Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 03:51
Dat hangt af van je idee van geslacht. Mensen die menen dat geslacht bepalend is voor wie je bent en wat je doet, denken dat het nooit kan. Omdat alle mannen altijd seks willen. Mensen die denken dat het niet zoveel uitmaakt, zullen makkelijker mannenvrienden hebben. En allebei klopt, omdat wat je vindt de werkelijkheid wordt.
:worship:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-10-2019 07:37
:worship:

En dat om vier uur ‘s nachts ;-D Go keelontsteking!
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel.

Maar vaak wil een van beiden toch wel meer.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 07:39
En dat om vier uur ‘s nachts ;-D Go keelontsteking!
Ow, dat had ik niet gezien.
Was je onder invloed van fijne pijnstilling? :P
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-10-2019 07:43
Ow, dat had ik niet gezien.
Was je onder invloed van fijne pijnstilling? :P

Pijn en zuurstofgebrek. Dat zorgt ook voor een staat van verhoogd bewustzijn ;-D
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
21-10-2019 07:46
Pijn en zuurstofgebrek. Dat zorgt ook voor een staat van verhoogd bewustzijn ;-D
Dat moet je vaker doen. Krijg je goede posts van. :thumbsup:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
malibu82 schreef:
21-10-2019 07:13
Maar moet een vriendschap dan direct definitief over zijn als één van de twee gevoelens krijgt die door de ander niet worden beantwoord?

Een tijdje wat minder contact snap ik, geeft de ander ook de ruimte om er overheen te komen. Maar er hoeft toch niet direct een definitieve streep door de vriendschap?
Nee dat snap ik ook niet.
Ik kan geen vrienden zijn met mensen die ik niet aantrekkelijk vind.
Maar niet iedereen is geschikt om sex of een relatie mee te hebben.
Dus ik vind iemand aantrekkelijk, er is al dan geen sexuele aantrekkingskracht of er is iets anders waardoor sex geen goed idee is.
Mijn mannelijke vrienden zijn beiden nogal serieus met sex en hebben van zeer nabij meegemaakt dat ik daar anders in sta.
Dus zijn bang om gekwetst te worden of sex met mij te hebben op voorwaarden die niet bij ze past.
Ze zouden misschien de sex op zich wel hebben gewild op een bepaald punt, ik ook, maar omdat ze me verder als persoon goed kennen weten ze dat het vervolg niet iets voor hen is.
Andersom precies hetzelfde.
Dus we koesteren onze vriendschap, genieten soms zelfs elkaars uiterlijk en verder niks.
Het is in 1 vriendschap voorgekomen dat we erachter kwamen dat in een bepaalde fase we allebei wel sex hadden gewild.
Maar omdat het totaal niet door de ander werd opgepikt
( Ik heb eens besloten om alleen in lingerie en een jas eroverheen eens langs te gaan. Zijn fantastische reactie: ' wat heb je nou weer aan, geen wonder dat je steeds zo loopt te hoesten'.
Andersom heb ik zijn pogingen tot verleiden meer dan eens om zeep geholpen met een verkeerd getimede grap. De keer dat we besloten dat het er nu maar eens van moest komen hebben we de slappe lach gekregen).
Ik vind niet dat dat iets verpest omdat mijn eer aangetast zou zijn.
Je kunt gewoon per situatie bekijken wat je eigen rol erin was en als het een volwassen persoon is kijken hoe je verder kan.
Ik vind het allemaal zo humorloos en vastzitten in een rol.
De man als jager en de vrouw als willoos onschuldig popje.
Als ik weet dat vriend x een borsten ding heeft en ik wil geen sex met hem en hij eigenlijk ook niet met mij, neem ik hem niet mee bh's kopen of ga bij het uitgaan de hele avond met mijn tieten tegen hem aan staan.
Er zijn idioten (m/v) die alles als uitnodiging zien maar daar kun je sowieso niet bevriend mee zijn.
Ik ken ook zat gay vrienden met vriendinnen, die dames komen soms ineens na 20 jaar vriendschap ineens nog met een tongzoen of een avance aanzetten.
Die zitten daar ook niet om te pruilen, dat wordt ook opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft ook een aantal mannelijke vrienden. Zijzelf heeft nooit gevoelens gehad voor hun. Maar andersom zou best kunnen, maar dan liet ze het meteen duidelijk weten ( mochten ze dit toegeven). Ik kan het zelf niet, omdat mannen toch vaak gevoelens krijgen en ik hier geen zin of behoefte aan heb ( ik heb een partner)
groentuintje wijzigde dit bericht op 21-10-2019 07:57
0.74% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Kan prima.

Ik heb een mannelijke ex-collega waar ik al jaren bevriend mee ben, ook met zijn vrouw trouwens, en dat gaat uitstekend. Nooit enige vorm van aantrekkingskracht op een andere manier gevoeld, gewoon vriendschap. Al meer dan 10 jaar.

Ook veel mannelijke vrienden omdat ik een hobby heb die veel meer door mannen dan door vrouwen wordt gedeeld. Dus loop wat dat betreft echt in een mannenwereld. Maar ook daar alleen vriendschappelijk. We delen die hobby, maar verder komt daar niks anders bij kijken.
Wel 1 x eentje in die groep die meer voor mij bleek te voelen dan ik voor hem, maar dat heb ik hem toen gelijk duidelijk gemaakt en daar is verder ook niks raars door veranderd, we zijn gewoon vrienden gebleven. Nog steeds. Met duidelijkheid en respect voor elkaar kom je een heel eind.

Dus ja kan prima, in mijn geval werkt het tenminste wel.
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 21-10-2019 07:56
20.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 02:03
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Daarom hebben homo’s ook altijd alleen vrouwelijke vrienden en lesbiennes gaan alleen met mannen om... :nope:

Echt wat een onzin alsof je voor iedereen van het andere geslacht gevoelens gaat krijgen.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ja en nee het ligt eraan...

Ja hoor dat kan zeker! Ik heb een man als mijn aller aller aller beste vriend!!! En dat al 23 jaar! We zijn elkaars steun en toeverlaat bellen en zien elkaar eigenlijk iedere dag maar laten elkaar ook erg vrij, dat moet ook als hij of ik bijvoorbeeld een relatie heb etc... We maken zelfs muziek samen zijn een duo dus dat doen we ook nog. We zijn 2 handen op 1 buik en hij is voor mij m'n familie en beste vriend. Ik heb geen familie verder.

Toch zeg ik ook de optie nee, want ik heb ook vriendschap geprobeerd met andere mannen maar die willen altijd wat, gaan mij aanraken etc... dit probeerd of doet mijn beste vriend nooit. En als ze dat wel proberen voel ik mij heel erg ongemakkelijk want wil dat gewoon niet, tenzij ik zelf verliefd ben.

Goed, het kan dus wel degelijk maar wel met de juiste man. Ik ben trouwens iedere dag weer dankbaar voor zo'n fijne vriendschap die met hem heb. Hij is super belangrijk voor mij echt m'n maatje.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Ik ben al 13 jaar bevriend met een man, inmiddels allebei een partner. We hebben járen terug in een dronken bui wel eens wat geflikflooid en daar vervolgens hartelijk om gelachen en dat was het dan.

Maar in die tijd flikflooide ik ook nog wel eens met vriendinnen, dus dat had weinig met zijn man-zijn te maken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Mij is het nog nooit gelukt. Vroeg of laat werd het ongemakkelijk. Met een gay vriend overigens wel, die is al jaren een van mijn beste vrienden. Wel tof als vriendschap met hetero mannen kan, maar ik ben ze nog niet tegengekomen
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
21-10-2019 07:54
Daarom hebben homo’s ook altijd alleen vrouwelijke vrienden en lesbiennes gaan alleen met mannen om... :nope:

Echt wat een onzin alsof je voor iedereen van het andere geslacht gevoelens gaat krijgen.
Homo's hebben niet zomaar alleen vrouwelijke vrienden, ze hebben alleen lesbische vrienden.
Want anders kunnen er van de andere kant alsnog gevoelens bijkomen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
21-10-2019 07:54
Daarom hebben homo’s ook altijd alleen vrouwelijke vrienden en lesbiennes gaan alleen met mannen om... :nope:

Echt wat een onzin alsof je voor iedereen van het andere geslacht gevoelens gaat krijgen.
En biseksuelen hebben helemaal geen vrienden :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt altijd, een man is niet zomaar bevriend met een vrouw. Ik heb ook altijd ervaren dat de mannen waar ik mee omging altijd wel meer wilden.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-10-2019 08:05
En biseksuelen hebben helemaal geen vrienden :P
:'(
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-10-2019 08:07
:'(
Ja huil maar, ik kan ook mijn hele vrienden groep de deur uit gooien, want stel dat :(
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Reacties van mannen en vrouwen:
https://youtu.be/T_lh5fR4DMA
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik vriendschappen met mannen, maar die werden altijd verliefd op me. Nu heb ik alleen nog maar vriendinnen, wel zo makkelijk en fijn voor mijn man. Het zal vast kunnen, maar in mijn geval dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf gewoon nog niet meegemaakt dat een man uiteindelijk niet méér wil.
Dus nee, voor mij werkt het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Stello_it schreef:
21-10-2019 08:11
Reacties van mannen en vrouwen:
https://youtu.be/T_lh5fR4DMA
Maar TO, wat vind jij er zelf van?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Er loopt hier een topic over iemand die ineens allerlei rare seksuele opmerkingen krijgt van bevriende mannen sinds ze single is. En er zijn nogal wat reacties in dat topic van vrouwen die hetzelfde hebben ervaren. Kennelijk komt het vaker voor dat mannen een bestaande vriendschap niet perse platonisch willen houden en wagen ze een poging indien ze ook maar enigzins denken een kans te maken. Andersom gebeurt ook vast maar dat hoor ik nou zelden.

Naar mijn mening kan zo'n vriendschap prima maar dan moet je het echt treffen met de man in kwestie.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Kirby een goed punt heeft!
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-10-2019 01:17
En nu gaan er veel viva dames reageren, die zeggen dat ze mannelijke vrienden hebben waar ze het niet mee doen.
Nou, geloof ze maar niet hoor, die knijpen de kat in het donker!
Nou, slotje maar dan, want Madeliefjes weet het antwoord en weet bovendien wat mensen stiekem doen.

En ja, ik heb mannelijke vrienden gehad, ging heel goed. Inmiddels zoals zoveel vriendschappen verwaterd, helaas.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven