Klaar zijn met single zijn = wanhopig?

22-05-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil graag even weten of ik redeneer vanuit mijn eigen onzekerheid of dat dit gewoon in het algemeen een afknapper/rode vlag is.

Als een man vanaf het begin dat je elkaar leert kennen al aangeeft op zoek te zijn naar iets serieus en "klaar te zijn" met single zijn (terwijl hij nog maar een halfjaar single is), is dit dan wanhopig? Hij zegt dat een relatie hem innerlijke rust geeft en hij veel liefde heeft om te geven, dat soort dingen, maar mijn onzekerheid maakt hier automatisch van dat hij dan wellicht voor elke vrouw zou settelen, om maar een relatie te hebben (hij zegt zelf uiteraard van niet). Hij lijkt verder al redelijk volwassen in het leven te staan en ziet er goed uit etc. dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij geen andere opties heeft, maar toch maakt het me onzeker! Dat hij me misschien niet zo bijzonder vind als ik hem vindt (ik vind namelijk bijna niemand leuk, laat staan leuk genoeg voor een relatie, en hij springt er voor mij echt uit).

Hij doet wel heel veel moeite om me te zien etc en (zegt hij tenminste) heeft al wat eerdere contacten met andere meiden afgekapt toen hij dacht dat het iets ging worden met me. Toch steekt het een beetje dat hij zo erg de behoefte voelt om een relatie te hebben.

Misschien is mijn kijk op de liefde niet zo volwassen als die van hem (wel enigszins leeftijdsverschil), of snappen jullie ergens wat ik zeg? Ik hoor graag jullie perspectieven!
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
22-05-2020 23:09
Ja, je bent aan het doemdenken.

Kijk nou eens om je heen: 99,99% van de mensheid is niet de allerbijzonderste allerbeste allerallerste.
En toch vínden heel veel mensen dat wel van elkaar en van hun relatie.

Omdat het niet gaat over league of andere dingen die er direct zijn, maar om wat je samen meemaakt, hoe je samen groeit, hoe je merkt dat je op elkaar kunt steunen en bouwen. Van gewoon leuk wordt je leuk met steeds meer inhoud.

Als stoot op een voetstuk in een ivoren toren ben ik ooit misschien vervangbaar. Maar alles wat wij samen meegemaakt hebben kan niemand vervangen. Net zoals ik niet alles kan zijn wat een ander wél is. Mijn pakket is onvervangbaar.
Dit klinkt als een veel gezondere manier om in het leven te staan dan dat ik sta op dit moment. Ik kan niet wachten op de dag dat het me ook daadwerkelijk lukt om het zo te voelen, en m'n nogal kwetsbare ego aan de kant te schuiven.

Dankje voor je mooie commentaar :)
Ducki schreef:
22-05-2020 23:07
Dat wil ik zeker niet horen, dat kunnen jullie ook helemaal niet weten haha. Wat ik wilde horen is hoe jullie het zelf hadden opgevat als een man zo graag een relatie zou willen in het algemeen
Tjah, die van mij sprak het niet uit, maar rolde voor mij van de ene in de andere relatie, dus je zou dat kunnen zien als soort van "hetzelfde". Het boeide mij geen reet. Ik werd verliefd op hem en hij werd het op mij, Ik werd in de verste verte niet onzeker van zijn voorgeschiedenis. Hij koos nu voor mij en liet me dat merken in woord en daad. We zijn inmiddels bijna 8 jaar verder (minstens 3x langer dan al zijn vorige relaties) en er staat een huwelijk op de planning. Blijkbaar was ik toch het best passende dekseltje ;-D .

Verder overigens héél erg eens met Feow. Je start op een oppervlakkige basis. Het klikt in eerste instantie en je vindt elkaar leuk. Van daaruit groei je verder. En naarmate je meer meemaakt samen, des te unieker jullie band wordt.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 23:15
12.86% gewijzigd
De serieuze datingsites zitten vol met mannen en vrouwen die graag een relatie willen. Dat is geen schande, dat is wat de meesten willen. Hij verwoordt dat als een soort van doel, maar dat is voor velen ook echt een doel. Hoe goed je je leven ook op de rit hebt, een relatie zou het pas echt compleet maken. Zo interpreteer ik wat hij tegen je zegt.

En let's face it: in feite zijn we allemaal tweede keuze. Want hij had eerst een ander en jij misschien ook. Dat werkte niet en dus ga je verder. En als hij eerst gedate heeft met een ander en nu met jou, was die ander ook een eerdere keuze. Zo kun je wel aan de gang blijven. Nu kwam hij jou tegen en vindt hij jou leuk. Daar gaat het om toch?
Ducki schreef:
22-05-2020 23:01
Ik ook niet.. Na een paar maandjes daten zegt hij echter wel verliefd op me te zijn en ik zie het ook, maar iets in me is bang dat hij op iedereen verliefd had kunnen worden die hapte misschien? Puur omdat hij zoveel behoefte heeft aan een relatie

Als hij aangeeft echt verliefd te zijn en jij bent dat ook ( ben je dat echt?) dan snap ik het niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:12
Tjah, die van mij sprak het niet uit, maar rolde voor mij van de ene in de andere relatie, dus je zou dat kunnen zien als soort van "hetzelfde". Het boeide mij geen reet. Ik werd verliefd op hem en hij werd het op mij, Ik werd in de verste verte niet onzeker van zijn voorgeschiedenis. Hij koos nu voor mij en liet me dat merken in woord en daad. We zijn inmiddels bijna 8 jaar verder (minstens 3x langer dan al zijn vorige relaties) en er staat een huwelijk op de planning. Blijkbaar was ik toch het best passende dekseltje ;-D .

Verder overigens héél erg eens met Feow. Je start op een oppervlakkige basis. Het klikt in eerste instantie en je vindt elkaar leuk. Van daaruit groei je verder. En naarmate je meer meemaakt samen, des te unieker jullie band wordt.
Ah dat vind ik echt leuk om te lezen! Als je gelijk al afgeknapt was op zijn date historie had er nooit zoiets moois kunnen opbloeien, misschien geldt hetzelfde in mijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 23:15
Als hij aangeeft echt verliefd te zijn en jij bent dat ook ( ben je dat echt?) dan snap ik het niet zo.
Nouja, hij zei toen we aan het douchen waren laatst spontaan "dat hij wel een beetje verliefd was" haha, en mijn onzekerheid denkt dan gelijk "een beetje?!!!" maar dat is denk ik een subtielere manier om zoiets te brengen
Fijn dat mijn verhaal je wat hoop geeft :) . Het zou zo zonde zijn als je iets moois weggooit puur omdat je bang bent het kwijt te raken. Zie je de tegenstelling daarin? Men lijdt het meest door het lijden dat hij vreest :whistle: .
Als jij hem echt leuk vind kan je het toch gewoon nog even aankijken?

Als je echt denkt dat jij hem leuker vind dan jij dan stop je ermee. Of je praat er eerst eens echt open over met hem.
Alle reacties Link kopieren
Huh maar 2 a 3 weken geleden dacht je dat hij nog zo van het single leven genoot en wist je dat hij seksdates had met een ander meisje?
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 23:18
Nouja, hij zei toen we aan het douchen waren laatst spontaan "dat hij wel een beetje verliefd was" haha, en mijn onzekerheid denkt dan gelijk "een beetje?!!!" maar dat is denk ik een subtielere manier om zoiets te brengen
Zie je, het is je eigen onzekerheid. Jij wil graag horen dat je de enige bent. Geniet van de tijd samen,is veel leuker dan van alles in je hoofd te halen. Geniet van dit moment.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:22
Fijn dat mijn verhaal je wat hoop geeft :) . Het zou zo zonde zijn als je iets moois weggooit puur omdat je bang bent het kwijt te raken. Zie je de tegenstelling daarin? Men lijdt het meest door het lijden dat hij vreest :whistle: .
Ik denk inderdaad dat het me onzeker maakt omdat ik bang ben dat als hij iedereen leuk kan vinden, de drempel om uiteindelijk bij me weg te gaan niet zo hoog ligt (als het even wat minder zou lopen in onze relatie bijvoorbeeld). Ik wil mn leven en keuzes niet laten afhangen van een angst die misschien niet eens rationeel is
Alle reacties Link kopieren
Zegt hij specifiek dingen over jou die maken dat hij je leuk vindt?
BabyGroot schreef:
22-05-2020 23:25
Huh maar 2 a 3 weken geleden dacht je dat hij nog zo van het single leven genoot en wist je dat hij seksdates had met een ander meisje?
Moeten we nu echt bij alle topics toch echt gaan loepen?
Ja dus.


Kom op TO, misschien je OP wat aanvullen?
Ducki schreef:
22-05-2020 23:25
Ik denk inderdaad dat het me onzeker maakt omdat ik bang ben dat als hij iedereen leuk kan vinden, de drempel om uiteindelijk bij me weg te gaan niet zo hoog ligt (als het even wat minder zou lopen in onze relatie bijvoorbeeld). Ik wil mn leven en keuzes niet laten afhangen van een angst die misschien niet eens rationeel is
Zoals Feow het heel mooi beschreef: Die drempel zal steeds hoger worden omdat jullie band steeds unieker wordt door de tijd die je samen spendeert en wat je samen mee maakt. Als je het alleen zou moeten hebben van een mooi snoetje, aantrekkelijk lijf en een leuke babbel, dan waren we allemaal, en op elk moment, inwisselbaar voor een ander mooi snoetje. Ik weet zeker dat de meeste partners het daar niet mee eens zijn :).
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
22-05-2020 23:27
Zegt hij specifiek dingen over jou die maken dat hij je leuk vindt?
Hij heeft wel eens gezegd dat hij het leuk vind dat ik hem zo goed kan "roasten" hahaha, andere term voor plagen, en dat hij niet had verwacht dat hij iemand zou vinden die hem kon matchen daarin. En hij vindt het leuk dat ik dezelfde interesses heb als hem (ik heb best wel jongens-interesses voor een meisje, we gamen samen bijvoorbeeld). Verder nog wel wat complimentjes ontvangen hier en daar, maar deze twee sprongen er wel uit voor me omdat dat dingen zijn die hij speciaal aan mij leuk vindt denk ik. Helaas valt dit allemaal in het niet voor mijn gevoel als ik mezelf onzeker maak met het feit dat hij zo graag een relatie in het algemeen afgevinkt lijkt te willen hebben
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 23:28
Ja dus.


Kom op TO, misschien je OP wat aanvullen?
Ik vond mijn vorige topic niet zo relevant meer voor dit verhaal, omdat ik de situatie nogal verkeerd ingeschat bleek te hebben (hier schaam ik me een beetje voor). We hebben een open discussie gehad en hij bekende inderdaad in de eerste maand dat we daten nog een fwb te hebben gehad, maar de seksdate waar ik dacht dat hij over loog bleek nooit gebeurt te zijn. Die fwb heeft ie op eigen initiatief afgekapt toen hij dacht dat het iets met mij zou kunnen worden (ik was de eerste dates nog wat afstandelijk en nam weinig (eigenlijk geen) initiatief, dus ik neem het hem niet kwalijk dat hij dat niet gelijk na date 1 gedaan heeft) en ben blij dat hij het eerlijk toegegeven heeft

Sorry voor de verwarring!
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 23:27
Moeten we nu echt bij alle topics toch echt gaan loepen?
Verkeerd begrepen.
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 22-05-2020 23:38
20.75% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:29
Zoals Feow het heel mooi beschreef: Die drempel zal steeds hoger worden omdat jullie band steeds unieker wordt door de tijd die je samen spendeert en wat je samen mee maakt. Als je het alleen zou moeten hebben van een mooi snoetje, aantrekkelijk lijf en een leuke babbel, dan waren we allemaal, en op elk moment, inwisselbaar voor een ander mooi snoetje. Ik weet zeker dat de meeste partners het daar niet mee eens zijn :).
Mee eens! Mooi verwoord :)

Hij heeft trouwens ook een keer gezegd dat de meeste mensen op meer mensen verliefd kunnen worden dan ze initieel denken, denk je dat hij daarmee ook erop doelt dat bepaalde ervaringen en momenten je anders kunnen laten kijken naar een bepaalde persoon die in eerste instantie misschien niet eens je type was?
Yasmeenah82 schreef:
22-05-2020 23:37
Nee je moet niks, en jij hebt er niks te vinden als een ander dat wel doet.
Wut? Probeer het nog eens. Wat staat daar?
Ducki schreef:
22-05-2020 23:35
Ik vond mijn vorige topic niet zo relevant meer voor dit verhaal, omdat ik de situatie nogal verkeerd ingeschat bleek te hebben (hier schaam ik me een beetje voor). We hebben een open discussie gehad en hij bekende inderdaad in de eerste maand dat we daten nog een fwb te hebben gehad, maar de seksdate waar ik dacht dat hij over loog bleek nooit gebeurt te zijn. Die fwb heeft ie op eigen initiatief afgekapt toen hij dacht dat het iets met mij zou kunnen worden (ik was de eerste dates nog wat afstandelijk en nam weinig (eigenlijk geen) initiatief, dus ik neem het hem niet kwalijk dat hij dat niet gelijk na date 1 gedaan heeft) en ben blij dat hij het eerlijk toegegeven heeft

Sorry voor de verwarring!
Ik snap wel dat dat niet echt helpt met je gevoel over hem.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
22-05-2020 23:39
Wut? Probeer het nog eens. Wat staat daar?
Had mijn post al verwijderd, omdat ik je post verkeerd geïnterpreteerd had. Mijn excuses.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ducki schreef:
22-05-2020 23:38
Mee eens! Mooi verwoord :)

Hij heeft trouwens ook een keer gezegd dat de meeste mensen op meer mensen verliefd kunnen worden dan ze initieel denken, denk je dat hij daarmee ook erop doelt dat bepaalde ervaringen en momenten je anders kunnen laten kijken naar een bepaalde persoon die in eerste instantie misschien niet eens je type was?
Dat ben ik met hem eens. Sowieso bestaat dé ware niet. Je leert elkaar kennen, het klikt, en je groeit samen verder. Je zou eerder kunnen stellen dat je, als je naar elkaar toegroeit, elkaars ware wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ducki schreef:
22-05-2020 23:32
Hij heeft wel eens gezegd dat hij het leuk vind dat ik hem zo goed kan "roasten" hahaha, andere term voor plagen, en dat hij niet had verwacht dat hij iemand zou vinden die hem kon matchen daarin. En hij vindt het leuk dat ik dezelfde interesses heb als hem (ik heb best wel jongens-interesses voor een meisje, we gamen samen bijvoorbeeld). Verder nog wel wat complimentjes ontvangen hier en daar, maar deze twee sprongen er wel uit voor me omdat dat dingen zijn die hij speciaal aan mij leuk vindt denk ik. Helaas valt dit allemaal in het niet voor mijn gevoel als ik mezelf onzeker maak met het feit dat hij zo graag een relatie in het algemeen afgevinkt lijkt te willen hebben
Op zich klinkt het goed, ook wat je verder beschrijft. Als hij dingen specifiek over jou zegt die maken dat hij je leuk vindt kan je er wellicht op vertrouwen dat hij je ook echt zo leuk vindt om mee samen te zijn. Blijft de vraag of jij hem zo leuk vindt en het fijn is samen. Op een gegeven moment wil je toch dat je allebei genoeg 'bindt' aan elkaar om niet meer in te wisselen voor een ander, niet? Misschien zoekt hij dat en zei hij dat anders dan bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
22-05-2020 23:45
Dat ben ik met hem eens. Sowieso bestaat dé ware niet. Je leert elkaar kennen, het klikt, en je groeit samen verder. Je zou eerder kunnen stellen dat je, als je naar elkaar toegroeit, elkaars ware wordt.
Juist. Als er een unieke ware persoon bestaat en liefde daarvan afhangt wordt het wel heel moeilijk. Het kan makkelijk gebeuren dat er minstens 200 jaar tussen de geboortedagen zit bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven