trekken.

Nog los van het leeftijdsverschil is het toch heel begrijpelijk dat een man van bijna veertig en al vader zijnde niet direct zit te wachten op nog een kind. Even cru gezegd: “Wat voegt het voor hem nog extra toe?”. Hij laat al twee kinderen opgroeien in een gebroken gezin. Dat alleen moet al zwaar op hem drukken.

Wel vind ik dat hij, wetende van je indringende wens, jou duidelijkheid verplicht is. Maar als hij dat niet doet kun jij dat best zelf.

Je bent nog jong.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 16:25
Nee ik zit niet naar nog een aantal jaar te kijken.
En dit probeer ik hem ook duidelijk te maken, dat hij geen 60 zal zijn. Maar hij blijft op dit punt wijzen.

En ik begrijp het gedeeltelijk wel, maar mijn ouders hebben ook in zo'n zelfde situatie gezeten. Oudere ouders maar hij heeft zelf een laag zelfbeeld van zichzelf en wil niet tekort schieten door ouderdom in de toekomst.

Het is dubbel en ik hou van hem waardoor ik overweeg de kinderwens te laten schieten. Maar ik ben ook super bang dat dit in de toekomst een groot dilemma gaat worden in onze relatie omdat hij wel kinderen heeft en ik dit niet met hem kan delen.
Niet je grootste wens laten schieten TO!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lullig het ook is: jij wil wel en hij wil niet. Dat hij in het verleden heeft gezegd dat hij wel wilde, verandert daar niets aan. Laat hem los. Als je je kinderwens laat schieten, ga je daar waarschijnlijk enorm veel spijt van krijgen. Je hebt nog een heel leven voor je. Vind iemand die er wel 100% zeker van is, en ervoor wil gaan. Zo veel verdien je.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Linksom of rechtsom, hij wil niet.
Dan houdt het op.
Neem je verlies en weet dat je er wel weer bovenop komt.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou er mee stoppen. Hoe verdrietig ook. Je hebt twee leuke jaren met hem gehad en daar zou ik het bij laten. Je hebt nog genoeg tijd om een andere partner tegen te komen mét kinderwens
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 16:15
Nee hij zit in precies dezelfde situatie als voor covid.

Hij is vooral erg bang voor de toekomst van het kind zelf.
Hij vind dat hij het verpest heeft bij de laatste 2.
Ziet zichzelf niet een betere baan vinden in de nabije toekomst.

Ik weet dat de leeftijd weg veel is 17 jaar. Maar hierin hebben wij beidde gesprekken gehad en goed over nagedacht om ook maar iets te ondernemen.

Het is verdomd moeilijk nu we uit elkaar zijn en hij ziet het niet zitten om als 60 jarige op het eindexamen te staan van zijn kind

Hij is een hele erge doemdenker. En heeft vaker dingen gezegd waarop hij uiteindelijk terug gekomen is omdat hij meer heeft nagedacht of gesproken heeft met andere mensen.

Maar een echt gesprek wil hij ook niet
Hij heeft het al verpest bij de twee kinderen die er al zijn? In welk opzicht? Geen goede vader, geen goed contact met zijn kinderen?
Als dat zo is, zou ik een andere vader zoeken voor mijn zo gewenste kind .....
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
05-06-2020 15:36
Mensen mogen zich bedenken en het klonk seauouiseau al als een heel slecht idee. Fijn juist dat je het nu weet en een jongere baby daddy kan gaan zoeken, is toch ook veel leuker
17 jaar is toch niet veel? Als to 20 is, it's hij 37. Ik zie het probleem niet. Waarom zou het leuker zijn met een jonger iemand?

Dat gezegd hebbende. Ik zou de relatie verbreken. Niet om dat leeftijdsverschil, dat vind ik nonsens, maar wel om zijn wispelturigheid.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
TS, dit is hopelijk niet je echte naam? Mensen in je omgeving gaan je zo wel heel gemakkelijk herkennen.
Ik begrijp dat je vrij jong bent, dus maak de verantwoorde keuze en volg wat je altijd al hebt gewild. Vroeg kinderen krijgen. Maak het gewoon uit, dat zal nu moeilijk zijn maar op lange termijn de beste keuze.
17 jaar is gewoon te groot verschil, en dat zeg ik als iemand die een 7 jaar oudere vriendin heeft gehad. Dat was ook te groot en werkt alleen in uitzonderlijke gevallen..
Alle reacties Link kopieren
nooit je kinderwens opgeven voor een ander.
het gaat om jouw leven en jouw toekomst.
je wilt dat graag met een ander delen maar als de ander daar geen hartgrondig ja op zegt, dan is het een kwestie van wegwezen.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
05-06-2020 16:20
Haha dan wil jij dus ook nog heel veel jaar wachten? Mijn vader was 38 toen hij mij kreeg, en nog lang geen 60 op mijn eindexamen.
Ehm, als je eindexamen doet ben je vaak 17, als ik naar de havo kijk. Dus was jouw vader 55. Lang geen 60 wil ik dat niet noemen..
Misschien dat je geen havo deed, maar kan wel natuurlijk. Als je vwo doet of wie weet een keer blijft zitten kan je ook zo 18jr zijn, soms zelfs 19.
Liebeskind² schreef:
05-06-2020 17:27
17 jaar is toch niet veel? Als to 20 is, it's hij 37. Ik zie het probleem niet. Waarom zou het leuker zijn met een jonger iemand?
HIJ WILT NIET
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 16:15
En heeft vaker dingen gezegd waarop hij uiteindelijk terug gekomen is omdat hij meer heeft nagedacht of gesproken heeft met andere mensen.

Maar een echt gesprek wil hij ook niet
Ja, dat heb je wel vaker, dat mensen iets roepen, daar dan een tijdje serieus over nadenken en dan tot de conclusie komen dat het toch niet zo'n goed idee is.

Er valt weinig over te praten, nee = nee en dat heb je te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Moezewoes schreef:
05-06-2020 17:57
Ja, dat heb je wel vaker, dat mensen iets roepen, daar dan een tijdje serieus over nadenken en dan tot de conclusie komen dat het toch niet zo'n goed idee is.

Er valt weinig over te praten, nee = nee en dat heb je te accepteren.
Daarnaast lijkt hij ook te pushen dat jij het uitmaakt, want hij houdt jou tegen of zo, maar wil het zelf niet uitmaken?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
05-06-2020 17:22
Hij heeft het al verpest bij de twee kinderen die er al zijn? In welk opzicht? Geen goede vader, geen goed contact met zijn kinderen?
Als dat zo is, zou ik een andere vader zoeken voor mijn zo gewenste kind .....
Nee. Hij is geweldig, die kinderen komen niks te kort. Het mooie is is dat ik hem nu als vader al zie.
Hij is geweldig met kinderen die van hem of niet.
Maar hij neemt het zichzelf super kwalijk dat hij de kinderen zonder vader en moeder laat opgroeien omdat de relatie niet lukte.
(Kinderen zijn niet anders gewend)
Ze zijn dol op deze situatie en er is ook geen gevecht tussen papa en mama als kind naar mama wil gaat ie naar mama en andersom naar papa.

Daarom maakt het het voor mij ook zo moeilijk
Alle reacties Link kopieren
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 18:13
Nee. Hij is geweldig, die kinderen komen niks te kort. Het mooie is is dat ik hem nu als vader al zie.
Hij is geweldig met kinderen die van hem of niet.
Maar hij neemt het zichzelf super kwalijk dat hij de kinderen zonder vader en moeder laat opgroeien omdat de relatie niet lukte.
(Kinderen zijn niet anders gewend)
Ze zijn dol op deze situatie en er is ook geen gevecht tussen papa en mama als kind naar mama wil gaat ie naar mama en andersom naar papa.

Daarom maakt het het voor mij ook zo moeilijk


Ik ga met MurrMurr mee: HIJ WIL NIET. Jij kunt je van alles inbeelden en van alles in hem zien. Maar er is niets moeilijks aan. Jij hebt een kinderwens, hij niet (meer). Als ik jou was zou ik mijn kinderwens echt niet opgeven, voor niemand. Leuk dat hij geweldig is met zijn kinderen maar daar heb jij echt niets mee te maken. Sorry.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Belangrijk in deze: is zijn relatie met de moeder van de kinderen stukgelopen door de komst van hun kinderen? Het zet een relatie maximaal op z’n kop en is niet de eerste keer dat relaties om deze reden stuklopen...

Ik zou dan snappen dat hij dat risico niet nog een keer neemt...
Maar het is nog een long distance relatie ook? Hoe ver weg zit hij? Ander land en alles?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-06-2020 18:34
Maar het is nog een long distance relatie ook? Hoe ver weg zit hij? Ander land en alles?
Ja Canada.
Alle reacties Link kopieren
noumoe2019 schreef:
05-06-2020 18:31
Belangrijk in deze: is zijn relatie met de moeder van de kinderen stukgelopen door de komst van hun kinderen? Het zet een relatie maximaal op z’n kop en is niet de eerste keer dat relaties om deze reden stuklopen...

Ik zou dan snappen dat hij dat risico niet nog een keer neemt...
Relatie is stuk gelopen omdat zij haar benen niet gesloten kon houden. Hij heeft het nog geprobeerd maar dat vertrouwen zat er niet meer in.
EvelineJansen schreef:
05-06-2020 18:55
Ja Canada.
En jij woonde ook daar?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
05-06-2020 18:56
En jij woonde ook daar?
Ik was bezig met een studie te zoeken in en om omgeving. Mijn plannen waren al die kant op te gaan. Dus ja ik woonde er gedeeltelijk (voornamelijk uiteindelijk samen met hem) Nog steeds houden deze plannen niet op mocht het stuk gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven