Kun je elkaars rebound zijn?

14-01-2021 10:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik heb na een lang huwelijk en 2,5 jaar single te zijn geweest (had eerst tijd nodig om onvoorziene breuk en overspel van partner te verwerken en wilde daarna eerst een tijdje op mezelf zijn en rust voor de kinderen) vorig jaar in mei een leuke man ontmoet die net een jaartje single was maar wel nog een vakantiehuisje moest verkopen met ex (is inmiddels in september geregeld zonder problemen). Hij heeft al meerdere relaties gehad. In het begin was hij heel enthousiast (minstens 2 x per dag bellen, veel berichtjes, vaak afspreken enz.,uitjes plannen ) en ik wat meer kat uit de boom kijkerig, een beetje moeite met vertrouwen en intiem zijn in het begin vanwege mijn verleden, wat hij best moeilijk vond. Het contact was/is wel altijd heel luchtig en gezellig zonder echter zich uit te spreken over een eventuele toekomst enz. elkaars kinderen of vrienden te ontmoeten enz., we gingen uit, naar concerten, picknicken, films, drankjes doen, wandelingen dus niet puur alleen samen voor de seks. Door Corona toestanden is het natuurlijk nu ook wat moeilijker om elkaar te zien of dingen te ondernemen zeker omdat we op een aardig afstandje van elkaar wonen en het contact is ook wat minder vurig van beide kanten als in het begin laat maar zeggen, Het is nog leuk en ik vind hem ook heel leuk en lief maar eigenlijk leidt het nergens naartoe en ik vraag me af of het gewoon niet naar een hechte vriendschap toekabbelt van beide kanten, wat op zich natuurlijk geen ramp zou zijn. Een vriendin van mij zei volgens mij zijn jullie gewoon elkaars rebound. Jij had misschien (onbewust) weer iemand nodig om je speciaal te voelen, weer dingen te durven ondernemen met een man en hij iemand om zijn laatste ex te vergeten en de tijd rond de administratieve nasleep afleiding te hebben. Zo had ik het niet bekeken eigenlijk want ik was "bewust" alleen gebleven omdat ik niet iemand wilde "nemen" om mijn ex te vergeten en deze persoon wellicht te kwetsen. Maar als ik er over na denk, heeft ze misschien wel gelijk, is dit egoïtisch (geweest) van mij deze relatie aan te zijn gegaan en heeft iemand van jullie wel eens dus een soort "double rebound" meegemaakt? Bedankt alvast voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Waarom egoïstisch, je kon van tevoren toch niet weten dat de relatie zich zo zou ontwikkelen? Misschien was het ook wel zo gegaan als je al veel langer single was en heeft het niks met rebound zijn te maken. Sowieso vind ik niet dat je nou enorm snel aan iets nieuws bent begonnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
ja.
Maakt het uit wat voor naam je eraan geeft?
Moeten relaties altijd voor eeuwig zijn?
Mag je alleen maar een leuke tijd hebben als je zeker weet dat het een langdurige relatie wordt?
Soms besef je na een tijd dat een relatie geen toekomst heeft, om welke reden dan ook.
Praat erover met je partner en besluit of je hiermee door wil gaan of niet.
Alle reacties Link kopieren
tja natuurlijk kan dat. Soms is een relatie niet voor altijd maar groei je er wel (allebei) door, prima toch?
Rosalind schreef:
14-01-2021 10:52
Maakt het uit wat voor naam je eraan geeft?
Moeten relaties altijd voor eeuwig zijn?
Mag je alleen maar een leuke tijd hebben als je zeker weet dat het een langdurige relatie wordt?
Soms besef je na een tijd dat een relatie geen toekomst heeft, om welke reden dan ook.
Praat erover met je partner en besluit of je hiermee door wil gaan of niet.
Dit inderdaad, waarom overal een probleem van maken?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
14-01-2021 10:52
Maakt het uit wat voor naam je eraan geeft?
Moeten relaties altijd voor eeuwig zijn?
Mag je alleen maar een leuke tijd hebben als je zeker weet dat het een langdurige relatie wordt?
Soms besef je na een tijd dat een relatie geen toekomst heeft, om welke reden dan ook.
Praat erover met je partner en besluit of je hiermee door wil gaan of niet.
Bedankt voor je reactie, tot nu toe vinden we het zo allebei goed en en nog leuk om toch (het mindere) contact zo te onderhouden, daar spreken we wel open over, we hopen ook op betere Corona vrije tijden om weer wat meer te kunnen ondernemen. Ik denk zelf dat gezien mijn verleden ik ook te huiverig ben om in "eeuwig durende relaties" te geloven en me te binden en hij ook. Zelfs als het op vriendschap uit zal draaien of één van de twee besluit niet verder te gaan, denk ik dat dit in goed overleg en zonder teveel verdriet of drama zal kunnen gebeuren. Maar ik heb idd vrijwel alleen vriendinnen die langdurig samenzijn, nooit gescheiden of snel weer meteen zijn gaan samenwonen met nieuwe man, die dan echt weer helemaal de ware voor ze is, geen van hen begrijpt eigenlijk (het nut van) deze "flierefluit" relatie en zijn van mening dat het alleen maar verdriet kan brengen of één van ons blokkeert om echt een nieuwe levenspartner te vinden, vandaar dat ik jullie mening hier vraag want wellicht meer mensen die dit ook mee hebben gemaakt of anders staan t.o.v. types relaties als mijn vriendenkring.
NL71 schreef:
14-01-2021 11:05
Bedankt voor je reactie, tot nu toe vinden we het zo allebei goed en en nog leuk om toch (het mindere) contact zo te onderhouden, daar spreken we wel open over, we hopen ook op betere Corona vrije tijden om weer wat meer te kunnen ondernemen. Ik denk zelf dat gezien mijn verleden ik ook te huiverig ben om in "eeuwig durende relaties" te geloven en me te binden en hij ook. Zelfs als het op vriendschap uit zal draaien of één van de twee besluit niet verder te gaan, denk ik dat dit in goed overleg en zonder teveel verdriet of drama zal kunnen gebeuren. Maar ik heb idd vrijwel alleen vriendinnen die langdurig samenzijn, nooit gescheiden of snel weer meteen zijn gaan samenwonen met nieuwe man, die dan echt weer helemaal de ware voor ze is, geen van hen begrijpt eigenlijk (het nut van) deze "flierefluit" relatie en zijn van mening dat het alleen maar verdriet kan brengen of één van ons blokkeert om echt een nieuwe levenspartner te vinden, vandaar dat ik jullie mening hier vraag want wellicht meer mensen die dit ook mee hebben gemaakt of anders staan t.o.v. types relaties als mijn vriendenkring.
Ik denk dat je wat meer naar je eigen gevoel moet luisteren in plaats van naar deze vriendinnen.
Jullie genieten kennelijk beiden van dit contact, dus wat is het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
14-01-2021 11:08
Ik denk dat je wat meer naar je eigen gevoel moet luisteren in plaats van naar deze vriendinnen.
Jullie genieten kennelijk beiden van dit contact, dus wat is het probleem?
Dit. Prima toch, ik zie geen probleem. Geniet er gewoon van zoals het nu is.
Chocolade, altijd goed!
Als je het beide leuk hebt samen, dan maakt het niet zoveel uit dat het een rebound is voor beide, of voor één van beide.
Misschien is deze relatie kortdurend en misschien zijn jullie over 60 jaar nog samen, dat kan allemaal. Dat staat helemaal los van het label dat jij er aan probeert te plakken.

Maar als jullie allebei het gevoel hebben dat je tweede keus bent, omdat in beider harten iemand anders nog steeds #1 staat, dan zou ik daar wel een paar goede gesprekken over voeren. Wil je zijn #2 zijn? Wil jij settelen met iemand die jouw #2 is?
Je kunt best elkaars #1 worden natuurlijk, maar misschien ook niet.
-Lucille- schreef:
14-01-2021 11:44
Als je het beide leuk hebt samen, dan maakt het niet zoveel uit dat het een rebound is voor beide, of voor één van beide.
Misschien is deze relatie kortdurend en misschien zijn jullie over 60 jaar nog samen, dat kan allemaal. Dat staat helemaal los van het label dat jij er aan probeert te plakken.

Maar als jullie allebei het gevoel hebben dat je tweede keus bent, omdat in beider harten iemand anders nog steeds #1 staat, dan zou ik daar wel een paar goede gesprekken over voeren. Wil je zijn #2 zijn? Wil jij settelen met iemand die jouw #2 is?
Je kunt best elkaars #1 worden natuurlijk, maar misschien ook niet.
Waarom in nummer 1 en 2 denken? Beiden hebben eerder een lange relatie gehad, beide hebben kinderen. Beiden hebben genoeg liefdes in hun leven (gehad). Dat kan en mag. Er hoeft geen rangorde te zijn, zolang je maar blij met elkaar bent.
Rosalind schreef:
14-01-2021 11:50
Waarom in nummer 1 en 2 denken? Beiden hebben eerder een lange relatie gehad, beide hebben kinderen. Beiden hebben genoeg liefdes in hun leven (gehad). Dat kan en mag. Er hoeft geen rangorde te zijn, zolang je maar blij met elkaar bent.
Dan is het toch geen rebound? Dan is het gewoon een volgende relatie :-)
-Lucille- schreef:
14-01-2021 11:53
Dan is het toch geen rebound? Dan is het gewoon een volgende relatie :-)
Dat was wat ik in mijn eerste post schreef: waarom moet er een naam aan gegeven worden?
Rosalind schreef:
14-01-2021 11:56
Dat was wat ik in mijn eerste post schreef: waarom moet er een naam aan gegeven worden?
TO ervaart het wel zo, denkt ze nu, na een opmerking van een vriendin. Daar gaat haar vraag over.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het uit hoe je het noemt?

Of je nu 15, 20, 35, 50 of 80 bent. Je gaat gewoon daten, elkaar beter leren kennen. Elke keer weer een stapje verder. Je kan meestal niet vooraf zeggen hoe lang een relatie duurt en of dat dit de persoon is waarvan je altijd zal denken "wij worden samen oud".

Geef duidelijk aan wat jij wilt en verwacht en wat je grenzen zijn. Blijf in gesprek. En zo lang het leuk blijft blijf je afspreken. Gaan jullie op een bepaald moment toch ieder een andere richting op dan neem je afscheid van elkaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Not everything is meant to go the distance. Jullie contact is nu leuk en jullie zitten op dezelfde golflengte. Het is niet zo dat de een meer wil dan de ander. Gewoon lekker genieten. Als je er perse een label op wil plakken, dan is er ook niks mis met de 'rebound' hoor. Zolang je maar open en eerlijk naar elkaar bent en dat doen jullie zo te lezen supergoed.

Misschien hebben jullie over een jaar een serieuze relatie, misschien hebben jullie tegen die tijd alweer afscheid van elkaar genomen en kijk jij terug op deze periode met een glimlach, omdat het gezellig was en hij jou speciaal en vol zelfvertrouwen liet voelen. Allebei helemaal prima toch? :) Ik heb de dubbele rebound persoonlijk ook meegemaakt, als je het zo wil noemen. Hij was op een gegeven moment al wat verder dan ik en klaar voor iets serieuzers, terwijl ik nog te erg genoot van het single zijn en toen hebben we afscheid genomen, zodat hij daar ruimte in zijn leven voor kon maken. We hebben nadat hij in een relatie zat nog wel af en toe vriendschappelijk contact gehad, maar dat is inmiddels verwaterd.

Persoonlijk denk ik juist dat het goed is om in jouw situatie lekker casual te daten. Je geeft zelf aan dat je nog wat meer tijd nodig hebt en huiverig bent om je 'echt' te binden. Dat zou dus in de theorie van je vriendinnen betekenen dat je nu maar forever alone moet zijn totdat je er wel echt klaar voor bent, omdat alles wat niet alle lichten op groen heeft voor een langdurige relatie niet de moeite waard is. Je kunt juist ontzettend veel leren van rustig aan daten. Niet alleen over jezelf, maar ook over wat je precies zoekt in een connectie met iemand. Geniet ervan dat je nu iemand in je leven hebt die je leuk vindt zonder verdere druk. And let's see where it goes :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven