Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
SHIFTY schreef:
21-10-2019 10:15
Mensen die er zelf niet zo goed mee om kunnen gaan dat er behalve vriendschap ook theoretisch meer zou kunnen zijn, kunnen niet zo goed omgaan met dat soort vriendschappen. Ze hebben zelf niet de handvaten om het onderscheid te maken of om er normaal mee om te gaan en daarom wijzen ze het concept maar als geheel af.

En uiteraard projecteren ze dat dan graag op de rest van de wereld zodat hun beperking tot algemene standaard kan worden verheven en ze niet hoeven te verantwoorden dat ze in beperkingen denken.

:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Ja, natuurlijk kan dat.
Mijn ervaring is helaas wel dat zo'n vriendschap voer is voor roddels. En dan maakt het niet uit of de vrienden getrouwd of vrijgezel zijn.
Ik heb het een paar keer mee gemaakt dat ik dacht dat er alleen vriendschap was maar later bleken die mannen toch verliefd te zijn op mij. Ik heb wel een mooie vriendschap met 2 mannen maar dat zijn homo's. De mannen van mijn vriendinnen zijn natuurlijk ook vrienden maar die reken ik niet mee hoewel ik het wel heb mee gemaakt dat mannen van vriendinnen wat bij mij probeerden maar met die mensen ga ik niet meer om.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-10-2019 09:38
Sommige mannen gaan ook klussen bij vrouwen, maar dan denk ik toch: ja waarom? Wat levert dat hem op? Ga bij je vrouw klussen.

Natuurlijk wil ik best wel iemand uit de brand helpen als hij geen lampen op kan hangen of dergelijke maar dan moet me dat iets opleveren. Genoeg om mijn warme huis en haard te verlaten.

Haha dat zie je vaak bij "help mijn man is klusser", dan klust hij bij iedereen behalve bij zijn vrouw.

Wat levert dat op? Vriendschap misschien? Niet iedereen wil er direct iets voor terug.

Ik heb mannelijke vrienden gehad die bij me thuis hebben geklust. Zij zijn daar beter in dan ik en vinden het leuk om te helpen. Ik zie daar niet direct een belofte tot iets in. Andersom help ik hen ook weleens met een belastingaangifte of het boeken van een vakantie of wat dan ook. Daar hoef ik ook niet iets voor terug.
Net als bij vriendinnen...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geteld maar heb meer vrienden dan vriendinnen. En ik ken ze allemaal al zeker 20 jaar. Dus ja, het kan.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-10-2019 09:07
De realiteit is wel dat het gros van de mensen naarstig op zoek is naar seksualiteit.
Ja, al vanaf mijn puberteit heb ik mede daardoor de indruk dat ik een alien ben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Kirby schreef:
21-10-2019 10:08
Wat mij wel opvalt, ook in dit topic weer, is dat met name vrouwen vinden dat het mogelijk is. Mannen denken daar blijkbaar toch anders over gezien de verhalen hier en elders op het forum over hengelende vrienden. Nogmaals, het zal andersom ook vast gebeuren maar ik denk dat je wel veilig kunt concluderen dat dat toch echt heel wat minder vaak voorkomt.

Het zorgt er bij mij voor dat ik niet zo snel goed bevriend zal raken met een man, ik heb geen zin in dat gedoe ook al weet ik dat niet alle mannen zo zijn. Het gaat bij mij heel wat minder vanzelfsprekend dan bevriend raken met een vrouw.

Ik vind het te banaal voor woorden om te denken dat het niet mogelijk is. Alsof ik als man op elke vrouw wil duiken en alsof ik een vrouw niet leuk kan vinden als ik het niet ook een lekker mokkel vind. En ik denk dat de verhouding vrouwen/mannen op viva sowieso nou niet echt representatief is om op basis daarvan te concluderen dat vooral vrouwen iets lijken te vinden.

Jij gaat bij voorbaat die situatie uit de weg vanwege potentiële complicaties die voort kunnen komen uit de optie dat er aantrekkingskracht zou kunnen zijn. En dat mag, je sluit dan die potentiële complicatie uit. Tenminste, als je dan ook eigenlijk even checkt of dat die bevriende vrouw niet lesbisch is, de niet bevriende man niet homo is. En dan maar hopen dat ze niet bi zijn anders kan je er helemaal niks mee. Vergeet je ook niet afspraken te maken met je man dat zijn vrienden niet mogen verwachten ook vrienden met jou te zijn?

Sommigen hier gaan nog wat verder. Behalve dat ze zelf niet met die potentiële complicatie om kunnen gaan stellen ze voor het gemak dat het dus niet kan en dat anderen die wel daarvoor open staan dus foute bedoelingen hebben. Dat vind ik wel een wat erg simplistische benadering van je eigen beperking.
Alle reacties Link kopieren
en stel dat een van de 2 gevoelens heeft voor de ander, dan nog hoeft dat vriendschap niet in de weg te staan. Het is maar net wat je er mee doet en hoe je er beiden mee om gaat.

En wat is dat toch met veel heteromannen dat ze zo krampachtig reageren op homo's?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
retrostar schreef:
21-10-2019 09:38
Sommige mannen gaan ook klussen bij vrouwen, maar dan denk ik toch: ja waarom? Wat levert dat hem op? Ga bij je vrouw klussen.

Natuurlijk wil ik best wel iemand uit de brand helpen als hij geen lampen op kan hangen of dergelijke maar dan moet me dat iets opleveren. Genoeg om mijn warme huis en haard te verlaten.

Haha dat zie je vaak bij "help mijn man is klusser", dan klust hij bij iedereen behalve bij zijn vrouw.
Wat raar dat je alleen bij iemand gaat klussen als het je iets oplevert. Je helpt nooit iemand? Gewoon omdat het vrienden zijn?
Alle reacties Link kopieren
en aan de ene kant word ik echt moe van dit soort topics, maar aan de andere kant is het wel nuttig om een tegengeluid te laten horen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Solomio schreef:
21-10-2019 10:37
Ja, al vanaf mijn puberteit heb ik mede daardoor de indruk dat ik een alien ben.
Sorry :(

Ik hoop niet dat ik mensen het gevoel geef een alien te zijn. Het is niet dat ik homo's mijd of zo! Ik loop immers ook niet met een boogje om vrouwen heen. En ja, ik reken heel wat vrouwen onder mijn vrienden. Maar toch kan ik dus niet volmondig zeggen dat mannen en vrouwen 'alleen maar vrienden' kunnen zijn. Er zijn te veel caveats.
In mijn beleving kan vriendschap prima. Ik ben een aantal keren bevriend geweest met een man, zonder dat daar verder iets uit is ontstaan. Die vriendschappen zijn op een gegeven moment wel weer verwaterd, maar dat had andere redenen.

Momenteel is één van mijn beste vrienden een man. Gaat prima hoor. Hij is wel ooit verliefd op mij geweest en toen is het contact een tijdje verminderd. Later weer opgepakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik klus altijd bij mijn vriendinnen.

Echt, als ik dit topic lees gaat mijn hartje een beetje huilen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
21-10-2019 10:49
Ik klus altijd bij mijn vriendinnen.

Echt, als ik dit topic lees gaat mijn hartje een beetje huilen.
Ik niet... maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met mijn twee linkerhanden, ik maak de boel eerder erger dan beter. Ik zoek wel graag meubeltjes en accessoires uit met vrienden en vriendinnen. Oh en met die beste vriend ga ik komende weekend shoppen.
Solomio schreef:
21-10-2019 10:49
Ik klus altijd bij mijn vriendinnen.

Echt, als ik dit topic lees gaat mijn hartje een beetje huilen.
Uiteindelijk is een (destijds half platonische) vriendin van mij ook mijn vrouw geworden dus tsja, wie ben ik om er wat van te vinden ;)
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-10-2019 09:38
Sommige mannen gaan ook klussen bij vrouwen, maar dan denk ik toch: ja waarom? Wat levert dat hem op? Ga bij je vrouw klussen.

Natuurlijk wil ik best wel iemand uit de brand helpen als hij geen lampen op kan hangen of dergelijke maar dan moet me dat iets opleveren. Genoeg om mijn warme huis en haard te verlaten.

Haha dat zie je vaak bij "help mijn man is klusser", dan klust hij bij iedereen behalve bij zijn vrouw.
Raar dat dat je per se iets moet opleveren. Maar nog raarder dat dat dan blijkbaar seks moet zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het nog druk als alle mensen die mij helpen klussen en verhuizen er seks voor terug verwachten. help...
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dat, wat een rare vraag. Word jij verliefd op elke man die je ziet? Worden mannen verliefd op elke vrouw die ze tegenkomen? En wat met mensen die op hetzelfde geslacht/beide geslachten vallen?

Echt, dat mensen nog denken dat dat niet kan, ongelooflijk.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
21-10-2019 10:56
Natuurlijk kan dat, wat een rare vraag. Word jij verliefd op elke man die je ziet? Worden mannen verliefd op elke vrouw die ze tegenkomen? En wat met mensen die op hetzelfde geslacht/beide geslachten vallen?

Echt, dat mensen nog denken dat dat niet kan, ongelooflijk.
Vrouwen denken toch anders dan mannen. In dat andere topic kwam naar boven dat heel wat vrouwen het prima vinden om het bed te delen met een vriend. Heel wat vrouwen vinden het heel onschuldig om in dat bed ook nog eens te knuffelen met een vriend.

Ik weet bijna zeker dat die vriend dat allemaal net iets anders ziet.
Er hoeft geen seks van te komen, de vriendschap is daarna niet voorbij, maar mannen knuffelen niet met hun vrienden. Al helemaal niet in bed. Daar zie je dus al een verschil tussen mannen en vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nog leuker; ik heb vrijwel alleen maar mannelijke vrienden..en de vrouwen zijn lesbiennes! Wat een mijnenveld..!

Je bent vrij om zelf geen vriendschappen te willen met mensen die jou mogelijk seksueel aantrekkelijk vinden, maar voor mij (en vele, vele andere mensen) is dat gewoon niet van belang. Ik ga mijzelf geen vriendschap ontzeggen 'want wat als'. En dat gaat met 8 hetero mannen, 1 biseksuele man en 2 lesbiennes nu al 9+ jaar goed.

Het enige moment dat het ietwat awkward was, was toen een van die vriendinnen ging trouwen en de ingehuurde organisator van de vrijgezellenparty even geen rekening had gehouden met dat 'een groep van 10 vrienden van de bruid', ook kon betekenen dat dit mannen zouden zijn. De 8 mannen die mee waren hebben vol trots rondgeparadeerd in roze pruiken en tiara's en meegedaan aan een paaldansworkshop. Hilarisch ;D
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-10-2019 10:38
Ik vind het te banaal voor woorden om te denken dat het niet mogelijk is. Alsof ik als man op elke vrouw wil duiken en alsof ik een vrouw niet leuk kan vinden als ik het niet ook een lekker mokkel vind. En ik denk dat de verhouding vrouwen/mannen op viva sowieso nou niet echt representatief is om op basis daarvan te concluderen dat vooral vrouwen iets lijken te vinden.

Jij gaat bij voorbaat die situatie uit de weg vanwege potentiële complicaties die voort kunnen komen uit de optie dat er aantrekkingskracht zou kunnen zijn. En dat mag, je sluit dan die potentiële complicatie uit. Tenminste, als je dan ook eigenlijk even checkt of dat die bevriende vrouw niet lesbisch is, de niet bevriende man niet homo is. En dan maar hopen dat ze niet bi zijn anders kan je er helemaal niks mee. Vergeet je ook niet afspraken te maken met je man dat zijn vrienden niet mogen verwachten ook vrienden met jou te zijn?

Sommigen hier gaan nog wat verder. Behalve dat ze zelf niet met die potentiële complicatie om kunnen gaan stellen ze voor het gemak dat het dus niet kan en dat anderen die wel daarvoor open staan dus foute bedoelingen hebben. Dat vind ik wel een wat erg simplistische benadering van je eigen beperking.
In een eerdere post zeg ik dat ik het wel degelijk mogelijk acht. Maar ik beperk mijzelf inderdaad, door een paar vervelende ervaringen op dat vlak heb ik helaas enige reserve ten opzichte van vriendschappen met mannen. Zoals iemand die flink door een hond is gebeten enige reserve overhoudt voor alle andere honden. Dat heb ik niet met vrouwen. Mocht ik aankomende tijd belaagd worden door lesbiennes zou het inderdaad kunnen gebeuren dat ik die reserve ook ga krijgen met vrouwen. Tja, ik vind het ook vervelend maar om daar nou therapie voor te gaan volgen vind ik ook weer niet nodig. Het is niet dat ik helemaal niet bevriend ben met mannen, het voelt voor mij gewoon anders dan een vriendschap met een vrouw. Sorry.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
LillyA schreef:
21-10-2019 11:12


Het enige moment dat het ietwat awkward was, was toen een van die vriendinnen ging trouwen en de ingehuurde organisator van de vrijgezellenparty even geen rekening had gehouden met dat 'een groep van 10 vrienden van de bruid', ook kon betekenen dat dit mannen zouden zijn. De 8 mannen die mee waren hebben vol trots rondgeparadeerd in roze pruiken en tiara's en meegedaan aan een paaldansworkshop. Hilarisch ;D

:rofl:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
LillyA schreef:
21-10-2019 11:12
Nog leuker; ik heb vrijwel alleen maar mannelijke vrienden..en de vrouwen zijn lesbiennes! Wat een mijnenveld..!

Je bent vrij om zelf geen vriendschappen te willen met mensen die jou mogelijk seksueel aantrekkelijk vinden, maar voor mij (en vele, vele andere mensen) is dat gewoon niet van belang. Ik ga mijzelf geen vriendschap ontzeggen 'want wat als'. En dat gaat met 8 hetero mannen, 1 biseksuele man en 2 lesbiennes nu al 9+ jaar goed.

Het enige moment dat het ietwat awkward was, was toen een van die vriendinnen ging trouwen en de ingehuurde organisator van de vrijgezellenparty even geen rekening had gehouden met dat 'een groep van 10 vrienden van de bruid', ook kon betekenen dat dit mannen zouden zijn. De 8 mannen die mee waren hebben vol trots rondgeparadeerd in roze pruiken en tiara's en meegedaan aan een paaldansworkshop. Hilarisch ;D
:love:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-10-2019 10:44
Sorry :(

Ik hoop niet dat ik mensen het gevoel geef een alien te zijn. Het is niet dat ik homo's mijd of zo! Ik loop immers ook niet met een boogje om vrouwen heen. En ja, ik reken heel wat vrouwen onder mijn vrienden. Maar toch kan ik dus niet volmondig zeggen dat mannen en vrouwen 'alleen maar vrienden' kunnen zijn. Er zijn te veel caveats.
Je wil er alleen vriendschap mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
21-10-2019 11:22
Je wil er alleen vriendschap mee?
Hoe bedoel je precies? Ik ben niet homoseksueel geaard, wat moet anders met ze?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven