Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ja
Nee
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En nu gaan er veel viva dames reageren, die zeggen dat ze mannelijke vrienden hebben waar ze het niet mee doen.
Nou, geloof ze maar niet hoor, die knijpen de kat in het donker!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-10-2019 01:14
Ja
Nee

Dit.
Hier bestaat niet 1 antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-10-2019 01:17
En nu gaan er veel viva dames reageren, die zeggen dat ze mannelijke vrienden hebben waar ze het niet mee doen.
Nou, geloof ze maar niet hoor, die knijpen de kat in het donker!

Oeh!
Nu daag je ze uit.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vraag je je dit af?

Ik heb en had mannelijke vrienden op platonische basis, wat volgens alwetende Madeliefjes niet kan.
In sommige gevallen bleek ze gelijk te hebben en wilden die mannen graag meer, dat zijn mijn vrienden niet meer. In andere gevallen bleek ze ongelijk te hebben en is het echt platonisch. Sommigen van die platonische vrienden zijn homo, anderen weer niet. En een aantal van die vriendschappen met heteromannen duren al 25 jaar, dus ook tijdens de periodes dat één van ons of beiden single waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof wel dat een man/vrouw vriendschap mogelijk is, maar tot op zekere hoogte dan.

Hier was laatst nog een topic waarin de overgrote meerderheid zat te oreren dat het normaal en prima moet zijn als een man zijn nieuwe vriendinnetje thuis achterlaat, om zelf een lang weekend met een ex-vriendin in een hotel te verblijven.

Op een uitzondering na (dat zal heus wel) denk ik dat het overgrote deel meegaat in ferme forumpraat.. en dat het in de praktijk echt wel heel anders is.
pindakaasjes wijzigde dit bericht op 21-10-2019 01:38
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan. Jarenlang bevriend geweest met een jongen (is al wat jaren geleden inmiddels). De hele wereld dacht er vanalles van, maar wij waren gewoon alleen maar vrienden, geen enkele aantrekkingskracht, behalve dezelfde ideeën over dingen, zelfde humor enz.
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 02:03
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Niet mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt af van je idee van geslacht. Mensen die menen dat geslacht bepalend is voor wie je bent en wat je doet, denken dat het nooit kan. Omdat alle mannen altijd seks willen. Mensen die denken dat het niet zoveel uitmaakt, zullen makkelijker mannenvrienden hebben. En allebei klopt, omdat wat je vindt de werkelijkheid wordt.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier gaan we weer..

JA DAT KAN.

Natuurlijk kan dat, niet iedereen is seksueel aangetrokken tot een ander.

En nu gaan alle azijnzeikerds zeggen dat mijn man vast anders denkt dan dat hij zegt, maar dat is niet zo:

Mijn man is opgegroeid met een grote groep vriendinnen en daarnaast een groep vrienden. Hij is geen homo, en heeft met 2 van die meisjes wel eens, toen ze 14 en later 16 waren geloof ik, gezoend en geflikflooit om daar vervolgens keihard om te lachen van beide kanten omdat het niet goed voelde: meer broer en zus idee.
Al deze meiden hebben nu relaties en/of kinderen en nog steeds als ik bij ze over de vloer kom (ja, ik ben nu dus bevriend met die meiden ook) benoemen de ouders weer hoe speciaal het was dat mijn man altijd tussen de meiden was.

Ik vertrouw die groep zodanig dat ze van mij in 1 bed mogen slapen mocht het noodzaak zijn. En mijn man? Die houdt ontzettend van ze, maar niet op die manier. Die meiden waren wel altijd handig om andere meiden te introduceren aan mijn man toen ze nog tieners waren haha, en zij hadden altijd iemand om ze te 'beschermen' bij het uitgaan.

Voordeel? Mijn man weet alles over menstruatie problemen, kan heel erg goed luisteren en snapt hormonen. Als ik ongesteld ben, staat er al bad klaar als ik thuis kom met mijn favoriete serie en blijft hij lekker beetje uit mijn buurt. Voordeel van nu bijna 20 jaar bevriend zijn met 7 meiden. En hun partners moesten er natuurlijk wel even aan wennen ook, maar zien nu dat hij er gewoon bijhoort.

Hij heeft trouwens ook gewoon wel mannelijke vrienden hoor, niet dat jullie denken dat hij 1 of andere creep is.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor dat kan prima, als de een maar lelijk genoeg is.
Flauw, maar ja het kan.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat.
Wat n raare vraag
Alle reacties Link kopieren
Of voel jij je tot iedereen aangetrokken??
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kan. En ook met biseksuele en lesbische vrouwen kun je als vrouw bevriend zijn, zonder dat er meer speelt. Mijn vriendenkring zou erg uitgedund worden als ik iedereen die op me zou kunnen vallen, eruit zou zetten.
Ja hoor, het kan. Ik zie het zelfs bij mijn kinderen die allebei ook vriendinnen hebben waar ze niet verliefd op zijn of zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het kan.

Ik denk wel dat er vaak vroeg of laat gevoelens bij komen kijken, maar dan is het de vraag hoe je ermee om gaat.

Ik heb een vriend die in het begin verliefd op me is geweest. Helaas voelde ik dat niet (want het is gewoon een erg fijne man). We hebben een tijdje wat minder contact gehad, het voelde toen wel ongemakkelijk. Maar na verloop van tijd trok dat wel weer bij en intussen zijn we goede vrienden. Of hij nu nog meer voor mij voelt weet ik niet. Hij weet dat er niet meer in zit dan vriendschap.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal goede vrienden. In een aantal gevallen is er sprake geweest van meer dan vriendschappelijke gevoelens (zijn danwel mijn kant), maar nooit wederzijds. En in een aantal gevallen is daar geen sprake van geweest. En er is nog een aantal exen waar ik goed bevriend mee ben.

Dus blijkbaar kan het.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof van niet. Nog nooit een mannelijke vriend gehad die het niet probeerde.
Alle reacties Link kopieren
Sommigen kunnen het
Anderen kunnen het niet.

Dat heeft menig discussie hier al wel geleerd. Het probleem zit hem er in dat sommigen van mening zijn dat omdat zij het wel/niet kunnen, dat dat voor iedereen moet gelden.

Het veelal genoemde probleem is het risico's op gevoelens. Ik ben zelf blij dat ik niet verliefd wordt op iedereen met wie ik vriendschappelijk contact heb, anders zou ik als biseksuele vrouw toch echt een probleem hebben. Dan zou ik met niemand bevriend kunnen zijn :P

Overigens ben ik wel één keer, in 30 jaar, verliefd geweest op iemand met wie ik bevriend was en dat was, tromgeroffel, een vrouw. Dat was overigens niet wederzijds en toen is er een tijd afstand tussen ons geweest. Uiteindelijk is de vriendschap wel verwaterd, maar dat had een andere reden.

Dus kun je gevoelens ontwikkelen voor vrienden, ja dat kan, is dat risico heel groot? Bij mij valt dat wel mee, als ik kijk naar hoe vaak het is gebeurd. Anders zou ik nooit meer een vriendschap kunnen aangaan :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Maar moet een vriendschap dan direct definitief over zijn als één van de twee gevoelens krijgt die door de ander niet worden beantwoord?

Een tijdje wat minder contact snap ik, geeft de ander ook de ruimte om er overheen te komen. Maar er hoeft toch niet direct een definitieve streep door de vriendschap?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 02:03
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Wat nou als je bi bent.
Heb je dan geen vrienden? Of duik je met iedereen het bed in? Even vragen aan jou, want jij weet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mannelijke vrienden. Een daarvan heeft een keer iets geprobeerd, de anderen niet. Misschien scheelt het dat ik al die tijd een relatie had met nu echtgenoot. Heb ook mannelijke collega’s waar ik prima mee omga, er zijn er ook waarbij ik bewust afstand hou. De ene man is de andere niet denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 02:03
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Dus dan zou ik, als lesbi, nooit bevriend kunnen zijn met vrouwen, omdat daar vroeg of laat altijd gevoelens bij komen?
Of geldt dat alleen voor hetero's?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven