Kut situatie

18-02-2019 09:31 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum hier maar nu zit ik zelf even met iets. Ik zou graag jullie meningen/kijk hierop horen.

Ik heb/had 5 jaar een hele lieve en leuke vriend. Voor mij voelde het echt alsof we soulmates waren/zijn. Het eerste jaar was alles koek en ei, en toen begonnen de strubbelingen. Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in). Hij heeft mij veel vergeven maar vorige week maandag barstte de bom. Hij wilde niet meer. Dit zei hij op WhatsApp (we wonen niet samen). Hij zou die woensdag mijn spullen komen brengen en de zijne halen en dat was het dan. Voor mij kwam dit erg abrupt omdat we de dag ervoor nog goed hadden gepraat over 'ons' en alles oké leek te zijn. Ik vond het ook echt bizar dat hij dit even mededeelde dmv een appje...
Toen ik dit aangaf zei hij dat hij dan 2 weken wilde om erover na te denken. Dat zou dus tot volgende week maandag duren en zitten we nu op de helft.
Ik vraag hem regelmatig of hij al meer weet en zo, maar hij reageert gewoon niet. Dat doet mij echt pijn maar geeft me ook (valse) hoop. Ik denk dan, als hij er echt mee wil stoppen had hij dat alsnog wel gezegd en doet hij dat niet pas over een week. Ik denk ook dat hij niet reageert omdat hij vast wil houden aan zijn principe dat ik hem 2 weken met rust moet laten. Maar ik word gek. Ik ben goed bij mezelf te rade gegaan wat ik bij mezelf moet veranderen voor in de toekomst (al dan niet samen met hem) en ga dat ook doen. Het liefst blijf ik samen met hem maar dat hij me negeert vind ik zó pijnlijk.

Sorry voor deze hele lap tekst maar denken jullie dat hij me negeert omdat hij er écht nog over nadenkt of omdat hij het gewoon een beetje dood wil laten bloeden? Ik ben er letterlijk ziek van.... Hij is overigens 25 en ik 26.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij je negeert omdat hij twee weken rust heeft gevraagd. Die jij hem niet geeft.
Laat hem gaan. Liefde is soms loslaten.
Natuurlijk heb je verdriet en dat mag ook.
Sterkte :sun:
Alle reacties Link kopieren
Eens met Kloddertje, waarom val je hem constant lastig terwijl hij duidelijk rust gevraagd heeft..
Ik denk dat hoe meer je hem lastig valt in de afgesproken 2 weken van rust, hoe meer hij overtuigd raakt dat hij het uit moet maken. Je klinkt nogal claimerig namelijk. Dat vindt niemand aantrekkelijk. Deze jongen heeft zijn vrijheid nodig. Laat hem los.
Alle reacties Link kopieren
jij respect zijn verzoek niet om2 weken met rust gelaten te worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hij wil 2 weken rust, en jij respecteert dat niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Kloddertje schreef:
18-02-2019 09:55
Ik denk dat hij je negeert omdat hij twee weken rust heeft gevraagd. Die jij hem niet geeft.
Dit inderdaad. Bovendien had hij zijn keuze eigenlijk al gemaakt, dus lijkt het uitstel van executie.

Ook eens met Tut.
Hij heeft om 2 weken tijd gevraagd dus hij negeert je niet. Hij neemt alleen 2 weken de tijd, zoals hij had aangegeven.

Je bereikt helemaal niks door hem te gaan lopen pushen behalve dat je hem gaat irriteren omdat je hem de tijd niet gunt.

Neem de tijd voor jezelf en vertrouw erop dat hij vanzelf weer contact met je opneemt.
Mocht hij dat niet doen... of met t nieuws dat hij niet verder wil gaan... Dan heb je de tijd gebruikt voor jezelf. En is dit überhaupt nog een relatie waar je verder mee wil gaan als er zoveel ergernissen zijn?
anoniem_290911 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 10:05
24.43% gewijzigd
hij wilde het uitmaken, jij hebt daar bezwaar tegen gemaakt, toen kwamen die twee weken. Twee weken zullen niets veranderen aan het feit dat hij klaar is met de relatie
Alle reacties Link kopieren
Hij had het al uitgemaakt. En niet impulsief, jullie hebben al jaren problemen.

Hij heeft om 2 weken rust gevraagd, omdat jij dat wilde, zijn beslissing niet accepteerde, niet omdat hij dat nodig heeft. Vervolgens accepteer je die rust ook niet.

Bereid je er maar op voor dat het maandag nog steeds dezelfde beslissing is. En als je verstandig bent, accepteer je dit nu wel. Anders wordt dit één langslepende uitmaakellende.
S-Meds schreef:
18-02-2019 10:03
hij wilde het uitmaken, jij hebt daar bezwaar tegen gemaakt, toen kwamen die twee weken. Twee weken zullen niets veranderen aan het feit dat hij klaar is met de relatie

Ik wist niet eens dat het kon, in hoger beroep gaan als iemand het uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat hij er gewoon klaar mee is en dat hij die twee weken bedenktijd in het leven heeft geroepen om het minder hard aan te laten komen. Niet erg handig, want daardoor zit jij alleen maar twee weken op hete kolen, maar goed, dat is nu nou eenmaal zo gedaan. Ik zou er voor mezelf ernstig rekening mee houden dat het gewoon over is.

En ga jezelf niet verwijten dat je hem in die twee weken niet met rust hebt gelaten, want zo'n rustperiode is ook k*t, zeker als je al diep van binnen het gevoel hebt dat het fout aan het gaan is. Waarschijnlijk had het toch niet meer uitgemaakt.

Overigens denk ik dat de kans heel aanwezig is dat als je eenmaal door de schok van het uitmaken heen bent en je niet laat leiden door een gekrenkt ego en het feit dat hij degene is die de knoop heeft doorgehakt, jij ook best eens opgelucht zou kunnen zijn dat het over is. Een relatie van vijf jaar waarvan alleen het eerste jaar leuk, dat is ook niet een situatie om je aan vast te blijven klampen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat ik zijn beslissing niet accepteerde, ik vroeg hem naar de redenen en zei ook dat hij die dag ervoor nog had gezegd dat hij gelukkig met me was. Toen kwam hij zelf al snel terug op zijn beslissing en zei toen 'laat me maar even 2 weken met rust dan ga ik nadenken'.
anoniem_382951 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 10:13
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
je schrijft...... Veel irritaties en ruzies, waar ik meestal de oorzaak van was (ik ga hier liever niet verder op in)........

daar zit de reden dat hij het uitmaakt in...

Hij wil niet meer nu niet en kennelijk over een week ook niet meer, en dat is zijn goed recht.


Bovendien "jezelf anders voor doen dan je bent lukt maar even" dus wat heeft het voor zin??
RikM schreef:
18-02-2019 10:08
Ik wist niet eens dat het kon, in hoger beroep gaan als iemand het uitmaakt.
eerst bezwaar maken, dan uitspraak afwachten en dan in beroep gaan
Alle reacties Link kopieren
TO, je vriend heeft de beslissing al lang gemaakt.
We used to be friends...
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:12
Het is niet zo dat ik zijn beslissing niet accepteerde, ik vroeg hem naar de redenen en zei ook dat hij die dag ervoor nog had gezegd dat hij gelukkig met me was. Toen kwam hij zelf al snel terug op zijn beslissing en zei toen 'laat me maar even 2 weken met rust dan ga ik nadenken'.
en waarom laat je hem niet met rust? Jullie zijn nog heel jong, misschien de eerste serieuze relatie? de kans dat je oud met hem wordt is heel heel heel erg klein. Tijd om verder te gaan
Alle reacties Link kopieren
Oké, goed.. Dan is het misschien over. Maar ik heb aangegeven dat ik liever heb dat hij het nu uitmaakt als hij er toch al zeker van is dan over een week. En nog reageert hij niet. Dan is hij het toch nog aan het heroverwegen of niet?
Alle reacties Link kopieren
je mag het ook zelf uitmaken en lekker verder gaan met je leven in plaats van achter iemand aanrennen die eerst dit zegt en dan weer dat waarmee je de afgelopen jaren toch al teveel strubbelingen hebt gehad... of is dat te simpel gedacht?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
18-02-2019 10:11
Ik denk eerlijk gezegd dat hij er gewoon klaar mee is en dat hij die twee weken bedenktijd in het leven heeft geroepen om het minder hard aan te laten komen. Niet erg handig, want daardoor zit jij alleen maar twee weken op hete kolen, maar goed, dat is nu nou eenmaal zo gedaan. Ik zou er voor mezelf ernstig rekening mee houden dat het gewoon over is.
Helemaal dit. Hij zal zich schuldig/rot hebben gevoeld en wilde de klap wat verzachten. Op zich vind ik dat wel begrijpelijk hoor, het is ook moeilijk om iemand pijn te doen, alleen is dat voor jou uiteindelijk moeilijker. Ik zou er ook rekening mee houden dat hij gewoon niet meer wil en dat het voorbij is. Sterkte, liefdesverdriet zuigt!
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:17
Oké, goed.. Dan is het misschien over. Maar ik heb aangegeven dat ik liever heb dat hij het nu uitmaakt als hij er toch al zeker van is dan over een week. En nog reageert hij niet. Dan is hij het toch nog aan het heroverwegen of niet?
nee.
hij reageert niet.
dat kan van alles zijn; hij is ziek, druk, is aan het nadenken maar ik denk vooral dat hij Nu geen Zin heeft in Gedoe
1234vijf schreef:
18-02-2019 10:12
Het is niet zo dat ik zijn beslissing niet accepteerde, ik vroeg hem naar de redenen en zei ook dat hij die dag ervoor nog had gezegd dat hij gelukkig met me was. Toen kwam hij zelf al snel terug op zijn beslissing en zei toen 'laat me maar even 2 weken met rust dan ga ik nadenken'.
Als ik jou zo lees, dan heb ik heel veel respect voor die vriend dat hij het zo lang heeft volgehouden. Ik ben je binnen een uur al zat door wat je post.
Hij vraagt om 2 weken rust om na te denken. En dan ga jij hem in die 2 weken bestoken met berichten? Gun hem dan ook die rust!!
En dan ga je het feit dat hij je zeer terecht negeert, want de afspraak was RUST, uitleggen als positief? Laat het gaan. Laat hem gaan! Er zijn al 4 jaar problemen en ruzies en irritaties, dus hoezo zijn jullie gelukkig samen?
anoniem_376240 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 10:24
0.23% gewijzigd
Hij is er klaar mee. Stop met drammen en accepteer dat. Waarom zou je iemand willen die jou overduidelijk niet meer wil als partner?
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het uitmaken van een relatie via een appje wel erg triest.
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven