Klaar zijn met single zijn = wanhopig?

22-05-2020 22:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik wil graag even weten of ik redeneer vanuit mijn eigen onzekerheid of dat dit gewoon in het algemeen een afknapper/rode vlag is.

Als een man vanaf het begin dat je elkaar leert kennen al aangeeft op zoek te zijn naar iets serieus en "klaar te zijn" met single zijn (terwijl hij nog maar een halfjaar single is), is dit dan wanhopig? Hij zegt dat een relatie hem innerlijke rust geeft en hij veel liefde heeft om te geven, dat soort dingen, maar mijn onzekerheid maakt hier automatisch van dat hij dan wellicht voor elke vrouw zou settelen, om maar een relatie te hebben (hij zegt zelf uiteraard van niet). Hij lijkt verder al redelijk volwassen in het leven te staan en ziet er goed uit etc. dus ik kan me bijna niet voorstellen dat hij geen andere opties heeft, maar toch maakt het me onzeker! Dat hij me misschien niet zo bijzonder vind als ik hem vindt (ik vind namelijk bijna niemand leuk, laat staan leuk genoeg voor een relatie, en hij springt er voor mij echt uit).

Hij doet wel heel veel moeite om me te zien etc en (zegt hij tenminste) heeft al wat eerdere contacten met andere meiden afgekapt toen hij dacht dat het iets ging worden met me. Toch steekt het een beetje dat hij zo erg de behoefte voelt om een relatie te hebben.

Misschien is mijn kijk op de liefde niet zo volwassen als die van hem (wel enigszins leeftijdsverschil), of snappen jullie ergens wat ik zeg? Ik hoor graag jullie perspectieven!
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
22-05-2020 22:46
Als je een relatie nodig hebt voor innerlijke rust, wegwezen. Hij heeft dus een ander nodig om stabiel te zijn. Dat is niet waar jij naar op zoek bent.

Oh en dat verhaal van andere contacten af hebben gezegd, ook een rode vlag. Hij probeert je schuldig te laten voelen als je het nu af zou kappen met hem. Jij zou je dan verantwoordelijk kunnen voelen voor zijn afkappen. En dus neem je maar een relatie met hem. En dan zit je erin en kom je hier niet meer zo makkelijk uit. Dus nee, dit klinkt niet als een leuke man.

Jij bekijkt het graag vanuit een negatieve invalshoek zie ik.

Jij klinkt niet als een leuke vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet omdat je graag een relatie zou hebben dat je voor de eerste de beste die jou wil gaat.
Ik ken een hoop mensen die heel graag zouden willen maar toch al lang single zijn omdat ze de juiste persoon niet tegen komen.
Het is nog altijd heel normaal om een relatie te willen. Al wie geen happy single is, is wanhopig?
ManInVrouwenWereld schreef:
23-05-2020 07:53
Jij bekijkt het graag vanuit een negatieve invalshoek zie ik.

Jij klinkt niet als een leuke vrouw.
Voor bepaalde type mannen niet nee. Lijkt me een win-win voor betreffende forumster.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
22-05-2020 22:47
Ik ken twee mannen die ook zo praten. Ze zeggen dat ze niet zonder relatie kunnen.
Ik denk dus dat ze daardoor sneller proberen of het wat kan worden als ze een vrouw tegenkomen die ze een beetje aantrekkelijk vinden.
Maar ik denk ook dat je meer uit zijn gedrag kan herleiden of hij toch echt om jou geeft of dat je alleen geschikt bent. Als hij veel voor je over heeft en je warmte ervaart in jullie relatie zit het goed.
Ik ken ook 2 personen, een is een man en die heeft altijd een vriendin.... gaat de relatie over op maadag, heeft hij in het weekend weer een nieuwe relatie. Relatie, ja... Ik snap dat nooit... hoe kan dat telkens zo snel gaan?
En ook een vrouwelijke familie lid van mij is zo, zegt dat ze niet alleen kan zijn. In tegenstelling tot die man die ik vermelde, die meestal korte relaties heeft, heeft zij lange relaties van min. 1 jaar tot 4-5 jaar. Op elke familie gelegenheid is zij met iemand... toen haar relatie van 5 jaar uit was (met samenwonen en stiefkinderen) had ze in 1 week weer een serieuze relatie (waar ze nu 2 jaar mee is).
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 09:00
Voor bepaalde type mannen niet nee. Lijkt me een win-win voor betreffende forumster.
Ik snap deze opmerking niet helemaal :-$
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 09:00
Voor bepaalde type mannen niet nee. Lijkt me een win-win voor betreffende forumster.

Negativiteit is voor sommigen een begeerlijke eigenschap?
ManInVrouwenWereld schreef:
23-05-2020 13:05
Negativiteit is voor sommigen een begeerlijke eigenschap?
Als jij die post zo ervaart ben jij precies het type man waar ik het over had. Maar dat had je wel door. Daarom sla je er zo op aan. :there:
Zonnebrillie schreef:
23-05-2020 11:57
Ik ken ook 2 personen, een is een man en die heeft altijd een vriendin.... gaat de relatie over op maadag, heeft hij in het weekend weer een nieuwe relatie. Relatie, ja... Ik snap dat nooit... hoe kan dat telkens zo snel gaan?
En ook een vrouwelijke familie lid van mij is zo, zegt dat ze niet alleen kan zijn. In tegenstelling tot die man die ik vermelde, die meestal korte relaties heeft, heeft zij lange relaties van min. 1 jaar tot 4-5 jaar. Op elke familie gelegenheid is zij met iemand... toen haar relatie van 5 jaar uit was (met samenwonen en stiefkinderen) had ze in 1 week weer een serieuze relatie (waar ze nu 2 jaar mee is).
Maar waar haalt zij dat vandaan dan? Binnen 1 week?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
23-05-2020 15:34
Maar waar haalt zij dat vandaan dan? Binnen 1 week?
Dit vraag ik me ook af. Voordat ik iemand gevonden heb die ik leuk genoeg vind om langer contact mee te houden ben ik alweer een jaar verder, en dan moet ik ook nog het geluk hebben dat diegene mij ook leuk vindt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven